Spring naar bijdragen

Klassement


Populaire bijdragen

Showing content with the highest reputation on 11-02-19 in all areas

  1. 5 points
  2. 5 points
    Plat melden Moerdijk werd koppelen op de zaak ivm ziekte.. Zullen vast meer collega's zijn met rugklachten na t karten, of waren t nou botsauto's[emoji85] Om 10u laden Gent, aangezien ik de snelste was met karten zou dat moeten lukken volgens de planning.. Net weg van de zaak[emoji848] okdoei[emoji870]
  3. 4 points
  4. 4 points
  5. 3 points
  6. 3 points
  7. 3 points
    Er zijn verschillende banen in het transport. Zie je graag veel nieuwe mensen en heb je graag afwisseling dan moet je geen werk gaan doen waarbij je steeds uren staat te wachten op een grauw industrietterrein. Maar als je je van rust en regelmaat houdt dan is dat misschien juist wel fijn etc. Standaard nadeel is wel dat je zelden weet hoelaat je klaar bent. Stress; hangt denk ik voor een groot deel van jezelf af. Sommige chauffeurs denken dat ze alles moeten doen wat de planning zegt, gaan stressen om alles voor elkaar te krijgen of het nu kan of niet, anderen geven de grenzen aan van wat wel en niet kan en daarmee klaar. Je moet zelf tegengas geven. Niet iedereen heeft een even sterke persoonlijkheid om dat te doen. Stress in het verkeer, vergeleken met rijden op een busje vind ik het een verademing. Met een busje denkt iedereen dat je hem wel even aan de kant gaat zetten zodat ze erlangs kunnen. Met een vrachtwagen accepteren mensen meer dat ze pech hebben en zullen moeten wachten of omrijden. Als vrachtwagenchauffeur krijg je minder vaak een grote bek van automobilisten dan wanneer je koerier bent op een busje. De enige stress met de vrachtwagen is dat mensen voor je langs schieten bij op- en afritten. Voor de rest halen vrachtwagenchauffeurs als je het mij vraagt zelf de stress op de hals door geen afstand te houden. Daardoor heb je weinig reactietijd en sta je constant op scherp. Terwijl je door weinig afstand houden en steeds inhalen slechts een paar minuten eerder aankomt. Als je tijdens het rijden constant op scherp staat doordat je denkt steeds te moeten inhalen en kort afstand te houden dan zit je onnodig energie op te vreten. Ik hou altijd een hele ruime afstand. Ook al staat het ineens stil voor me dan hoef ik alleen maar het gas los te laten en op het einde een beetje bij te remmen. Het jammere is dat andere chauffeurs denken dat ik langzaam rij omdat ik afstand hou en dus perse moeten inhalen. Daarna willen ze er natuurlijk strak weer voor waardoor ik m'n 'ruimtekussen' weer kwijt ben. Dat er maar 5 meter tussen mijn neus en hun truck zit nadat ze mij hebben ingehaald dat boeit ze niet. Oh en stel je gaat lopen stressen en komt 3 minuten eerder aan, vervolgens mag je een half uur wachten op een vrachtbrief ofzo, tja. Je kan in 5 seconden van leven naar dood gaan; check dit filmpje op 9:42. Hier moeten 3 chauffeurs remmen; 1 kan uitwijken maar heeft hij tijd genoeg gehad om te spiegelen? 2 ook maar rijdt wel schade en gebruikt de vluchtstrook 3 rijdt grote schade en is misschien wel gewond of kan het niet navertellen. Rugklachten is een groot risico. Op de grote distributiecentra waar veel chauffeurs lopen valt het echt op. Kijk maar eens hoe chauffeurs van hun truck naar het kantoortje lopen, de ene loopt krom, de ander loopt mank etc. Velen klimmen langzaam in de truck. Als nieuwe chauffeur doe je je best en dat houdt in dat je ook veelste zware pallets over ongeschike grond gaat proberen te verplaatsen. Hierbij heb ik al meerdere keren m'n rug verrekt. Helaas kom je pas achter de ernst van rugklachten als het te laat is. In het transport is veiligheid een papieren tijger. De sfeer is vooral 'het moet mee en snel', 'als het niet gaat zoals het moet dan moet het maar zoals het gaat' etc. Dus dat houdt in toch maar even onverantwoord tillen, toch maar even laden of lossen zonder de juiste hulpmiddelen etc. Je wilt ook niet onderdoen voor je collega's dus dat helpt ook niet mee om grenzen aan te geven. Aangezien we tegenwoordig tot 67+ moeten werken denk ik persoonlijk dat je beter in een uitkering kunt gaan zitten dan je rug te vernielen voor een tientje netto per uur. Maar de meeste chauffeurs denken hier anders over zie ik om me heen. Vergeet ook het vele zitten niet. Dit schijnt ongezonder te zijn dan roken. Als autorijden je niet veel energie kost dan is het wel te doen. Ik ben liever 6 uur aan het lossen en 6 uur aan het rijden op een dag dan dat ik 8 uur in een magazijn zou moeten lopen. Maarja, leuk werk? Ik spreek chauffeurs van allerlei bedrijven bij klanten en als je zo samen zit te wachten in een hok dan zijn mensen wel eerlijk. Wat ik vaak hoor is dat ze het niemand zouden aanraden om chauffeur te worden, eerst iets anders proberen. Dit waren even wat nadelen; ik vind het voor 90% gewoon heerlijk werk laat dat duidelijk zijn.
  8. 2 points
    Ik weet niet hoeveel uren hij moet werken, het salaris varieert tussen de 2500 en 3000. In het laatste geval blijft er zo'n 2300 over zonder OKV. Ik durf er mijn hand voor in het vuur te steken dat een genoeg medeforummers dit bedrag niet mee naar huis brengen iedere maand....
  9. 2 points
    Nog niet bijna! Jij rekent effe grofweg €50, - per nacht. Eerste en laatste nacht zitten voor het gemak doorgaans rond de helft of iets erover, afhankelijk van tijdstip vertrek eerste dag en aankomst laatste dag bij meerdaagse ritten. Dat scheelt 'grof gezien' al zo'n €200,-. Komt hij doordeweeks terug op standplaats, kan het zelfs nóg minder worden, en zit je met een €650,- /€700,- OKV per vier weken dichter in de buurt volgens mij.
  10. 2 points
    Ik denk dat als je ALLE informatie die het CF biedt eens doorneemt, een beetje tussen de regels doorleest, alles met een schepje zout neemt en goed kan nuanceren, je op dit forum best een goed beeld krijgt van de (NL) transportsector!
  11. 2 points
    Kosovo tribunaal Den Haag
  12. 1 point
    Ik heb dat ook eens geprobeerd..... Volgende keer toch eerst maar die kalkoen eraf halen. Groet Ron
  13. 1 point
    Los van de OKV, hoeveel per uur, per week of voor mijn part per maand heb jij meer dan 'een binnenlandchauffeur' die iedere avond thuis is? Ik zou haast durven zeggen: nog minder...
  14. 1 point
    Voor dat geld kom ik me bed niet eens uit laat staan een hele week van huis....dat is nog minder dan een binnenlandchauffeur die elke avond thuis is
  15. 1 point
  16. 1 point
    Moest me helaas toch melden, extra medicatie en weer verder. Toch verschrikkelijk gelachen met mijn vriendin. Zij heeft me heen-en-weer gereden. Ze zet me af en ik frommel een dank-je-wel kadootje op de grond bij de passagiersstoel. Ging niet zo makkelijk, want ik heb nog veel pijn. Ze wil in de auto stappen en ziet dat. Ze wijst met haar vinger naar me en schreeuwt, ik was al een stuk verderop: Ik krijg jou nog wel. Loopt er net jong tuig de straat in, had ik niet gezien. En ik schreeuw terug: Wat wou je?!!! Vechten??? en ga in een uitdagende houding staan. En schreeuw het nog een keer en er achteraan. Kom dan! Kom dan! Zij zag dat tuig wel, dat al stil was gaan staan, sensatiebelust als ze zijn. En loopt op hoge poten op me af. Toen ze voor me stond, gaven we elkaar een knuffel en zei ze in mijn oor dat we toeschouwers hadden. Ik woon in een buurt waar alleen de ratten op een fittie afkomen, dus ik had enorme lol. Zij ook. De toeschouwertjes dropen, leuzen schreeuwend (kankerhoer e.d.), teleurgesteld af.
  17. 1 point
    Maar......... 😏😋 in het eerste geval blijft er zo’n 1800 over. ik weet zeker dat er heel wat forumleden zijn die voor dat geld geen 4 ( maar waarschijnlijk vaker 5) nachten van huis willen (zullen) zijn.
  18. 1 point
    Normaal & Zangeres zonder naam Rock around the clock
  19. 1 point
    Jean,da kan kloppen daar in Tilburg,maar ik hebt wél over een Volvo hè.
  20. 1 point
    @Pierre ik denk dat je de standkachel wel gewoon kunt in programmeren maar dat je voor de speciale toch redelijk nutteloze optie om dit vanaf afstand te doen moet betalen.
  21. 1 point
  22. 1 point
    Bij die volvo's die bij ons lopen kun je standkachel 'n hele week tevoren programmeren , zijn geen adr trekkers .! En daar heb je niks voor nodig .
  23. 1 point
  24. 1 point
  25. 1 point
    Mooi stukje werk @SPL, dank voor de mooie beelden !! Supert !!
  26. 1 point
    Lederen stoelhoezen, matras draai ik altijd om. Vochtige poets doekjes voor de haren... maar beter gewoon alles in het leder.. ik til ze erin en eruit.. heb geen ervaring om geweigerd te worden. Zolang ze in de cabine blijven snap ik het probleem niet.
  27. 1 point
  28. 1 point
    Erger me kapot aan die zogenaamde schone elite chauffeurs, waar hun wagen zo steriel is dat er een operatie kan worden uitgevoerd. En thuis het stof op de kasten heeft liggen. Honden liggen vaak genoeg bij mensen in bed en op de bank (youtube staan genoeg voorbeelden) is gewoon een deel van het gezin.. als je de wagen met leer hebt bekleed. Merk je er niks van.. met stoffen bekleding moet je het wel stofzuigen.. maar al die clean freaks hier doen dit al 3x per dag dan zie ik het probleem niet.. je kan beter een hond naast je hebben zitten als een collega heel de dag.
  29. 1 point
    ik zou mij druk maken om de wacht uren Of je die wel betaald krijgt Ben bang dat het transport te duur gaat worden naar Engeland En ik ben bang dat veel over de rug van de chauffeur gaat Huub
  30. 1 point
    Ah dat zal t zijn.. Zal het even doorgeven aan me meissie want als ik aan 'haar' wasmachine kom krijg ik een paar pestklappen[emoji23] okdoei[emoji870]
  31. 1 point
    Er zijn heel veel goedkope chauffeurs nodig. Als er echt een tekort was zouden ze meer betalen. Zo gaat dat met alles waar een tekort aan is. Goud is duur, zand is goedkoop.... En de winkels zijn vol, fabrieken draaien gewoon, vrachtwagens staan stil met chauffeur er in die op de computer wat zit te lezen. Dat tekort praatje is er enkel en alleen om goedkoop volk hier heen te halen.
  32. 1 point
    Nee hoor hij heeft ze gewoon goed opgeborgen. net eender als, dat je sleutels in een sleutelkluisje opbergt
  33. 1 point
    Die met oranje hesje gaat op vakantie. Heeft zijn handen al ingepakt 🙀
  34. 1 point
  35. 1 point
    Kon je ze nog wel verstaan? Ik bedoel, vroegah, waar je ook kwam, kon je NEDERLANDS met collega's praten....
  36. 1 point
    Vitamine & Zo ,Zwolle Gaat mooi zo
  37. 1 point
    Ivm de wind, deuren niet geplaatst, dus maar even binnen leggen
  38. 1 point
  39. 1 point
    Een goeie voor de verzekering
  40. 1 point
    Denken in oplossingen...... 👍👍👍
  41. 1 point
    Vanochtend lossen in Bray (B) stond er netjes om 7u. Eerst maar even een rondje kijken hoe en wat, terwijl ik op de monteurs wachte. ( die waren er pas om 8.15u) rondkijkend kwam ik al snel tot de ontdekking dat de plannen, alles naar binnen kranen, veranderd moesten worden, omdat er overal sleuven waren gegraven en weer dichtgegooid voor de afwatering, maar niet na getrild waren. Zelfs te voet zakte ik er in weg. (Maar allee chauffeurke, dat gaat toch wel ) Gelukkig was er wel een terreinheftruck en lagen er een paar ijzeren rekken die als je ze omkeert mooi als pallet konden dienen. Soms zit het mee
  42. 1 point
    Deze deuren wegen niet zoveel. Als het in totaal 1000 kg is is het veel, dat trekt de automatische nivellering wel recht
  43. 1 point
    Is een telescopische ladder geen optie? Ook ideaal als je vrij bent, je gooit hem achterin je auto en je "collega's" kunnen hem niet kwijt/smerig/krom of anderszins vernachelen.
  44. 1 point
    Als je toch in die hoek zoekt, Verhoek in Genemuiden. Heb je de auto niet bij huis, maar krijg je wel wat je hoort te krijgen.
  45. 1 point
    Minstens 3300..... Maarre hele week van de keet? Sent Waninge Oegema Kun je zo beginnen
  46. 1 point
    Allen bedankt voor de tips en ervaringen. Is erg behulpzaam geweest en de dieren haters die ongevraagt hun meeningen dumpte ik hoopdat het opluchte 😂 mij boeit die niet.
  47. 1 point
    Bron is het boek die ik kreeg bij me cursus, dus geen bedrijfsvoorschrift maar wettelijk denk ik Verstuurd vanaf mijn D6603 met Tapatalk
  48. 1 point
    Geen passagiers zoals het hier staat[emoji6] Verstuurd vanaf mijn D6603 met Tapatalk
  49. 1 point
    De bijrijder hoeft in geval van een calamiteit alleen maar weg te rennen he, de chauffeur lost het wel op Wij hebben bij ons speciaal voor de mensen zonder adr maar die wel eens bijrijder zijn of onder de 1000 punten rijden zelfs een eigen cursus ontwikkeld. Een korte online cursus, soort van zeer beknopte adr.
  50. 1 point
    Ron dat klopt helemaal maar dan zijn het nog steeds geen kneuzen, als jij al 25 jaar in loondienst zit en jaren lang dit soort vervoer doet en je baas gaat failliet kan je niet zomaar makkelijk stellen dat de chauffeur beter had moeten nadenken etc. Zo doe jij het voorkomen, maar als er met jou bedrijf niks gebeurd was deed jij dit ook nog steeds en dat vergeet je soms. Nogmaals Ron heb een hoop respect voor je, maar jij niet voor een collega die al 25 jaar bij een bovenstaande vervoerder rijd, en bijna in elke posting melding maakt hoe goed jezelf wel niet bent. Denk je nooit eens laat een ander eens zeggen hoe goed ik ben ? Dat je een ervaren chauffeur bent weet ik wel, dat je je werk goed doet weet ik ook inmiddels wel, maar ben je daarom heilig ? ben jij daarom een betere chauffeur dan een chauffeur die niet verder komt dan Belgie ? Ik dacht het niet. Je bent een paar weken onderweg geweest met een tram naar Roemenie, begin van het verhaal was, maakten jou niet uit hoe lang je onderweg was etc, eind van het verhaal was dat je wat anders wilden, jou goed recht, maar terugkoppelend naar mij ik rij Internationaal, ben normaal tussen de 8/12 weken van huis, schrijf hier nooit wat over want dit is mijn keus toch ? Ben inmiddels 60 jaar, begon te rijden op mij 18 jaar dus zou je zeggen, die heeft wat ervaring toch ? Maar ben ik nou meer dan een chauffeur die 1 jaar rijd ?, die niet verder komt dan Belgie ? of Nederland ? Ik denk het niet, en dat meen ik met recht, ik rij veel op Oostbloklanden, lees Oostbloklanden en niet voormalige Oostbloklanden, jij weet wat dat inhoud gezien je ervaring bij grenzen, wegdek etc, maar moet ik mij dan een betere chauffeur vinden ?


×
×
  • Nieuwe aanmaken...