Spring naar bijdragen

Klassement

Populaire bijdragen

Showing content with the highest reputation on 24-04-19 in all areas

  1. 5 points
  2. Ik heb het een keertje meegemaakt @Nagamiji moest ik ook een keertje lossen bij een Jan Linders supermarkt ergens in Limburg. Eindelijk bij de laad en los deur aangekomen met mijn trailer en ik even dat ene palletje gelost en wil het plein weer af rijden en jawel hoor 1 auto op de stoep geparkeerd onder een verbodsbord. Dus ook de politie gebeld en kreeg gewoon doodleuk als antwoord ja dat is niet ons probleem dan wacht u maar eventjes. Ik zeg en als die auto hier morgen nog staat ja dan moet u nog wat langer wachten......heb hem toen mijn trailer afgekoppeld en met de losse trekker en een spanband de auto zelf verplaatst. Een briefje achter gelaten met de naam en het dienstnummer van de agent die ik aan de telefoon had en mijn rit vervolgd.
    4 points
  3. Ik probeer de "overlast" zoveel mogelijk te beperken, maar ja, als er auto's geparkeerd staan op een losplaats, dan zet ik mijn bus gewoon er naast en doe mijn werk. Dat ik ze dan blokkeer als men weg wil, is hun probleem, ik lig daar niet wakker van hoor. Is de winkelstraat te smal of te druk, dan zet ik de bus iets verderop zodat er geen onnodig gevaarlijke situaties ontstaan. Een beetje geven en nemen dus.
    2 points
  4. Misschien kunnen jullie hier wel even aan wippen en dan mag je misschien ook wel douchen. Ligt wel mooi op de route. 😄😄 https://www.massage-clubchantall.nl/
    2 points
  5. Uit mijn kist toendertijd😜 reden ook wel eens met een zeilentrailer en had je ze soms wel eens nodig.
    1 point
  6. Weet je wat ik ooit gedaan heb: De politie gebeld. Die kwam, maar in Utrecht had men geen wegsleepbeleid. Ik zei dat hubbie nu belemmerd wordt in het uitoefenen van zijn functie door 2 lease-bakken. Dat ze gewoon een takelbedrijf kunnen bellen, want de kosten zijn toch voor de bestuurder. De politie vond dat briljant: zo gezegd zo gedaan. De filiaalhouder was dolblij met de oplossing en heeft dit vaker ingezet. 👿
    1 point
  7. Nee, het Zuid Holland gedoe voor de eerste keer alleen op pad, was een foutje van de planner, of een test hoe ik me zou houden. Alle ritten die daarna volgden was een combinatie van stedelijk gebied, buitenwijken van grote steden en buitengebied. Prima te doen, genoeg tijd om van de omgeving te genieten en ok nog redelijk op schema te blijven. En goed voor jezelf zorgen doe ik ook, zoals na iedere bezorging een paar slokken water/sap en tijdens het rijden naar een andere plaats wat te eten. Ook zijn er altijd 2x 15 minuten rustpauze in het ritplan opgenomen.
    1 point
  8. 1 point
  9. Dat er zoveel verschil in soorten transport zit maakt het misschien iets minder simpel om iedereen op 1 lijn te krijgen? Een internationaal chauffeur heeft aan 11 uurtjes rust tussen de ritten meer dan genoeg. Voor een binnenland chauffeur die nog 15 tot 30 minuten van en naar huis moet rijden na zijn werk en dan nog even zijn kinderen wil zien zijn het korte nachtjes. Het zelfde met de RTW wat voor de één geen belemmering is en voor de ander een rede voor stress en ergenis omdat het niet logisch is. De vakbonden willen naar meer basis loon en minder werken. Veel (internationaal) chauffeurs willen uren maken en geld verdienen in de tijd dat ze niet thuis zijn . net als vroeger toen de vakbondsmensen nog jong waren zeg maar. Vrijheid/blijheid zonder bemoeienis, dus die gasten gaan gewoon hun eigen gang. Verder vind ik dat de FNV met verkeerde dingen bezig is. Die buitenlandse chauffeurs hou je niet tegen, we snijnden onze eigen in de vingers met die strenge regels rond de RTW. Parkeerplaatsen is nog steeds een probleem... is dat de schuld van de buitenlanders? Of is dat de schuld omdat er nog steed meer dicht gaan dan dat er wordt bijgebouwt langs de snelweg. Die buitenlandse chauffeurs moeten ergens staan. Waarom maakt de Bond daar geen groot punt van. Leg dat parkeerprobleem bij de opdrachtgevers in plaats van de chauffeurs te pesten. Maar nee, de bonden pakken alleen de dingen aan waarmee ze populair in de landelijke kranten komen te staan. Goh, hoor ik van een vriend die bij de havens werkt. Die bonden doen het toch goed voor de chauffeurs, hun pakken tenminste de buitenlanders aan
    1 point
  10. Als ik mijn zoons collega's moet geloven 1:5...….. (maar dat komt omdat ze steeds terug (afgekoppeld) naar de garage moeten) m.a.w. Baggerspul!
    1 point
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden