Spring naar bijdragen

Klassement

Populaire bijdragen

Showing content with the highest reputation on 06-09-19 in all areas

  1. Vliegen best veel UFO's daar rond!
    8 points
  2. 5 points
  3. Van uit koningswinter
    4 points
  4. Bij ons zijn twee nieuwe trekkers afgeleverd , zitten niet eens spiegels op !!!! Moet je die nu ook zelf kopen ??? 🤣
    3 points
  5. 3 points
  6. voor hetzelfde geld is het unne wout met een lasergun,en jij maar knipperen met je lampjes
    3 points
  7. Doen ze speciale voor de polen kunnen ze maar door raggen
    2 points
  8. FF de zonnebrand bijvullen
    2 points
  9. Dat kan het zonlicht niet verdragen. Daarom de handdoek erover
    2 points
  10. Beetje laat misschien, maar toch even voorstellen aan de groep: Ik lees al lange tijd als gast dit forum mee. Na de laatste wijzigingen besloten mezelf aan te melden en dan ook maar meteen een beetje actief worden. Da raymzter is in het echt Raymond. Ik ben geen chauffeur, maar werk wel al mijn hele leven met vrachtwagens en zo af en toe heb ik toch ook een groot stuur vast. Enige zinvolle bijdragen leveren op dit forum zou moeten lukken.
    1 point
  11. Nope. Ik heb altijd als gast het forum gevolgd en na de laatste wijzigingen mezelf aangemeld.
    1 point
  12. 1 point
  13. Het maximale. Voor frontaal oppervlak een doos welke de auto 2,55m breed en 4m hoog maakt. Zo is het in de richtlijn voorgeschreven. De truckfabrikanten moeten voor het basischassis het verbruik bepalen in vastgestelde rijcondities voor: -luchtweerstand van chassis-cabine of trekker, -wrijvingsweerstand van de aandrijflijn (dus rekening houdend met interne weerstand van de motor, versnellingsbak, eindreductie en achterassen) -wrijvingsweerstand door aantal assen en hun asdruk -Wrijving door de banden op het wegdek (elke band krijgt tegenwoordig van de fabrikant een RRC, owel Rolling Resistance Coefficient, mee in kg per ton lading). Een op- of ombouwer hoeft hoeft dit daarna niet meer opnieuw uit te rekenen. Men gaat ervanuit dat de opbouw gelijk blijft en dus hetzelfde verbruik oplevert, maar dat je met deze gegevens zichtbaar hebt, welk merk en type basischassis de milieuvriendelijkste keuze is. Daarnaast zou het voor deze veelal kleinere bedrijven een te grote kostenpost zijn om dit allemaal te moeten gaan bepalen. Het staat een opbouwer overigens vrij om dit wel te gaan bepalen, maar is vooralsnog enkel een verplichting voor de truckmerken. Link naar een kleine uitleg over VECTO: https://transportenmilieu.nl/vecto Voor wie het interesseert, VECTO komt voort uit EU Richtlijn 2017/2400
    1 point
  14. Waar kan ik me aanmelden voor die baan?
    1 point
  15. Ik heb whiskey leren drinken toen ik vaak voor Delcave vanuit Scotland of Ireland dit goddelijke sap terug moest laden. Jenever heen en Whiskey terug, en elke keer kwam ik thuis met meerdere verschillende soorten whiskey. En ik heb toen ook nooit in mijn auto hoeven slapen, altijd een mooie kamer op een heel lief kasteeltje met zwembad..... ( gelukkig overdekt )
    1 point
  16. Die Volvo FM42 rijdt vrijwel constant, vandaar dat er een 1000 liter tank onder hangt... [emoji6]
    1 point
  17. Heb de route globaal gereproduceerd met herkenningspunten uit Streetview. Zwartebroek, Terschuur, Barneveld, Achterveld, Asschat, door diverse woonwijken van Leusden en vanuit het zuiden in een rechte lijn naar het examencentrum. Echt mooie omgeving om doorheen te rijden met heel gevarieerde situaties. Zal zo'n 30-35 km zijn geweest.
    1 point
  18. Nou nou niet teveel veren voor hem.gaat tie naast z'n schoenen lopen
    1 point
  19. Welke van de 10? Lijkt me ook lastig om daar een vaantje aan te hangen 😁🤭
    1 point
  20. Naantali Kappelskär is vrachtboot die een paar auto's meeneemt... Eten zit in het ticket maar is beperkt aanbod. De nachtboot vertrekt om 21h15 (dacht ik) Finse tijd en komt 6h Zweedse tijd aan. Van de andere ferrys is dit wel zowat de minst goede, Maar nog altijd beter dan die naar Engeland 😁 Ik denk dat je ze kan vergelijken met Malmö Travemunde. Ik probeer ze bij ons warm te krijgen voor een overtocht met Viking van Helsinki naar Stockholm, wel 17h varen dan maar geen of heel weinig vrachtverkeer. Maar wel een zwembad aan boord 🤣😁 Helaas happen ze nog niet...
    1 point
  21. Ander werk, andere wagen😎 voortaan rij ik hiermee, zonder vaantje want er is er maar 1 van😎 zwaaiizwaaiii!
    1 point
  22. Net uit de haven van Turku
    1 point
  23. Vanochtend had ik mijn laatste les, dit keer met (weer) een andere instructeur met 40 jaar ervaring en inmiddels parttime gepensioneerd. Hij was mijn bijrijder en gaf me hier en daar nog wat tips uit zijn praktijkervaring. Mijn examenspanning was halverwege de ochtend geheel verdwenen en ik begon zelfs zin in het afrijden te krijgen. Om kwart over twaalf zaten we in het CBR examencentrum Leusden voor een half uurtje relaxen. Tegen enen was ik aan de beurt, even kennismaken, rondje om de wagen, beetje humor erbij en gaan. Mijn passagiers hadden het gezellig en hielden elkaar aan de praat. Prima, dan kon ik mij mooi concentreren op de rit en hoefde ik me niet zo bekeken te voelen. Eerst stukje snelweg, afslag Barneveld, via Terschuur naar weet-ik-veel-waarlangs-allemaal. Wel mooie wegen, veel natuur, smalle dorpskernen, genoeg afleiding en voldoende afgewisseld met stukjes N-weg. Halverwege ergens bij gebrek aan een put, bij een roldeur aangemeerd, dat was in principe ook het enige stukje solo. Daarna via andere landelijke wegen terug naar Leusden. Bijna "thuis" en ik vond het zelfs jammer dat het alweer voorbij was. De heren verdwenen naar binnen terwijl ik de tacho netjes moest afsluiten. Weer aan het bureau vroeg de examinator hoe ik het vond gaan, nou ja, ik had wel fijn gereden, hij vond dat ook en feliciteerde mij. Dus, mooi geslaagd hiervoor. Rest alleen eind september nogmaals de toets besloten terrein, die dan wel normaal haalbaar moet zijn. Een wagen van 9m80 fileparkeren in een vak van 10m, is knap lastig. Pylonnetje weghalen die volgens het CBR ook weggehaald mag (moet) worden, en je hebt ineens 8m extra. Daarin past het wel. Het was een communicatiefoutje zeg maar...
    1 point
  24. Hoi Iveco ,tja waar bekostig je dat van word veel gevraagd en kan ik eenvoudig antwoord op geven,30 jaar in de logistiek en groothandel gezeten 6 dgn per week gewerkt een uurtje of tachtig daarmee ons huis afbetaald en nog een huisje bij kunnen kopen deze verhuren we op het moment,en het onderweg zijn is (in de landen die wij bereizen) vele malen goedkoper dan hier in NEEderland diesel is grootste kostenpost en daarmee ook bepalend voor de snelheid waarmee je reist. Tanken deden we vroeger op rode diesel oei ! Nu is het gezien de tankinhoud Luxembourg ,Oekraïne ,Morocco Rusland enz enz gezien de tankinhoud van de Mercedes 1934 die had 1200 ltr en de Scania heeft 3 x 450 ltr dus dan ben je zomaar een dikke drieduizend km weg,maken bijna geen gebruik van tolwegen,staan eigenlijk altijd vrij zijn zelfvoorzienend zonnepanelen aggregaat 1600 ltr watertank diesel cv ketel enz enz Rob Niat of ik Robert en Clary ken ja die ken ik zeer zeker Robert is een zeer goed vriend van mij,heb me bezig gehouden met in het verleden de verbouwing van zijn Mitsubishi Canter en met de atego waar hij nu mee reist,nog een weekje of twee en hij is weer onderweg in zuid Amerika,op het moment is hij even thuis in Australië, ikzelf houd geen site bij of Facebook en kijk eigenlijk alleen op dit forum hahahaha maar het reizigers wereldje is niet zo groot en vaak kom je elkaar tegen op de vreemdste plaatsen in de wereld. Hieronder nog wat plaatjes van mij en Robert onderweg.,zoals je ziet hebben we ook beide dezelfde kleur camper ral1013,dat is spermawit kun je zelf bijspuiten roepen wij altijd !!!
    1 point
  25. Hallo Pipo was aan de overkant maar ja kijken is ook een kunst net als lezen
    0 points
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden