Spring naar bijdragen

Klassement

Populaire bijdragen

Showing content with the highest reputation on 15-05-19 in all areas

  1. Het was even spannend Maar mocht weer gaan van Petrus
    5 points
  2. Cabovers worden ook zeldzaam. Deze ouwe Freightliner stond op mij te wachten om te laden.
    4 points
  3. Afgelopen vrijdag alvast voorgeladen voor deze week en zoals je ziet gaat bij ons ook niet altijd alles BAG proef. op het losadres dan de zijkanten open en scheppen maar..... Rijd je op de B10 van Ulm naar Stuttgart kom je ineens je beste maat tegen.
    4 points
  4. En de achterkant. Er staat: No hood but just as good! 👍🏻
    3 points
  5. @syme65 Ik heb de mazzel dat ik ziek geboren ben, dus de dood heeft mijn hele leven in mijn nek gehijgd. Vanaf heel jong is de dood mijn vriendje, het betekent ophouden van pijn e.d. Máár ik heb nog te veel te doen/zorgen, dus ik blijf leven. Ik mag blijven leven en dat accepteer ik. En eerlijk gezegd valt het soms niet mee, maar ik focus op wat er nog wel kan en leef bij de dag. Ik ben blij dat ik bijv mag vechten tegen onrecht. Heb ik ook al mijn hele leven gedaan. Op school pleitte ik al bij een leraar voor straf-vermindering voor een mede-leerling. En geloof me, ik ben heel lief, behulpzaam en houd van alles wat leeft, maar als iemand problemen heeft, dan wil je echt niet met mij te maken hebben. Dan ben ik het andere uiterste. Soms verbaas ik mezelf over zoveel oorlogskracht en hoe slecht ik tegen mijn verlies kan. Ik ga dus door tot het recht heeft gezegenvierd. Ik vecht desnoods vanuit een ziekenhuisbed. ☠️
    3 points
  6. Een paar uurtjes later sta ik weer op het zelfde plekje maar dan met soya meal. Toch maar even achteruit naar binnen gereden, toch wel zo makkelijk eigelijk.
    3 points
  7. Nou daar gaan we dan! Dit is dus mijn truckie. Een 2019 Kenworth T800. Hier ben ik bezig een lading canola meal te lossen met de auger. Het voer wordt er uitwerkt via een schroeven systeem. Super handig en vrij snel lossen op die manier. Kzal er nog eens wat foto's van maken tzt.
    3 points
  8. In Nederland is er een repeater netwerk op 27 MHz in aanbouw. Dit loopt via WRLP (Cbrepeater.nl). Dit hele gebeuren drijft op inzet van vrijwilligers die dit doen in hun vrije tijd . Zij zijn op zoek naar hoge opstelpunten van 45 meter of hoger, vrijwillige repeater beheerders en sponsors. Voor werken op de repeater: Hiervoor heb je een bak nodig met een shift. De repeater luistert op kan 18 (27.175 MHz) en zendt het gelijk uit op kanaal 11 (27.085 MHz). Die shift zorgt voor snelle omschakeling. Als je ontvangt staat je bak op kanaal 11, druk je de mic in schakelt je bak naar kan 18. Indien je mic weer los laat hoor je piep. Dat is voor anderen een herkenning dat je klaar bent met het praten. Die repeater kunnen je bereik behoorlijk vergroten met ca 80 km of meer. Dit is wel afhankelijk van de hoogte opstelpunten van de repeaters. Hier achter zit een netwerk van computers ed om dit allemaal landelijk mogelijk te gaan maken. In diverse regio's zijn ze al actief, waaronder, den haag, Rotterdam, Kerkrade, zie verder https://cbrepeater.nl/repeater-locaties/ Die zijn voor iedereen vrij toegankelijk voor gebruik, maar ze kunnen op dit moment moeilijk uitbreiden ivm ontbrekende hoge opstelpunten, repeater beheerders en sponsoring. Vracht vervoerend Nederland kan bij deze ontwikkeling ook voordelen hebben omdát je al ver te voren van anderen informatie kan krijgen over recente ongevallen of project gebonden informatie. Dus zij zouden blij zijn met sponsoring, mensen die vrijwillig repeater willen beheren of hoge opstelpunten.
    2 points
  9. Het is een 4 asser. Het hele zaakje weegt ong. 16,5 t leeg. Ik mag er 20-21 ton mee laden.
    2 points
  10. Tsja ..niet om je te beangstige of zo ...maar ben helaas al mijn twee ouders aan die klote ziekte verloren . Vaders 64 ,moeders 75 . Wel alle twee rokers .. Ben zelf een roker geweest ..gelukkig al weer ruim een jaar gestopt . Maar petje af voor jouw hoe je er mee omgaat ...en zo positief blijft ... Respect .... Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk
    2 points
  11. Het is wel uit te leggen, en ik persoonlijk vind t wel strak er uit zien. Ten eerste, uit ervaring weet ik, maar t is ook logies, dat t zo muurvast op de weg ligt. Het is ook gewicht beter verdelen. Dat scharen zie je hier niet zo vaak. In Europa wel, want t meeste gewicht ligt achterop. Opties.. tja. Ik vind t er beter uit zien, maar dat is voor ieder anders natuurlijk. Kreeg een verbod van de gast die opruimt bij Pilot. Vandaag maar even naar de manager geweest, en zij vertelde me dat t goed is.... Zie je wel vaker, de laagste die denkt dat ie politie agentje is.... Dus... 10 nette autoos. En de oude werkgever.... Niet 1, maar zag er 2... Deze bij Walmart. Truck nummer is 128 geloof ik. Ze hebben flink uit gebreid. Toen ik weg ging haddden ze er 50 minder. Ze begonnen nummeren bij 101. En lang vervoer heel goedkoop.... Die ketting houd niet de lading vast, maar de uitschuifbare stang..... Als je daar achterop rij.... Niet goed.
    2 points
  12. Even voor @Leeuwtje We waren er weer
    1 point
  13. Nee, dit is een showtruck van Jumbo- supermarkten. Daar werk ik niet, kwam alleen lossen. Ben er maar niet opgeklommen, wordt niet zo gewaardeerd denk ik😉
    1 point
  14. Dat ziet er strak uit man!! Super mooi👍🏻 425 Cat en corvette dashboard? Blijft apart om Ned kentekenplaten te zien op een Yank. Is t ie van jou trouwens?
    1 point
  15. 1 point
  16. 1 point
  17. Welkom Vincent, PA3VIN.... Volgens mij is die hele 27MHz doodgebloed sinds de mobieltjes. Mijn beide zonen hebben de hele dag collega's aan de lijn, maar het "bakkie" gebruiken ze nooit meer. Moet Lars met begleiding rijden, krijgt hij een portofoon mee... Maar kom je ook nog wel op de HF uit? 73' de LB9ZG
    1 point
  18. Bij storingen of slecht functioneren kan het zijn dat: De antenne slecht massa maakt met het chassis. Dat is bij veel antennes het geval. De antenne afgebroken door diverse oorzaken. De antenne is dan te kort geworden voor gebruik op 27 MHz. Voor controleren van massa kan je dit doen met een multimeter. Voor controleren van de antenne, kan dit met een swr meter. Als je een antenne opnieuw gaat afstellen dan is het van belang dat je dat buiten op een open plek doet waar geen objecten staan. Zorg dat je antenne goed gemonteerd zit en goed massa contact maakt. Het gebruik van een matcher of automatische antenne tuner kan, maar kost wel iets van je uitzendvermogen. Beter is je antenne goed af te stellen. Klinkt misschien raar maar het midden van de band is kanaal 19. Dat is makkelijk uit te rekenen. (Kan 1) 26.965 MHz plus (kan 40) 27.405 MHz gedeeld door 2 is (kan 19) 27.185 MHz. Het swr verloop naar 2 kanten is dan hetzelfde met het beste resultaat voor het zendgedeelte. Je bereik zal ook toenemen. Als je een antenne koopt is het beste dat die zolang mogelijk is. 1/4 golf is 2,75 meter lang. Dat zal niet voor iedereen kunnen ivm hoogte van de truck en onderdoorrijhoogten. Ook hebben bepaalde merken trucks hun eigen 27 MHz antennes. Informeer goed in de ronde en lees gebruikservaring van anderen.
    1 point
  19. Gefeliciteerd oude man
    1 point
  20. Wie het kleine niet eert Hele volksstammen doen nix
    1 point
  21. Dus net als de meeste mensen uitkijken naar hun vakantie, kijk ik uit naar de pijnpoli Even een aanvulling, waardeloze harde schijf (hersens) van mij...
    1 point
  22. valt me tot nu toe alles mee Ziet er optisch ook goed uit, nix wappert of klappert. Onschuldig gezicht achter het stuur helpt natuurlijk ook
    1 point
  23. Autootje weer geladen voor omgeving alte land
    1 point
  24. Eerst beginnen met goed nieuws, of was het andersom? Ik heb voor vrienden een auto gekregen voor bijna de inkoopprijs. Zij zijn verbijsterd, maar dolgelukkig. Dat is bij onze auto's standaard, nieuw. Want de dealer verdient aan het onderhoud. Ik heb geen echt slecht nieuws, maar minder positief: 1 injectie vd pijnpoli is volledig uitgewerkt. Ik ben dus weer aan de morfine en moet wachten tot 3 juli voor de vgld prik. Daar kijk ik dus met nog meer blijdschap naar uit: 1 maandje heeft ie gewerkt voor 95% en dat was verrukkelijk. Dus net als de meeste mensen uitkijken kijk ik uit naar de pijnpoli. Als je het zo bekijkt ga ik 4 x per jaar op vakantie en het kost mij niks.
    1 point
  25. Het is lang geleden dat ik wat geschreven heb. Ik had het druk met problemen oplossen voor derden 😖 Daarom nauwelijks rust tijdens de vakantie van hubbie. Ach, dat valt onder: Doen waar je talent ligt. 😁 De vakantie heeft hubbie goed gedaan, ik kreeg foto's en zag dat de spanning van zijn gezicht verdween. Hij heeft het enorm naar zijn zin gehad, dus dat betekent win-win. Hij het naar zijn zin en ik ook. Als ik 's ochtends mijn tanden ging poetsen was de wastafel gewoon nog schoon! De wc idem dito. De keuken bleef droog. Als hij afwast, wat van mij niet hoeft, dan is de hele keuken nat. Geen idee hoe hij dat voor elkaar krijgt want we hebben een minikeuken, past slechts 1 persoon in. Dus als hij afgewassen heeft, wacht ik tot hij iets anders doet en het niet opvalt dat ik de keuken weer droog maak. Ik wil hem niet het gevoel geven dat hij iets niet goed doet. En hoewel ik eigenlijk ziekenhuizen wil minderen, lukt dat niet zo goed, dus ik heb wat dat betreft weer een volle agenda. Maakt niet uit, kan ik daar ook wat gezelligheid en vrolijkheid brengen. Bij bloedprikken maak ik wel misbruik van mijn kanker. Dat geef ik eerlijk toe. Ik vraag altijd of ze "in cito" op het formulier willen zetten, dan krijg ik voorrang. Tja, je hebt kanker of je hebt het niet, toch? Iemand vroeg: Hoe gaat het met je K? Waarop ik antwoordde dat ik lekker veel paas-spritsjes van Bohemen had ingeslagen. Ik denk aan koekjes bij de letter K, maar de vraagstelster bedoelde iets anders. Ik zei: Oh je bedoelt mijn kanker? Geen idee, ik moet nog steeds doorgaan met mijn kankerpillen en ik krijg nog steeds mijn jaarlijkse chemo. Het interesseert me werkelijk niet wat de uitslagen zijn, ik kan daar niks aan veranderen. Als men mij een behandeling voorstelt, dan zie ik dan wel. Plus eind mei mag ik naar mijn MDL specialist. Dus mijn kanker en ik blijven actief. Dan krijg ik altijd de opmerking dat ik er zo goed mee om kan gaan. Wat verwacht men dan? Dat ik onder een steen kruip omdat ik toevallig ook getroffen ben door de meest voorkomende hindernis? Tenminste je hoort niks anders dat mensen het ook hebben. Nah, ik ga nu maar weer ff een nieuwe pot thee zetten, mss schrijf ik verder, mss laat ik het voor vandaag hierbij.
    1 point
  26. Nee hoor. Is gelaagd glas. Is er ook al twee keer mee door de apk en as week weer apk. Komt hij ook weer door. Zolang het niet dierekt in het gezichtsveld zit is het geen probleem.
    1 point
  27. Ze zijn in Noord a,mwrika erg streng op de asgewichten. Daarom kub je de tabdems verschuiven, hoe verder naar voren, hoe meer druk er op de trailer komt,en dus minder op de aandrijfassen. Omgekeerd, hoe verder de tandems naar achter staan, destemeer gewicht gewicht op de aandrijfassen. Handig als je meerdere los- of laadadressen hebt, dan zit je altijd goed met je3 asdruk, Ook hier zijn weer maxima voor, dus hoever je naar voren of naar achter kuby, er zijn staten in de USA die zijn daar erg streng op, andere staten weer niet. In Canada idem ditto. Af en toe is het een heel gereken, vamdaar dat bij 9 van de 10 truckstops een weegbrug ligt, Voor 12 dollar weet je alles, goekoper dan een bekeuring.
    1 point
  28. Voor onze teddy... Zie steeds meer 3 assertjes hier,
    1 point
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden