Spring naar bijdragen

Klassement

Populaire bijdragen

Showing content with the highest reputation on 27-01-19 in all areas

  1. Het is definitief: Het Chauffeursforum blijft bestaan! Er is de afgelopen week en weekenden veel overleg en PB- verkeer geweest, er zijn verschillende aanbiedingen geweest van leden om met name het 'eigenaarschap' op zich te nemen; dat was ook het moeilijkste punt... De financiën waren eigenlijk gelijk al meteen door meerdere leden toegezegd, de admins willen in ieder geval gedurende de overdracht aan blijven dus dat was het probleem niet. Er zitten toch wel wat haken en ogen aan het in eigendom hebben van een forum zo groot als dit, daarnaast was er de harde eis van Freddy en Wilbert dat er alleen een team van eigenaren een kans zou maken op overname. Het verdwijnen van het "Stop-topic" was eigenlijk al een teken aan de wand: er is een team van drie leden bereid gevonden hun nek uit te steken om de toko hier draaiende te houden. Zij nemen alle taken (inclusief de technische kant) op zich die bij het eigendom horen en wij als admins kunnen op de oude voet verder om hier qua inhoud de handel indien nodig wat bij te sturen. Nog niet alle taken zijn al verdeeld en alle poppetjes zitten nog niet op de juiste plek; er moeten nog veel details uitgewerkt worden. Tenslotte hebben Freddy en Wilbert besloten om het 'Admin Only' gedeelte leeg te halen en dat inmiddels ook uitgevoerd. Alle opgeruimde discussies, overleg tussen admins en eigenaren over de gang van zaken en bijvoorbeeld te geven waarschuwingen zijn verwijderd en dus niet meer in te zien. Zodoende is dit ook een start met schone lei. Zo hangt de vlag er nu bij, heel veel details moeten dus nog besproken en uitgewerkt worden maar Het Chauffeursforum blijft. Namens mezelf, maar ik denk ook wel namens de mede-admins bedank ik Freddy en Wilbert bij deze voor het genoten vertrouwen en wens de nieuwe eigenaren veel succes!!
    21 points
  2. Inderdaad is de overname nog een kwestie van kleinigheidjes (uitwisselen van inloggegevens en daadwerkelijk overhevelen van de VPS naar de nieuwe groep eigenaars). Wij zullen vragen van de nieuwe eigenaars uiteraard de komende tijd proberen te beantwoorden. Het is niet eenvoudig om een compleet besturingssysteem en forumsoftware zomaar van de 1 op andere dag aan de gang zien te houden. Wij willen de nieuwe eigenaren HEEL VEEL succes toewensen en hopen dat ze het met net zoveel plezier gaan doen als wij de afgelopen 15 jaar hebben gedaan. Ook willen wij de leden en oud-leden bedanken voor alle berichten en andere dingen die ze gedaan hebben om het forum te maken tot wat het is. Wij zullen als forumlid zo nu en dan ons gezicht nog wel eens laten zien. --== Freddy ==--
    13 points
  3. Kwik, Kwek en kwak. --== Freddy ==--
    6 points
  4. Uit betrouwbare bron heb ik vernomen, dat er een doorstart komt. Met Oostblokkers, dat wel
    5 points
  5. test ... hmm.. ik ben dus nog niet gebanned..verbazend...hihi.. Leden het was me een waar genoegen. je mag de nieuwe eigenaren ook aanspreken met in het chinees met Qui, Qua en Quo --== Freddy ==--
    4 points
  6. Dat nieuwe lid Freddy is niet erg gewaardeerd zie ik, waardering van - 999947😝
    3 points
  7. Shit, daar vind ik niet zo gauw een emoticon bij….. Freddy, moest jij niet iets met vet gaan doen???
    3 points
  8. deze 3 wel dan? mmmm, moet ik nog door gaan met mijn topic ook Freddy en Wilbert bedankt
    3 points
  9. Blijft wel in de stripwereld zo, van Grote Smurf naar de 3 neefjes 😉
    3 points
  10. Hier kom je nog ff kort in voor Shomp. Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk
    3 points
  11. dus jullie blijven wel lid van het forum ? oja, nog bedankt voor de afgelopen jaren, wat was begonnen als vis forum ik vond jullie een ijzersterk team, met goede timing
    2 points
  12. Freddy en Wilbert, Dank voor vele mooie jaren dat jullie het forum draaiende hebben gehouden. De nieuwe bazen wens ik niet alleen veel wijsheid toe, maar ook veel plezier aan het in stand houden van dit uniek forum. Maarten, Jan en Eddie, ook aan jullie mijn dank. Ben blij dat een stukje verslaving kan blijven . Hendrik
    2 points
  13. 2 points
  14. Mooi nieuws. Freddy en Wilbert bedankt voor de afgelopen jaren dat jullie het forum gerund hebben en gemaakt hebben tot wat het nu is. De nieuwe eigenaren wens ik succes en hopelijk maken ze er net zo'n succes van. Top dat de admins aanblijven.
    2 points
  15. Jepp, wij, de 3 en alle leden van het CF nemen afscheid van de 2 maar verwelkomen
    2 points
  16. Dat zou zo maar eens een oost europeaans consortium kunnen zijn. Die nemen alles over, tegenwoordig!
    2 points
  17. Tjonge jonge , wat 'n problemen allemaal . !! T.S. je denkt toch niet dat al die stuurvasthouders die hier {Tilburg} voor een of andere supermarkt als zaterdag hulpje rondrijden , ook maar iets met hun bestuurderskaart doen door de week ??? Ben je gek man die pas gaat er gewoon in , handmatig alles op rust en rijden maar !!! En bang voor controle ? natuurlijk niet , die ambtenaar ziet ook wel wat je aan het doen bent en laat je gewoon karren . Ik rij zelf ook parttime, soms 'n hele week, en dan weer weken van een of twee dagen, het pasje gaat erin alles op rust en gaan . Nog nooit problemen mee gehad , en die gaan ook niet komen . Als je al gecontroleerd wordt {en dat komt maar zelden voor } .In die 45 jaar dat ik rij zijn de controles in NL op vinger van een hand te tellen .
    2 points
  18. had je hem ergens neer gelegd ?? sorry vond de uitspraak wel komisch
    2 points
  19. In dat geval kun je beter over je diensturen gaan en een foto van je vrouw laten zien bij een controle Waarschijnlijk word het je dan zo vergeven.
    2 points
  20. Als kleine jongen ging ik altijd mee op de auto om brood uit te venten, jaartje of 5 a 6. vakantie en wilde mee. S nachts eerst helpen brood snijden en inpakken, daarna de karren naar de laadperrons. en wanner die vol stond, auto laden en volgas. In het begin een Magirus Deutz, Later werd het een gloed nieuwe Ford. Toen ik een jaar of 10 a 11 was maakte de chauffeur de overstap naar veetransport. en dan met name varkens. enkel binnenland. Altijd had ik al gedacht , ik zal en moet later ook op zo een auto. Helaas, toen ik 18 was en al enkele ritten zonder rijbewijs richting veemarkt Leeuwarden met een volle combi op mijn naam had staan kwam de o zo grote tegenvaller. Ik weet dat ik vanaf mijn geboorte met links weinig zie. [Lui oog] Het CBR [1998] achte mij ongeschikt voor het grote rijbewijs. Zware tegenvaller op dat moment. Echter het leven gaat door. dus verder kijken en niet janken om die 2000,00 gulden die er al geinvesteerd was in het grote rijbewijs. Vanaf toen kwamen er graafmachines in mijn leven. en tractors waren er altijd al geweest in mijn leven. Ook met deze machines kon ik me machtig vermaken, en dat is dus wat ik de laatste 20 jaar dus ook gedaan heb, Graafmachines, tractors, Iveco busjes met veel te zware aanhangers. Vandaar dus ook mijn forumnaam. Echter hadden mijn vrouw en ik het er september 2018 over dat een van onze jongens maar eens het vrachtwagen rijbewijs moest halen, vanwege de grote gewichten achter de bestelbus, Toen zij mijn vrouw, ïk heb liever dat je het zelf haalt. Ik zei"Lieverd je weet dat ik dat niet mag". Toen ik op dat moment ging googelen werd ik zwaar verrast, toen ik de week erop een arboarts belde werd mijn stemming weer zwaar minder. Echter deze arboarts had ook nog de oude regels in zijn hoofd kwa zicht en die noemde hij dan ook feilloos. Toen ik hem wees op de nieuwe regel op dezelfde website als dat hij noemde kreeg ik enkel een "Ik bel je terug " En hij belde terug. Hij zij als het CBR zich houd aan zijn eigen regels en jij ziet met je ene oog als dat je zegt dat je ziet staat niks meer in de weg voor het grote rijbewijs, maar dan moet je komen keuren. Ik vroeg hem wanneer die bij mij in de buurt was, en hij gaf een datum en rijschool. Ik heb meteen een afspraak gemaakt bij die rijschool voor het keuren en eventueel daarop volgende lessen. Helaas is het CBR op dit moment een ongeorganiseerde bende waardoor ik nog steeds wacht op antwoord. ik verwacht dit binnen twee weken.{ Ik hoop voor de forumsluiting} Als het CBR zich houd aan hun eigen regels mag ik dus binnenkort genieten van iets dat ik altijd graag wou. Namelijk het besturen van een Vrachtauto. Vandaar ook mijn intresse in het chauffeursforum. Echter de reden waarom ik het rijbewijs vroeger wou halen is van de baan, {zolang mogelijk zover mogelijk weg} nu zie ik alleen mijn graafmachines nog maar op zo een auto staan waar ik dan zelf mee rijd. Op dit moment zie ik een leven als beroepschauffeur niet meer zitten omdat het buitenland voor heel veel Nederlandse chauffeurs hard minder is geworden, ik in de afgelopen jaren mijn Gas/water fitter diploma s heb gehaald met bijbehorende veiligheidsinstructies en daardoor zowel gas hogedruk als lage druk mag aanleggen tot en met de meter, dit geld ook voor water. Vandaar dat ik nu het rijbewijs wil halen om eigen machines te vervoeren. Echter wil ik wel mijn code 95 halen, enkel en alleen om het feit zodat ik in de weekenden, vakanties en slappe tijden kan gaan koppelen op Travemunde voor een bedrijf hier uit de buurt. l
    1 point
  21. Marco mag vandaag vieren dat ie 45 jaar jong is geworden. Hartelijk gefeliciteerd, en op naar de volgende 45.
    1 point
  22. Daar gaat de vrije tijd.... De nieuwe eigenaren zijn bedankt..... De ouwe ook. Mooi, gaan we weer fotoos maken. Dit was 1 van de eerste. Vind t toch uiterst knap en heel fijn dat er mensen geld en tijd in steken. Ik wil nog steeds financieel mee helpen.
    1 point
  23. hahaha..klopt..zee-aquaria.nl ofzoiets.. daar hadden we het forum het eerst op geinstalleerd.. jij was het 16e forumlid zie ik net --== Freddy ==--
    1 point
  24. Heb je alleen wel kans dat er vet op komt,van het af/aan koppelen Ja helaas,dat risico heb je wel,
    1 point
  25. Heb je alleen wel kans dat er vet op komt,van het af/aan koppelen
    1 point
  26. 1 point
  27. Ik hoop toch niet dat die Pinokio ook nog in dit verhaal voorkomt 🤭
    1 point
  28. En oom Dagobert doet de financien en Willie Wortel doet de technische kant. 😛 Maar top dat het blijft bestaan!!
    1 point
  29. Wat bedoel je met"mijn huidige inzet bij hem?? Heb jij mijn reactie aan hem doorgebracht? Zeg maar dat ik ,met alle respect,mijn mening nog steeds niet veranderd heb,en dat hij altijd een account aan kan maken hier,en dat ik dan graag van mening wil wisselen. Ik wens zeker niet dat zo iets via jouw"inzetten "loopt.
    1 point
  30. Maaja nu is er geen auto op de zaak, dan heb je dat weer Op de heftruck zal wel geen tacho zitten
    1 point
  31. En wie worden er eigenlijk de nieuwe eigenaren? .
    1 point
  32. en zo is het maar net 👍 Je kunt inderdaad wel overal moeilijk over doen maar problemen ZOEKEN is ook een vak
    1 point
  33. Van harte gefeliciteerd
    1 point
  34. 1 point
  35. Gefeliciteerd[emoji477][emoji512][emoji485]
    1 point
  36. Al het goede gewenst.
    1 point
  37. Van harte Marco!!
    1 point
  38. en nog vele jaren toegewenst
    1 point
  39. Van harte jôje En nog vele
    1 point
  40. Tijd van het jaar en in maart/april weten ze niet hoe snel ze je aan het werk moeten zetten.
    1 point
  41. Mmmm lijkt wel een "stil leven"[emoji23]
    1 point
  42. Hier nog iemand zonder dieptezicht. Als 2 jarige geopereerd aan een scheel oog, want mijn andere oog werd lui. Het is nooit een probleem geweest bij het halen van mijn rijbewijs, maar bij de verlenging in 2016 moest ineens een deskundige zich er over buigen. Maar mooi dat je hem nu mag halen. Dan heb je nog wat als alle gas verdwijnt.
    1 point
  43. 3,5u.... tsjonge. Jij bent wel een doorzetter he?!? Lars staat al bijna 2 weken op het laadadres in Reggio Calabria, iets met lading niet klaar….
    1 point
  44. Ik ben als kind 3 maal geopereerd aan mijn ogen waardoor ik ook geen dieptezicht heb. Dat vlinderboekje..... ik blijf erbij die lagen gewoon op tafel die vleugeltjes. Dan die verrekijker met aan de ene kant een leeuwtje en de andere kant een kooitje..... of ik zag de kop van de leeuw en een helft van een kooitje maar ik zag nooit dat leeuwtje in het kooitje. Vandaar ook dat ik drie maanden voor het VWO examen ben gestopt met school want toen kwam dit hele euvel naar buiten bij mijn keuring voor KLu piloot, afkeur dus waarom zou ik nog VWO doen? ( nooit spijt van gehad btw ) Toen jaren later ( ik was al zo'n 16 jaar chauffeur oa ) was er een keuringsarts tbv verlenging rijbewijs die wilde mij afkeuren vanwege dit feit want volgens hem "dan hebben die andere artsen het al die jaren niet goed gedaan " Toen ik vroeg naar zijn leidinggevende was dat niet nodig volgens hem, maar op mijn stemverheffing ( en ja die kan heftig zijn ) kwam die leidinggevende even kijken. Hij keek naar de papieren en vroeg mij een paar kleine vraagjes mbt inschatten van ruimte en zette zijn handtekening, vervolgens draaide hij zich om naar de andere arts en vroeg wat nu het probleem was.
    1 point
  45. Bekend verhaal... Ooit door de gpdw afgewezen voor transport opleiding. Met veel hangen en wurgen goedkeuring gekregen voor C. Heb syndroom van Duane. Kort gezegd is 1 oogspier 1mm korter dan de andere kant en kan ik geen diepte bepalen. Na 3 jaar bw gereden te hebben uiteindelijk in Zwolle ern oog arts gevonden die wel snapte wat vrachtwagens zijn en mij begreep. En die mij goedkeurde. 2021 moet ik weer verlengen. We wachten af...
    1 point
  46. Zullen we eens wedden wie de nieuwe beheerders zijn? Ik denk Ron Harm en Bryan. Ik ben het zeer zeker niet.
    0 points
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden