Spring naar bijdragen

Klassement

Populaire bijdragen

Showing content with the highest reputation on 08-02-19 in all areas

  1. Begin vorig jaar kwam ik erachter dat lange afstand rijden met tankjes en genieten van t vele eten en drinken onderweg toch wat deed met mijn kleding.. Die begon alleen maar kleiner te worden[emoji23] Dacht toch maar is opletten wat je zoal naar binnen schuift op een dag.. In t weekend ga ik nu 1 à 2x naar de sportschool dat in combinatie met het letten op wat ik eet en vooral op normale tijden eten heeft er toch voor gezorgd dat ik 12,5kg kwijt ben.. Zat bijna tegen de 100kg aan, niet eens heel schokkend voor mijn lengte alleen wel voor mezelf toen ik t op de weegschaal zag[emoji23] okdoei[emoji870]
    8 points
  2. Als je wat verdere ritten maakt,en dus dagen van 9 a 10 rijuren maakt,moet je,als je bij een goed restaurant komt nooit gelijk aan tafel gaan zitten en gaan eten,dat is zeer slecht voor je rug. Je moet dan met een aantal juiste collega's enige uren aan de bar gaan staan en de nodige aperitieven nemen.dat werkt goed tegen de stress en is ook goed voor je ruggegraat die zich dan weer kan strekken.
    6 points
  3. Nog een dagje voor @HIT samen met @grietje80 werkzaam heden gleuven graven en foto maken dan weer dicht gooien
    4 points
  4. Je stond er bij en keek er naar 😂
    3 points
  5. De goede oude tijd zonder internet. Gelukkig heb ik ook chauffeurs in levende lijve gesproken. Verder blijf ik liever wat meer anoniem op het openbare internet.
    3 points
  6. Ja maar toch was ik dan aan het werk😊
    2 points
  7. Die met oranje hesje gaat op vakantie. Heeft zijn handen al ingepakt 🙀
    2 points
  8. Ik reed met winkeldistributie gemiddeld tussen de 2000 en 2500 km in de week Met uitschieters boven de 3000 voor de feestdagen Maar dat is nu ook veranderd daar.
    2 points
  9. De chemo viel me zwaar dit jaar. Het voordeel dáárvan is het heerlijke gevoel als je opknapt en de misselijkheid plus de pijn afnemen. Daarom was ik gisteren even niet online. Deze keer hoef ik me maandag pas te melden als ik niet beter ben, dus ik geef mijn lichaam een gele kaart en een rotschop, dan hoef ik me maandag niet te melden.
    2 points
  10. Kon je ze nog wel verstaan? Ik bedoel, vroegah, waar je ook kwam, kon je NEDERLANDS met collega's praten....
    2 points
  11. De echte bouwvakkers, kan je zo zien.
    2 points
  12. In mijn beginnerstijd was er geen internet en ook geen mobiele telefoon trouwens. Kon / moest je zelf tenminste nadenken of het wat voor je zou zijn en ook zelf in levende lijve aan een echte chauffeur vragen hoe zijn leven eruit zag. En vervolgens zelf uitmaken of het iets voor je zou zijn. Ik schreef het al een aantal maal: het aantal "Bammetjes" op dit forum neemt met de dag toe. En dan gaan al die Bammetjes ook nog eens op elkaar reageren. .
    2 points
  13. Stressvol werk? Als je altijd ja en amen zegt tegen de planning wel ja. Datzelfde geldt voor lange dagen, ik heb meestal dagen van 8,5 tot 9,5 uur. Dat vind ik mooi zat. Ik hoef niet zonodig 15 uur per dag te werken. Ik werk om te leven, ik leef niet om te werken. Sommige chauffeurs springen uit hun auto, springen van de laadklep of uit de trailer en heb hun stoel op een halve ligstand staan; dan krijg je idd wel rugklachten. Het werken in de supermarktdistributie moet je liggen. Ik vind het prima werk, je moet alleen een beetje op je lijf passen en je niet spiegelen aan collega's die drie zware containers tegelijk de oplegger in trekken. En je leert er absoluut rijden.
    2 points
  14. Ben zelf geen "ochtendmens", nooit geweest ook. Niet blij mee, maar heeft geen enkele zin daar tegen te vechten. Hier een online testje om te helpen bepalen of je een ochtend mens dan wel een avond mens bent, het zog. "chronotype": https://samengezond.menzis.nl/activiteiten/detail/237 Mijn advies aan de avondmens.....vermijdt binnenland werk waarbij je elke avond thuis bent. Dat thuis zijn moet je overigens ook niet romantiseren. Komt er meestal op neer dat je na het eten en douchen ALLEEN tussen de vette lappen gaat en vervolgens tot een uur of 12 ligt te woelen en te draaien, terwijl de wekker genadeloos door tikt. Zelf altijd buitenland gereden, maar zo af en toe een weekje binnenland. Was altijd helemaal verrot aan het eind van de week, terwijl ik in het buitenland werk doorgaans m'n eigen ritme kon volgen en redelijk fit weer thuis kwam.
    2 points
  15. Gewoon in de repatriëring gaan Bammetje. Geen gezeik aan je kop, geen stress en nog steeds vaak de mooiste ritten. Tenminste, als er op het thuisfront niemand zeurt dat je te lang van huis bent[emoji6] Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk
    2 points
  16. Het is definitief: Het Chauffeursforum blijft bestaan! Er is de afgelopen week en weekenden veel overleg en PB- verkeer geweest, er zijn verschillende aanbiedingen geweest van leden om met name het 'eigenaarschap' op zich te nemen; dat was ook het moeilijkste punt... De financiën waren eigenlijk gelijk al meteen door meerdere leden toegezegd, de admins willen in ieder geval gedurende de overdracht aan blijven dus dat was het probleem niet. Er zitten toch wel wat haken en ogen aan het in eigendom hebben van een forum zo groot als dit, daarnaast was er de harde eis van Freddy en Wilbert dat er alleen een team van eigenaren een kans zou maken op overname. Het verdwijnen van het "Stop-topic" was eigenlijk al een teken aan de wand: er is een team van drie leden bereid gevonden hun nek uit te steken om de toko hier draaiende te houden. Zij nemen alle taken (inclusief de technische kant) op zich die bij het eigendom horen en wij als admins kunnen op de oude voet verder om hier qua inhoud de handel indien nodig wat bij te sturen. Nog niet alle taken zijn al verdeeld en alle poppetjes zitten nog niet op de juiste plek; er moeten nog veel details uitgewerkt worden. Tenslotte hebben Freddy en Wilbert besloten om het 'Admin Only' gedeelte leeg te halen en dat inmiddels ook uitgevoerd. Alle opgeruimde discussies, overleg tussen admins en eigenaren over de gang van zaken en bijvoorbeeld te geven waarschuwingen zijn verwijderd en dus niet meer in te zien. Zodoende is dit ook een start met schone lei. Zo hangt de vlag er nu bij, heel veel details moeten dus nog besproken en uitgewerkt worden maar Het Chauffeursforum blijft. Namens mezelf, maar ik denk ook wel namens de mede-admins bedank ik Freddy en Wilbert bij deze voor het genoten vertrouwen en wens de nieuwe eigenaren veel succes!!
    1 point
  17. Tijd voor een kleine update dacht ik zo, ook leuk voor jullie. Ben verder gegaan met een opfriskuurtje van mijn cv. Mijn werkhistorie is niet nuttig voor mijn carrièreswitch, wie ik ben en wat ik wil is veel belangrijker in dit stadium. Diverse contacten dit laten beoordelen om feedback te krijgen en weer een aantal stappen kunnen zetten. Tijdens een gesprek met een bedrijf, heeft het mij al een baan aangeboden zodra ik C of CE op zak heb (komt dit vaker voor?), een uitzendorganisatie is erg geïnteresseerd en ga ik binnenkort uitgebreid mee in gesprek, en via mijn eigen netwerk ben ik weer een dag op pad geweest bij een transporteur van meubels waarbij ik lekker heb mogen sjorren en sjouwen om de zwaarte van dit meer fysieke werk te ervaren. Ging mij heel goed af, geen problemen ervaren met m'n lichaam maar weet ook dat dagelijks dit werk wel te zwaar kan worden. Absoluut een leerzame dag gehad, leuke klik met de chauffeur, veel lol gehad en veel onderwerpen van het vak behandeld. Lange dag, 04:00 uur op, 05:40 uur aanwezig, 06:00 uur laden, 07:15 uur op pad naar 27 adresjes in Noord-Holland, de stormige wind had wel eens teveel invloed op de trailerdeuren openen/sluiten (chauffeur vloog door de lucht en belandde in het gras, heb ik helaas gemist), 18:30 uur terug bij het dock en even nagepraat. Bedrijf kan mij introduceren bij een ander bedrijf om daar eens een dag mee te lopen (palletwerk). Altijd goed. Ook heb ik onlangs voor de lol een RV1-examen gedaan en scoorde 70%: 2 vragen fout in het onderdeel verkeer (iets met trams...) en 13 vragen fout over de techniek en rijtijdenwet. Toch was ik best tevreden want ik had uiteraard nog geen C-theorieboek ingekeken en de B-theorie is alweer bijna 30 jaar geleden... Vandaag maar eens de boeken voor RV1 besteld dus dan heb ik weer wat interessants te lezen in plaats van voor de tv te hangen...
    1 point
  18. Nee hoor hij heeft ze gewoon goed opgeborgen. net eender als, dat je sleutels in een sleutelkluisje opbergt
    1 point
  19. Zo zag ik jou ook wel eens staan
    1 point
  20. Ook namens mij een vertraagde welkom, maar daarom niet minder gemeend.
    1 point
  21. Heej is dat niet meer TaksForceICT ? Daar zat vroeger de opsporing voor internet en andere automatisering.
    1 point
  22. 1 point
  23. Ik weet niet waar jij vandaan komt, maar vraag eens bij een bedrijf die bij jullie een standplaats heeft of je een dag mee mag om te kijken wat het beroep inhoud. Grote kans dat dit geen probleem geeft. Er zijn chauffeurs die supermarktdistributie niets vinden, en anderen vinden het prima werk. Dit omdat je met dit werk ongeveer wel weet hoe laat je aan het einde van de dag klaar bent. Meestal hoor je op forums de negatieve kanten van het werk. Maar als het werk je ligt dan is het prima werk. Al scheelt het voor welke surpermarkt je rijdt. Bij de ene zet je de karren op de klep en haalt het personeel aldaar de spullen van de klep. Bij de ander moet je het zelf het magazijn in rollen met hulp van het personeel.... (als het goed is) Dus rij eens een ritje met een chauffeur met ervaring mee, en je weet meer. Ja er is juist in dit werk een te kort. Maar het bevoorraden van supermarkten zal altijd nodig zijn. Dat kan je niet van al het chauffeurswerk zeggen.
    1 point
  24. 1 point
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden