Spring naar bijdragen

Klassement


Populaire bijdragen

Showing content with the highest reputation on 24-04-19 in all areas

  1. 6 points
    B213 tussen Cloppenburg en Loningen
  2. 6 points
    vandaag geslaagd voor beide examens administratie. 18 juni examen verkeer en techniek. ik hoop dat ik het hele rijbewijs voor de bouwvak nog heb, maar dat gaan we zien💪
  3. 5 points
    Zelfde plek andere trailer
  4. 4 points
    Morgen lossen Zaltbommel en dan richting lang weekend. Verstuurd vanaf mijn SM-G965F met Tapatalk
  5. 4 points
    Vandaag begon relaxt. Ik moest op 4 huizen de kappen zetten, dat is normaal een eitje. Vandaag werd het nog makkelijker want er waren wat delen niet meegeleverd dus konden we het laatste huis niet zetten. En dit was ook een huis met op de kopse kant een dakkapel dus ook gelijk een lastige. Na nog wat klusjes voor de uitvoerder was ik rond 15.00 terug op de zaak. Nadat ik wat aanhangers met hijgereedscap had klaar gemaakt voor morgen ging ik rond 15.15 naar huis. Mooi op tijd. Ik zat al met mijn gedachte op het terras met Jarno. Totdat ik bij mij het dorp in reed. Toen belde mijn collega die op.de autolaadkraan zit. Die was ik onderweg naar huis al tegengekomen. Hij was op de zaak gekomen en toen werd hij gebeld om een klus in Zaandam af te maken. Daar was een auto voor ingehuurd maar dat was niet goed gegaan dus moesten we zelf heen. Normaal geen probleem maar nu had hij zelf een afspraak, of ik heen kon. Dus met piepende bandjes bij het eerste kruispunt in de rondte en weer terug. Hij was naar Wormeveer gekomen en daar wisselde we van auto. In Zaandam hebben we een grote klus met een aantal dakopbouwen. Geen hogere wiskunde maar je moet wel.weten wat je doet en ze waren daar een beetje gestrest, ze hadden een paar gaten gemaakt in het dak en het werd slecht weer. Het moest dus ff snel dicht 🤣 Onze auto laadkraan is een palfinger 100t/m van 12 jaar oud maar perfect onderhouden. Echt een beul van een kraan waar ik nog nooit ergens mee heb gestaan dat het niet kon. Misschien dat er voor het mooie 1 of 2 deeltjes extra hadden moeten zitten. Nu heeft hij 27 meter giek. Maar als het moet pak je daar nog 2000 kg. De ltm1045 waar ik vanmorgen mee was (telekraan) pakt op die vlucht maar een paar 100 kg meer. VID-20190424-WA0020.mp4
  6. 4 points
    Volgens de geleerden niet, maar bij mij wel🤣 Donderde vanmorgen binnen bijna van het bordes om dat bolletje te vervangen, dus voor straf mag het lampie nog wel ff uitblijven
  7. 4 points
    Foto van de voorruit 🙂
  8. 4 points
  9. 4 points
    Ik heb het een keertje meegemaakt @Nagamiji moest ik ook een keertje lossen bij een Jan Linders supermarkt ergens in Limburg. Eindelijk bij de laad en los deur aangekomen met mijn trailer en ik even dat ene palletje gelost en wil het plein weer af rijden en jawel hoor 1 auto op de stoep geparkeerd onder een verbodsbord. Dus ook de politie gebeld en kreeg gewoon doodleuk als antwoord ja dat is niet ons probleem dan wacht u maar eventjes. Ik zeg en als die auto hier morgen nog staat ja dan moet u nog wat langer wachten......heb hem toen mijn trailer afgekoppeld en met de losse trekker en een spanband de auto zelf verplaatst. Een briefje achter gelaten met de naam en het dienstnummer van de agent die ik aan de telefoon had en mijn rit vervolgd.
  10. 3 points
    Tis alweer aangepast Gent gaat met een collega mee Nu laden voor Geleen en Maidstone Morgenochtend vertrek, want ze hadden de boot van 18u geboekt
  11. 3 points
  12. 3 points
    Net geladen voor 'T Zand en 2x schermerhorn. Straks laden voor Gent en Geleen. Daarna laden voor Maidstone
  13. 2 points
    Weinig van over. 20 jaar geleden ging je door al die dorpjes heen, nu overal omheen. Ja ik weet het nog, dwars door Hengelo naar Oldenzaal, links naar Denekamp en grens over door Nordhorn door Lingen, was leuk.
  14. 2 points
    Morgen lossen engis ,wisselen antwerpen en nogmaals engis lossen is de bedoeling
  15. 2 points
    Morgen moussy le craymel en jouy en dan nog 2 bij lyon. Dus een weekvuller Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk
  16. 2 points
    Morgen tierpark hamm en zoo dortmund
  17. 2 points
    Een bagger foto maar goed wou hem toch eventjes met jullie delen. Deze foto even snel met me telefoon gemaakt, uiteraard ook fatsoenlijke foto’s met de camera maar heb nu iets over de 3000 foto’s gemaakt in 4 dagen tijd dus dat gaat nog even duren voor ik zover ben met uitzoeken en bewerken. Noord-chinees luipaard.
  18. 2 points
    Tja als zelf's twee rally trucks je niet los krijgen !
  19. 2 points
    Weet je wat ik ooit gedaan heb: De politie gebeld. Die kwam, maar in Utrecht had men geen wegsleepbeleid. Ik zei dat hubbie nu belemmerd wordt in het uitoefenen van zijn functie door 2 lease-bakken. Dat ze gewoon een takelbedrijf kunnen bellen, want de kosten zijn toch voor de bestuurder. De politie vond dat briljant: zo gezegd zo gedaan. De filiaalhouder was dolblij met de oplossing en heeft dit vaker ingezet. 👿
  20. 2 points
    Internationaal bezig😙😙
  21. 2 points
    Moet je wel wachten tot je het ook weer op het aardse oppervlak hebt geloosd want anders maakt het gewicht nog niets uit 🤣
  22. 2 points
    Ik probeer de "overlast" zoveel mogelijk te beperken, maar ja, als er auto's geparkeerd staan op een losplaats, dan zet ik mijn bus gewoon er naast en doe mijn werk. Dat ik ze dan blokkeer als men weg wil, is hun probleem, ik lig daar niet wakker van hoor. Is de winkelstraat te smal of te druk, dan zet ik de bus iets verderop zodat er geen onnodig gevaarlijke situaties ontstaan. Een beetje geven en nemen dus.
  23. 2 points
    Even een halfuurtje nix doen
  24. 2 points
    Misschien kunnen jullie hier wel even aan wippen en dan mag je misschien ook wel douchen. Ligt wel mooi op de route. 😄😄 https://www.massage-clubchantall.nl/
  25. 1 point
    Als kleine jongen ging ik altijd mee op de auto om brood uit te venten, jaartje of 5 a 6. vakantie en wilde mee. S nachts eerst helpen brood snijden en inpakken, daarna de karren naar de laadperrons. en wanner die vol stond, auto laden en volgas. In het begin een Magirus Deutz, Later werd het een gloed nieuwe Ford. Toen ik een jaar of 10 a 11 was maakte de chauffeur de overstap naar veetransport. en dan met name varkens. enkel binnenland. Altijd had ik al gedacht , ik zal en moet later ook op zo een auto. Helaas, toen ik 18 was en al enkele ritten zonder rijbewijs richting veemarkt Leeuwarden met een volle combi op mijn naam had staan kwam de o zo grote tegenvaller. Ik weet dat ik vanaf mijn geboorte met links weinig zie. [Lui oog] Het CBR [1998] achte mij ongeschikt voor het grote rijbewijs. Zware tegenvaller op dat moment. Echter het leven gaat door. dus verder kijken en niet janken om die 2000,00 gulden die er al geinvesteerd was in het grote rijbewijs. Vanaf toen kwamen er graafmachines in mijn leven. en tractors waren er altijd al geweest in mijn leven. Ook met deze machines kon ik me machtig vermaken, en dat is dus wat ik de laatste 20 jaar dus ook gedaan heb, Graafmachines, tractors, Iveco busjes met veel te zware aanhangers. Vandaar dus ook mijn forumnaam. Echter hadden mijn vrouw en ik het er september 2018 over dat een van onze jongens maar eens het vrachtwagen rijbewijs moest halen, vanwege de grote gewichten achter de bestelbus, Toen zij mijn vrouw, ïk heb liever dat je het zelf haalt. Ik zei"Lieverd je weet dat ik dat niet mag". Toen ik op dat moment ging googelen werd ik zwaar verrast, toen ik de week erop een arboarts belde werd mijn stemming weer zwaar minder. Echter deze arboarts had ook nog de oude regels in zijn hoofd kwa zicht en die noemde hij dan ook feilloos. Toen ik hem wees op de nieuwe regel op dezelfde website als dat hij noemde kreeg ik enkel een "Ik bel je terug " En hij belde terug. Hij zij als het CBR zich houd aan zijn eigen regels en jij ziet met je ene oog als dat je zegt dat je ziet staat niks meer in de weg voor het grote rijbewijs, maar dan moet je komen keuren. Ik vroeg hem wanneer die bij mij in de buurt was, en hij gaf een datum en rijschool. Ik heb meteen een afspraak gemaakt bij die rijschool voor het keuren en eventueel daarop volgende lessen. Helaas is het CBR op dit moment een ongeorganiseerde bende waardoor ik nog steeds wacht op antwoord. ik verwacht dit binnen twee weken.{ Ik hoop voor de forumsluiting} Als het CBR zich houd aan hun eigen regels mag ik dus binnenkort genieten van iets dat ik altijd graag wou. Namelijk het besturen van een Vrachtauto. Vandaar ook mijn intresse in het chauffeursforum. Echter de reden waarom ik het rijbewijs vroeger wou halen is van de baan, {zolang mogelijk zover mogelijk weg} nu zie ik alleen mijn graafmachines nog maar op zo een auto staan waar ik dan zelf mee rijd. Op dit moment zie ik een leven als beroepschauffeur niet meer zitten omdat het buitenland voor heel veel Nederlandse chauffeurs hard minder is geworden, ik in de afgelopen jaren mijn Gas/water fitter diploma s heb gehaald met bijbehorende veiligheidsinstructies en daardoor zowel gas hogedruk als lage druk mag aanleggen tot en met de meter, dit geld ook voor water. Vandaar dat ik nu het rijbewijs wil halen om eigen machines te vervoeren. Echter wil ik wel mijn code 95 halen, enkel en alleen om het feit zodat ik in de weekenden, vakanties en slappe tijden kan gaan koppelen op Travemunde voor een bedrijf hier uit de buurt. l
  26. 1 point
  27. 1 point
    De plannert zag ook dat tie toch erg veel werk had mee gegeven dus heeft tie Dr maar wat afgehaald Nou ik moet nog wel naar Nijkerk naar jouwe pony kijken
  28. 1 point
    Morgen 2 adressen Lo/ la op 1 adres dan richting Nl 🇻🇺
  29. 1 point
    Uit mijn kist toendertijd😜 reden ook wel eens met een zeilentrailer en had je ze soms wel eens nodig.
  30. 1 point
    Weinig van over. 20 jaar geleden ging je door al die dorpjes heen, nu overal omheen.
  31. 1 point
    Lampjuh stuk... Kan nie he!!!
  32. 1 point
    De barre gaanders route van vroeger
  33. 1 point
    Compleet lossen morgen in Longueil ste Marie en daarna Jandun voor Pijnacker Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk
  34. 1 point
    Pieter rijdt met een open auto dus dat vluchtelingen probleem zal voor hem niet zo’n probleem zijn.
  35. 1 point
    Niet te veel stoppen na Antwerpen. Vroeger bij JdR mochten we over de Moerdijk al niet meer stoppen. 👌 Op de DFDS terminal is het wel leuk, als je ingechecked bent moet je door een loods en wordt alles bekeken en gecontroleerd en dat is de Franse douane, nog geen 200 mtr verder ga je wederom een soortgelijke loods in en komt de UK douane weer alles bekijken en controleren. 🤣 Ze leren het daar nooit volgens mij 🤣🤣
  36. 1 point
  37. 1 point
    Eerst bier opdrinken dus🍺
  38. 1 point
    Nee, het Zuid Holland gedoe voor de eerste keer alleen op pad, was een foutje van de planner, of een test hoe ik me zou houden. Alle ritten die daarna volgden was een combinatie van stedelijk gebied, buitenwijken van grote steden en buitengebied. Prima te doen, genoeg tijd om van de omgeving te genieten en ok nog redelijk op schema te blijven. En goed voor jezelf zorgen doe ik ook, zoals na iedere bezorging een paar slokken water/sap en tijdens het rijden naar een andere plaats wat te eten. Ook zijn er altijd 2x 15 minuten rustpauze in het ritplan opgenomen.
  39. 1 point
  40. 1 point
    De jouwe? of die van haar??
  41. 1 point
    Morgen weer de schoolbanken in. Beginnen aan de theorieopleiding voor het D-rijbewijs en code 95.
  42. 1 point
  43. 1 point
    Afgelopen zaterdag op bezoek geweest bij mijn broer in Bels die woont maar 500mvan de Lux grens ; diesel 1.05 euri euro 95 1.20 euri , dat maakt wel wat op 'n tank van 60 liter .
  44. 1 point
    Dat er zoveel verschil in soorten transport zit maakt het misschien iets minder simpel om iedereen op 1 lijn te krijgen? Een internationaal chauffeur heeft aan 11 uurtjes rust tussen de ritten meer dan genoeg. Voor een binnenland chauffeur die nog 15 tot 30 minuten van en naar huis moet rijden na zijn werk en dan nog even zijn kinderen wil zien zijn het korte nachtjes. Het zelfde met de RTW wat voor de één geen belemmering is en voor de ander een rede voor stress en ergenis omdat het niet logisch is. De vakbonden willen naar meer basis loon en minder werken. Veel (internationaal) chauffeurs willen uren maken en geld verdienen in de tijd dat ze niet thuis zijn . net als vroeger toen de vakbondsmensen nog jong waren zeg maar. Vrijheid/blijheid zonder bemoeienis, dus die gasten gaan gewoon hun eigen gang. Verder vind ik dat de FNV met verkeerde dingen bezig is. Die buitenlandse chauffeurs hou je niet tegen, we snijnden onze eigen in de vingers met die strenge regels rond de RTW. Parkeerplaatsen is nog steeds een probleem... is dat de schuld van de buitenlanders? Of is dat de schuld omdat er nog steed meer dicht gaan dan dat er wordt bijgebouwt langs de snelweg. Die buitenlandse chauffeurs moeten ergens staan. Waarom maakt de Bond daar geen groot punt van. Leg dat parkeerprobleem bij de opdrachtgevers in plaats van de chauffeurs te pesten. Maar nee, de bonden pakken alleen de dingen aan waarmee ze populair in de landelijke kranten komen te staan. Goh, hoor ik van een vriend die bij de havens werkt. Die bonden doen het toch goed voor de chauffeurs, hun pakken tenminste de buitenlanders aan
  45. 1 point
    Als ik mijn zoons collega's moet geloven 1:5...….. (maar dat komt omdat ze steeds terug (afgekoppeld) naar de garage moeten) m.a.w. Baggerspul!
  46. 1 point
    Vorige week dinsdag een brief van het CBR ontvangen, toen ik hem opende werd ik even heel boos. Er stond in dat ik had aangeven dat ik afzag van geschiktheid voor alle categorieen en dat ik binnen vier weken een nieuw rijbewijs aan moest vragen { waarvoor dan??] Ik gebeld met de rijschool dat dit toch echt niet de bedoeling was , dat snapten ze volkomen en hun gingen de andere dag contact met het CBR opnemen. na een spannende dag tegen 18.00 telefoon. De mevrouw van de rijschool met de mededeling dat alles terug gedraait was en dat het een foutje van de automatische computer van het CBR betrof. ook kon ze me melden dat mijn medische keuring die middag er ter beoordeling bij was gepakt en dat ik geschikt was verklaard voor het ce rijbewijs. De brieven zouden volgen. Vrijdag twee brieven van het CBR, eentje met een soort excuus, maar dat de fout toch echt niet bij hen lag. En eentje met de geschiktheid voor het CE rijbewijs. Feest natuurlijk hier, dat het na ruim 20 jaar toch nog gaat lukken. 28 maart starten met theorie.... Yes. Word vervolgd.
  47. 1 point
    Jaren terug, toen ik nog maar 25% oncorrigeerbaar gezichtsverlies had door een foutje met medicatie, stelde de oogarts mij gerust: u mag gewoon autorijden. Ik antwoordde: oh fijn. Wilt u dat zwart op wit zetten? Waarop de arts antwoordde: Dat is niet nodig mevrouw, bij controle krijgt u ècht geen problemen. Ik zei: Ik wil het vanwege politiecontrole juist zwart op wit, ik heb nl geen rijbewijs, maar als ik ter compensatie van een medisch foutje toch mag autorijden is een brief van u wel handig. 🤣 De arts verontschuldigde zich voor het misverstand en zei dat ik zonder rijbewijs zelfs met 100% zicht niet mocht rijden. Jammer, had wel leuk geweest zo'n compensatie 🤣
  48. 1 point
    Ik ben als kind 3 maal geopereerd aan mijn ogen waardoor ik ook geen dieptezicht heb. Dat vlinderboekje..... ik blijf erbij die lagen gewoon op tafel die vleugeltjes. Dan die verrekijker met aan de ene kant een leeuwtje en de andere kant een kooitje..... of ik zag de kop van de leeuw en een helft van een kooitje maar ik zag nooit dat leeuwtje in het kooitje. Vandaar ook dat ik drie maanden voor het VWO examen ben gestopt met school want toen kwam dit hele euvel naar buiten bij mijn keuring voor KLu piloot, afkeur dus waarom zou ik nog VWO doen? ( nooit spijt van gehad btw ) Toen jaren later ( ik was al zo'n 16 jaar chauffeur oa ) was er een keuringsarts tbv verlenging rijbewijs die wilde mij afkeuren vanwege dit feit want volgens hem "dan hebben die andere artsen het al die jaren niet goed gedaan " Toen ik vroeg naar zijn leidinggevende was dat niet nodig volgens hem, maar op mijn stemverheffing ( en ja die kan heftig zijn ) kwam die leidinggevende even kijken. Hij keek naar de papieren en vroeg mij een paar kleine vraagjes mbt inschatten van ruimte en zette zijn handtekening, vervolgens draaide hij zich om naar de andere arts en vroeg wat nu het probleem was.
  49. 1 point
  50. 1 point


×
×
  • Nieuwe aanmaken...