Spring naar bijdragen

Klassement

Populaire bijdragen

Showing content with the highest reputation on 23-04-19 in all areas

  1. Tijd voor een UPDATE na 2,5 weken werken. Het bedrijf (Odin, Geldermalsen) is echt totaal anders dan ik gewend was, maar wel absoluut in positieve zin! Iedereen is aardig en behulpzaam, er is goede communicatie en ik merk dat er aandacht is voor de mens (meedenken, ondersteunen en de gezondheid). Ik heb een gecombineerde functie: als planner van de ritten voor de boodschappen-bezorgdienst, en als B-chauffeur in diezelfde bezorgdienst. Later zal ik ook als CE-chauffeur ingezet gaan worden in de groothandel- en winkeldistributie. Door ziekte van een aantal chauffeurs heb ik nog te weinig instructie gehad om zelfstandig een ritplanning te kunnen maken en heb voornamelijk de distributie gedaan van boodschappen aan particuliere klanten en voorraden aan de eigen winkels. Het is de hectiek op kantoor en het chaotische en agressieve stadsverkeer waar ik erg aan moet wennen. In mijn vorige carrière als boekhouder hou ik van een duidelijke structuur en van orde. Hier is dat ongetwijfeld ook alleen zie ik dat nog niet, kan ook niet want ik kom net kijken. Moet groeien en dat kost tijd. Geeft niets, komt vanzelf. En om goed met druk stadsverkeer om te gaan, moet ik ook leren, door mijzelf wat minder bezwaard en opgejaagd te gaan voelen als ik een 5 minuten een straatje blokkeer. De bezorgdienst gebeurt met 3,5T bakwagens voor geconditioneerd vervoer, qua afmetingen wat ik gewend was (camper-formaat). Ik heb 1 dag met begeleiding gereden in Amsterdam, de volgende dag alleen op pad gestuurd, helaas meteen naar de centra van de grootste steden in Zuid Holland. In het diepe gegooid dus en met mijn veel te nette rijstijl, resulteerde dat in een oplopende achterstand op het tijdschema. Ik dacht soms dat ik gek werd. Gelukkig werden de klanten hiervan op de hoogte gesteld door een afdeling op kantoor, die ook precies mij konden "tracken" waar ik was. Lange dag, vol gestart om 11:00 uur en weer leeg terug op depot om 22:00 uur. De dagen daarna kreeg ik ritten in o.a. Noord Holland en Gelderland, waar het verkeersbeeld wat prettiger was en ik veel beter (en soms exact) op tijdschema bleef. De fysieke belasting is ook wel een dingetje, het is best pittig en na 4 dagen in de bezorgdienst had ik best wel pijnlijke polsgewrichten, maar dat is allemaal heel logisch te verklaren. In plaats van een half uur fysiotherapie (krachttraining) per week, ben ik nu dagelijks minimaal 3 uur aan het duwen, trekken, tillen, bukken, draaien en lopen. Ruim 4 jaar geen echt dagritme te hebben gehad en ook thuis geen zware activiteiten te hebben hoeven doen, vergt dit natuurlijk ook veel meer energie. 's-Avonds kom ik thuis en voel me moe, maar ik weet ook precies waarvan en dat is best wel oké. Na nog geen 3 weken kan de broeksriem een gaatje strakker, is de buik iets geslonken en zie ik er fitter uit volgens mijn naasten. Maar vooral een stuk vrolijker en vól met verhalen. Ik begin handigheid te ontwikkelen in het pre-checken op de juiste goederen, het manoeuvreren met zware rolkarren, het vastzetten van de lading en de administratieve afhandeling van de documenten en ritregistratie. Dit werk is een erg goede "work-out" om alle spieren sterker te krijgen en in combinatie met een juiste belasting op het lichaam en gewrichten, zal "de last" die ik hiervan nu ondervind, verminderen. Afgezien van de moeite die het nu nog kost, heb ik het helemaal naar mijn zin en heb ik werk wat ik graag wilde: rijden, fysiek bezig zijn, veel contact met collega's en klanten, waardering krijgen en aan het eind van de dag met een zeer tevreden gevoel naar huis gaan. Ook is het erg fijn dat ik weer iets te vertellen heb thuis.
    6 points
  2. 4 points
  3. Enkele weken geleden ook maar eens een andere auto gekocht. Zo'n 20 jaar verschillende type BMW M3's gereden, nu dan maar eens een M235i. Maar is niet standaard (=327PK) Nu 385 PK, downpipe, motor is getuned, klep in uitlaat, openen/sluiten via afstandsbediening.
    4 points
  4. Wat leren we daar dan van?? Dat ze in staat blijken te zijn een gehele economie plat te leggen ,zodat buitenlandse investeerders wel twee keer nadenken als ze willen beleggen? Of dat ze door een 36 urige werkweek al veel eerder overuren op gaan bouwen dan andere landen om hun heen,en dus duurder zijn?? Of bedoel je die spectaculaire blokkade acties die je regelmatig ziet en die,als je t een beetje nagaat alleen ten faveure van de werkgevers gaan?? IK ben vrij goed bekent in Frankrijk,en heb regelmatig discussies gehad met Franse arbeiders,maar heb er weinig bewondering voor. Ja, ze lijken allemaal "solidair"omdat men bang is voor elkaar en niemand eigenlijk voor zijn mening uit wil komen,maar eenmaal uit het zicht is t ieder voor zich en God voor ons allen.
    3 points
  5. Als t met TE begint is t niet goed. Behalve...........TErneuzen en ............. TE n**ken.
    2 points
  6. Daarom lopen ook zoveel mensen weg bij de bonden, omdat ze hun mond opentrekken en er wordt niets mee gedaan. Er is een tendens op dit moment bij de bonden van "Wij weten wel wat het beste voor jullie is, gewoon luisteren en volgen."
    2 points
  7. Misschien dat we ,door samen sterk te staan,een stabiele arbeidsmarkt ge creeërd hebben? waar het ook voor investeerders,die arbeid verschaffen,prettig investeren is. Als je wel eens in Frankrijk komt zal t je ongetwijfeld opgevallen zijn dat er veel bedrijven(bedrijfjes) gesloten zijn en de gebouwen op industrie terreinenn er vervallen bijstaan. Hierdoor moeten mensen steeds verder van huis om hun werk te kunnen verrichten,daarvoor hebben ze in de loop der jaren allemaal een dieseltje aangeschaft,en juist de dieselolie wil Macron duurder maken,ik ben daarom ook niet verwonderd dat de gele hesjes beweging zo massaal van de grond gekomen is.
    2 points
  8. En je weet zeker dat je op de goede plaats staat?
    2 points
  9. Mijn vraag is Hoe het komt dat er zoveel leden weg lopen bij het F.N.V. Zelfs ik heb alles op gezegd na 48 jaar lid te zijn geweest Ze hebben de linkse politiek binnen gehaald Ik dacht dat de bond altijd neutraal was Vroeger was het wel zo De meeste leden zijn boven de 50 jaar En die beslissen De jonge mensen krijgen hun kans niet En de tijden zijn verandert wat de bond niet in ziet
    1 point
  10. Nah, ik kan je eigen topic niet vinden, maar je hebt een vette avatar.
    1 point
  11. Ja, wanneer je een vrij zeldzame occasion zoekt heb je de kleur meestal niet voor het uitkiezen. Maar in dit geval viel alles mooi uit, echt zoals ik wilde.
    1 point
  12. Soms kan het niet anders. Wat wel eens helpt is de boze meneer of mevrouw heel rustig duidelijk maken dat jij de losser bent en dat de chauffeur binnen zit pauze te houden omdat hij al heel lang aan het werk is. Let er op dat je dit wel heel rustig uitlegt en hiervoor alle tijd neemt. Eventueel kunt je even van de klep af stappen of op het randje van je bak gaan zitten.
    1 point
  13. Daar heb ik ook enige ervaring mee : IN het verleden heb ik ooit eens een kritische vraag gesteld aan een vakbonds bestuurder ( de hr v Rijssel van CNV) in een life sessie op dit forum . Toen ik liet blijken dat ik zijn antwoord onbevredigend vond werd ik verder genegeerd,zelfs mijn Emails aan hem zijn nooit be antwoord. ( rond de pot draaien,niet reageren,dan waait t vanzelf over)
    1 point
  14. Hard werken als ik dat zo lees. Nu zou ik persoonlijk ook niet graag in zo'n wagen door de stad willen rijden. Voor een bakwagen krijgen de mensen al wat meer respect en een trekker oplegger zien ze meestal wel rijden en houden ze rekening met je. Ik zeg meestal Maar het is wel uitdagend werk, al zou ik zelf niet meer ik het de hele dag in de steden wil rijden. Een beetje rust en lekker voor je uitkijken op de wegen is ook wel eens lekker. Je schrijft dat ze rekening houden met gezondheid van de chauffeurs en dat wil ieder bedrijf natuurlijk wel. Maar hou je zelf in de gaten hoor, als het niet gaat moet je het zelf op tijd aangeven. De planning kan niet in jou hoofd kijken. Het is fijn dat je kunt terug vallen als planner wanneer je mindere dagen/weken hebt begrijp ik uit je verhaal. Die achterstand in aankomsttijden daar zou ik mij niet te veel van aantrekken, zeker niet de eerste tijd. J Eerst de adressen leren kennen, vaak zijn er snellere/handigere weggetjes die TT niet ken. Een chauffeur in de steden zou nooit haast moeten hebben of zich moeten laten opjagen. Dat gaat gewoon niet in nederland. Maak niet het probleem van de planner jou probleem. Je bent zo lekker bezig hoor, fijn dat je op die manier iedere dag weer wat hebt te vertellen thuis, je maakt zo wat mee onderweg.
    1 point
  15. Als nou alle chauffeurs actief lid worden van een vakbond, en allemaal hun mond opentrekken op vergaderingen dan moet de vakbond wel naar haar leden luisteren. Zo simpel is het toch?
    1 point
  16. Je kunt het bewijs dat je de contributie hebt betaald bij je werkgever inleveren en dan wordt het bedrag van je brutoloon afgetrokken. Je bespaart dan de belasting over dat bedrag, dus dat zal zo'n 35-40% zijn. Iets van € 60-70 dus.
    1 point
  17. Ik las van de week dit bericht en bedacht mij nog dat de FNV wel een beetje van het padje af is. Twee invloedrijke leden van de vakbond vinden dat het FNV stelling moet nemen tegen PVV en FVD vanwege extreemrechts. https://www.nu.nl/economie/5853387/twee-invloedrijke-leden-eisen-bezwaar-van-fnv-tegen-extreem-rechts.html Mijn gedachten waren, wat heeft de FNV hier nou mee te maken en sinds wanneer bepalen zij wat er wel of niet goed is aan welke politieke partij dan ook ? Als het nou nog zou gaan om een serieuze discussie zoals loonoffers of pensioenonderhandelingen, maar daar gaat het geen eens om. Daarnaast, hoeveel leden stemmen er wel niet PVV of FVD en ga je die nou allemaal tegen de haren instrijken door ze als extreem rechts te betitelen ? Als je verder leest dan komt het artikel tot de kern van de zaak. De FNV is intern hoogst verdeeld en zijn dat met de gelden van de leden een beetje intern aan het uitvechten. Dat is natuurlijk de achterliggende gedachte, er zijn een paar baasjes binnen de FNV die het wel even voor het zeggen willen krijgen en de dienst uit willen gaan maken. De reacties onder het artikel spreken boekdelen.
    1 point
  18. Misschien kunnen jullie hier wel even aan wippen en dan mag je misschien ook wel douchen. Ligt wel mooi op de route. 😄😄 https://www.massage-clubchantall.nl/
    1 point
  19. Ik wist niet waar ik dit moest plaatsen, hier of in plaatjes. Dan maar in allebei.
    1 point
  20. Ik ben in 1970 lid geworden , toen was er flink wat reuring , en ging regelmatig de haven plat , en is er flink wat bereikt , wat vervolgens de jaren erop uitgeruild en ingewisseld is . Het ergste is dat er niet of nauwelijks meer naar de leden geluisterd wordt , en er daardoor allemaal van die halfslachtige afspraken gemaakt worden , dat was voor mij de reden om er mee te stoppen .
    1 point
  21. 1 point
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden