Spring naar bijdragen

Klassement

Populaire bijdragen

Showing content with the highest reputation on 17-09-18 in all areas

  1. Vroeger; Wij rijden voor ú. Nu : Wij rijden vóór u. Dezelfde letters ,maar t ligt er maar net aan waar je de klemtoon legt.
    2 points
  2. Welkom, en ik kan Pierre zijn relaas alleen maar beamen. Ben nu zo'n 23 jaar geleden vanwege reorganisatie in het transport terecht gekomen en bevalt nog steeds. Alleen sta ik tegenwoordig wat vaker in de weg
    2 points
  3. Tja das natuurlijk hier in Holland Maar een stemmetje in mij zegt dat de vraagsteller in Belgie onderweg is?? Tja en daar is het met erf verharding zeer slecht gesteld,en tis vaak maar weer afwachten waar je terecht komt.
    1 point
  4. Met deze auto refen wij voor agrifirm. Draai cirkel was het hetzelfde als bakwagen. Maar achteruit in sturen kan hij wat krapper. 11 meter is die geloof ik. 1 gestuurde en 1 vaste as. Bochtje kon je wel krapper dan bakwagen. Prettige combinatie zo om mee te werken. Bij heel veel boeren hebben ze heftruck mochten we gebruiken om te lossen. Ideaal. Weet die boer meteen waar die moet zoeken... Gmb wel in de container of kast.... Met de sleutels op de vreemdste plekken. Was mooi werk. Alleen die werktijden....
    1 point
  5. 3 jaar voor Agrifirm gereden. Nooit last van gehad...
    1 point
  6. OP veler verzoek: maak eens een nieuw topic aan ivm brexit en ander Engeland gezever,tis zo niet meer te volgen die 45 uur buiten de cabine slapen.
    1 point
  7. Hallo, Ik ben Paul, 58 jaar, woon in Arnhem en ga op 1 januari 2019 met pensioen na bijna 41 jaar als beroepsmilitair. Ik heb in 1979 mijn vrachtwagenrijbewijs gehaald in dienst, er echter weinig mee gedaan de afgelopen decennia. Dit jaar mijn code95 gehaald en inmiddels aangenomen bij een transportbedrijf op nulurencontract(mijn eigen keuze). Ik ga dit jaar in mijn vrije tijd starten op een bakwagen en per 1 Jan dus 2, 3 of soms meer dagen in de week. Ik heb natuurlijk mijn inkomen als oud militair, maar voel mij te jong om thuis te zitten. Daarnaast is het prettig om mijn afgenomen inkomen wat aan te vullen. Ik heb er erg veel zin in, maar moet natuurlijk nog veel leren, daar is dit forum handig voor. Paul
    1 point
  8. Dan is t de kunst om ook de controlerende instanties hier van te kunnen overtuigen.
    1 point
  9. Klopt. Daar tegen over staat wel dat op veel boerenerven materieel aanwezig is om pallets of kisten te verplaatsen over het erf, als dat ding maar van de auto af is...... En heel vaak kan/mag de chauffeur daar zelf ook nog eens gebruik van maken, zeker als hij/zij daar vaker komt en er dus inmiddels bekend is. Sprak deze man uit ervaring. 😏
    1 point
  10. Welkom hier. Die rij-rust tijden zijn toch gesneden koek na een cursus code 95? Niet te druk over maken.. in de praktijk zal je zien dat de werkelijkheid niet altijd bij de theorie past.
    1 point
  11. in principe ben je met zo'n city trailer wendbaarder als een bakwagen, ik heb 1,5 jaar met een 2 assige city van 12 meter lang gereden met een stuuras en onderschuifklep en ik kon op plekken komen waar de bakwagens (zonder gestuurde naloopas) niet konden komen. mocht je inspraak hebben op de keuze zou ik voor een 2 assige city gaan maar dan met een achtersluitende laadklep, dan staan je assen iets verder naar achter en wordt je uitzwaai minimaal.
    1 point
  12. Ik vind 45 uur thuis zijn wel lekker. En daarbij 45 uur onderweg is nog wel te overleven,als je op de goede plaats staat. Het komt bij ons weleens voor dat je donderdag vóór de middag al stilstaat omdat je rijuren op zijn.. En geloof mij,dan is het echt een lange zit voordat het maandagochtend 2:00 uur is.. Ik zou dus wel voorstander zijn om de maximale rijuren op 110 uur in twee weken te zetten. Dat had voor mij,als je het bovenstaande voorbeeld erbij haalt,betekend dat ik zo ongeveer thuis had kunnen komen,en voor mijn werkgever dat hij de auto niet drie en een halve dag ‘kwijt’was.
    1 point
  13. Tsja 45 uur rust buiten de cabine en dividendbelasting gaan "hand in hand"[emoji848]
    1 point
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden