Spring naar bijdragen

Klassement

Populaire bijdragen

Showing content with the highest reputation on 16-12-18 in all areas

  1. weer een filmpje van wat actie foto's van collega's
    3 points
  2. Fluorjas valt onder bedrijfskleding marcel hoeft niet met de kerst,en kerstpakket zie ik toch als een blijk van waardering.
    3 points
  3. Klopt. Soms zit het mee, soms zit het tegen. maar ook als het mee zit een 50 km eerder stranden als je collega's die exact het zelfde rondje doen zegt al het een en ander.
    3 points
  4. Dus zoek je een geschikte parkeerplaats op waar je de pauze maakt, zoals het bedoeld is.
    2 points
  5. Het betere pruts- en priegelwerk
    1 point
  6. Ja, die wil gewoon op tijd bij de piepers zijn.
    1 point
  7. Ik niet nee. Werkgever natuurlijk wél. Moet voor de volledigheid nog wel even melden dat zo'n groep (althans, die waar wij in rijden) veelal bestaat uit verschillende vervoerders. Zouden het allemaal wagens van dezelfde vervoerder (die zijn er ook) betreffen maakt het niet uit, dan blijft de volgende vracht toch wel voor datzelfde bedrijf. Er zijn chauffeurs die alles bijhouden en aan het eind van de campagne je precies kunnen vertellen hoeveel vrachten ze méér hebben gedaan dan de concurrentie. En daar dan grote blij van worden. Zoals Kiepenboer al zegt: als je nooit met een kipper 'in het rijtje' hebt gereden is dat allemaal maar moeilijk te begrijpen.
    1 point
  8. En als dat gterugzetten zoden aan de dijk zet zou ik zeggen:gelijk doen. Maar het heeft totaal geen invloed op het verbruik ,het wekt alleen maar regernis op tussen chauffeurs onderling,vooralin landen waarde maximum snelheid nog wel normaal 90 km/h is. Als dat ene half procentje het verschil moet maken is t droevig gesteld met het bedrijf. Vraag dan WW aan voor je mensen en stop ermee zou ik zeggen.
    1 point
  9. Tja..op de manier zoals ik beschreef hoeft het van mij ook niet hoor. Maar zo gaat het nu eenmaal in dat soort werk. Als je in een groep rijd, met hetzelfde laad en losadres. Doe je het niet op die manier en ga je inderdaad op een parking staan gaan de anderen je voorbij. En hebben aldus een vracht meer dan jij. Als je altijd solo rijd zul je dit niet gewend zijn. Die campagne is een soort ratrace. Niet echt aan mij besteed, maar ja..soms moet je een collega aflossen.
    1 point
  10. Als je nou een 85 kmpu zou rijden kan je er nog langer van genieten
    1 point
  11. Ben je ook niet verplicht hoor.
    1 point
  12. Volgas 90 naar de eerste. 8 uur staan meestal. Daarna met 84/85 verder en is het lekker om ff met 90 in te halen.
    1 point
  13. Mogen ze houden hoor. De helft gaat zo de container in...... Gooi al jaren een briefje in de ideeënbus voor een fluorjas meg reclame. Als je hamert op veiligheid en zichtbaarheid, en je personeel loopt er niet zichtbaar bij.... Nieuwjaarsborrel ga ik ook nooit heen... Volgend jaar zal ik wel moeten ivm 12½ jaar in dienst.
    1 point
  14. Dat is fijn van je baas !! Maar besef dat de belastingdienst dit ziet als loon in natura en er een naheffing belasting overheen komt (mocht er ooit een controle komen......maar heo groot is die kans 😉)
    1 point
  15. Dat is 333 euro per auto, gemiddeld over het hele jaar. Dus 1 liter brandstof per voertuig per dag. Manager zal dat ook niet voor niets doen. Maar waarschijnlijk doet ie meer als de diesel managen, maar die man/vrouw zal bruto toch ook 50.000 á 60.000 per jaar kosten. Dus het netto resultaat is minder als je dat tegen elkaar weg streept. Als je door iets langzamer te rijden per auto op jaarbasis 1 vracht misloopt wegens te laat aankomen om te laden/lossen heb je al helemaal niks verdient met dat zuinig rijden management. Ik weet ook wel dat bij “jullie” autos de begrenzer niet terug gezet zijn naar 83, maar er zijn meerdere bedrijven die daarom de begrenser weer terug gezet hebben naar 87/88 km per uur. Onderandere mijn overburen (die rood/witte bulk en steenautos) heeft dat in het begin ook erg veel geld gekost. Nu staat daar de begrenzer ook weer op 89 km/uur.
    1 point
  16. Hebben ze bij ons ook een tijdje gedaan, toen er een nieuw pompeiland was geinstalleerd. Deze werkte met pasjes per voertuig en dat werd dan centraal geregistreerd. wekelijks kwam er een lijst van de verbuiksscore van alle autos onder elkaar, op kenteken, in de kantine te hangen. dus de trekker-opleggers, zandwagens, containerwagens en truck-aanhangers door elkaar. op een gegeven moment reden de terreinautos zuiniger dan de opleggers. Ik heb ook al eens vragen gehad hoe het kon om 1300 liter in een 285 liter tank te krijgen. Gewoon pistool doorgeven aan de gene die aan de andere kant kwam staan. 🤣😜
    1 point
  17. Uit de oude doos Was mooi werk
    1 point
  18. Wij hadden ook ooit zo een manager ( wagenparkbeheer) die schade statistieken maakte. Iedere maand een staaf statistiek van de schadebedragen per auto( ladingschade voertuigschade) en hing die aan het prikbord. Iedereen werd zo wel aan de schandpaal genageld,tot er een Pool van ons met zn dronken kop op zn kant ging en volledig uitbrandde. Deze schade kwam echter niet op de staafstatistiek.een goochemerd heeft er toen maar met een rode stift zelf een kolom bijgemaakt tot het maximale schade bedrag en daar in dikke letters"Crash Pool "bijgeschreven. Toen was t "statistieken tijdperk"ook weer snel voorbij.
    1 point
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden