Spring naar bijdragen

Klassement

Populaire bijdragen

Showing content with the highest reputation on 11-02-19 in all areas

  1. Er zijn verschillende banen in het transport. Zie je graag veel nieuwe mensen en heb je graag afwisseling dan moet je geen werk gaan doen waarbij je steeds uren staat te wachten op een grauw industrietterrein. Maar als je je van rust en regelmaat houdt dan is dat misschien juist wel fijn etc. Standaard nadeel is wel dat je zelden weet hoelaat je klaar bent. Stress; hangt denk ik voor een groot deel van jezelf af. Sommige chauffeurs denken dat ze alles moeten doen wat de planning zegt, gaan stressen om alles voor elkaar te krijgen of het nu kan of niet, anderen geven de grenzen aan van wat wel en niet kan en daarmee klaar. Je moet zelf tegengas geven. Niet iedereen heeft een even sterke persoonlijkheid om dat te doen. Stress in het verkeer, vergeleken met rijden op een busje vind ik het een verademing. Met een busje denkt iedereen dat je hem wel even aan de kant gaat zetten zodat ze erlangs kunnen. Met een vrachtwagen accepteren mensen meer dat ze pech hebben en zullen moeten wachten of omrijden. Als vrachtwagenchauffeur krijg je minder vaak een grote bek van automobilisten dan wanneer je koerier bent op een busje. De enige stress met de vrachtwagen is dat mensen voor je langs schieten bij op- en afritten. Voor de rest halen vrachtwagenchauffeurs als je het mij vraagt zelf de stress op de hals door geen afstand te houden. Daardoor heb je weinig reactietijd en sta je constant op scherp. Terwijl je door weinig afstand houden en steeds inhalen slechts een paar minuten eerder aankomt. Als je tijdens het rijden constant op scherp staat doordat je denkt steeds te moeten inhalen en kort afstand te houden dan zit je onnodig energie op te vreten. Ik hou altijd een hele ruime afstand. Ook al staat het ineens stil voor me dan hoef ik alleen maar het gas los te laten en op het einde een beetje bij te remmen. Het jammere is dat andere chauffeurs denken dat ik langzaam rij omdat ik afstand hou en dus perse moeten inhalen. Daarna willen ze er natuurlijk strak weer voor waardoor ik m'n 'ruimtekussen' weer kwijt ben. Dat er maar 5 meter tussen mijn neus en hun truck zit nadat ze mij hebben ingehaald dat boeit ze niet. Oh en stel je gaat lopen stressen en komt 3 minuten eerder aan, vervolgens mag je een half uur wachten op een vrachtbrief ofzo, tja. Je kan in 5 seconden van leven naar dood gaan; check dit filmpje op 9:42. Hier moeten 3 chauffeurs remmen; 1 kan uitwijken maar heeft hij tijd genoeg gehad om te spiegelen? 2 ook maar rijdt wel schade en gebruikt de vluchtstrook 3 rijdt grote schade en is misschien wel gewond of kan het niet navertellen. Rugklachten is een groot risico. Op de grote distributiecentra waar veel chauffeurs lopen valt het echt op. Kijk maar eens hoe chauffeurs van hun truck naar het kantoortje lopen, de ene loopt krom, de ander loopt mank etc. Velen klimmen langzaam in de truck. Als nieuwe chauffeur doe je je best en dat houdt in dat je ook veelste zware pallets over ongeschike grond gaat proberen te verplaatsen. Hierbij heb ik al meerdere keren m'n rug verrekt. Helaas kom je pas achter de ernst van rugklachten als het te laat is. In het transport is veiligheid een papieren tijger. De sfeer is vooral 'het moet mee en snel', 'als het niet gaat zoals het moet dan moet het maar zoals het gaat' etc. Dus dat houdt in toch maar even onverantwoord tillen, toch maar even laden of lossen zonder de juiste hulpmiddelen etc. Je wilt ook niet onderdoen voor je collega's dus dat helpt ook niet mee om grenzen aan te geven. Aangezien we tegenwoordig tot 67+ moeten werken denk ik persoonlijk dat je beter in een uitkering kunt gaan zitten dan je rug te vernielen voor een tientje netto per uur. Maar de meeste chauffeurs denken hier anders over zie ik om me heen. Vergeet ook het vele zitten niet. Dit schijnt ongezonder te zijn dan roken. Als autorijden je niet veel energie kost dan is het wel te doen. Ik ben liever 6 uur aan het lossen en 6 uur aan het rijden op een dag dan dat ik 8 uur in een magazijn zou moeten lopen. Maarja, leuk werk? Ik spreek chauffeurs van allerlei bedrijven bij klanten en als je zo samen zit te wachten in een hok dan zijn mensen wel eerlijk. Wat ik vaak hoor is dat ze het niemand zouden aanraden om chauffeur te worden, eerst iets anders proberen. Dit waren even wat nadelen; ik vind het voor 90% gewoon heerlijk werk laat dat duidelijk zijn.
    2 points
  2. 2 points
  3. Moest me helaas toch melden, extra medicatie en weer verder. Toch verschrikkelijk gelachen met mijn vriendin. Zij heeft me heen-en-weer gereden. Ze zet me af en ik frommel een dank-je-wel kadootje op de grond bij de passagiersstoel. Ging niet zo makkelijk, want ik heb nog veel pijn. Ze wil in de auto stappen en ziet dat. Ze wijst met haar vinger naar me en schreeuwt, ik was al een stuk verderop: Ik krijg jou nog wel. Loopt er net jong tuig de straat in, had ik niet gezien. En ik schreeuw terug: Wat wou je?!!! Vechten??? en ga in een uitdagende houding staan. En schreeuw het nog een keer en er achteraan. Kom dan! Kom dan! Zij zag dat tuig wel, dat al stil was gaan staan, sensatiebelust als ze zijn. En loopt op hoge poten op me af. Toen ze voor me stond, gaven we elkaar een knuffel en zei ze in mijn oor dat we toeschouwers hadden. Ik woon in een buurt waar alleen de ratten op een fittie afkomen, dus ik had enorme lol. Zij ook. De toeschouwertjes dropen, leuzen schreeuwend (kankerhoer e.d.), teleurgesteld af.
    1 point
  4. Jean,da kan kloppen daar in Tilburg,maar ik hebt wél over een Volvo hè.
    1 point
  5. @Pierre ik denk dat je de standkachel wel gewoon kunt in programmeren maar dat je voor de speciale toch redelijk nutteloze optie om dit vanaf afstand te doen moet betalen.
    1 point
  6. Bij die volvo's die bij ons lopen kun je standkachel 'n hele week tevoren programmeren , zijn geen adr trekkers .! En daar heb je niks voor nodig .
    1 point
  7. Ik denk dat als je ALLE informatie die het CF biedt eens doorneemt, een beetje tussen de regels doorleest, alles met een schepje zout neemt en goed kan nuanceren, je op dit forum best een goed beeld krijgt van de (NL) transportsector!
    1 point
  8. Lederen stoelhoezen, matras draai ik altijd om. Vochtige poets doekjes voor de haren... maar beter gewoon alles in het leder.. ik til ze erin en eruit.. heb geen ervaring om geweigerd te worden. Zolang ze in de cabine blijven snap ik het probleem niet.
    1 point
  9. Erger me kapot aan die zogenaamde schone elite chauffeurs, waar hun wagen zo steriel is dat er een operatie kan worden uitgevoerd. En thuis het stof op de kasten heeft liggen. Honden liggen vaak genoeg bij mensen in bed en op de bank (youtube staan genoeg voorbeelden) is gewoon een deel van het gezin.. als je de wagen met leer hebt bekleed. Merk je er niks van.. met stoffen bekleding moet je het wel stofzuigen.. maar al die clean freaks hier doen dit al 3x per dag dan zie ik het probleem niet.. je kan beter een hond naast je hebben zitten als een collega heel de dag.
    1 point
  10. Ah dat zal t zijn.. Zal het even doorgeven aan me meissie want als ik aan 'haar' wasmachine kom krijg ik een paar pestklappen[emoji23] okdoei[emoji870]
    1 point
  11. Er zijn heel veel goedkope chauffeurs nodig. Als er echt een tekort was zouden ze meer betalen. Zo gaat dat met alles waar een tekort aan is. Goud is duur, zand is goedkoop.... En de winkels zijn vol, fabrieken draaien gewoon, vrachtwagens staan stil met chauffeur er in die op de computer wat zit te lezen. Dat tekort praatje is er enkel en alleen om goedkoop volk hier heen te halen.
    1 point
  12. Nee hoor hij heeft ze gewoon goed opgeborgen. net eender als, dat je sleutels in een sleutelkluisje opbergt
    1 point
  13. Die met oranje hesje gaat op vakantie. Heeft zijn handen al ingepakt 🙀
    1 point
  14. Die tijd heb ik ook gekend, ze zeggen toch vroeger was alles beter.. of ik word oud of het is verdomme waar.. of allebij
    1 point
  15. Kon je ze nog wel verstaan? Ik bedoel, vroegah, waar je ook kwam, kon je NEDERLANDS met collega's praten....
    1 point
  16. Vitamine & Zo ,Zwolle Gaat mooi zo
    1 point
  17. Ivm de wind, deuren niet geplaatst, dus maar even binnen leggen
    1 point
  18. 1 point
  19. Een goeie voor de verzekering
    1 point
  20. Denken in oplossingen...... 👍👍👍
    1 point
  21. Vanochtend lossen in Bray (B) stond er netjes om 7u. Eerst maar even een rondje kijken hoe en wat, terwijl ik op de monteurs wachte. ( die waren er pas om 8.15u) rondkijkend kwam ik al snel tot de ontdekking dat de plannen, alles naar binnen kranen, veranderd moesten worden, omdat er overal sleuven waren gegraven en weer dichtgegooid voor de afwatering, maar niet na getrild waren. Zelfs te voet zakte ik er in weg. (Maar allee chauffeurke, dat gaat toch wel ) Gelukkig was er wel een terreinheftruck en lagen er een paar ijzeren rekken die als je ze omkeert mooi als pallet konden dienen. Soms zit het mee
    1 point
  22. Eigenlijk wel lekker die deuren zo, dit compenseert de chauffeur weer. Anders hangt ie altijd naar links
    1 point
  23. Deze deuren wegen niet zoveel. Als het in totaal 1000 kg is is het veel, dat trekt de automatische nivellering wel recht
    1 point
  24. Is een telescopische ladder geen optie? Ook ideaal als je vrij bent, je gooit hem achterin je auto en je "collega's" kunnen hem niet kwijt/smerig/krom of anderszins vernachelen.
    1 point
  25. Allen bedankt voor de tips en ervaringen. Is erg behulpzaam geweest en de dieren haters die ongevraagt hun meeningen dumpte ik hoopdat het opluchte 😂 mij boeit die niet.
    1 point
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden