Spring naar bijdragen

Klassement

Populaire bijdragen

Showing content with the highest reputation on 05-11-18 in all areas

  1. Trekkertjes laden. Verstuurd vanaf mijn SM-G965F met Tapatalk
    7 points
  2. Ik vorige week nog in Frankrijk! Maar sla ze gewoon neer! Mietjes[emoji106][emoji16] Geen probleem dus..... Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    1 point
  3. Vorige week nog overvallen bij de P plaats bij Heerde ri Zwolle. Door een man die het geloof kwam verkondigen en een blaadje Geen pornoblaadje, maar de vuurtoren of zoiets wilde aanbieden )
    1 point
  4. Als ik sommige chauffeurs bezig zie bij afslagen of knooppunten,denk ik dat ze het adres invoeren en wegrijden zonder echt te weten wat ze aan moeten houden bij een knooppunt.
    1 point
  5. Wij hadden bij Bas verschillende klanten in het centrum van Parijs. Op een dag moet een collega,die zweerde bij navigatiesystemen,en geen kaart kon lezen,ook naar zo een klant. Stelt de navigatie in ,en rijdt perfect tot bij die klant voor de deur,,, maar toen terug de stad uit..... dat lukte dus niet,omdat hij geen benul had waar hij stond ( als hij eenvoudig "Lille"ingegeven had was zijn probleem opgelost). Uiteindelijk hebben ze een andere collega daar met de motorwagen heen gestuurd die m de stad uit geloodst heeft. Dezelfde vent moet op een vrijdagmiddag laden in een voorstadje van Napels,geeft t adres in wat m opgegeven is en gaat rijden. Het word echter steeds smaller en smaller,tot hij bij een T kruising komt waar rechtsen links zijn opgegeven straat ligt,hij kan daar echter niet links of rechts om. Auto op slot gezet en hij te voet naar het opgegeven adres,belt aan en: er doet een oud wijffie open en die zegt: ja,dat is hier,t bedrijf van mijn kleinzoon,maar die is op de fabriek,op het industrieterrein. Intussen was de politie er ook bij gekomen en die hebben die staat afgezet,en s;avonds toen er een hoop geparkeerde auto's weg waren hebben ze m ,dikwijls tegen t verkeer in,de stad uitgeleid en naar t industrie terrein gebracht,naar de fabriek,met een parkeerterrein ervoor waar je met drie Anatov's tegelijk kon landen en opstijgen,zo groot. Blijkt dat iemand het adres verkeerd doorgegeven heeft,en hij dat niet in de gaten had,gebeurt wel meer;factuuradres en aflever of laadadres zijn verschillend. IK wil mezelf niet op de borst kloppen maar als ik zo een adres doorkrijg kijk ik eerst op de plattegrond( van Napels i.d.g.),bevalt me de situatie niet,bel ik de planning(of bel zelf met de klant). Dikwijls geeft mijn voorgevoel me gelijk en moet ik inderdaad ergens anders zijn.
    1 point
  6. Toch vind ik het wel makkelijk(en zeker als je net begint) Al die mooie systemen kunnen ook uitvallen,kun je altijd ff globaal kijken welke kant je op moet.
    1 point
  7. bij ons reed een charter met een oude trekker, die haalde de nummerplaat voor van de bumper en zette deze achter de ruit als hij de a 10 af draaide richting stad bij de camera haalde hij de plaat voor de ruit weg 🤣 7.5 zone gewijzigd? zo streng zijn ze daar niet op toch? zorg dat het verkeer door kan dan komt niemand kijken.... groeten martje
    1 point
  8. Die blonde van de bediening ook???
    1 point
  9. Zondag 21-10 was het dan eindelijk zover. Onze boot, de MARIA, is verkocht en zondag zouden ze haar ophalen. Ik ben met de wagen naar Haljheim gereden (2u) alwaar de nieuwe eigenaar van de boot zou komen met zijn kamaraad. Onderweg naar Eidsland nog een hoop gepraat etc. Wil ik wel erbij vermelden dat de goede man mijn boot gekocht heeft ZONDER bezichtiging/proefvaart vooraf. Aanbetaling was al gedaan en op de zondag stond de rest van het bedrag ook al op mijn rekening. Nadat we in Eidsland aangekomen waren direckt naar de boot, m'neer wilde nog een eind terug naar Stavanger varen ( ca 18u met normale vaart). Besloten is dat we de "proefvaart" en uitleg onderweg doen, Willeke haalt mij een uur verder wel op. Goed, het weer was op zijn zachts gezegt KLOTE! Lelijke golven, regn en damp. Een uur instructie's later en der adar goed kunnen uitleggen (we voeren de hele tijd al daarop ivm slecht zicht). Wij aan de kant, ik mocht voor de laatste keer MARIA aan de kant leggen. Hop er af en daar ging MARIA. Niet voordat ze d'r kont nog bruut tegen de kaai aan wierp. Auw! Dat doet pijn, een boot waar we bijna 10 jaar lief en leed mee gedeeld hebben, op zo'n manier weg zien varen. Maar, goed, geld was over gemaakt. Nadat ik thuis was natuurlijk op AIS gekeken en tot mijn verbazing waren ze al bijna thv Bergen. Dat hield dus in dat MARIA de hele tijd full speed had gedaan. (niet wenselijk bij dat weer, niet wenselijk voor een motor van bijna 20 jaar oud. Maar goed, geld was overgemaakt…. Maandag nog af en toe gekeken op AIS en had gezien dat ze overnacht hadden op Hjellestad marina en vrij laat in de ochtend vertrokken zijn. Hopla, weer full speed. Maar de wind was inmiddels al storm geworden en zeker dat traject wat hun ingingen was nu niet bepaald comfortabel met Z/W wind. Maar goed, op een gegeven moment, net voordat ze echt op open zee waren, zag ik dat de koers 180 gr gedraaid was en de vaart er uit was gegaan. En ff later "plop" AIS signaal was weg! Op het zelfde moment zie ik dat de reddingsboot uit Haugesund ri MARIA komt….. En op de plaats waar het signaal verdwenen was, een 10 min heeft rondgedobberd, daarna naar Langevåg (dichtsbijzijnde havenplaats) gevaren is. 1+1 =2. Woensdag aan een collega gevraagd of hij iets wilde laten uitzoeken. Zijn dochter woont in Langevåg. En een dag later kreeg ik een foto toegestuurd. MARIA dobberend aan de kaai bij een scheepswerf in Langevåg. Pfffftttt… ze is dus niet gezonken! Maar nu ga ik toch denken wat er fout was gegaan. Feit is dat MARIA "pech" gekregen heeft, een reddingsboot vaart uit gratis uit in storm. (en dochterlief heeft GEZIEN dat MARIA op sleep binnen gebracht is). Feit is dat MARIA een degelijke motor heeft, maar deze niet graag zo lang "over de top" wordt gejaagd. Feit is dat MARIA haar hydrauliek veel kan hebben, maar op auto piloot in een storm op full speed gaan, vraagt heel veel van de hydrauliek. Ik gok erop dat de hydrauliek het begeven had en daardoor MARIA stuurloos geworden is. Geld was toch overgemaakt? zeggen ze hier... En toch doet het pijn…. Hier een screendump van de AIS (marinetraffic.com) waar de laatste positie van MARIA te zien was
    0 points
Ă—
Ă—
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden