Spring naar bijdragen

Klassement

Populaire bijdragen

Showing content with the highest reputation on 02-10-18 in all areas

  1. ZO simpel zit de financiële wereld in feite in elkaar Het is september in een dorpje aan de kust van de Zwarte Zee. Het regent en het dorpje lijkt verlaten. Het is een moeilijke tijd. De inwoners hebben allemaal schulden, en leven op krediet. Plots verschijnt een rijke toerist ter plaatse ... en stapt het enige hotel van het dorpje binnen. Hij legt een bankbiljet van €100 op de balie, en gaat naar de eerste verdieping om een kamer uit te zoeken. De hoteleigenaar pakt vlug de €100, en rent naar de slager om zijn schulden te betalen. De slager pakt die €100 aan, en gaat spoorslags naar de varkensboer om zijn schulden te betalen. Op zijn beurt rent die naar de verpachter, en betaalt zijn schulden af. De verpachter haast zich naar de enige prostituee in het dorp die, vanwege de crisis, haar diensten op krediet aanbiedt... en betaalt haar zijn schulden. De prostituee haast zich naar het hotel, en betaalt de hotelier de kamerhuur. De hotelier legt de €100 weer op de balie. Op dat moment komt de rijke toerist naar beneden, neemt de €100 van de balie, omdat hij niet tevreden is over de kamer. Niemand heeft iets verdiend, er is niets veranderd, maar het hele dorp is wel schuldenvrij… De wereldeconomie teruggebracht tot de basics. Moet je daar nu jaren voor naar de universiteit ! [emoji848]
    10 points
  2. Heel simpel gezegd 440, pillen of niet, als je echt zelf wil stoppen en dan ook echt zelf, dan stop je gewoon. In mijn geval wist ik dat ik 5 weken vrij zou zijn vanaf 8 december. Dus uit de dagelijkse gewoonte weg. En heb 6/7 weken vtv tegen iedereen (ook hier) gezegd dat ik ging stoppen. Ik weet zeker dat ik nooit had kunnen stoppen als ik in m'n dagelijkse ritme had gebleven. Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk
    4 points
  3. Vojens DK Verstuurd vanaf mijn SM-G965F met Tapatalk
    3 points
  4. Zondag meegereden met de truckrun Westfriesland (bij 3min.)
    2 points
  5. @Leeuw, ik hou me aan de cijfers van het CBS, als jij me wat anders wil aansmeren kom maar op, ik ga niet zoeken en is het dus 319.000.
    1 point
  6. En dat zijn er geeneens een miljoen, maar een stukje minder, nog niet de helft. http://statline.cbs.nl/StatWeb/publication/?VW=T&DM=SLNL&PA=80590NED&D1=3-7,10-14&D2=0&D3=0&D4=(l-19)-l&HD=170214-0804&HDR=T&STB=G1,G2,G3 En die kunnen geeneens allemaal aan het werk, om de doodeenvoudige reden dat ze niet geschikt zijn voor de openstaande vacatures of in een verkeerd gebied wonen.
    1 point
  7. Zie jij die laatste Hollandse werkelozen maar aan het werk te krijgen.
    1 point
  8. Hahaha lul. Ik moest t ff opnieuw lezen[emoji23][emoji23] Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk
    1 point
  9. Weet dat het moeilijk is... Ook ik heb er ff over gedaan voor ik stopte. Maar blijf zoeken naar alternatieven... Misschien is het elektronisch roken wat...? Bij mij smaakte het niet meer... Dus heb zo het volle pakje shag de afvalbak in gemietterd... Nu ruim vijf maanden niet gerookt... Is soms klote... Maar begin er echt niet meer aan... Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk
    1 point
  10. klopt helemaal , de betaling gaat dus via de gegevens die de werkgever aanlevert !
    1 point
  11. Is alleen mogelijk als alle personeel dat wil want daar is het voor: de rookvrije werkplek.....
    1 point
  12. Ja , klopt helemaal, met die verstande dat de werkgever de uren die gewerkt zijn door moet geven aan de pay-roller , als dat na de nodige "aanpassingen " gebeurd dan krijg je echt niet meer betaald dan dat er opgegeven wordt ! En als er doorgegeven wordt 40 tvt uren zijn uren van 100% , dan beur je echt niet meer En idd. pay-rol is "n vorm van uitzenden.
    1 point
  13. . Moet vijf maanden zijn.... [emoji56] Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk
    1 point
  14. Nee hoor, hij staat op de loonlijst bij dat pay-roll bedrijf, dus dat is zijn werkgever, is gewoon een veredeld uitzendbureau.
    1 point
  15. Ik hoop dat in de file en elders de airco en zijn filters hun werk goed doen. De schadelijke stoffen heb ik albruimschoots binnen gehad dmv rokende familie in mijn jeugd. Wat mij gewoon stoort is de achterblijvende stank. In de bekleding en uit de (niet geleegde) niet schoongemaakte asbak. Maar om deze discussie die startte over de rookvrije werkplek af te zetten tegen het hele milieu.....daarmee dwaal je te ver af van het oorspronkelijke onderwerp.
    1 point
  16. Mensen zijn zeikertjes geworden SenS. Niet alleen op t gebied van roken maar op velerlei gebieden. Vroeger toen iedereen nog gewoon gezellig rookte zat men naast elkaar op n verjaardag, bij de rokende huisarts op consult of bij de puffend leraar in de klas. En ineens kuch kuch kuch, of wat stinkt t toch. En het klopt hoor, het stinkt en is ook nog eens niet goed voor je gezondheid. Maar dat tegenwoordige gezeik man. Je mag niet vrouw geen complimenten meer geven, zelfs niet meer aanraken. Kijk, n tepeltwissie, alla, daar kan ik inkomen[emoji6] Maar wat ik eigenlijk bedoel te zeggen is dat mensen niets meer van n ander accepteren. Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk
    1 point
  17. Zoals je misschien in mijn topic gelezen hebt zat ik een beetje met dezelfde vragen en zit ik ook in dezelfde leeftijdscategorie ( over 3 maanden word ik 40 ) Je kan inderdaad via diverse werkgevers/uitzendbureau's je rijbewijs C/CE gaan halen, ik heb gekeken voor deze trajecten bij Simon Loos, Consolid en Randstad. De goedkoopste manier is via Simon Loos met hun "les met Loos" programma ( https://www.simonloos.nl/les-met-loos/ ), voor een vast bedrag van €1495.- haal je je CE rijbewijs inclusief eventueel herexamens. Je komt direct in dienst bij Simon Loos en gaat gedurende je opleiding aan het werk in de loods als magazijnmedewerker/belader, als je je C hebt gehaald en er is een bakwagen beschikbaar ga je daar op rijden en dan ondertussen je CE halen. Na slagen krijgen je een contract van minimaal 32 uur voor 1 jaar maar vrees niet, dat zullen in de praktijk veel meer uren worden. De verschuldigde €1495.- betaal je in het jaar af. Winkeldistributie/horeca distributie lijkt mij niet mijn ding (365 dagen per jaar kan je werken, supermarkten zijn tegenwoordig altijd open en moeten dus bevoorraad worden! ) maar anders was ik voor dit traject gegaan denk ik. Randstad biedt ook zo'n soort constructie aan maar betaal je maximaal 1607 euro zelf echter dit is exclusief eventuele her-examens, zak je dus een keer dan gaat het je meer kosten! Tevens heeft Randstad een aantal extra voorwaarden die niet erg spannend zijn: je moet bijvoorbeeld alle lessen volgen, op tijd zijn enz enz ( op de informatiedag waren er al mensen die daar moeite mee hadden......) Bij Randstad kom je pas in dienst voor 1 jaar nadat je je rijbewijs hebt, hoe je in de tijd dat je je opleiding volgt inkomen krijgt is jouw probleem, het hele traject duurt circa 4 tot 6 maanden. Ook hier betaal je je opleiding in dat jaar af. Grote kans dat je hier ook in winkeldistributie komt maar er zijn ook mogelijkheden voor beton, afval en ander soort werk. Consolid was zelfde verhaal als Randstad maar een exact bedrag kreeg ik niet te horen, was ergens tussen de 1600 en 3000 euro inclusief medische keuring enz enz. Pensioen was geloof ik ook iets minder. Ik heb het geluk dat ik alles zelf kan betalen dus uiteindelijk heb ik besloten om het zelf te doen om alles zelf in de hand te houden en zelf te kunnen kiezen waar ik wil gaan werken, als ik alles in 1 keer haal dan kost het hele rijbewijs C+CE totaal circa 6000 euro. In 2018 is dit nog aftrekbaar van je inkomstenbelasting, in 2019 geloof ik niet meer! Ik ben reeds gestart met C en als ik deze heb ga ik hoop ik op de bakwagen aan de gang te kunnen maar ik ga wel meteen door met CE. Zeer waarschijnlijk start je salaris bij de gesubsidieerde manier in C0 als instap op de bakwagen, dat is €1943,77 bruto per maand bij 40 uur exclusief toeslagen en overwerk. Bij CE start je waarschijnlijk in D0 en dat is €2069.43 (bij Simon Loos weet ik dat niet zeker voor de tijd dat je in de loods werkt! ) Omdat ik vrij ben om te kiezen waar ik wil werken heb ik de mogelijkheden om beter te onderhandelen, realistisch werd er verteld dat afhankelijk van de nood bij de werkgever ik in C2/C3/C4 op de bakwagen zou kunnen starten Qua rijschool kan ik je helaas niets adviseren want ik les in de regio Den Haag maar weet wel dat Randstad bijna alles doet met E&R opleidingen ( https://www.e-r-opleidingen.nl/ ) Hoop je iets wijzer gemaakt te hebben , succes en hou ons op de hoogte!
    1 point
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden