Spring naar bijdragen

Klassement

Populaire bijdragen

Showing content with the highest reputation on 21-09-19 in all areas

  1. Dat luchtdrukwisselsysteem is wel leverbaar, maar redelijk kostbaar. En dan heb je het vaak nog via leidingen buiten om. Dus oppassen met blijven haken achter allerlei zooi. Maar wil je het goed benutten dan zou je minimaal een tweede compressor moeten opbouwen. Als je laad in het terrein en dan de weg op wil moeten de banden telkens in een paar tellen eigenlijk wel van 4 naar 9 bar gebracht kunnen worden. Anders sta je steeds enkele minuten te wachten tot je banden hard genoeg zijn om met 50 ton naar 85 km/uur te kunnen gaan. Ga je leeg de weg op dan kan die tijd veel langer zijn. Bij Tatra kan je het af fabriek bestellen en dan krijg je het dus via de assen. Niks geen slangen buiten om.
    5 points
  2. Dat is alleen voor vakbondsleden.
    5 points
  3. 1 x 445 of 2 x 225 maakt elkaar maar weinig qua loopvlak breedte. Echter is de luchtkamer van zo’n 445 logischerwijze wel groter, waardoor de band gemakkelijker kan bollen. En daardoor platten ze gemakkelijker af waardoor het dragende oppervlak groter wordt. Maar ook scheelt het dat nu de voor en achterbanden door het zelfde spoor lopen, terwijl anders er een “ruggetje” tussen de dubbele banden blijft staan die off-road voor extra weerstand zorgen. Tatra rust hun auto’s ook rondom uit met deze banden. En die zijn vrijwel onverslaanbaar in het terrein, al komt daar natuurlijk wel meer bij kijken dan een paar bandjes. 😉 Maar alle kleine beetjes helpen. Het is maar een gevoel/gedachte welke het uitproberen waard is. De banden kunnen zo onder de voorassen van onze terbergen, als het niets worden zou. En de velgen zijn standaard velgen. Als je terug zou gaan naar dubbellucht moet alleen de tachograaf opnieuw geijkt worden. Kijk maar eens naar die rally trucks. Hoe vaak zie je die met dubbellucht?
    5 points
  4. Gisteren op de weg naar huis. Weet niet of het goed te zien is, naar ik vond die zonnestralen wel gaaf zo.
    4 points
  5. VID-20190918-WA0004.mp4
    4 points
  6. 50 ton mar😁 Klopt van die slangen buiten om, en dacht al een dat dat vrij kwetsbaar is. Via de assen beter, maar inderdaad als je iedere keer 10 minuten moet gaan staan pompen schiet dat ook niet op. Ik heb wel eens bij eentje in de auto gezeten die een 10 bij 8 had. Ik moest een nieuwe inleren op een 10 bij 4 en toen liet ik hem na een poosje alleen gaan en was voor hem iets prettiger dat ik hem niet de hele tijd op zijn vingers zat te kijken. En die met die 10 bij 8 ging op plekken kieperen waar je met een 10 bij 4 niet kon komen, man dat was een aardigheid om te zien hoe hij daar door het zand ging ( jaaaaaren ervaring ) Was intern werk, denk dat van die natte zooi wel 40 ton op ging
    3 points
  7. Details, Harm. 😋 De chassis lengte, volgorde van de stekkers en aansluitingen van de aanhanger, haakjes in de kabelvangers, ophangpunten voor de kabels, plaats en werking van cameras/monitor, demonteerbaarheid en hoogte van klapbumper, plaatsing van breedte markering, schakelbaarheid (automatische inschakel mogelijkheden) van de flitsers in achter bumper, kledenrekken, plaats en schakelvolgorde werklampen, waterpas systeem, uitschakelen besturing achter as en weeg inrichting. Dit alles samen met de chef werkplaats wat uitgedacht, en die kwam op het laatste moment (vlak voor het keuren van de tachograaf) op het idee op hem rondom op enkellucht te zetten vanwege de terreinvaardigheid. Vanmiddag even getest met een tonnetje of 40 in de zandbak, maar dat lijkt een goede zet.
    3 points
  8. Dat lukt mij aardig.... Stuk voor stuk anti vakbondsleden en komen zelf solliciteren zonder dat ik een vacature plaats......
    2 points
  9. Fout,,,,, het juiste spreekwoord is : Als jij harT hebt voor de baas is de baas ook harD voor jou .
    2 points
  10. De komende tijd mag ik me hier mee vermaken. 😋😋😋 Eindelijk, met bijna 3 maanden vertraging is ie vandaag dan toch afgeleverd. Nog een paar kleinigheidjes, en dan is ie helemaal zo als ik/wij hem hebben willen.
    2 points
  11. Fijn dat je weer terug bent man. Lekker onderbouwde reacties👍 Ik zou Karel65 ook weer graag hier hebben. O, nog wel n paar anderen ook. Kalekutski oa.
    2 points
  12. VID-20190921-WA0008.mp4
    1 point
  13. Af en toe drink ik zn bier op... maar ddas me t toestemming... dus geen stelen 🤣
    1 point
  14. Je kunt,als baas ,natuurlijk een hoop problemen voorblijven als je uitsluitend niet-vakbonds leden aanneemt.
    1 point
  15. Valt wel mee, die warmte. Dat hok eronder is voor hout opslag.
    1 point
  16. Eens, soms is het leuk als mensen ziek zijn. Ben je vroeger thuis.... En daarbij....
    1 point
  17. Je moest eigenlijk ook nog zoeen systeem hebben dat men in Zuid-Amerika gebruikt om de spanning uit de banden te laten. Zie zoiets wel een voorbij komen op youtube filmkes en lijkt dat het ergens dus in Zuid Amerika is.
    1 point
  18. 25 berichten op zwart gezet. Ieder in zijn waarde laten is ook een kunst. Helaas kan er dan voorkomen dat een topic niet meer "vloeiend" te lezen is, daar de modder er tussenuit gehaald is. Hiervoor onze nederige excuses…. Als jullie eens tijd over hebben, lees dan eens dit, met name punt 4 en 6
    1 point
  19. Bijna dezelfde reden waarom de tgx zolang duurde😉
    1 point
  20. 35 jaar gelee toen begon het buitenland avontuur voor me bij een transporteur hier uit ut durp, hij ha ook nog un cafe met een grote zaal erachter voor bruiloften en partijen. Ik begon daar met een Volvo F10 trekker (290 pk) voor Norfolk Line te rijden, en daar was je normaal int weekend altijd thuis, en mischien een enkeling die eens een weekend overstond. Dus de planning was er maar druk mee om iedereen thuis te krijgen. Nu stuurt men een Oost Europeaan vrijdags ri Munchen om s,maandags om 7.00 uur te lossen, dus makkelijker te plannen. Wij gingen zondagavond rijden en loste ook om 7.00 in Munchen, nog ff terug laden Nurnberg en s,avonds om un uur of 10 weer thuis. Maaajaaaa da kan vandaag de dag niet meer, want dan ben je me toch unen crimineel
    1 point
  21. Mooie foto jammer van die klompen
    1 point
  22. Om een tipje van de sluier op te lichten zou je kunnen zeggen onder welke CAO jullie vallen.... Ik, bv, val onder de BBA, een CAO voor de lijndienst bussen. Maar rij ik op de toerbus of taxi of kieper, houden we het simpel: zelfde CAO. Maar dat is meer gemakzucht van de baas... .
    1 point
  23. Een mening of een feit, dat is nogal een verschil. Er zijn nog overigens nog genoeg Nederlandse chauffeurs die verdomd graag zouden willen overstaan. Maar een DFDS gaat nooit betalen wat die chauffeur moet gaan kosten. Over dat zeuren, als jij tot 3-4 keer beter betaalt krijgt dan het gemiddelde loon ga je ook zonder te zeuren zo staan. Feit is: hun kosten in hun thuisland zijn dusdanig lager dat zij relatief gezien meer overhouden aan hun loon wat in onze ogen een hongerloontje is. Over jouw mening: informeer jezelf eerst eens wat beter zodat jij je mening kunt onderbouwen.
    1 point
  24. Nederlanders zeuren ook niet hoor,,,,als ze ergens in het buitenland het drie of viervoudige kunnen verdienen dan hier zetten ze alle principes zoals RTB enn CAO overboord en zijn ze weg hier.
    1 point
  25. Laten we eerlijk zijn, er rijden nog steeds oude Daf's rond waarmee je kunt "sleutelen" en Iveco's waar je alleen de zekering hoefde te vervangen voor een iets zwaardere. Maar ook MAN's die wanneer je even snel de koppeling intrapte tijdens het gas geven ineens harder reden. En zonder elkaar af te vallen weet ook jij dat de Brienenoord af, tunnels in de 100 soms makkelijk gehaald kan worden. Ipv van de reacitie's op " kunnen zien " had jullie ook kunnen vragen hoe ze dat bedoeld, in spreektaal en letterlijke taal zit verschil.
    1 point
  26. Veilig werken achter het hek[emoji6]
    1 point
  27. Ik ga gerust een beetje over de middenlijn. Alleen vanwege de aanzuigende kracht van mijn auto. Als zo’n groot ding een beetje naar links komt schrikken ze soms, zijn ze soms zo boos dat ze niet zien dat er eentje op de vluchtstrook staat. Heel mensen in het verkeer zijn alleen maar bezig met zo snel mogelijk van A naar B te komen. Ze moeten persé de max. snelheid halen, of collega’s perse tegen de begrenzer aan. Want haast. Die manier van rijden slijt in wordt gewoon en men is alleen nog maar bezig met zichzelf. Bij Loos vinden ze het fijn als je 80 rijdt. De bulk kan 90. Andere afdelingen vaak maar 85. Ik rij 82-84. Dan heb ik speling zat om toch in te kunnen halen. 80 vind ik een lullige snelheid, maar als ik met auto rij waarmee ik dat op dat moment een veilige snelheid vind, dan rij ik 80. Al rijden er 40 achter me. Ik ben niet op weg om zo snel mogelijk van A naar B te komen. Ik neem deel aan het verkeer, zo veilig en rekening houdend met anders als ik maar kan. Oh ja, ik heb het ook genoeg gedaan hoor, flink doorstampen, inhalen, vol tegen de 90 (91) aanrijden. Ik ken heus wel haast. Maar in de drukte schiet je er geen hol mee.
    1 point
  28. ^^^^ ja, dat eerste doe ik ook.. knipper zet ik niet uit.. want daar worden de personenauto's op de rijstrook naast je al snel weer 'nerveus' van.. Als het kan schuif ik een baantje op, nog beter natuurlijk. Alleen.. als je daarna dan in je rechterspiegel kijkt.. zie ik meestal dat mijn 'op de middellijn rijden' weinig navolging krijgt..
    1 point
  29. Wij zijn natuurlijk veel beter onderricht dan de collega's uit Oost-Europa (en Brabant) ,dus waarschijnlijk is hij gewoon gesneden door zo'n "witte plaat" en moest hij uitwijken naar rechts waardoor een ontmoeting met de collega die daar zijn pech stond te hebben, onvermijdelijk was. Is die "witte plaat " al gevonden? Die moet gelyncht worden natuurlijk
    1 point
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden