Spring naar bijdragen

Klassement


Populaire bijdragen

Showing content with the highest reputation on 15-04-18 in all areas

  1. 6 points
    ELZEN106

    Weekendrust mag niet meer in de cabine

    Pierre, een van de weinige die een zinnig antwoord geeft is Ger. Sinds jij van broodheer bent veranderd is wat jij hier plaats als een blad aan een boom veranderd.
  2. 3 points
    RobNiat

    Help, rijtijd overschreden met 20 minuten

    Nee hoor. Met 17 gewerkte uren blijven er maar zeven over die tellen als rust. En dat is te weinig. Al maak je erop dertig uur rust.
  3. 3 points
    road train

    Nieuws in plaatjes

  4. 2 points
    Gast

    Help, rijtijd overschreden met 20 minuten

    De eerste 7 dagen van de 28 zijn al bijna om Na een rust van 13 uur thuis afgelopen vrijdag om 1.00 gestart en stond om 18.00 bij autohof Hoyer Vechta. zijn 17 diensturen met hooguit 9.45 rijtijd Door omstandigheden overdag wat tijd verloren die je niet meer inhaalt en was dus pas om 17.45 op 8 km van het autohof leeg. Tja dan blijf je daar niet bij een boer staan waar niks is Met lossen in de regen word je er niet frisser op en dan kan je wel een douche en een goei bord eten gebruiken. Weer een rust van 11 uur erachter en dan geloof ik het wel weer.
  5. 2 points
    Teddybeer

    Waar bracht jij je diensttijd door?

    Ik denk dat een "basis" opleiding voor iedere schoolverlater niet verkeerd zou zijn. Een maand of 3/4 gewoon een stevige opleiding. Ook maatschappelijk zal dat beter geaccepteerd worden dan de 18 maanden van "vroeger" waarvan men het laatste jaar weinig meer deed dan rondhangen en zuipen...... Ik zelf ben niet opgekomen voor mijn dienstplicht wegens "persoonlijke onmisbaarheid". Toen ik de oproep kreeg was ik al een half jaar bezig met mijn eigen bloemen/akkerbouwbedrijf. En mede dankzij de inzet van een medewerker op het gemeentehuis werd ik definitief vrijgesteld, een half jaar voor dat de dienstplicht werd opgeheven.
  6. 2 points
    HIT

    Harm Infra Transport

    vandaag de eerste les gehad in ingrijpen, corrigeren en uitleggen..... Theorielessen dat gaat makkelijk, maar t*ring wat is het tegen je gevoel in om iemands stuur te pakken om te corrigeren, of iemand te moeten corrigeren via de pedalen...... Als chauffeur doe je dingen die je dingen die jou als chauffeur het makkelijker maken..... als je dat gaat vertalen naar de personenauto dan zijn ze ineens niet logish..... ik dat daar nog een keer over posten als ik het wel snap.....
  7. 2 points
    roadtrain

    Waar bracht jij je diensttijd door?

    Onzin of niet....... denk ik dat de dienstplicht in het algemeen nog niet zo verkeerd was. Als je nu ziet hoe respectloos men tegenwoordig met elkaar om gaat en dan vooral lieden van een leeftijd die de dienstplicht niet hebben meegemaakt. Mogen ze het wat mij betreft zo weer invoeren.
  8. 1 point
    Leeuw

    Harm Infra Transport

    Denk dat het inderdaad heel apart is om in te kunnen -maar ook moeten- grijpen wanneer iets verkeerd lijkt te gaan. En dan vervolgens uit te leggen aan diegene die je les geeft, wáárom die ingreep nou nodig was. Lijkt me niet altijd makkelijk, want diegene zag blijkbaar (nog) niet wat jij wel zag. Vind het knap dat je deze stap hebt gezet en wens je er veel succes mee!
  9. 1 point
    Teddybeer

    Help, rijtijd overschreden met 20 minuten

    Ook hier bij geldt het zelfde. Als je tijdens je pauze de auto een keer verzet en gebuik maakt van de mogelijkheid zal je er weinig problemen mee krijgen. Als je echter dit 3 x per dag doet, of 7 x achter elkaar in 7 minuten dan heb je wel wat uit te leggen bij een controle.
  10. 1 point
    keijzershof

    Waar bracht jij je diensttijd door?

    Braanker logistics! Gr Johan Verstuurd vanaf mijn SM-A520F met Tapatalk
  11. 1 point
    corydon

    wist je dat

    Is er dan een soort wedstrijd Marco, wie s'nachts de hoogste golven maakt?????
  12. 1 point
    Showfeur

    Help, rijtijd overschreden met 20 minuten

    Dat verzetten binnen de 29 seconden in de rust deed ik ook wel eens. Maar dat kun je nu beter toch maar niet meer doen. Onderstaande vond ik op: https://www.cw-digitaletachograaf.nl/index.php/bedrijfsanalyse-manipulatie Na invoering van de 1-minuut regeling na 1-10-2011 bleek al gauw dat deze regeling niet altijd wordt gebruikt waarvoor het is bedoeld namelijk het reduceren van de dagelijkse rijtijd. Er zijn vele situaties waarin deze regeling volkomen onterecht wordt gebruikt. Een ervan is het verplaatsen van het voertuig tijdens een pauze/rust en wel zodanig dat de rijtijd wordt beperkt tot maximaal 29 seconden. De chauffeur is verteld dat deze 29 seconden rijtijd niet is te zien. Hij heeft gedeeltelijk gelijk. Bij de registratie van de rij- en rusttijden komen deze 29 seconden inderdaad niet als rijtijd tevoorschijn. Bij de snelheid wordt het echter wel degelijk als rijtijd geregistreerd. Na even “gegoogled” te hebben kan ook worden vastgesteld dat hiervoor inmiddels boetes zijn opgelegd. (chauffeur € 1500,= en onderneming/voertuigeigenaar € 4400,=) Bij de ILT wordt deze gedraging beschouwd als “Fraude”. Vergeet ook nu weer niet dat hiermede de naam van het bedrijf kan zijn “besmeurd”. En hier: https://www.abw.nl/strengere-controle-op-1-minuut-maatregel/
  13. 1 point
    ec300

    wist je dat

    welterusten
  14. 1 point
    steenhaas1

    Zomaar een week (de belevenissen van Shompie)

    Heb wel steunpoten, maar dan moeten de kleppen open kunnen én anderhalve meter vrije ruimte aan beide zijden zijn. Dan moet het spul recht staan en moet je recht vooruit kunnen rijden. Ook kan dat vaak niet omdat je dan op de net gestrate parkeervakken zou moeten stempelen, die aan de straatzijde nog niet opgesloten is ( want dat gebeurt met de door jou te leveren stenen) Ook kun je dan niet naar voor de poot wat neerzetten, want dan kan je niet meer verder naar voren rijden met de kraan. De poot moet volledig uitgeschoven worden ( je ziet net de gele streep op de horizontale balk) voor je kan stempelen of weer poot intrekken. Alleen de linker poot kan helemaal achterop staand gebruikt worden zonder klep te openen. Wat ik regelmatig doe om de trailer te ontzien. Éénmaal boven de assen is er weinig aan de hand, deze kraan staat precies in de midden dus aan beide zijden even stabiel. De vorige modellen hebben de kraan uit de midden staan, iets dichter bij de motor. Dan heb je een stabiele en onstabiele zijde om te lossen, de motor kan niks of rechts staan.
  15. 1 point
    scania 440

    Waar bracht jij je diensttijd door?

    88/5 opgekomen voor m'n nummer bij de verbindingen, 3 maanden opleiding tot telexist gedaan in Ede om vervolgens in Garderen de overige 11 maanden dienst te doen. In 95/7 nog een keer Beroeps Bepaalde Tijd geworden tot uiteindelijke 99/3 bij de logistiek, opleiding trekker oplegger in Eindhoven gedaan en vervolgens bij de 210Boscie in Nunspeet terecht gekomen, brandstof bevoorrading van diverse kazernes en oefeningen en we reden met zogenaamde diepladers om diverse lichte rupsvoertuig en andere dingen te verplaatsen. In deze periode ook nog 1.3 keer naar Bosnië geweest bij de Bus dienst in Busovača, wat inhield om mensen die op verlof of hun tijd er op hadden zitten naar Split te brengen en mensen die terug of nieuwe lichtingen weer op te brengen naar hun eigen compount, of we waren bezig met het rondrijden van ministers, hoog geplaatste militairen, of journalisten en op zondag onze wekelijkse site seeing naar Sarajevo voor collega's die dat graag wilden. Beide periodes kijk ik met plezier op terug.
  16. 1 point
    road train

    Nieuws in plaatjes

  17. 1 point
    road train

    Nieuws in plaatjes

  18. 1 point
    ben ff aan het appen gegaan en de colega's die stug zijn blijven zitten (de chauffeurs) zitten tegenwoordig bij hoyer, hij rijdt wel met een tank inderdaad, maar is bij kirkels, op de bulk begonnen een man van de administratie zit nog de de rijke, groeten martje
  19. 1 point
    Gast

    Waar gaat de reis heen...???

    Das de straatnaam waar we wezen moeten :)
  20. 1 point
    bituum trapper

    Verduyn group Nederland

    Klopt, heb er via een uitzendbureau gereden anders was ik er nooit weg gegaan. Ga vanaf 7 mei in directe dienst bij Keijzer, er waren wat dingetjes die mij deden beslissen om te stoppen bij Verduyn.
  21. 1 point
    roadtrain

    Waar bracht jij je diensttijd door?

    Opvoeding natuurlijk als eerste maar ben er van overtuigd dat een jaartje omgaan met rangen en standen helemaal niet verkeerd is. Als ik nu al zie hoe jochies te keer gaan (bv in blik op de weg) met “joh dit en joh dat”..... ( tegen mensen die hun vader hadden kunnen zijn) in dienst begin je tussen allemaal vreemden en helemaal van 0 af. Denk dat het een mooie aanvulling is op de opvoeding. Zeker als die opvoeding...........
  22. 1 point
    bituum trapper

    Verduyn group Nederland

    Heel simpel, tarra van deze container is ruim 7 ton tegenover een normale 25 kuubs container die rond de 3500 kilo zit. In dat broomcontainertje zit bijna 30 ton aan broom en aangezien hij een halve meter boven het chassis "zweeft" ligt het zwaartepunt heel hoog. Nu een ander bericht, over 3 weken is mijn laatste werkdag bij Verduyn. Maandag 7 mei begin ik bij Albert Keijzer Zaandam.
  23. 1 point
    Leeuw

    waar sta jij vanavond??

    Hoop voor die dame's dat ze wel wat minder uren maken. 36 uur per week sturen lijkt me beter vol te houden dan 36 uur per week seks... Of zouden ze centimetergeld krijgen?
  24. 1 point
    shompie

    Stilte

    Ik bennwat dat betrefd vrij kort door de bocht. Het is gebeurd en daarvoor heb je straf gekregen, en daarna moet je door hoe hard of simpel (ieder voor zich) dat ook klinkt. En verder lijkt het mij onnodig te zeggen of te denken dat je met drank op rijden wel uit je hoofd laat in het vervolg. Ik wens je succes met solliciteren. Lijkt me op dit moment niet al te moeilijk, ze kunnen overal wel mensen gebruiken al zal het in jou geval misschien iets moeilijker zijn. Ik zou er iig wel eerlijk over zijn maar iets in mij zegt dat jij dat wel bent.
  25. 1 point
    RobNiat

    Verduyn group Nederland

    Ja? Dus dan ligt het zwaartepunt (het middelpunt van de lading) toch lager bij zo'n klein tankje dan bij en volwaardige tank?


×