Spring naar bijdragen

Klassement

Populaire bijdragen

Showing content with the highest reputation on 27-03-19 in all areas

  1. Anderhalve maand verder wegens een zware longontsteking, ach ja, kon er ook nog wel bij. Tijd zat, was "toch thuis"... Maar ik heb deze nutteloze tijd heel nuttig besteed door 2 boeken te kopen om alvast de Vakbekwaamheid 1 (theorie RV1) te leren, toch best verrassend wat ik "op mijn leeftijd met 30 jaar rijervaring" nog kan bijleren. Medio april ga ik slagen voor dit examen, moet lukken. Vorige week was ik weer fit genoeg om weer eens bij een ander bedrijf een dagje een chauffeur lastig te mogen vallen. Om 03:00 uur bed uit, rustig m'n ritueel kunnen doen, om 04:00 uur in het autootje, half uurtje later op de zaak, kennismaken met mijn chauffeur, bakkie goede koffie erbij. Vertrokken met de motorwagen (Volvo FM) om 5:15 uur richting België (Vlaanderen), 12 adressen te gaan, zowel bedrijven als particulieren. Allemaal verschillende soorten goederen, wel alles op pallets, van rijst tot kopieerpapier. Heb alles ook mogen doen: deuren, laadklep, elec.pompwagen, verkeersregelaar of lastige-hoek-spiegel spelen indien nodig. Chauffeur en ik vormden een uitstekend team. Weer veel nieuwe informatie gekregen, mocht ook het stuur overnemen zodat hij binnen z'n rijtijd bleef, en hoewel ik hierop geen "nee" wilden zeggen, leek het mij juridisch gezien geen verstandige keus. Toen pas wist hij dat ik nog geen chauffeur was... Wel een groot compliment voor mij vind ik (hij zag mij voor vol aan), tegenslagje voor hem bleek later. Een aantal adressen waren incompleet of gewoon niet goed aangegeven waardoor er relatief veel rijtijd niet nuttig kon worden besteed en dat is jammer. De laatste 2 adressen gingen wij sowieso niet meer op tijd halen en eenmaal weer terug op de zaak (20:30 uur), was de chauffeur ook 12 minuten over zijn maximale rijtijd gegaan. Soms moet je wel denk ik. Hij rijdt regelmatig op België en heeft dan meestal 6 à 7 adressen, dus ik vermoed dat de planning de rit heeft samengesteld voor dubbele bezetting of hoe zoiets wordt genoemd. Na afloop nog even nagebabbeld en daarna een stukje achter elkaar aan via de A2 huiswaarts. Kortom... ... Het was een lange en super-gezellige dag maar ook absoluut een hele leerzame. Fysiek gezien een eitje, ook het afstapelen van de pallets kopieerpapier, goede vervanging van de sportschool. Toffe gast een beetje leren kennen, wie weet kom ik hem nog eens tegen. En natuurlijk een goede indruk achtergelaten dus wie weet eindigt dat via-via weer in een mooie baan. Afgelopen maandag mijn ervaringen teruggekoppeld naar mijn netwerkcontactpersoon, hij was duidelijk blij dat dit mij zo goed was bevallen en gaf mij meteen weer 2 andere contacten uit zijn netwerk. Dit diezelfde middag opgepakt waarvan er eentje op dit moment al heel positief is en er ook al stappen gezet kunnen worden naar een baan. Wellicht (en hopelijk) staat er binnenkort op tafel... (nou, ik heb het weer lekker kort gehouden... )
    4 points
  2. Overal is wel wat. Als eigenrijder merk ik vaak dat veel chauffeurs alleen aan zichzelf denken. Probeer je eens te verplaatsen in je werkgever of planner. Zou mooi zijn als er wat meer begrip komt over en weer. Als ik jou verhalen lees heb je het zo slecht nog niet.
    2 points
  3. Nagamiji....Dagelijks meerdere malen door deze tunnel. Bijna 1km lang....
    2 points
  4. Op de eerste plaats zelfstandig zijn En kennis hebben van Europa Onder andere de land kaart Wat kennis van de auto
    2 points
  5. Tel daar ook de premies voor het pensioenfonds ,WW premie,ongevallenverzekering etc bij,dan kom je er dacht ik niet met€ 28/30
    2 points
  6. Lange ritten in NL..... Of je verdwaalt. Of je zal toch NL uit moeten .. Doe wat Pierre doet. Lekker F in. Groot land.
    2 points
  7. Buikgevoel volgen, en je kan beter spijt hebben van dingen die je gedaan hebt dan spijt hebben van dingen die je niet gedaan hebt. Ik ben bij mijn huidige baas begonnen zodat ik rustig de tijd had om rond te kijken naar een fatsoenlijk bedrijf zonder werkloos te zijn. Dit is 13 jaar geleden... 🤣 Soms pakken de dingen ook wel eens goed uit.
    1 point
  8. Daar moest ik ook ff om gniffelen Ibo. Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk
    1 point
  9. Nee gewoon een chassis, het werk blijft tankcontainers. En niet koppelen is bij hun eigenlijk een standaard, mits er een keer met een trailer van een opdrachtgever op pad gegaan moet worden. Ik ben weer volledig aan het werk ja, en hoe mijn baas ermee omgegaan is verdient ie alle lof voor. Nieuw materiaal komt na de zomer, moeten er een paar uit. Dan zet ie zo'n mooie grote MAN demo neer waar alles op en aan zit, terwijl wij al weten dat we die cabine niet zullen krijgen. Laat staan de opties die erop zitten.. Collega's die er al 25 jaar of langer zitten zeggen niet voor niks, tis dat er volgens de wet een normale bestuurdersstoel in moet zitten anders hadden we op een fruitkistje gezeten. En dat is gewoon zonde, dat je op een binnenland auto wat wil besparen prima maar niet op een auto waarbij een chauffeur een week of langer van huis is okdoei[emoji870]
    1 point
  10. Laat ik voorop stellen dat ik het absoluut niet slecht heb waar ik nu zit! Ik probeer mezelf ook altijd te verplaatsen in mijn werkgever en vandaar dat ik het ondanks alles nog steeds vol hou met een auto die geschikt is voor het binnenland en verder niet eigenlijk. Maar het gaat me wel tegenstaan dat ik elke keer de lampjes sta te vervangen, rubbertjes op de luchtkoppelingen en een versleten band moet laten vervangen omdat collega's het 'niet' gezien hebben. Dat is ook 1 van de redenen vermoed ik waarom de concullega bij mij terecht is gekomen, die hebben in hun hele bestaan nog nooit een vacature hoeven plaatsen. Ik ben zuinig op het materiaal, ongeacht hoe een ander ermee omgaat. Zet ik een trailer weg waarvan alles werkt en goed is en de week erop koppel ik m weer aan en er is iets stuk aan maak ik het of zorg ik dat het gemaakt word.. okdoei[emoji870]
    1 point
  11. Als jij je beter (denkt te gaan) voelen… DOEN! Zelfde werk, zelfde verdiensten, beter materiaal!
    1 point
  12. Moeilijk. Als ik twijfel, vraag ik óók een salaris verhoging. Als ze dat ook bieden, minimaal 1 trede meer, dan zou ik er voor gaan. Vooral omdat de auto je werk zeker aangenamer zal maken. Succes met de beslissing.
    1 point
  13. Als je gevoel zegt dat je het moet doen,dan moet je het doen danny. Je weet wat je hebt dus laat je eigen niet verleiden door een auto. Als het geld goed is en het werk ook dan is het niet zo'n probleem lijkt mij. Een goed gesprek met desbetreffende baas kan nooit geen kwaad. Succes.[emoji106]
    1 point
  14. Valt ook wel weer mee. Winkels zijn over het algemeen goed bereikbaar. Rij distri met een trailer. Heb er soms ook 25-30... En we zitten ook in woonwijken te krabben dus winkel distri is makkelijker. Alleen die rolcontainers... Daar ga ik geen vrienden mee worden.
    1 point
  15. Beste Ron, dit is geen verkapte sollicitatie, ik zit best. Wij zitten in dezelfde vijver en we weten wat er betaald word aan het type 'chauffeur' wat wij zijn. Ik hou daar ook mijn mond over dicht. Ja, je moet iets meer kunnen als een zeil openschuiven en een spanband over een pak hout kunnen trekken, dat klopt. Maar ondanks dat ik best zit heb ik altijd oog voor veranderingen en misschien wel verbeteringen. Die veranderingen en het daar bijbehorende leerproces blijven trekken. Maar ik heb de komende tijd mooie uitdagingen en projecten waarbij ik mezelf kan ontwikkelen!
    1 point
  16. Dat deed hij voor een Rotterdams bedrijf dat gezeul in Afrika. Respect voor die gast . Allemaal ouwe troep en giga vrachten. Heel gaaf wat hij doet! Is hij met een speciaal transport onderweg? Anyway, dit is geen kleine jongen maar echt wel een heel ervaren kundig man als ik dat zo eens volgde toendertijd. Dat werk is echt niet voor iedereen weggelegd!
    1 point
  17. Uh? UTC tijd is altijd +1 of 2 t.o.v. de NL lokale tijd. Dadelijk met de zomertijd +2. In de tacho geef je aan wat de periode is geweest tijdens de laatste kaartuitgifte en het moment dat je de kaart erin stopt. Je kan nooit 'voorbij de UTC' tijd (naar de toekomst toe) verantwoorden. Dus, om het ff helder te maken: Stap jij om 7 uur lokale tijd de truck in. Zal de tacho een UTC tijd van 6 uur aangeven. Ja, bij de nieuwere tacho's wordt de lokale tijd getoond, dus is het ook 7 uur in het display. Als jij nou om 6:30 uur bent gestart met werken in de loods, dan geeft je dus rust op in de tacho tot 5:30 bij UTC tijd in de tachodisplay en het hamertje tussen 5:31 en 6:00 uur. Bij een recent model tacho is dat 6:30 respectievelijk 6:31 en 7:00 uur.
    1 point
  18. In jouw specifieke geval zou ik misschien wel met dagprijzen werken. Temeer omdat er een wachtdag tussen lijkt te zitten. Ik weet niet of er sjouwwerk bij zit en/of montage. Ik zou dan al snel minimaal 30 rekenen én een vergoeding voor overblijven/danwel hotel met kost en inwoning. Echt een chauffeur puur om te rijden hoeft dat niet te kosten. En het heeft er mee te maken hoe lang je iemand in kan zetten. Komt die persoon ad-hoc voor een paar dagen? Ga er dan niet raar van kijken als je 32,50 moet betalen. Mensen die voor langere tijd gewoon meedraaien kunnen dat niet rekenen.
    1 point
  19. Als je een print maakt met de tachograaf dan vraagt hij ook in welke tijd, utc of lokaal. Tenminste bij mijn tachograaf.
    1 point
  20. Je doet alles prima. De tachograaf rekent alles om naar UTC tijd, terwijl op het scherm de locale tijd staat. Maar op je print staat dan inderdaad de UTC tijd. Niks van aantrekken, en gewoon de tijd die op het scherm staat aanhouden, dan kan je je zelf nooit in verwarring brengen.
    1 point
  21. Ts. vraagt wat een chauffeur kost , niet wat 'n auto met chauffeur kost .!
    1 point
  22. Ja collega was zonder bandje gaan rijden en veilig in Antwerpen aangekomen maar bij mij zal t dan net weer misgaan[emoji23] okdoei[emoji870]
    1 point
  23. Stel die vraag eens bij de ILenT,je krijgt altijd binnen 5 werkdagen antwoord. https://tijdelijk.ilent.nl/contact/vragenformulier.aspx
    1 point
  24. 20.500 afgerond.. Was lang geleden dat ik een spanbandje moest gebruiken[emoji23] okdoei[emoji870]
    1 point
  25. Nou Harm, jij kan er 1 op dat mega TV scherm achterop zetten
    1 point
  26. Ik zie en verdienmogelijkheid voor het forum!!!! Een heleboel raampjes voor vaantjes!!!!!
    1 point
  27. 1 point
  28. 1 point
  29. Zat ik ook aan te denken. Sterker nog: een CF huis, wat na overlijden vd bewoner als museum kan dienen. Mijn huis is helaas niet geschikt, omdat het al volledig in Hello Kitty style is. Gordijnen, serviesgoed, alles.
    1 point
  30. Heeft helaas nx meer met woonboten te maken. Enigste overeenkomst is dat het drijft.
    1 point
  31. 1 point
  32. Weet je wat leuk is? Een bankstel voor de 14de etage dat te groot voor de lift is......
    1 point
  33. Er zijn heel veel goedkope chauffeurs nodig. Als er echt een tekort was zouden ze meer betalen. Zo gaat dat met alles waar een tekort aan is. Goud is duur, zand is goedkoop.... En de winkels zijn vol, fabrieken draaien gewoon, vrachtwagens staan stil met chauffeur er in die op de computer wat zit te lezen. Dat tekort praatje is er enkel en alleen om goedkoop volk hier heen te halen.
    1 point
  34. Tijd voor een kleine update dacht ik zo, ook leuk voor jullie. Ben verder gegaan met een opfriskuurtje van mijn cv. Mijn werkhistorie is niet nuttig voor mijn carrièreswitch, wie ik ben en wat ik wil is veel belangrijker in dit stadium. Diverse contacten dit laten beoordelen om feedback te krijgen en weer een aantal stappen kunnen zetten. Tijdens een gesprek met een bedrijf, heeft het mij al een baan aangeboden zodra ik C of CE op zak heb (komt dit vaker voor?), een uitzendorganisatie is erg geïnteresseerd en ga ik binnenkort uitgebreid mee in gesprek, en via mijn eigen netwerk ben ik weer een dag op pad geweest bij een transporteur van meubels waarbij ik lekker heb mogen sjorren en sjouwen om de zwaarte van dit meer fysieke werk te ervaren. Ging mij heel goed af, geen problemen ervaren met m'n lichaam maar weet ook dat dagelijks dit werk wel te zwaar kan worden. Absoluut een leerzame dag gehad, leuke klik met de chauffeur, veel lol gehad en veel onderwerpen van het vak behandeld. Lange dag, 04:00 uur op, 05:40 uur aanwezig, 06:00 uur laden, 07:15 uur op pad naar 27 adresjes in Noord-Holland, de stormige wind had wel eens teveel invloed op de trailerdeuren openen/sluiten (chauffeur vloog door de lucht en belandde in het gras, heb ik helaas gemist), 18:30 uur terug bij het dock en even nagepraat. Bedrijf kan mij introduceren bij een ander bedrijf om daar eens een dag mee te lopen (palletwerk). Altijd goed. Ook heb ik onlangs voor de lol een RV1-examen gedaan en scoorde 70%: 2 vragen fout in het onderdeel verkeer (iets met trams...) en 13 vragen fout over de techniek en rijtijdenwet. Toch was ik best tevreden want ik had uiteraard nog geen C-theorieboek ingekeken en de B-theorie is alweer bijna 30 jaar geleden... Vandaag maar eens de boeken voor RV1 besteld dus dan heb ik weer wat interessants te lezen in plaats van voor de tv te hangen...
    1 point
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden