Spring naar bijdragen

Klassement

Populaire bijdragen

Showing content with the highest reputation on 27-10-19 in all areas

  1. Vanaf heden mijn nieuwe DAF. Ben er zeer content mee.
    5 points
  2. Even een bedrijfje verhuizen πŸ™‚
    3 points
  3. Zeebrugge, Hoek van Holland, Europoort, IJmuiden en Rozenburg, de controle's zijn niks nada nakkes. Trailers worden niet gecontroleerd, containers worden niet gecontroleerd en begeleid wordt er alleen naar je paspoort gekeken en bij een wakkere wordt er heel interessant naar de vrachtbrief gekeken, zowel de blauwe, groene en zwarte. Andre,de superhond bij Stena Europoort heeft meer belang bij zijn speelgoed
    2 points
  4. Zoals ik in een ander topic reeds meldde, is er veel onduidelijk, tevens zijn er veel vragen en openstaande zaken, zo werd er eerst genoemd een ongeval mogelijk een natuurlijke doodsoorzaak tot aan de laatste berichten aan toe en dan spreken ze zelfs over moord, het is allemaal schijnbaar in de media zo dat er dingen geroepen worden. Ik probeer neutraal alles te volgen. Op je vraag of het een nederlander was, nee zolas je al in de berichten kon lezen van Turkse orgine en jarenlang woonachtig in Duitsland met een duitse en turkse dubbele nationaliteit. Om zijn bijzondere kunde overgeplaatst en op eigen verzoek met NL wagen blijven rijden.
    2 points
  5. Gefeliciteerd en veel veilige km's met je DAF. Welkom bij de club
    2 points
  6. Nou dat weet ik zo net nog niet , daar heeft waarschijnlijk heel de familie voor krom gelegen omdat bij elkaar te krijgen en verdienen ze misschien nooit meer trug . heel triest alle maal en de gene die het opgestreken hebben als je zo je geld moet verdienen ,
    2 points
  7. Heb bij deze ook er weer weinig verstand van. Maar weet wel en dat heb ik zelf aan de levende lijve meegemaakt. Chauffeurs die bij ons begonnen zijn en jarenlang ervaring op het buitenland of binnenland hadden of hebben. Niet weten wat terrein rijden is of weten hoe ze met zoon omstandigheden om moeten gaan.
    1 point
  8. Ik heb ooit halve varkens gelost in Keulen, Die werden per stuk uit de trailer gehaald en rechtstreeks versneden. Volle trailer halve varkens was meestal rond de 260 stuks (als ik me niet vergis), afhankelijk vd grootte en wie er laadde. Dat duurde daar een normale shift van 8h. Geen idee of dat nu uurloon werk of stukgoed werk is/was.
    1 point
  9. Hoe zo de weg is schoon je gaat er gheid af . En dan stae je weer op tr online Dus je kan lullen wat je wilt maar daar heb jij totaal geen inzicht in dat lees ik wel trug
    1 point
  10. Deze bedoel je? De weg is β€œschoon” zoals bedoeld is als je er nog aan het werk bent. Hoe het er op het moment van het ongeval bij gelegen heeft, is natuurlijk niet te zeggen, aan de hand van de foto. De weg schoonspoelen met water heeft geen zin, aangezien er nog geoogst wordt en er dus regelmatig weer modder op de weg komt. Maar de trekker en veger(voorop) met schuif (achterop) staat er gewoon bij. Reken er maar op dat deze wordt gebruikt. De meeste boeren zijn hier behoorlijk alert op geworden sinds er enkele zware straffen zijn uitgedeeld omdat de wegen niet zijn schoongemaakt. Overigen zijn er ook vrijspraken gekomen, zelfs na dodelijke ongevallen, omdat aangetoond is dat de bebording op orde was, en de weg afdoende was schoon gemaakt. Overigens, toen jij daar van die rijplaten af kwam met je volle banen, heb je ook de weg schoon gemaakt, na het verlaten van de bouwplaats? Dus je eigen modder opgeruimd, die tussen/uit de banden weg kwam?
    1 point
  11. Jij rijdt met een motor wagen, dat is toch ff iets anders als een combinatie als je gaat dan ga je.
    1 point
  12. remmen en (veel) gas geven is niet echt slim om te doen als de weg glad is. Zeker als het plaatselijk is, zo als dat meestal met modder het geval is. Het gebeurt maar zelden dat door oogstwerkzaamheden over kilometers de weg zo vies/glad is dat je er amper kan rijden. Rustig rijden, uit laten vieren tot ja er voorbij/doorheen bent is het verstandigste. Ja, dus. of je gaat met 1 wiel in de berm (dus net over het randje) rijden, indien mogelijk. Daar hebben je wielen altijd meer grip dan op een glibberig wegdek, en raak je niet zo snel je controle over je stuur kwijt. Daarvoor als je wel rustig moeten rijden, anders ga je alsnog de sloot is.
    1 point
  13. Het is niet in te schatten hoe vet/ glad die klei is wat van het land komt. Soms is het echt net een ijsbaan. ABS helpt volgens mij weinig tot niet. Maar om nu altijd echt stapvoets te gaan rijden als er prut op de weg ligt? Ja het zou dus wel moeten.πŸ€·πŸ»β€β™€οΈ
    1 point
  14. Heerlijk verhaal ,en zelfs nog wat bekende namen,ook ik kwam in die tijd op het slachthuis wel aan de andere kant reed in die tijd bij Wijnen in Dongen zo af en toe eens vee naar Schoonhoven of slachthuis Tilburg 😁
    1 point
  15. Ik kom daar ook met de vrachtwagen πŸ™‚ Top wasstraat
    1 point
  16. Gefeliciteerd, kun je weer paar jaar. Hoop voor je dat het bed van een xf beter is als van een cf.... Want daar kan ik niet op liggen...
    1 point
  17. Gefeliciteerd Henrik, geniet er van!
    1 point
  18. Elke, neuje sjieke koets, succes, ene nie verslapen he
    1 point
  19. Veel plezier er mee, Hendrik. Ik ga maandag ook eindelijk met β€œmijn” nieuwe op pad. Dus wie weet....... 😏
    1 point
  20. Dat heb ik Former dan ook beloofd.
    1 point
  21. Nu nog ff een nieuw vlag scoren .. Gefeliciteerd en fijne nachtrust toegewenst
    1 point
  22. Goed om te zien dat deze de dikke vrachten gewend was. Aan het einde van z'n Nederlandse leven heeft mijn toenmalige baas (Nijssen, nieuw vennep) hem nog een tijdje gehuurd (nadat de 113 totall los gereden was in de Kennedy tunnel). Ze reden er met dik 50/55 ton losgestort papier mee naar Gent....dingetje werd om 3 a 4 uur s'nachts gestart en kraakte dan al in all z'n voegen. De truc was om op de fabriek te zijn, voordat de weegbrug open ging (en de tol bij de Liefkenshoek was goedkoper dan de bekeuringen aan de Kennedytunnel πŸ™‚ ). Groet Ron
    1 point
Γ—
Γ—
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden