Spring naar bijdragen

Klassement

Populaire bijdragen

Showing content with the highest reputation on 30-07-19 in all areas

  1. Zo ... mn klusje wat ik eigenlijk moest doen ging niet door... Dr was een ander klusje... namelijk de nieuwe auto ophalen uit drachten.. Morgen wordt die doorgebracht naar verdegro..(helaas doe ik dat niet) maar die auto moet ook weer een keer opgehaald worden in Etten-Leur Morgen heb ik zelf een belangrijk gesprek.. Donderdag sta ik vreselijk in de weg op de oostvaardersdijk.. en vrijdag heb ik vreselijk nieuws dat ik ff een weekendje op vakantie ga in eigen land!
    2 points
  2. Bekende auto naast mij......heeft nog een forumlid mee gereden🙀
    2 points
  3. Verschrikkelijk leven heb ik nu zeg poh
    1 point
  4. Oef, dat valt tegen. Ik hoop dat de 23e mijn Lucky Day wordt en dat je snel herstelt. Sterkte en beterschap.
    1 point
  5. Wordt wel eens tijd dat je over de brug kom
    1 point
  6. Zeker, voor / bij de laatste stop. Gebrek aan routine zal zeker meespelen... de PTO 'vergeten' uit te schakelen merk ik eerder. al valt dat met de auto die ik nu mee heb wel mee.. want daar maakt de PTO veel meer lawaai / draait meer toeren kennelijk.. In ieder geval.. het nodigt mij uit om die PTO z.s.m. uit te schakelen.
    1 point
  7. Nieuwe A pier zuidzijde. Ben je over die rare oranje brug gereden of gaan jullie door de hekken? Zo moet het worden. (foto uit de interne pravda)
    1 point
  8. Menig chauffeur vind t maar wat spannend om die dingen te hebben en aan te zetten tijdens zijn of haar werkzaamheden. Terwijl het dan absoluut niet nodig is. Dus mensen raken er aan gewend.. Terwijl het juist als waarschuwing moet dienen..
    1 point
  9. Gisteren heb ik m'n tweede rijles gehad, dubbel blokuur en mijn "thuis droog oefenen met de versnellingen" (klinkt stom) heeft zeker geholpen. Ik hoefde nu niet meer na te denken tijdens het schakelen wat weer een stukje rust geeft, plus dat ik nu meer gevoel in het aangrijpingspunt kon leggen en de pook meer tijd gun om in de versnellingen te laten glijden. Mooi soepel op- en terugschakelen dus. Ik begin wat meer te wennen aan de wagen, hou een goede plaats op de weg aan, rij makkelijker de maximum snelheden op de binnenwegen en maak beter gebruik van het uitrolvermogen. Ook was hij zeer tevreden over het op tijd klaar zijn voor kruisingen en rotondes. Maar niet alles gaat mooi soepel natuurlijk en vooral het continue letten op de uitzwaai achter of juist het "vriendelijk afdwingen" van je eigen benodigde ruimte als je een haakse bocht moet maken, heeft nog wel enige training nodig. Voor de verandering hebben we een flink stuk Randwijkse Rijndijk gereden en dat was soms wel wat zweten. De ruimte voor fietsers is nog wel voldoende zolang je je snelheid daarop voldoende aanpast, hard gaat het eigenlijk sowieso niet, heb een keertje de 45 aangetikt en dat vond ik hard zat. De dijk ken ik goed, heb 'm vaak op de motor gereden maar nu was het een compleet nieuwe ervaring. Ik vond het nu maar niets... Het tweede deel hebben we wat beter behapbare wegen gereden, maar wel met veel bermmeubilair, schuin staande lantaarnpalen en bomen en lastige bochten waar je je gemakkelijk in kunt vergissen qua snelheid. Ook wat smallere wegen in wat dorpjes genomen waar ik soms wat ogen tekort kwam en soms iets moest uitwijken om een andere vrachtwagen voldoende passeerruimte te bieden. Overigens heb ik nu geen struiken meer geraakt, alleen een paar keer toch nog net met een achterwiel een randje gepakt. Volgende week donderdag mag ik weer op pad, met een andere instructeur, want mijn huidige instructeur heeft zijn enkel zwaar verzwikt. Misschien uit de cabine gesprongen?
    1 point
  10. Tja, kan het helemaal met je eens zijn hoor maar dan leef je wel met zo'n gedachte in Utopia. De tegenwoordige 'baanaanbiedingen' die ik krijg bieden geen enkele ruimte of onderhandeling in de 'opbouw van de baan'. Je 'moet' direct vanaf de eerste dag vol aan de bak ! Zo 'flexibel' is de werkgever dus tegenwoordig. Twee persoonlijke voorbeelden kunnen dit illustreren; In het ene geval ging ik op gesprek als distr.chauffeur van Bakkersbenodigdheden. Het gesprek verliep al wat moeizaam. Omdat het de zomermaanden betrof en mijn auto in augustus zijn APK keuring nodig had, vroeg ik of ik dan op die dag vrij kon krijgen. Dat kon niet.. en ik kreeg de baan ook niet. Nota bene, ik zat daar al in de maand Mei op gesprek. Je zou zeggen, mwaaaaahhh... tijd genoeg om hierover goeie afspraken te maken. In het 2e geval werd ik gevraagd gasflessen te transporteren op oproepbasis voor 12 tot 20 uur per week maar dan wel met dien verstande dat à lle evt. schades aan de gasdragers en het voertuig , door de chauffeur zelf verzekerd of vergoedt moesten worden. Want de 'werkgever' was het zat dat zijn chauffeurs zoveel schades maakten. Of ik dat zelf maar even wilde regelen met mijn verzekering.. U begrijpt, dat heb ik niet 'geregeld'. In alle gevallen geldt dat ik heel best snap wat de werkgevers aan wensen en noodzakelijkheden hebben maar daar hoef ik toch niet ten koste van alles mee akkoord te gaan ?? Of ben ik nou gek ? Of zie ik dit ik nou helemaal niet goed ? Nee toe maar, zegt u gerust ...
    1 point
  11. Door een bedrijfsongelukje is de volgende rijles pas 23 augustus... Donderdag is een zuivelkar op m'n onderbeen gekanteld, gelukkig niet gebroken (behalve een paar toetjes en eitjes) maar wel dik en pijnlijk...
    0 points
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden