Spring naar bijdragen

Klassement

Populaire bijdragen

Showing content with the highest reputation on 19-10-19 in Berichten

  1. Corrigeer mij als ik het verkeerd heb. Je hebt er geen probleem mee om een pb van Erik naar een admin te sturen omdat die een beetje grof was (met wat voor bedoeling dan ook) Je hebt er wel een probleem mee als er een pb uitlekt als het over jou gaat. Als jij er zelf een probleem mee hebt waarom doe je het dan wel bij een ander? Nogmaals corrigeer me als ik het verkeerd zie.
    3 points
  2. Wat mij weer sterkt in mijn mening dat het PB gebeuren de doodsteek is voor een goed functionerend forum. Én het nu een kleine moeite voor mij zou zijn jou te verwijderen wegens het openbaren van pb, ook nog eens van derden maar dat terzijde. Ook jij weet dat ik vanaf dag één heb gezegd vér te willen blijven van privé-kwesties op het CF. Dat is niet helemaal gelukt zoals blijkt. Ik zit hier voor het forum en de leden, ben geen relatietherapeut of psychiater. Ik wil niet eens weten wat er allemaal gebeurd is of wie het met wie heeft gedaan of nog doet. Sodemieter op met die bullshit, dat hoort in een film thuis. Jij hebt je in eerste instantie geheel vrijwillig als Admin verantwoordelijk gesteld voor Botser, prima. Op allerlei manieren is door admins, leden en beheer geprobeerd haar op andere gedachten cq gedragingen te brengen en dat heeft geen effect gehad denk ik. Inmiddels zijn we 6 maand verder en is de situatie aardig ontspoord, ga je dan tóch nog door heb je aan mij een verkeerde. Eerst iemand uitlokken, dan klagen bij één Admin (in tegenstelling tot eerder, altijd een gezamenlijk Pb) als die reageert en vervolgens op hoge poten weer iedereen er bij halen? Dan krijg je van mij zo'n reactie ja. Zachte aanpak werkt niet, dan proberen we wat anders. Vervolgens verwacht Botser excuses en aftreden van mij, waarop ik gezegd heb dat ik zelf wel bepaal of en wanneer ik ga en niet voor een dreinend lid. Het één met het ander combinerend, wat is jullie opzet dan? Ook jij begeeft je nu weer op admin- gebied, Botser heeft eerder aangegeven Admin te willen worden: alle critici en vaklieden verwijderen en dan een Forum met Harm als eigenaar en jullie twee admins? Veel succes. Algemeen: als mijn kop moet rollen, prima hoor. Na 'n jaar of 10 hier is de stoel wel eens versleten. Ik zal er geen snee brood minder om eten in ieder geval.
    3 points
  3. Door een productie fout in de verlijming van de groene polyester laag op de isolatie, is deze op sommige plaatsen los gaan zitten. De complete isolatie plaat wordt vervangen door een nieuwe,. Alleen de aluminium ombouw wordt weer hergebruikt, dit is dus wat makkelijker te doen in de fabriek
    2 points
  4. of stond er : de tafel is voor , achter als breder ? Schei eens uit met dat kinderachtige gedoe hier op dat forum , en gebruik het waar het voor bedoeld is .!
    2 points
  5. Hou toch op zeg Maarten, je heb het hier al jaren goed gedaan. Wat een toestand allemaal. En dat omdat 1 lid zich boven de administrators en de rest van de leden voelt staan? En we naar haar pijpen moeten dansen?
    2 points
  6. Luistert Botser, of ik wel of niet druk ben bepaal ik toch zeker zelf wel?! Nu heb ik wel even. Ten eerste zou het je sieren dat dwingende toontje eens achterwege te laten, zéker naar mede-leden vind ik dat hóógst ongepast. Naar ons toe schijnt dat gebruikelijk te zijn, raken we aan gewend. Ten tweede, hoe komt Lars aan mijn pb naar jou? Wat heeft die daar mee te maken? Wees volwassen en handel het zelf af... In mijn reactie naar Lars staat jouw gezochte antwoord ook al, maar daar heb je waarschijnlijk overheen gelezen in je dadendrang. Ik reageerde zo omdat we al 6 maanden met vnl. jou bezig zijn, niets lijkt te helpen en het dan maar op een iets lomper manier in je brein gebracht moet worden. Daarom stond het er zo in het eerste bericht. Dat ik vervolgens het bericht van doemijnbest niet verwijderd heb heeft dezelfde reden: jij lokt uit, ontkent dat voor de grote groep en word geloofd ook nog: dan maar op de harde manier. En het schijnt te werken, nu komt er e.e.a. los. Maar als dat jouw tere zieltje gekwetst heeft spijt me dat. Bij deze. Hoe stel jij je een corrigerende laag boven de admins voor dan, een soort eiland-raad of ledenvertegenwoordiging? Mijn zegen heb je, maar daar beslis ik niet alleen over gelukkig. Wat mij betreft maak je een opzet, zoek wat mede-leden op, vorm een collectief, bespreek dat met Harm als eigenaar en dan horen wij het verder wel denk ik?
    2 points
  7. Hahaha is dit de @nanno die ik jaaaaaaren geleden eens de les heb gelezen toen hij dacht het bed te willen delen met mijn echtgenote? Kan iemand die posting nog eens opzoeken? @Pierreis daar behoorlijk goed in. Maar oke, een vrouw en drie kinderen dus er is wat opgedroogd achter je oren. Stuur eens een foto van je vrouw misschien kunnen over dat idee nog eens praten.😁 Als het dan de zonde waard is kunnen we misschien gelijk oversteken. Ow ja, internationaal. Ik heb er weer een jaar of twee opzitten na een sabbatical en ik vind het helemaal kut. Zeker als er boten tussen zitten.
    2 points
  8. Iedere vierde week, zeg de vrijdag. In jouw voorbeeld blijf je dan binnen de 28 dagen, dus je hoeft niet terug te vliegen vanaf Kreta om dat ding uit te lezen
    1 point
  9. Dat begrijp ik maar mijn kaart is nog geen 28 dagen gebruikt.
    1 point
  10. Waarschijnlijk het massageheugen van de tacho.
    1 point
  11. Distributie van ADR- goederen Maar terzake: die twee tanks worden aangesproken volgens de wet op de communicerende vaten: hoe groot of klein iedere tank ook is, door de onderlinge verbinding is het vloeistofnivo in allebei altijd even hoog. Letterlijk gezien, niet qua liters.
    1 point
  12. Kreeg je in een keer een heel heet kruis? 🙃
    1 point
  13. Hou het maar bij een waterkokertje 900 tot 1300 watt van een paar tientjes☕ Noodeles zijn ook lekker met kookend water erop. Koffie maken onder het rijden werkt ook goed met zoeen🙈
    1 point
  14. https://wetten.overheid.nl/BWBR0009386/2019-06-14#Hoofdstuk2 Op deze site staat dan in artikel 2.5:6 duidelijk dat : geen arbeidstijd langer dan zes uren achtereen zonder pauze heeft; alleen staat er weer niet nadrukkelijk bij gemeld of de pauze dan ook 30 minuten moet bedragen, immers 15 minuten is ook een pauze. @Durashift volgens mij is 5,5 uur voor de "gewone"arbeiders en heeft het rijdend personeel 6 uur max arbeidstijd voordat er pauze moet worden genomen.
    1 point
  15. Vanaf winter 2020/2021 gelden nieuwe regels voor wat betreft de banden in Noorwegen. Vanaf dan zijn enkel de winter banden met het "3 peak mountain snowflake" symbool goedgekeurd als winterband. Vanaf nu gelden er wel al nieuwe boetebedragen voor het ontbreken van de juiste aantal kettingen. Profieldiepte blijft minimaal 5mm Kijk maar eens op deze site is al op engels ingesteld Gebyrene for manglende kjetting er: Boete bedrag voor ontbrekende ketting (per ketting) For motorvogn med tillatt totalvekt inntil 7 500 kg: 750 kroner Voertuigen tot 7500 kg For motorvogn med tillatt totalvekt over 7 500 kg: 1 200 kroner Voertuigen over 7500 kg For motorvogn med tillatt totalvekt over 7 500 kg som trekker en tilhenger med tillatt totalvekt over 3 500 kg: 1 500 kroner Combi, trek/opl over 7500 kg For tilhenger med tillatt totalvekt over 3 500 kg: 1 500 kroner Aanhanger over 3500 kg Tidligere var gebyret for manglende kjetting på 1 000 kroner, uavhengig av antall mangler. Vroeger was het 1000 kr totaal bij ontbreken Gebyr for manglende vinterdekk eller under lovlig mønsterdybde er: Boete bedrag bij niet juiste band, (per band) For kjøretøy med tillatt totalvekt opp til 7 500 kg: 1 000 kroner Voertuigen tot 7500 kg, pr band For kjøretøy med tillatt totalvekt over 7 500 kg: 2 000 kroner Voertuigen boven 7500 kg, per band Tidligere var gebyret 750 kroner per dekk. Vroeger was het 750 totaal bij ontbreken 3 peak symbool Daarnaast blijven de regels van kracht dat je ten aller tijden de juiste banden moet hebben…. (als je dus in de voor of na winter over bv de Hardanger moet en er is al of nog winterse omstandigheden, de juiste banden moet hebben) Maak je een schuiver loop je grote kans dat je rbw ingeleverd mag worden. Dus niet te laat over op winterbanden en niet te vroeg op zomersloffen. Let op, de chauffeur blijft aansprakelijk voor eventuele overtredingen.
    1 point
  16. Valt mee hoor .heb beetje probleem met de aanhanger lucht vering moet beetje omhoog gesteld worden auto s vallen kwa gewicht mee
    1 point
  17. hier ook het lijstje uit de studietijd maar plaatsen?
    1 point
  18. Bovenkarspel 6 deuren ophalen voor reparatie
    1 point
  19. Als der sneeuw ligt kan ik wel weer es een poging wagen, maar hier in NL is dat niet echt vaak een mogelijkheid.
    1 point
  20. maak je nog sneeuwpoppen?🤣 @nanno
    1 point
  21. Nee hoor,je moet er alleen wel mee rekenen dat dit een 9 urige dagelijkse rust is binnen je periode van 6 x 24 uur. En dat je buiten deze rust ( 9 uur verkorte rust + 10 uur compensatie) verder nog maar 2 keer een verkorte wekelijkse rust mag maken in deze periode. EU 561/2006 art 8 .7
    1 point
  22. Lees maar eens mee: EU 561/2006 art 8 lid 7: 7. Rust die wordt genomen ter compensatie van een verkorte wekelijkse rusttijd moet aansluitend op een andere rusttijd van ten minste negen uur worden genomen Je moet ,op 24 uur, een dagelijkse rust maken van 11 uur,drie keer in de periode van 6x24 uur na het be eindigen van een wekelijkse rust mag je deze dagelijkse rust inkorten naar 9 uur. En deze uren hoef je niet te compenseren.
    1 point
  23. Is dat alles?? Zo ja, dan valt het allemaal wel mee toch? En een vriendelijk verzoek aan Dokus: zou je je bijeenkomst ergens anders willen organiseren? Ergens op de Veluwe of zo. In ieder geval niet in Den Haag. Dank je wel . .
    1 point
  24. slecht hoor!!!! De 5 witte gewassen, maar de gele over geslagen.... Groet Ron
    1 point
  25. Is mijn mening , je blijft maar doordrammen. Gewoon nu een punt erachter zetten ,zodat we op een normale manier verder kunnen op dit forum.
    1 point
  26. Misschien moet Botser zelf eens goed in de spiegel kijken
    1 point
  27. Dan heeft die vent die dat programma voor jullie BC geschreven heeft een fout gemaakt. Pauze hoef je voor het RTB alleen te maken als je binnen 5.15 u aan de 4,5 rijuren zit. En voor het ATB-V moet je ,als je tussen de 6 en 9 uur arbeid verricht hebt 30 minuten pauze maken.
    1 point
  28. Pas op met liefde op het forum. Dat kan je pb's en online natrappen opleveren 😁
    1 point
  29. Ach ja zijn allemaal wel es druk... Was vanaf 2011 inderdaad wat minder actief hier en heb sinds 2013 een vriendin (inmiddels mijn vrouw en 3 kids rijker) dus ja ik had het druk 😁
    1 point
  30. Of bedoel je dat als ik sta te lossen met de tachograaf op pauze dat de bc ook pauze registreerd? Nee dan wordt er lossen geregistreerd en klopt de telling in de bc niet meer.
    1 point
  31. Maarten heeft mijn onvoorwaardelijke vertrouwen! Ik zie hier ook niks staan wat dat ook maar beschaamd. Gaan we nou hier weer over discussieren? DMB heeft meteen een mea culpa geplaatst. Fouten worden gemaakt schreef daarna al. Is dit een onvergeeflijke fout? Misschien DMB moeten zeggen: jongens, ik zat fout, meermaals. Voor het een mijn diepste excuses, het ander draaien we per direct terug. Mijn lot leg ik in jullie handen of in dat van het beheer. Moet DMB hangen vind je? Ik vind van niet. Ik denk dat hij een stevige les heeft geleerd en waarschijnlijk nu beter zal functioneren als admin als daarvoor. En echt, ik had omlaag gehaald, de hele boel hier overhoop gehaald zover ik maar kon, zolang hij niet toegaf fout te zitten. Je mag vinden van hem wat je wilt, maar hij gaf toe fout te zitten. Ik snap dat Grietje niet de Zwarte Piet wil krijgen. Ik snap dat jij voor haar opkomt. Ik ben zelFs om te begrijpen dat jullie DMB zijn positie onhoudbaar vinden. Maar dat wil niet zeggen dat ik het daar nog mee eens ben. De situatie is gewijzigd. Er is excuses gemaakt, er is hopelijk wat geleerd. Iedereen verdient een tweede, derde kans. Grietje maakte ook fouten, gaf die eerlijk toe naar Erik, die stapt daar nu toch ook over? Hoe haar strijd met de admins is hebben we allemaal kunnen lezen, ieder kan en mag zijn mening erover vormen. Ze schrijft volgens mij zelf hier dat ze zijn excuses niet accepteert. Wat willen jullie dan? Concreet! Een excuus heeft men aangeboden! Das was niet voldoende? Wil je DMB slachtofferen? Op dit moment doe ik daar niet aan mee. Waarom schrijf ik hier al. Maar als hun reactie totaal niet in lijn ligt met het algemeen belang, ben ik de eerste die daar wat van zal zeggen. Op mijn kenmerkende manier. Ik wil een beroep doen op jullie verstand: Waarom zetten jij en Grietje en ieder ander er niet een grote streep onder? Zodat we kunnen bouwen aan een prettig forum, waar er plaat is voor iedereen. En heus er zullen altijd dingen gezegd worden die harder zijn dan op een zondagsschool, maar het is geen zondagsschool. Iedereen heeft zijn gal kunnen spuien. Het heeft alleen maar aangetoond dat het niet werkt op de huidige manier. Al 15 jaar niet zo werkt. Kom op Lars blijf niet hangen in wrok. Streep eronder! Er moet echt een punt zijn waarop we moeten kunnen zeggen, dieper kunnen we nu niet! Nu de zooi opruimen goed praten met elkaar en voorwaarts. Voor mijn gevoel zitten we aardig op dat punt.
    1 point
  32. De tachograaf software staat,zover ik weet,ingesteld op de EU 561/2006 regeling. De uitleesappartuur kan zowel op het heb als atb-v ingesteld staan.je hebt met twee wetten te maken die je moet respecteren.
    1 point
  33. Waarom kunnen wij ons allemaal niet even normaal gedragen? Wij chauffeurs kennen allemaal de stamtafel. Wij kennen daar ook mannen (en vrouwen) met sterke verhalen. Waar we in de eettent effe aan een andere tafel gaan zitten met collega's die niet in 24 uur van Zweden naar Griekenland zijn gereden in een Scania V8 met staande pijpen, menen we op dit forum deze mannen en vrouwen te vuur en te zwaard te moeten overtuigen van hun ongelijk en onkunde. Laat het gaan, kies even een andere tafel (d.w.z. negeer sommige reacties) en let op de verhalen die er wel toe doen. Zo zonde dit.
    1 point
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden