Spring naar bijdragen

Klassement

Populaire bijdragen

Showing content with the highest reputation on 13-02-19 in all areas

  1. Zo we een dagje afzetten bij snoeiwerkzaamheden, een pauze gemaakt bij de kemphaan. Daar stond en hele chagrijnige meneer met ringbaard en petje, begon op ons te schelden. Wij waren schuldig aan het feitje dat hij zijn rijbewijs kwijt is. Schijnbaar reed hij met 115kmh langs onze borden waarop toch echt 50kmh staat.
    5 points
  2. Ik zou een Scania V8 doen! Met heul veel lampen! Waarom weet ik niet[emoji16] Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    4 points
  3. Dat kan niet... Snoer zit in t #@%%$#&##@%!!# stop contact.....🏴󠁧󠁢󠁷󠁬󠁳󠁿
    3 points
  4. Dat was net op tijd meneer trieftol anders maandje vakantie hier dan
    3 points
  5. En dan zitten de deuren er nog niet in
    3 points
  6. Niemand vermoed het, Lampie2.0 doet het !
    3 points
  7. Dat witte spul hebben we weer op voorraad. Gratis af te halen.... VID-20190212-WA0014.mp4 VID-20190212-WA0011.mp4
    3 points
  8. en probeer een sties mapje te vinden voor aan de vooruit.... groeten martje
    2 points
  9. Het probleem is dat men vooral s nachts, gerust 3 km of meer weg afzet terwijl ze op een stukje weg van hooguit 40 meter aan het werk zijn. Voor alle duidelijkheid.... ik rij altijd de Max snelheid te hoogte van de wegwerkzaamheden. Dat werkverkeer zich ook vaak niet aan de Max. snelheid houd maakt het onderling begrip er niet beter op.
    2 points
  10. zijn lampie lampies kleiner
    2 points
  11. Daar hebben we er weer eentje. .
    2 points
  12. Of gewoon in loondienst, bij Hovo of zo. .
    1 point
  13. VID-20170422-WA0006.mp4
    1 point
  14. Zo voelt het voor mij wel, als ik nou iets zo mankeren ok. Maar om nu te worden afgewezen op iets wat is gebeurt uit een lang verleden voelt een beetje raar. Ik mankeer helemaal niks kern gezond. mijn lichaam word elke dag intensief belast. Supermarkt Distributie is gewoon zwaar werk. En dan dit te horen krijgen.. firma waar ik nu werk krijg je standaard een medische keuring voor je aanstelling en dit was voor supermarkt werk en arts had geen probleem gevonden want die is er gewoon niet. En gaat zo'n bureaucraat even zeggen dat er een probleem is..
    1 point
  15. Nee..….dit is een leuk helmpie voor lampie!
    1 point
  16. Haha ja zo kun je het wel lezen. Het was ook niet dat ik er heel diep op ben ingegaan. Hij vroeg alleen waarom ging je dienst uit. omdat ik mijn been had verbrijzeld. En heb je daar nog last van? Nee
    1 point
  17. Laatste stuk ook over dat verzwijgen.. Met andere woorden blij dat je t mij verteld heb en me volgende concullega wens ik veel ellende met je[emoji2369] okdoei[emoji870]
    1 point
  18. En HET probleem is dat bijna niemand beseft dat je boven de 40km je voertuig veranderd in een moordmachine.
    1 point
  19. probleem is ook dat velen denken dat ze pas de aangegeven snelheid hoeven te rijden bij de werkzaamheden, terwijl de betekenis van de verkeersborden toch echt anders is.
    1 point
  20. Maar als ex bouwvakker, zie ik zo dat het een mooi hal wordt
    1 point
  21. Ringbaard, een pratende kut zou Youp van het Hek zeggen. En een gevaarlijk persoon daarbij als hij jou betrekt bij het verlies van zijn rijbewijs, wat een maf....
    1 point
  22. 1 point
  23. Tja, is lang geleden dat ik op gesprek ben geweest. Maar nu weet ik weer dat je altijd moet liegen. Je moet nooit meer vertellen als nodig. Omdat ik al werk heb, dacht ik er niet bij na. Maar goed het gesprek.. Ik ging erheen met voor ogen internationaal chauffeur zoals aangegeven op vacature. Blijkt dat ze geen werk hebben voor meerdere dagen van huis. Het zou een enkele keer kunnen voorkomen. Dat was niet wat ik in mijn gedachten had. Maar goed dan komt er een vraag waarom ik uit militaire dienst ging 10 jaar geleden. (Verbrijzeld been) dat had ik dus niet moeten zeggen blijkt. Krijg nu net bericht dat het in de toekomst een probleem kan worden. Hmm ik snap het.. ik blijf dan wel in de supermarkt distributie aan containers trekken ala 400kg zonder probleem. Dus ik blijf lekker waar ik zit.. het gras lijkt groener bij de buren. Maar waar ik nu zit weet heel goed wat ze aan mij hebben.
    1 point
  24. Ik zou een helm met een zwaailamp doen[emoji106][emoji16] Lekker veilig! Welkom[emoji16][emoji106] Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    1 point
  25. Ook én de A15 voor het stuk dat onder zeeniveau ligt..
    1 point
  26. 1 point
  27. Trein Calais ----> Dover, op de afrit rechts aanhouden, bij de rotonde Great Brittian aanhouden, daar staat een pipo aanwijzingen te geven waar je heen moet, scan of hond. Bij de hond sta je tussen 2 slagbomen in waar je je cabine uit moet en MET de cmr naar een hokje moet om een stempel te laten zetten op je cmr (s). Daarna, als je toestemming hebt, door naar de incheck portalen (route wijst zich vanzelf). Daar krijg je een paar vragen of je met een koeler rijdt, ADR vervoert en het aantal personen. Ben je geboekt dan is het hangen, wurgen en trekken om bij de Franse douane te komen. Daar krijg je een drugs test in je cabine en wordt ook beslist of je (weer) door de scan mag, of door naar de Engelse douane waar je je cmr(s) en paspoort laat zien. Daar wordt weer beslist of je door mag rijden, of een fysieke controle krijgt. Dan bij het laatste hokje krijg je een baan toegewezen waar je moet wachten tot je de trein op mag. Eenmaal op de trein volg je tot je voorganger stilstaat, liefst een wagonlengte afstand houden, dan stop je met je bumper ter hoogte van de 2e gele streep waarna je uitstapt, koeler uitschakeld en de bus in die je naar een rijtuig brengt (busnummer onthouden 1 of 2). In Engeland rij de trein af zonder controle. Dover ---> Calais, het poortje pakken waar een groene pijl boven hangt, wel de meest linkse banen aanhouden, de meest rechtse zijn voor personenwagens. Eenmaal daar door houdt je de rechts baan tegen de geleider aan, hoef je niet de hele cabine door te klimmen om je paspoort te laten zien, vervolgens volg je de rij tot de slagboom waarna ongeveer 50 meter 2 stoplichten staan met pijlen, links is scan, rechts is fysieke controle. Even door naar het volgende hokje waar je een baan toegewezen krijgt. Vanaf die baan hetzelfde als vanaf Calais naar Dover, geen controle meer vanaf de trein.
    1 point
  28. Ik denk dat het wel handig is om te realiseren dat die jongensdroom zo'n 40 jaar terug in de tijd ontstaan zal zijn.. een heel andere transporttijd, zeg maar. Die droom is geen werkelijkheid meer, denk ik maar zo.. Kortom, met dat beeld in het transport stappen.. kan wellicht een teleurstelling zijn. Update de droom, zou ik zeggen. Zelf ben ik ook een zij-instromer. Kantoorervaring heb ik ook. Tja, wat is het verschil? Afhankelijk van de tak van transport kan je in beide gevallen gewoon 8 uur op een stoel zitten. Papierwerk, een beeldscherm, heb je ook mee te maken. Werktijden zijn wel verschillend, in de meeste takken van transport t.o.v. standaard kantoortijden. Verder is het ook vooral wat je zelf wenst... wil je ver weg, dagen van huis? Of elke dag thuis? (al is dat relatief.. want in de praktijk zo'n 10-12 uur van huis minimaal.. wat eten en slapen en je kan weer aan de gang..). Enfin, ik heb collega's erbij die het fantastisch vinden om iedere werkdag dezelfde (pendel) ritten te doen. Die hebben, kennelijk, behoefte aan een vast stramien. Kortom, probeer een beeld te krijgen van welk soort werk jij het beste bij jouw behoeften vind passen, zou ik zeggen. Is lastig vanaf de zijlijn.. door het te doen in de praktijk lukt dat beter, denk ik.
    1 point
  29. Zondag 21-10 was het dan eindelijk zover. Onze boot, de MARIA, is verkocht en zondag zouden ze haar ophalen. Ik ben met de wagen naar Haljheim gereden (2u) alwaar de nieuwe eigenaar van de boot zou komen met zijn kamaraad. Onderweg naar Eidsland nog een hoop gepraat etc. Wil ik wel erbij vermelden dat de goede man mijn boot gekocht heeft ZONDER bezichtiging/proefvaart vooraf. Aanbetaling was al gedaan en op de zondag stond de rest van het bedrag ook al op mijn rekening. Nadat we in Eidsland aangekomen waren direckt naar de boot, m'neer wilde nog een eind terug naar Stavanger varen ( ca 18u met normale vaart). Besloten is dat we de "proefvaart" en uitleg onderweg doen, Willeke haalt mij een uur verder wel op. Goed, het weer was op zijn zachts gezegt KLOTE! Lelijke golven, regn en damp. Een uur instructie's later en der adar goed kunnen uitleggen (we voeren de hele tijd al daarop ivm slecht zicht). Wij aan de kant, ik mocht voor de laatste keer MARIA aan de kant leggen. Hop er af en daar ging MARIA. Niet voordat ze d'r kont nog bruut tegen de kaai aan wierp. Auw! Dat doet pijn, een boot waar we bijna 10 jaar lief en leed mee gedeeld hebben, op zo'n manier weg zien varen. Maar, goed, geld was over gemaakt. Nadat ik thuis was natuurlijk op AIS gekeken en tot mijn verbazing waren ze al bijna thv Bergen. Dat hield dus in dat MARIA de hele tijd full speed had gedaan. (niet wenselijk bij dat weer, niet wenselijk voor een motor van bijna 20 jaar oud. Maar goed, geld was overgemaakt…. Maandag nog af en toe gekeken op AIS en had gezien dat ze overnacht hadden op Hjellestad marina en vrij laat in de ochtend vertrokken zijn. Hopla, weer full speed. Maar de wind was inmiddels al storm geworden en zeker dat traject wat hun ingingen was nu niet bepaald comfortabel met Z/W wind. Maar goed, op een gegeven moment, net voordat ze echt op open zee waren, zag ik dat de koers 180 gr gedraaid was en de vaart er uit was gegaan. En ff later "plop" AIS signaal was weg! Op het zelfde moment zie ik dat de reddingsboot uit Haugesund ri MARIA komt….. En op de plaats waar het signaal verdwenen was, een 10 min heeft rondgedobberd, daarna naar Langevåg (dichtsbijzijnde havenplaats) gevaren is. 1+1 =2. Woensdag aan een collega gevraagd of hij iets wilde laten uitzoeken. Zijn dochter woont in Langevåg. En een dag later kreeg ik een foto toegestuurd. MARIA dobberend aan de kaai bij een scheepswerf in Langevåg. Pfffftttt… ze is dus niet gezonken! Maar nu ga ik toch denken wat er fout was gegaan. Feit is dat MARIA "pech" gekregen heeft, een reddingsboot vaart uit gratis uit in storm. (en dochterlief heeft GEZIEN dat MARIA op sleep binnen gebracht is). Feit is dat MARIA een degelijke motor heeft, maar deze niet graag zo lang "over de top" wordt gejaagd. Feit is dat MARIA haar hydrauliek veel kan hebben, maar op auto piloot in een storm op full speed gaan, vraagt heel veel van de hydrauliek. Ik gok erop dat de hydrauliek het begeven had en daardoor MARIA stuurloos geworden is. Geld was toch overgemaakt? zeggen ze hier... En toch doet het pijn…. Hier een screendump van de AIS (marinetraffic.com) waar de laatste positie van MARIA te zien was
    0 points
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden