Spring naar bijdragen

Klassement

Populaire bijdragen

Showing content with the highest reputation on 19-04-19 in all areas

  1. Altijd mooi gezicht als je zelf niets hoeft te doen tijdens het laden 😇. Trouwens zo heb ik big-bags het liefst.
    7 points
  2. Afbreken, Hendrik. De “veilgheidsregio” heeft in al haar (on)wjsheid besloten om de gemeenten te moeten adviseren de paasvuren af te blazen wegens de weersomstandigeheden EN /of de droogte. Dat bepaalde dorpjes dat zelf al 30 jaar zelf perfect (dus zonder enige gevaar voor omliggende natuurterreinen en/of rieten daken) onderling regelen interesseert niemand. Met dank aan de gevolgen van “Scheveningen” 2018/2019.......
    3 points
  3. 3 points
  4. Bij sommigen is het juist beter dat de zaag wel aanslaat...…….van zulke slimmerikken is het beter om geen nageslacht te hebben....
    3 points
  5. Sorgues, zuid Frankrijk. Verstuurd vanaf mijn SM-G965F met Tapatalk
    3 points
  6. Ben hier dus heen gereden. Mijn kameraad woont op deze schuit. VID_20190419_163342.mp4
    2 points
  7. Na 8 jaar als admin actief geweest te zijn op dit forum heb ik gemeend de keuze te moeten maken om deze functie op te geven, en weer gewoon lid te gaan worden. En voor mij is dat 1 mei geworden. Wegens drukte “thuis” kan ik steeds moeilijker de nodige tijd opbrengen om het een en ander afdoende te blijven volgen, zodat het steeds lastiger om afdoende actief mee te kunnen “adminnen”. En dat valt tegen als je steeds achter de feite aan loopt. Zeker met dat kinderachtige gedoe van de laatste week..... Al een poosje liep ik met deze gedachte rond maar een paar keer kwam er iets “tussen”. De laatste keer was het moment nadat Freddy aangekondigd had de stekker er uit te zullen trekken, mits er een opvolging zou komen. Op de vraag van een van de huidige eigenaren om aan te willen blijven als admin heb ik geantwoord dat zeker te willen doen, maar wel tot ergens in dit voorjaar. En dit moment is dus nu gekomen. Marotrans en Murphy hebben al aangegeven dat het modereren grotendeels door hun beide gedaan kan worden, maar dat het wel prettig zou zijn om er een derde admin bij te hebben, al was het alleen al vanwege een oneven aantal meningen tijdens het beslissen over lastige onderwerpen als toelating, moderatie, ban of nog veel lastiger/erger: het alom bekende zuigen....... Dus mocht iemand zich geroepen voelen om deze taak op zich te willen nemen, of meer informatie hier over, dan kan men dit melden bij @Marotrans of bij @Murphy Gezien de overweldigende reacties die er kwamen na het bekend worden dat het forum zou stoppen, en later het blijven bestaan omdat er nieuwe beheerders waren gevonden die er hun tijd en geld (en emoties 🤔) in wilden steken om de boel draaiende te houden verwacht ik dat er binnen de kortst mogelijke tijd meerdere aanmeldingen bij de heren admins binnen zullen komen.
    1 point
  8. 1 point
  9. En daarom sta je in het Duimpjes-topic
    1 point
  10. Steunpoten verwijderen scheelt een heel stuk. Of koppelen jullie nog wel eens een geladen oplegger af? De Schmitz kippertrailers hebben standaard geen steunpoten meer. Gewoon 2 kokers in L-vorm aan elkaar gelast welke je voor het afkoppelen in een profiel van de oplegger schuift. Wij rijden, in NL, altijd met het maximale toelaatbare gewicht, hebben 9 tons voorassen en hebben de gewichtsverdeling altijd in orde. Zowel met de starre kippers als met de stuurtrailers, terwijl de schotel op de zelfde plaats blijft staan.
    1 point
  11. In 20 jaar is er veel veranderd in winkeldistributieland. Tenminste bij de meeste DC's wel. Het is veel vrouwvriendelijker geworden Je moet er alleen een beetje handigheid in krijgen al moet er bij sommige winkelketens nog wel best veel kracht gebruikt worden. Maar overal zoeken ze chauffeurs voor dit werk, dus je hebt het tegenwoordig voor het uitkiezen, al zal je bij de enen meer km maken dan bij de andere keten. Voor AH vind ik het minst zwaar werk en ik heb nog nooit commetaar gehad omdat ik niet uit kwam met mijn manifest uren. Ik vraag mij wel eens af of er chauffeurs zijn, niet van horen zeggen, die de uren die ze te kort komen niet vergoed hebben gekregen van hun werkgever? Ik zie dat manifest meer als inschatting hoe laat je bij een winkel bent zodat ze daar rekening mee kunnen houden. Dat ze niet nét allemaal in de kantine zitten, en de pompwagens aan de andere kant van de winkel staan. Overigens kunnen de winkels, in ieder geval bij AH, op de pc zien hoe laat deze aankomt. De containers worden met een pompwagen voor je in de wagen gezet. Met lossen moet je wel eens iets omzeten, maar daar krijg je ook de tijd voor. Het is zeker niet zo dat je wanneer je 3 winkels mee hebt om te lossen, je ook van 3 winkels fust mee moet nemen! Het is zeker niet verstandig om te lopen stressen.... wat niet kan kan niet. Schade rijden is het laatste wat je wilt, dus haast.... nee volgens mijn werkgever is dat de verkeerde werkhouding. Dus betaald hij ook alles maar....wat hij dus ook doet. In de winkeldistibutie mag je geen haast hebben onder het rijden, voor je het weet heb je iemand onder je wagen leggen. Wel zou het zo kunnen zijn dat met gaat vragen hoe het komt wanneer jij altijd uren te kort hebt en een ander niet. Overigens zijn er gerust wel instructies over veilig lossen en dan nog wat, wat zijn scholieren. Wordt het personeel al jonger of worden wij al ouder Voor de chauffeur geldt: * maximaal 3 ladingdragers op de klep (dus geen 4 of 5) * lichtste container in het midden *klep laten zakken en stilhouden vlak voor kantelpunt 8 * pas na teken van de lossers de klep laten kantelen * lossen met "hulpmiddelen" zoals een Grolschbeugel, om bediening laadklep vast te zetten, is ten strengste verboden! Voor de winkel-medewerkers geldt: * lossen met 2 personen achter de klep * houdt minimaal 2 meter afstand totdat klep stil hangt *sta in spreidstand en plaats één voet op de klep (druk wielstoppers in) *geef teken aan chauffeur dat klep kan kantelen * begeleidt containers van de klep * draag veiligheidsschoenen! (verplicht voor eigen winkels vanaf 1 januari 2018, voor franchise geldt dringend advies)
    1 point
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden