Spring naar bijdragen

Klassement

Populaire bijdragen

Showing content with the highest reputation on 21-04-18 in all areas

  1. Image shack betaald, doet ie t niet. Dan maar zo. Bekeuringen in werk zones zijn niet flauw. Als je a sociaal rijd kun je tot 8 jaar cel krijgen..... Voor dit heb je slechts een personen rijbewijs nodig. Dan mag je tot 14 ton totaal gewicht hebben. Daarom zijn de campers hier ook nogal groot. Maar ik mag daar niet mee rijden, al t commercieel vervoer moet onder DOT. regels, en dan moet je dus gezond zijn. Zomaar een span zonder enige extra accesories.
    4 points
  2. 3 points
  3. Welk kwartier minder bedoel je, jij tuft al een kwartier van de keet af, en na 4.5 uur ga je 45 minuten stilstaan, je rijd weer aan en als je op de snelweg komt rijden zij 5 meter voor of achter je, want zij staan ook 45 minuten stil.
    2 points
  4. Yep koets weer vol en mooi aant gewicht wat weegt dat totaal Marco
    2 points
  5. Niet alle tachograven doen het volgens de regels, de eerste digitalen wilden nog 3x 15 minuten of eerst 30 en dan 15 goedkeuren. Maar voor het simpele, je moet in maximaal 5.15 uur 45 minuten rust houden en die mag je dus zoals jij het doet splitsen en eerst 15 en dan later gevolgt door 30 minuten, neem je na bijvoorbeeld 3 uur rijden die 45 minuten mag je dus weer maximaal 4.5 uur rijden.
    2 points
  6. Neuh, voor een soort van open dag om personeel aan te trekken, van 't Harde naar Stroe.
    1 point
  7. Welk kwartier???, Ik snap hem duidelijk niet dan, 15 minuten gelijk en 30 minuten na 4.5 uur = 5.25 uur, 4.5 uur en 0.45 = 5.25 uur, dus even laat. En sinds wanneer kun je de 3 uur vooraf compenseren, volgens mij moet dit achteraf, dus zijn ze niet echt slim bezig.
    1 point
  8. Op zulke wegen kwam ik voorheen ook ook snachts nu lich ik snachts op bed mooi filmpje meneer trieftol
    1 point
  9. 1 point
  10. Klopt. Maar ze weten zelf ook dat ze er weinig aan kunnen doen, alleen maar vermanend toespreken. Ze beseffen zelf maar al te goed dat ze geen enkel wetsartikel kunnen vinden waarmee ze je kunnen beboeten.
    1 point
  11. 1 point
  12. Daar lijkt het wel op. Met de Texelse aanhang. Wie zou je er anders uit moeten dweilen? 2 juni staan we met de sleurhut in de kop van Groningen. "Klein" feestje van een 50 jarige.
    1 point
  13. Je collega is aan het zwetsen. 15+30 daarna weer 4,5 uur. Sommigen maken het graag moeilijker dan het is. Die blokken van 5,15 uur hoef je ook niet op te letten.
    1 point
  14. Hoezo zeuren, dat valt wel mee hoor, mooi dat de tijd gelukt is, heb je ook gekeken of die op de goede 24 uur draait, dus niet de nachturen ipv de daguren? En nu lekker toeren met die Paarden.
    1 point
  15. Dit zegt ilent erover : https://www.ilent.nl/onderwerpen/rij-en-rusttijden/ononderbroken-rijtijd Eigenlijk gaat het over max 4,5 uur rijtijd denk ik. En het klinkt als een zelfverzonnen regel. Zo had ik een collega die met droge ogen beweerde dat je na een verkorte nachtrust een lange nachtrust moest maken..
    1 point
  16. Dag beste mensen, normals bedankt voor de reacties en tips, de informatie van leeuw was ook heel nuttig. De klok goed zetten is gelukt. Ik hou nu op met zeuren en ga morgen gewoon lekker een stukje rijden, groetjes, Rosemarie
    1 point
  17. Dus je wilt een dagje vrij?Besef je eigenlijk wel wat je vraagt?Een jaar heeft 365 dagen waarop gewerkt kan worden.Er zijn 52 weken in een jaar, waarin je al 2 dagen vrij bent, er blijven dan 261 dagen over.Per dag werk je 16 uur niet, wat gelijk staat aan 170 dagen, zo blijven er nog 91 dagen over.Iedere dag besteed je 30 minuten aan het drinken van koffie, per jaar is dat 23 dagen, waardoor er nog 68 dagen overblijven.Daarnaast heb je een uur lunchpauze per dag, wat gelijk staat aan 46 dagen. Zo blijven er nog 22 dagen over om te werken.Normaal gesproken ben je 2 dagen per jaar ziek, zodat er nog 20 dagen overblijven.We hebben 5 verplichte feestdagen per jaar, wat het aantal werkdagen reduceert tot 15.Daarvan geven we je met een royaal gebaar 14 dagen vakantie, waardoor er nog maar 1 dag overblijft om te werken.EN JIJ WILT DUS DIE ENE DAG VRIJ???
    1 point
  18. Dan zit er bij de tacho als je hem open hebt een wieltje aan de zijkant om de tijd goed te zetten, let wel op, controleer of die ook echt goed staat door er even een schijf in te doen, hij kan maar zo 12 uur verkeerd staan. En zodra er ook maar 1 paard in staat, as naar beneden, rijd veel comfortabeler voor je lading.
    1 point
  19. Obersize lading met over size truck. En een achterdeur in de sleeper. De nieuwe Freightliner. Andere grill en dat is t wel....
    1 point
  20. Zal er wat maken zodra ze ergens staan. Nu helaas niet. Zo kun je ook in NL legaal rijden....
    1 point
  21. Zekers weten. In dit jaar getijde is t wat minder, maar zal m'n best doen. Hier zetten ze ook de lading vast aan de rubs.... Een Volvo, das duidelijk lijkt me. En een Kenworth, model is een paar jaar oud.
    1 point
  22. Onderstaande is een Marmon, Die werden met t handje in elkaar geschroefd, zo een honderd per jaar,In 97 zijn ze gestopt. Er zijn een aantal liefhebbers die zo nog steeds op de weg houden. Ze hadden ook een cabover model.
    1 point
  23. t is weer even terug... Allemaal de schuld van een dame...... Nou ja, krijgt zij de schuld... Schande. De nieuwe Freightliner ziet er gelikt uit, maar de Pete zou toch menigeen zijn favoriet zijn denk ik...
    1 point
  24. Dus iemand moet emigreren omdat jij en je betuttelende vakbondsvriendjes niet lang weg willen en elke scheet aangrijpen om daar over te zeiken en zeveren? Jullie lijken wel ambtenaren met de vakbond als ministerie. Luisteren doen ze niet, maar wel een hoop centen opstrijken en allerlei dingen regelen voor mensen waarvan ze nooit geld gekregen hebben. Maar de chauffeur op de lange baan kan de vinketering krijgen. Dan had hij maar Hongaar moeten worden. Jezus, wat ben jij kortzichtig en drammerig.
    1 point
  25. Ik kom zeker niet.
    0 points
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden