Spring naar bijdragen

Klassement

Populaire bijdragen

Showing content with the highest reputation on 04-10-18 in all areas

  1. Het was leuk om iets te vinden van BQ de Ruyter op het internet. Het spijt mij om dit nieuws to vinden ook al is het nu alweer meer dan 2 jaar geleden. Ik ben opgegroeid met de originele BQ de Ruyter firma. Mijn family woonden vlak naast het bedrijf in een oud houten huis op Nieuwendammerdijk 371. Mij vader was Gijs Langenberg die bij BQ werkte van vlak na de oorlog tot ongeveer 1954 maar wij bleven in de woning van BQ to 1957 toen wij naar Australie gingen emigreren. Ik was toen 14 jaar - nu 75. Mijn vader was dus een vrachtwagen chauffeur en reed ook met trailers en in de zomer was hij bus chauffeur. Ik ging vaak mee met alle chauffeurs en heb daardoor veel van ons land kunnen zien op die manier. Ik heb daardoor ook nog geleerd om een trailer achteruit te parkeren (maar dat wist BQ niet). Ik hielp vaak in de garage b.v helpen met de bussen te parkeren en wassen en verdiende daarmee wat zak geld van BQ. We konden net 4 bussen parkeren. Ik kon een beetje Egels praten en had een kans om dat te oefenen toen ik een Engelse tourist bediende met benzine (Esso?) Ik werkte later bij Shell voor 20 jaar. Boven bij Mevr de Ruyter heb ik voor het eerst TV gezien. BQ had een nicht en neef die ook voor hem werkten. BQ had een broer (ik geloof dat hij Krijn heete). Hij reed voornaam met bussen door Europa. Ik was verliefd op zijn stiefdochter, Renata. Foto van Gijs van 1952.
    6 points
  2. VID-20181004-WA0003.mp4
    3 points
  3. Woon werk karretje en hobbywagen. Verstuurd vanaf mijn SM-G965F met Tapatalk
    3 points
  4. We moeten niet vergeten Engeland is altijd een apart land geweest Kijk maar naar de terug vrachten daar wordt zo goed als niks voor betaald Hebben jullie ook na gedacht dat het inklaren en uitklaren weer aan zit te komen Wie gaat de wacht tijden betalen Ik hoop de chauffeur toch niet Wie weet wat een T document is De moderne chauffeur moet het allemaal weer gaan leren Huub
    2 points
  5. VID-20181003-WA0011.mp4
    2 points
  6. Vanmiddag ,bij een klant,https://www.stoomstichting.nl/Display.php?Subject=Home&Language=NL stond dit speeltje buiten: 118,5 ton zwaar en 2350 pk sterk.
    2 points
  7. "iets" met het ad blue systeem? Zit er nog wat in de tank?
    1 point
  8. De Engelse douane nog kennend van vroeger vrees ik dat t vergelijk met Zwitserland niet zo1,2,3, opgaat.
    1 point
  9. Dan tillie hem toch op met die kraan die achterop staat
    1 point
  10. Ik heb de kar ook vol.[emoji23] Verstuurd vanaf mijn SM-G965F met Tapatalk
    1 point
  11. We hebben hier weleens een chauffeur gehad die at ongeveer elke dag chinees en bakje vla geloof ik.(naam ff kwijt)[emoji57]
    1 point
  12. Even( ter zijde) een citaat uit je link: © Dus koos oud-bankier Ger Limburg voor heel iets anders met een opleiding tot vrachtwagenchauffeur. "Het duurt zo'n acht maanden met drie theorie-examens. Ik ga ervan uit dat ik daar slim genoeg voor ben", lacht Limburg. "Ik reed weleens met een paardentrailer, dus dacht: dan moet een vrachtwagen ook wel kunnen." Gehaktbal De zelfstandigheid spreekt Ger aan. "Geen gedoe meer met managers en zo. Gewoon een opdracht uitvoeren en klaar. Ik moet misschien wel nog leren om een gehaktbal te eten of een paar hamburgers naar binnen te werken, wat niet mijn favoriete hap is." © Kansloos dus,onze Ger.
    1 point
  13. Zondag meegereden met de truckrun Westfriesland (bij 3min.)
    1 point
  14. Ik ken dit bedrijf. Nog voor gewerkt. Het was - en is? - een goed bedrijf. Waren ze allemaal maar zo! En zoals ze zelf al zeggen: de oorzaak ligt vooral in de omstandigheden op de markt. Hierboven is het al gezegd en het is waar: er is veel werk naar anderen gegaan. Die, laten we dat niet vergeten, vaak eerder werk op het buitenland deden. Daar om redenen ons allen hier bekend mee moesten ophouden en zich massaal op het binnenlandse vervoer hebben gestort. En dat is ook niet oneindig - dus dalende prijzen al gevolg. En daar begint de ellende... Al met al is het doodzonde. Strekte daar.
    1 point
  15. Uit hun eigen verhaal op facebook: Zo te lezen zijn de bedoelingen goed en heeft men zelf verder 'verval' willen voorkomen. Hopen dat het allemaal lukt!
    1 point
  16. Ikea- rotzooi... Ik heb laatst bij de Jysk (dat zou hetzelfde concern kunnen zijn ) een topmatras gehaald en dat is wel een oplossing voor mij. Sindsdien geen kramp in de benen en/of krom lopen meer in ieder geval! Alleen houdt dat ding aardig warmte vast: nu is dat niet erg maar van de zomer moet 'ie er weer uit waarschijnlijk; en met in- en uitschuiven van het bed is het niet handig.
    0 points
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden