Spring naar bijdragen

Klassement

Populaire bijdragen

Showing content with the highest reputation on 10-05-19 in all areas

  1. 5 points
  2. Soms is het ook niet allemaal BAG proef wat we laden😂😂
    3 points
  3. "Nu is niemand van ons ooit fysiek in de haven van Rotterdam geweest……." Zoals ook met de wetgeving geschied. Ze weten niet waar ze over praten maar gaan wel de oplossing aanbrengen….. Is ook een beetje raar dat "men" het aan chauffeurs vraagt. Kijk eerst eens hoe het er aan toe gaat, vind zelf de knelpunten, ga met de vervoerders, niet chauffeurs, om de tafel.
    3 points
  4. Dit topic geeft voor mij precies weer waarom het tegenwoordig in de transport zo’n puinhoop is. Je kunt de wereld niet redden met slimme computers of chips en zeker het transport niet. Ik zou vooral zeggen ga eens met container terminals en container vervoerders in gesprek en vraag of je een dag mee kunt lopen zodat je in de praktijk ziet hoe iets werkt. De theorie is allemaal heel leuk maar werkt zelden tot nooit in de praktijk.
    3 points
  5. Die dingen zijn best lang, effe opletten met bochten dus als de weg niet vlak is.
    2 points
  6. Zonsondergang aan de Waddenzee:
    2 points
  7. Dat klopt daar had de boer, die zijn land beschikbaar had gesteld, ook mee gedreigd. Maar als je dat doet duurt het minimaal een week voor de smeulende asresten zover zijn afgekoeld voor je ze kan afvoeren....... Meneer was al begonnen met de mest uit te rijden op het perceel rond de bult. Toen hij zij dat we moesten opschieten, want ander zou ie strak rond de bult ook bezig gaan was het klaar en we hebben de boel ingeklapt en zouden vertrekken. Blijkbaar was dat niet de reactie waar ie op gehoopt had, want toen was ie ineens heel inschikkelijk.... Wij kregen ook alleen maar opdracht van de gemeente.
    2 points
  8. Zoals Murphy al aangeeft, is het misschien een idee om eerst zelf te gaan ondervinden wat de knelpunten zijn en of deze op te lossen zijn *zonder* er meteen een bak vol (dure) technologie tegenaan te gooien. Niet dat ik aan jullie goede bedoelingen twijfel, maar ik heb het idee dat er een passend probleem bij de oplossing gezocht wordt, in plaats van andersom. In de kern zijn we het eens, maar het is wel vaak zo dat bij het "oplossen van problemen" diegenen die er dagelijks mee te maken krijgen (dus [ook] chauffeurs) worden overgeslagen. Dat men de mening van chauffeurs wil meenemen vind ik van de naamloze nieuweling(en) dan wel weer positief...
    2 points
  9. Wat een negativiteit hier zeg. Wij geven eerlijk toe dat wij niet exact weten hoe het systeem werkt, en hopen jullie inzichten hierop te krijgen. Zodoende hopen wij een systeem te ontwerpen wat daadwerkelijk voor de eindgebruiker (u dus) een toegevoegde waarde heeft. Ervaren jullie bijvoorbeeld dat jullie vaak bij A staan terwijl jullie last minute bij B verwacht worden, hadden wij dat in het ontwerp meegenomen. Dit lijkt mij een beetje tegenstrijdig overigens. Ons voornaamste ontwerpcriteria is u, de chauffeur, en wij willen graag leren hoe u hierover denkt. En vervolgens is het raar dat wij dat aan u vragen? Natuurlijk zal uw planning zeggen dat er nauwelijks problemen zijn. U als uitvoerder zal het echter anders ervaren.
    2 points
  10. @road train Verder uitschuiven kan niet, dit is maximaal. @europeaan Precies 40 ton😂😂
    1 point
  11. HIER al eens gekeken? al eens gekeken? Denk dat je er aardig uitkomt 😉
    1 point
  12. Om je toch een beetje een idee te geven: - chauffeurs hoeven vrijwel nooit te wachten omdat een schip er nog niet is. Als het goed is stuurt de planner de chauffeur pas als de container beschikbaar is, dwz gelost is bij de terminal en opgehaald kan worden. - de ene terminal is de andere niet. Bij Uniport bijvoorbeeld gebeurd nog heel veel handmatig, bij RWG is alles geautomatiseerd. Dat geeft dan ook andere vertragingen. Bij Uniport is er dan meestal een kraan stuk, bij RWG meestal een automatiseringsprobleem - een groot deel van het wachten wordt ook veroorzaakt door ophoping. Er komt 's nachts een schip binnen, er worden duizenden containers gelost, de ontvangers zitten te pushen om hun spullen te krijgen, dus de planners sturen allemaal tegelijk een wagen om de container op te halen. Dit is met alle spullen en zeker met levensmiddelen (gekoeld of ongekoeld). Dus ik denk dat de oplossing van het probleem is: zoveel mogelijk automatiseren, betrouwbare software en tijdslots waarbinnen de goederen opgehaald en ingeleverd kunnen worden (zoals bij RWG dus). Bij RWG heb je de minste problemen als de software hen tenminste niet in de steek laat. Tijdslots heeft weer het nadeel dat je soms moet wachten tot er een slot beschikbaar is, dat kost ook geld als je niks anders kunt doen. En je kunt in de problemen komen met je rijtijden en werktijden.
    1 point
  13. Het heeft niks met negativiteit te maken maar niet alles is op te lossen met een computer of “slimme kop”. Of het systeem voor ons als chauffeurs nuttig is betwijfel ik want als chauffeur heb je niks te vertellen. Je bent maar een kleine pion op een heel groot schaakbord. Als je baas, planner of opdrachtgever zegt dat je opdracht “A” moet gaan doen dan moet je dat gewoon doen. Het wordt echt niet op prijs gesteld als jij dan ineens opdracht “E” gaat doen omdat je dan mogelijk niet hoeft te wachten of minder lang. Wil je een probleem aanpakken begin dan bovenaan en werk zo naar beneden toe, andersom gaat nooit werken. Zolang je geen enkel idee hebt waar het onderwerp eigenlijk echt over gaat kun je dat toch niet onderzoeken of ben ik nu gek? Wij kunnen hier wel honderden berichten neer knallen met problemen die wij ondervinden maar dan weten jullie nog niks aangezien je het werk en de vaktermen niet kent. Ga eens een aantal dagen “stage” lopen bij containerterminals, vervoerders en dan als laatste bij de chauffeur want alleen op die manier kan je een idee krijgen van de problemen en bedenken of je een oplossing kunt vinden. Zoals hier boven al eerder vermeld werd lijkt het erop dat jullie eerst een oplossing gevonden hebben en nu alleen nog een probleem zoeken.
    1 point
  14. Negatief of realiteit? De haven op zich heeft bar weinig op met de vervoerder die containers rijdt. Waarom? Wel de parkeermeter van die schuiten loopt door. Is het havenbedrijf te laat/langzaam, kunnen ze betalen aan de rederij. Dat een vrachtwagenchauffeur 3u moet wachten om een lege bak in te leveren, zal het havenbedrijf (stuwadoor) echt worst wezen. Dat deze chauffeur hierdoor zijn volgende adres niet op tijd kan halen dito. Overschrijding rtw? Als de chauffeur eerst zijn wettelijke rust maakt en hierdoor zijn slot mist, kan de vervoerder wel eens een claim oplopen. Havenarbeiders die om de haverklap staken.... Ben bang dat zolang er een menselijke factor meespeelt, er geen perfect systeem kan komen. Dus noem het negatief. Ik zeg: realiteit!
    1 point
  15. Nee hoor. Is gelaagd glas. Is er ook al twee keer mee door de apk en as week weer apk. Komt hij ook weer door. Zolang het niet dierekt in het gezichtsveld zit is het geen probleem.
    1 point
  16. Graszoden laden in Gasselte. Met Demi op de trekker [emoji1303][emoji1303]
    1 point
  17. Als jullie op mij doelen……. Ik heb tot en met donderdag vakantie (en ja, ben weer thuis MET sigaren). Ik ben aan het zoeken geweest. Het is een bord dat een voorrang regelt. Het is een bord dat in meerdere vormen voorkomt in Noorwegen. Meestal de rechtse 2 pijlen rood die naar elkaar toekomen. Maarrrrrr….. Op de site van Statens Vegvesen (de eigenaar en plaatser van deze borden) vind ik DIT Begint bij bord nr: 530 Kort gezegd, het verkeer moet elkaar voorrang verlenen. Ritsen….. Op de hoofdrijbaan heb je dus GEEN voorrang op invoegend verkeer. Meer het leef en laten leven principe, hoffelijkheid etc etc. (deze regeling is "vroeger" ingevoerd, toen het echt nog rustig was op de (snel)wegen en eigenlijk nooit eens vernieuwd. Mijn collega's hebben ook zoiets van... ja, uh…. dus Blijf rustig en kijk of je een baantje kan opschuiven (tenzij het een tesla of zoiets is...)
    1 point
  18. VID-20190508-WA0001.mp4
    1 point
  19. Lekker met de Electrische auto naar het vuur gaan kijken omdat je tradities in ere moet houden zeker.... En ik bedoel er niemand specifiek mee.
    1 point
  20. In Zieuwent ding hij wel in de brand. Een echte traditionele volgens hun zeggen, waar heel veel traditioneel werk in heeft gezeten. Leuk hoe daar tradities nog voort leven.
    1 point
  21. Ik moest voorheen nog wel eens bij een bakkerij laden. Strenge regels, haarnetje, baardnetje voor mannen met haren op de kin van meer dan 2mm en dat soort dingen. Maar je moest niet in de chauffeurs toilet kijken. Dan denk ik .... hoe kan dit Net als dat er bij een ander adres de wc's bij de laad en loshal moesten sluiten. Dit omdat men vanuit de laad/los hal meteen in de ruimte stond waar de wc stond (met wasbakje om je handent te wassen) als men de deur open deed. Hier moest eerst een hokje voor worden getimmert. Nu mag je dus wel door het halve (gekoelde) gebouw tussen de stellingen door lopen naar de kant van de kantoren om naar de wc te gaan. Hoezo we zijn doorgeslagen
    1 point
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden