Spring naar bijdragen

Klassement


Populaire bijdragen

Showing content with the highest reputation on 15-04-18 in all areas

  1. 8 points
    Tja ik vraag me alleen af wat de chaufferus ervan mogen zeggen die weekenden van zijn. Vorige weekend in Fontaines gestaan, trouwens 1 van de weinige routiers die nog open is, ik moest maandag om 8 uur lossen in Lyon, ik was trouwens op 2e paasdag ook vertrokken, met eerst een andere rit naar Zwitserland en toen dus het weekend erna in Fontaines gestaan. Kwam vorig weekend 9 weekenduren te kort die moest ik deze week compenseren, nou dat lukte aardig was virjdag op tijd thuis en maandag om 7 uur beginnen. Ik heb bij een routiertje gestaan, gelukkig niet in een hotel moeten blijven, en mag een maandag gewoon weer op een normaal uur beginnen. ik hoef dat geleuter van een hotel niet en ik hoef geen 4 dagen vrij nadat ik een weekend ben weggeweest. O ik wil wel een normaal salaris, dus ik krijg gewoon zo het hoort E7 betaald met mijn toeslagen en als extra geeft mijn werkgever er een vrije dag voor terug boven het CAO. Dankzij de mensen die altijd maar aanschoppen tegen een oostblokkers onder het mom van concurentievervalsing word ook het werk van mensen die nog een beetje afstand rijden onmogelijk gemaakt. En als ik volgend weekend weer weg moet ga ik gewoon en hoef ik nog steeds dat hotel en die compensatiedagen niet. O en voor degene die zeggen je zal wel niks thuis hebben ben in 1972 getrouwd en nog steeds gelukkig met dezelfde, en mijn auto is ook niet de reden dat ik onderweg wil zijn rij maar met een gewoon CFje met hoog dak.
  2. 5 points
    Daar gaat het hier helemaal niet om Ger. Je loopt in haast ieder topic wel ergens het overgrote deel van de Nederlandse beroepschauffeurs af te zeiken door te zeggen dat ze hun bek niet open durven doen tegen hun werkgever, zich laten besodemieteren en laten bestelen van hun uren. Iedereen, behalve Ger natuurlijk. Trots als een kind laat je dan ook je urenstaatje zien, en tot vervelens toe steeds weer even erbij vertellen dat je E7 hebt. Poeh poeh... Nu laat je zelf in de kwestie omtrent achterstallig vakantiegeld ook anderen de kolen uit het vuur halen om toch maar geen kwaad bloed te zetten bij je eigen werkgever. Sterker nog, je plaatst hier zelfs topics met flyers van je vakbond om hier de menigte aan te sporen een proefproces aan te spannen tegen hun werkgever, terwijl je zelf in de afwachtende houding kijkt wat er gaat gebeuren. Je bent dus geen haar beter, gewoon hypocriet noem ik dat.
  3. 5 points
    Pierre, een van de weinige die een zinnig antwoord geeft is Ger. Sinds jij van broodheer bent veranderd is wat jij hier plaats als een blad aan een boom veranderd.
  4. 4 points
    Tjitze zal ongetwijfeld goede bedoelingen hebben,maar in het geval van handhaven van art 8.8,dus t verbieden van de wekelijkse rust in het voertuig slaat hij de plank helemaal mis ( niet alleen Tjitze,maar iedereen die zo een verbod voorstaat) Tjitze wil( denk ik) zoals iedere rechtgeaarde politicus ( een vakbondsbons is ook n soort van politicus) "iets doen"in zijn loopbaan waaraan zijn naam voor altijd verbonden is. Art 8.8.kwam op zijn pad toen dat net actueel werd( mede dank zij die Belgische eigenrijder die nu naar Canada gevlucht is en zich daar aan god noch gebod houdt) en Tjitze is daar ingesprongen,zonder de mensen die daar mee te maken hebben ook maar één keer hun mening te vragen,en het zelfs verdomde om de discussie aan te gaan op dit forum. Dit verschijnsel zie je ook in de EU,om de 6 maanden is een ander land voorzitter van die club,en iedere 6 maanden moet er wel ergens een verdrag afgesloten worden over iets,of dat nu over de kromming van komkommers gaat of over de afmetingen van condooms maakt niet uit. En als dan zo n verdrag er niet door komt vind t betreffende land dat hun voorzitterschap"mislukt "is. Eindelijk word er iemand bij TLN wakker die sommige mensen in het EP meekrijgt en deze problematiek( want dat is t als t niet snel teruggedraaid word) bespreekbaar maakt. IK lees wel eens wat uit de binnenvaartsector,en die hebben al jaren iemand bij de lobbyclub in Brussel zitten die er voor moet zorgen dat hun beroepsgroep niet verstoord word door onzinnige regels,die de (soms) nodige regels in goede banen moet leiden Het word de hoogste tijd dat de vervoerssector ook zo iemand daar ,in Brussel krijgt,dat mag gerust iemand van de vakbond zijn,zolang die van inspraak en advies vanaf de werkvloer een prioriteit stelt,en het handhaven van regels niet als prioriteit van eigen gewin of ego stelt. Als we in 2006 zo iemand hadden gehad zou dit onzinnige art 8.8 nooit in EU 561/2006 zijn opgenomen.
  5. 3 points
    Als eventuele opstap is >> hier << misschien iets te vinden. Je mag mijn naam noemen als je denkt dat het helpt, en als je echt interesse hebt dan kan ik je wel het telefoon nummer sturen van de juiste persoon
  6. 3 points
    Ik vraag me af waar jou collega's die jou voor gek verklaren zich mee bemoeien. Het is toch jou keus of word jij soms gedwongen. Dat is gelijk het probleem wat ik en met mij nog vele met de de bonden hebben. Ze moeten zich er niet mee bemoeien. We zijn oud en wijs genoeg om het voor ons zelf uit te maken.
  7. 3 points
    Zo is dat;ook iedere routier of autohof is geschikt om je auto te parkeren en daar 45 uur rust in door te brengen. Met die auto is, als slaapverblijf ,niks mis mee,het gaat erom hoe de chauffeur zich kan verzorgen ( heeft hij toilet tot zijn beschikking of doet hij zijn behoefte in de stuiken/in de bosjes/ op zijn triangel. Er hoeft niet unbedingt een hekwerk met stroom erop rond een parking te staan,gewoon een plekkie waar je je auto kwijt kunt is dikwijls voldoende(ligt eraan wat je lading is) Een eigenaar van een routier/autohof kan er voor kiezen dat hij parkeergeld vraagt( € 20 a 25 per 24 uur lijkt me redelijk) ,dat men vervolgens kan verrekenen met dingen die men in zijn restaurant verteerd. Voor niks gaat de zon op,men mag er gerust voor betalen,en dat de Oost Europeaan geen geld heeft is gelul,moet ie maar bij zijn baas op tafel slaan en dat goed regelen,hebben wij ook moeten doen..
  8. 3 points
    Dus dat hotel verhaal kan binnenkort ook weer in de prullenbak,want bij een rasttate kun je eten ,drinken ,douchen. Tsja dat ze er geen gebruik van maken is weer een ander ding.[emoji20]
  9. 3 points
    Nee hoor. Met 17 gewerkte uren blijven er maar zeven over die tellen als rust. En dat is te weinig. Al maak je erop dertig uur rust.
  10. 2 points
    Ja hoor die zijn er, afgelopen week kwam bij ons de vraag van de hoofdplanner wie dit weekend een rit wilde doen (elk jaar geeft het een probleem om in het seizoen chauffeurs te krijgen voor die ritten). Hoewel de paar collega's die ik tot nu nu erover heb gesproken me voor gek verklaren heb ik een berichtje gedaan dat ik het geen enkel probleem vind om te gaan (mits ze rekening houden dat ik om het weekend mijn kinderen heb kan ik elk ander weekend wat mij betreft). Dat betekent voor mij dan ook maandagmorgen weg tot vrijdagmorgen, meteen lossen/laden aan de zaak en weer op tot de vrijdag erna. (en het zijn toch, zoals jij ook bij BQ/D ondervond, de snoepreisjes. Hooguit 3 adressen en altijd zuid-Frankrijk, Italië of Zweden)
  11. 2 points
    Er zijn dus gewoon mensen die het ongedwongen doen. Volgens sommige liegen die dat ze barsten.... Gewoon goed bezig windhoos !!
  12. 2 points
    90-6. De eerste lichting die maar twaalf maanden moest. Een maatje van me was van lichting 90-5 en die moest nog veertien maanden. Eerst naar je Frederik Hendrik kazerne (?) in Venlo naar de rij-opleiding. Landrover chauffeur... En daarop (vrijwillig voor gekozen) naar Seedorf om daar de rest van mijn diensttijd uit te zitten als prive-chauffeur van de Compagnie commandant. Het 41e Geniebataljon, C-compagnie. Mooie tijd gehad. Mijnen ruimen. Bruggen bouwen. En zuipen. Vooral heel veel bier zuipen. En blowen. Had me nog aangemeld om naar Turkije te gaan toen ze daar chauffeurs nodig hadden ivm met de (eerste) Golf oorlog. Maar ze verkozen een 'iets meer gemotiveerd persoon' boven mij. Raarrr...
  13. 2 points
  14. 2 points
    De eerste 7 dagen van de 28 zijn al bijna om Na een rust van 13 uur thuis afgelopen vrijdag om 1.00 gestart en stond om 18.00 bij autohof Hoyer Vechta. zijn 17 diensturen met hooguit 9.45 rijtijd Door omstandigheden overdag wat tijd verloren die je niet meer inhaalt en was dus pas om 17.45 op 8 km van het autohof leeg. Tja dan blijf je daar niet bij een boer staan waar niks is Met lossen in de regen word je er niet frisser op en dan kan je wel een douche en een goei bord eten gebruiken. Weer een rust van 11 uur erachter en dan geloof ik het wel weer.
  15. 2 points
    Ik denk dat een "basis" opleiding voor iedere schoolverlater niet verkeerd zou zijn. Een maand of 3/4 gewoon een stevige opleiding. Ook maatschappelijk zal dat beter geaccepteerd worden dan de 18 maanden van "vroeger" waarvan men het laatste jaar weinig meer deed dan rondhangen en zuipen...... Ik zelf ben niet opgekomen voor mijn dienstplicht wegens "persoonlijke onmisbaarheid". Toen ik de oproep kreeg was ik al een half jaar bezig met mijn eigen bloemen/akkerbouwbedrijf. En mede dankzij de inzet van een medewerker op het gemeentehuis werd ik definitief vrijgesteld, een half jaar voor dat de dienstplicht werd opgeheven.
  16. 2 points
    Onzin of niet....... denk ik dat de dienstplicht in het algemeen nog niet zo verkeerd was. Als je nu ziet hoe respectloos men tegenwoordig met elkaar om gaat en dan vooral lieden van een leeftijd die de dienstplicht niet hebben meegemaakt. Mogen ze het wat mij betreft zo weer invoeren.
  17. 1 point
    OK weer genoeg gebabbeld. Nu weer tijd voor de plaatjes
  18. 1 point
    Dan maar hopen dat het snel vrede wordt, dat lijkt me voor de mensen daar ook beter. En kunnen we in de verleden tijd verder praten, dan leek het een onmogelijke opgave... sh*t weer een lijk erbij....
  19. 1 point
    Denk niet dat je het red met je OKV om daar ff te tafelen....
  20. 1 point
    Je heb gelijk. Oh, oeps, dat was belachelijk. Nee. ik bedoelde eigenlijk.... Oh... Een zin zonder lijk blijkt onmogenlijk. lijkt t wel.
  21. 1 point
    En dat heb je dus niet goed. Die €130,- per uur overschrijding is enkel voor rijtijdoverschrijding. Overschrijding van diensttijd is bij een 1e keer €450,-, elke volgende (binnen de 28 dgn) kost €1500,- Dat werd mij een paar jaar geleden ff haarfijn uitgelegd door janmarie toen ik 3 diensttijd "foutjes" op mijn kaart had . Moet er wel bij zeggen dat de framboos schappelijk is (in tegenstelling tot de Bels) en de overtredingen waar ik een rust achteraan had geplakt van 9+/11+ niet heeft gerekend
  22. 1 point
    Vraag willekeurig welke kok of bakker en ze zullen allemaal zeggen dat chocola en rum een hele goede combi is
  23. 1 point
    Ah Dan kan het "wild vlees" topic ook weer geopend worden. Kom maar op met de plaatjes
  24. 1 point
    Fout is fout. Kost je in Frankrijk, als ik het goed heb, twee keer 130 Euro. Da's 260. Zonde geld, maar het is niet anders. En meest word je niet aangehouden he. Zeker niet op die rare tijden die jij werkt...
  25. 1 point
    Toen ik het nalas zag ik het ook Rob, en gecorrigeerd.
  26. 1 point
    Ook hier bij geldt het zelfde. Als je tijdens je pauze de auto een keer verzet en gebuik maakt van de mogelijkheid zal je er weinig problemen mee krijgen. Als je echter dit 3 x per dag doet, of 7 x achter elkaar in 7 minuten dan heb je wel wat uit te leggen bij een controle.
  27. 1 point
    Braanker logistics! Gr Johan Verstuurd vanaf mijn SM-A520F met Tapatalk
  28. 1 point
    Is er dan een soort wedstrijd Marco, wie s'nachts de hoogste golven maakt?????
  29. 1 point
    vandaag de eerste les gehad in ingrijpen, corrigeren en uitleggen..... Theorielessen dat gaat makkelijk, maar t*ring wat is het tegen je gevoel in om iemands stuur te pakken om te corrigeren, of iemand te moeten corrigeren via de pedalen...... Als chauffeur doe je dingen die je dingen die jou als chauffeur het makkelijker maken..... als je dat gaat vertalen naar de personenauto dan zijn ze ineens niet logish..... ik dat daar nog een keer over posten als ik het wel snap.....
  30. 1 point
  31. 1 point
    Heb wel steunpoten, maar dan moeten de kleppen open kunnen én anderhalve meter vrije ruimte aan beide zijden zijn. Dan moet het spul recht staan en moet je recht vooruit kunnen rijden. Ook kan dat vaak niet omdat je dan op de net gestrate parkeervakken zou moeten stempelen, die aan de straatzijde nog niet opgesloten is ( want dat gebeurt met de door jou te leveren stenen) Ook kun je dan niet naar voor de poot wat neerzetten, want dan kan je niet meer verder naar voren rijden met de kraan. De poot moet volledig uitgeschoven worden ( je ziet net de gele streep op de horizontale balk) voor je kan stempelen of weer poot intrekken. Alleen de linker poot kan helemaal achterop staand gebruikt worden zonder klep te openen. Wat ik regelmatig doe om de trailer te ontzien. Éénmaal boven de assen is er weinig aan de hand, deze kraan staat precies in de midden dus aan beide zijden even stabiel. De vorige modellen hebben de kraan uit de midden staan, iets dichter bij de motor. Dan heb je een stabiele en onstabiele zijde om te lossen, de motor kan niks of rechts staan.
  32. 1 point
    88/5 opgekomen voor m'n nummer bij de verbindingen, 3 maanden opleiding tot telexist gedaan in Ede om vervolgens in Garderen de overige 11 maanden dienst te doen. In 95/7 nog een keer Beroeps Bepaalde Tijd geworden tot uiteindelijke 99/3 bij de logistiek, opleiding trekker oplegger in Eindhoven gedaan en vervolgens bij de 210Boscie in Nunspeet terecht gekomen, brandstof bevoorrading van diverse kazernes en oefeningen en we reden met zogenaamde diepladers om diverse lichte rupsvoertuig en andere dingen te verplaatsen. In deze periode ook nog 1.3 keer naar Bosnië geweest bij de Bus dienst in Busovača, wat inhield om mensen die op verlof of hun tijd er op hadden zitten naar Split te brengen en mensen die terug of nieuwe lichtingen weer op te brengen naar hun eigen compount, of we waren bezig met het rondrijden van ministers, hoog geplaatste militairen, of journalisten en op zondag onze wekelijkse site seeing naar Sarajevo voor collega's die dat graag wilden. Beide periodes kijk ik met plezier op terug.
  33. 1 point
  34. 1 point
  35. 1 point
    ben ff aan het appen gegaan en de colega's die stug zijn blijven zitten (de chauffeurs) zitten tegenwoordig bij hoyer, hij rijdt wel met een tank inderdaad, maar is bij kirkels, op de bulk begonnen een man van de administratie zit nog de de rijke, groeten martje
  36. 1 point
    Das de straatnaam waar we wezen moeten :)
  37. 1 point
    Klopt, heb er via een uitzendbureau gereden anders was ik er nooit weg gegaan. Ga vanaf 7 mei in directe dienst bij Keijzer, er waren wat dingetjes die mij deden beslissen om te stoppen bij Verduyn.
  38. 1 point
    Opvoeding natuurlijk als eerste maar ben er van overtuigd dat een jaartje omgaan met rangen en standen helemaal niet verkeerd is. Als ik nu al zie hoe jochies te keer gaan (bv in blik op de weg) met “joh dit en joh dat”..... ( tegen mensen die hun vader hadden kunnen zijn) in dienst begin je tussen allemaal vreemden en helemaal van 0 af. Denk dat het een mooie aanvulling is op de opvoeding. Zeker als die opvoeding...........
  39. 1 point
    Heel simpel, tarra van deze container is ruim 7 ton tegenover een normale 25 kuubs container die rond de 3500 kilo zit. In dat broomcontainertje zit bijna 30 ton aan broom en aangezien hij een halve meter boven het chassis "zweeft" ligt het zwaartepunt heel hoog. Nu een ander bericht, over 3 weken is mijn laatste werkdag bij Verduyn. Maandag 7 mei begin ik bij Albert Keijzer Zaandam.
  40. 1 point
    Jezus wat een onzin. Sinds wanneer gaan postings over het aantal likes?
  41. 1 point
    Ik bennwat dat betrefd vrij kort door de bocht. Het is gebeurd en daarvoor heb je straf gekregen, en daarna moet je door hoe hard of simpel (ieder voor zich) dat ook klinkt. En verder lijkt het mij onnodig te zeggen of te denken dat je met drank op rijden wel uit je hoofd laat in het vervolg. Ik wens je succes met solliciteren. Lijkt me op dit moment niet al te moeilijk, ze kunnen overal wel mensen gebruiken al zal het in jou geval misschien iets moeilijker zijn. Ik zou er iig wel eerlijk over zijn maar iets in mij zegt dat jij dat wel bent.
  42. 1 point
    Ja? Dus dan ligt het zwaartepunt (het middelpunt van de lading) toch lager bij zo'n klein tankje dan bij en volwaardige tank?
  43. 0 points
    Nee Ron ze liegen niet, maar ze zijn verreweg in de minderheid. En wederom zijn er postings verdwenen van mij in dit topic, verwijder mij dan maar helemaal als je als admin van mening bent dat ik iets post wat niet door de beugel kan, maar ga geen gewone berichten verwijderen, we leven niet in China


×
×
  • Nieuwe aanmaken...