Spring naar bijdragen

Klassement

Populaire bijdragen

Showing content with the highest reputation on 08-08-18 in all areas

  1. Het staat zelfs letterlijk in de EU verordening mbt de tachograaf. En je hebt (deels) gelijk. Je moet altijd je digitale chauffeurspas bij je hebben als je in een tachograafplichtig voertuig rijdt. Dus ook als je in een schijvenauto rijdt moet je hem bij je hebben.
    3 points
  2. 3 points
  3. Nee dus !! Was laatst een uitspraak van de Ilent. Je moet alleen de kaart bij je hebben als je in een voertuig zit waar je een kaart voor zou moeten gebruiken Dus dat je je kaart ook bij je moet hebben als je met je persoonauto op vakantie gaat is ook een fabeltje
    2 points
  4. Tsja, vanaf november 2017 je rijbewijs….. Leren ze nog iets op School voor wat betreft de papieren tachograaf? Kan me indenken dat het digitale nu echt wel is ingevoerd bij iedereen, enkel de (hobby) paarden rijders niet... Zat er trouwens een secondenwijzer op die papieren tacho's? Maar als "alles" goed lijkt te zijn, maar je km teller niets doet...…. pulsgever aan de versnellingsbak….
    2 points
  5. Linker lampje brand als er geen schijf is gestoken... volgens mij
    2 points
  6. D'r staat me iets van bij dat zowel jij als degene op wiens pas je rijd deze dan kan inleveren maar durf het niet met 100% zekerheid te zeggen. Heb het 1x meegemaakt, was net een paar maanden chauffeur en moest een paar dagen rijden voor desbetreffend bedrijf. Heel vriendelijke mensen maar aan het eind van dag 1 kwam de baas aan met zijn pas, die zou ik volgens hem de volgende dag nodig hebben. Heb hem vriendelijk voorgerekend wat het verschil is tussen over je tijd heen gaan en rijden op zijn pas. Heb zijn pas dus niet mee gehad de volgende dag.
    1 point
  7. Vraag mij af of die al een pulsgever heeft, of dat er nog ouderwets een kabel tussen zit, de electronische techniek stond toen in de kinderschoenen, en de Cargo is al wat ouder van ontwerp.
    1 point
  8. Hoi Martje, Ik heb nog nergens gelezen dat analoog verplicht vervangen moet worden voor digitaal en neem aan dat als dat wel had gemoeten de garage hiervan op de hoogte is (zij zijn ook bevoegd voor het keuren en ijken van tacho)... Heb wel digitaal overwogen, maar met alle extra kosten die we nu al hebben was dit teveel voor nu... Ik heb gezien de leeftijd zowiezo al vrijstellingen, want gordels zitten er ook niet in en volgens mij ook geen onderrijbeveiliging aan de zijkanten (hij is tenminste hoger dan de lesauto’s)... Heb hem nu voor een jaar apk erop 👍... Eind van de maand gaat ie nog naar een bedrijf om de vloer in bet paardengedeelte te checken en te voorzien van een rubber mat en rubber op de laadklep in de hoop dat de paarden er wat makkelijker in willen (door het hout maakt het nu veel lawaai voor ze en met de ijzers is het wat glad)...
    1 point
  9. koop wel de goede schijven, als je hem open doet zit er een stickertje met een e1 aanduiding met daar achter een nummer, op de achterkant van de tachoschijf moet dat zelfde nummer staan (er staan er een hele boel op) en ik weet het niet zeker maar volgens mij moet als een oude anoloog kapot gaat, deze vervangen worden door een digitale, maar dat hoop ik eigenlijk niet voor jou is duur......let op dat je ze met de schrijf kant naar de pen zet volgens mij kun je die dunne plastieke schijf voor de tweede chauffeur gebruiken als je alleen als 1 e chauffeur rijd snijd de 2e op een gegeven moment door.... groeten martje
    1 point
  10. Als je ff google kijkt bij analoge tachograaf kun je ook heel wat terugvinden over tacho en schijven enz. Succes ermee
    1 point
  11. En niet onbelangrijk ....schijf goed invullen[emoji106]
    1 point
  12. Plastic kun je laten zitten zolang je met 1 chauffeur rijdt,zwarte klepje dicht laten en 1 schijf steken. En alleen knop voor chauffeur 1 gebruiken,voor 2e chauffeur kun je op bedje laten staan
    1 point
  13. Alleen degene die op andermans kaart rijdt heeft een probleem,degene op wiens naam de kaart staat heeft er niks mee te maken( of hij moet ook in het voertuig aanwezig zijn). Laat mij maar zien welke wet( graag met bronvermelding) voorschrijft dat je je persoonlijke digikaart niet in een voertuig achter mag laten.
    1 point
  14. Als de klok niet loopt denk ik dat er ergens wat fout zit in de stroomvoorziening van de klok zelf, of de klok in zijn geheel is ziek. Als de klok wel draait, maar de km teller op 0 blijft hangen denk ik eerder aan de sensor aan de versnellingsbak. Beide zijn wel redenen om terug naar de Garage te gaan, uiteindelijk mogen alleen gecertifiseerde werkplaatsen aan de klok sleutelen
    1 point
  15. 1 point
  16. Als de klok openstaat moet je een schijf plaatsen,er kunnen 2 schijven in . Aan allebei de kanten van het zwarte plaatje 1
    1 point
  17. plastic velletje is een dummie voor als je alleen rijdt Die komt op de plek waar jij NU je papiere nschijf hebt Je papieren schijf leg je erop direct op als je de klep open doet Dus als 1e zeg maar....met de bedrukking naar boven Rechter lampje gaat branden als je harder dan 80 rijdt, dat klopt helemaal Linker lamp gaat branden omdat hij het niet doet dacht ik (ook weer een tijdje geleden dat ik er mee gereden heb)
    1 point
  18. Je kunt wel vast de plantjes poten,doe je ook nog wat[emoji23][emoji23]
    1 point
  19. Een opslagtank in welke vorm dan ook, dus tankwagen of gasfles maakt niet uit, kan pas ontploffen als hij minder dan 50% gevuld is met gas. Pas dan kan er voldoende druk opgebouwd worden om te ontploffen. Dat is tenminste wat mij altijd geleerd is door mijn ouwe heer die jarenlang bij de brandweer heeft gezeten. Als ik dan dat in het achterhoofd houd lijkt het mij dat de tanker bij de botsing lek is geraakt, het vrijkomende gas meteen vlam vatte en dat hij daardoor pas na 7 minuten ontplofte omdat hij toen pas voldoende druk kon opbouwen. Hoe dan ook, je wil het niet meemaken
    1 point
  20. Uit de Italiaanse krant: E’ una cisterna carica di gpl ….. Ik denk dat het een LPG tankwagen was. Als je goed op het filmpje kijkt zie je rechts van de tankwagen de explosie en vuurzee beginnen. Ik heb zelf ADR tank gereden, in het jaar kruik, maar kan je verzekeren dat zo'n wagen, bij NORMAAL gebruik, heel veilig is en constructief ook wel goed in elkaar zit.
    1 point
  21. Ik.zou eerst een intest doen bij een.rijschool, voor eigen.kosten. Heb je een eerste.indruk. Qua gewenste snelheid: zoek eerst uit bij de rijschool van je keuze hoe snel er een plek voor examen is. Mijn ervaring is dat er vanaf examendatum teruggeteld wordt qua lesuren planning. Zoek potentiële werkgevers op. Sommigen hebben hun eigen lesprogramma of kunnen ook de subsidiepotten bereiken.
    1 point
  22. Onzin, er zijn genoeg werkevers zoals de mijne die een varia aan werk hebben. Bij ons is er over te spreken en kan je altijd iets anders doen. Onlangs nog een die via mijn werkgever zijn rijbewijs heeft gehaald en binnen een paart maanden al kon doen wat hij het liefste doet.
    1 point
  23. Als het een kabel is werkt het nog met tandwieltjes, heerlijk simpel, maar als het stuk is, waar haal je nieuwe onderdelen.
    0 points
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden