Spring naar bijdragen

Klassement

Populaire bijdragen

Showing content with the highest reputation on 22-12-19 in all areas

  1. Deze 946 ging van omgeving Frankfurt naar het schiereiland Rügen om precies te zijn naar Sassnitz. Een toch wel bijzondere bestemming want daar komt men niet veel. Deze 946 is een demo van Liebherr en we reden dat ding overal heen. Dit is een demolition uitvoering. Tevens zit je met deze vracht wel aan je eind kwa technisch kunnen van je truck en oplegger. Maar ik kan nog wel meer vertellen over deze rit maar ik wil Schoones niet in verlegenheid brengen. Enfin, Rügen. Bijzonder omdat daar het Kraft durch Freude lager gebouwd is door Hitler. Een gigantisch hotel om het volk te laten ontspannen om zo tot betere prestaties te komen. Ik had m'n mountainbike bij dus ben na afloop wezen fietsen. M'n terugvracht stond te wachten in een groeve ver achter Berlijn. Een Cat 966H voor Velddriel.
    5 points
  2. Zit me ineens te bedenken. Dit is wat wij als cf'ers nooit lezen. De bagger die de admins over zich heen krijgen... Héél veel sterkte guys.
    4 points
  3. Volgens mij was hij hier al langer lid, Ik kan me een vladimir herinneren.
    3 points
  4. rijde gij nou tussen de hennepplanten door??😂
    2 points
  5. Zeef van Europoort naar Wirtgen in ik meen Augsburg maar kan ook Ulm zijn. Ik weet het niet meer. Mooie machine maar laden is altijd een avontuur. Je moet een sterk hart hebben en weten wat je doet. Hij klautert een eind omhoog voordat zo'n ding terugkantelt.
    2 points
  6. Een Sennebogen 840 op transport. Gaat eigenlijk niet zonder dolly maar ik kwam er toch langs. 😂
    2 points
  7. Hongaarse grens, wachten op begeleiding. Zeef van Ierland, gebouwd door McClosckey voor Kleemann, naar Hongarije in de buurt van Veszprém. Vaste chauffeur meldde zich ziek want zenuwen voor deze rit.
    2 points
  8. De EU staat voor mij voor regeltjes regeltjes en regeltjes , daar wordt je gestoord van , en kost bakken geld . Ik ben niet tegen de EU , maar 'n stuk minder EU zou welkom zijn .
    2 points
  9. De onkostenvergoeding gaat wel gewoon door hè. dus je hebt niet helemaal niks.
    1 point
  10. Ik heb daar een tweeledig gevoel bij: - als je moet verblijven in de vrachtauto heb je helemaal gelijk. - als de baas heeft gezorgd voor een verblijflocatie waarbij je alles bij de hand hebt niet. Zo vond ik het nooit erg als ik op de boot zat om geen verblijfkosten te krijgen.
    1 point
  11. Verbijsterend om zijn opgefokte en ongezonde reactie te lezen. Dit is voor mij onbegrijpelijk. Heeft 'ie überhaupt andere topics gelezen? Hoe kan hij dit schrijven, terwijl andere forumleden de scherven van hun leven bij elkaar moeten vegen
    1 point
  12. mmmm.. kan wel een digitale animatie zijn... maar dit gebeurt er ook in het echt... ooit zelf nog verschrikkelijker.... maar dit geeft wel aan wat er gebeurt.... maakt het dan iets uit of het gedigitaliseerd is ?? niet om je aan te vallen of zo.... maar dit zouden mensen meer moeten beseffen.. dat veiligheid niet vanzelfsprekend is... en dat ze wat verder voorruit moeten kijken en zo de situaties wat beter kunnen inschatten...
    1 point
  13. Het laatste heeft 2 dagen daar gestaan maar waren ze vergeten eraf te halen maar hij rijdt zo ook goed hoor foto is van deze week
    1 point
  14. Oudere foto of is jouw auto nog niet om-gestickerd?
    1 point
  15. Wat foto's van een jaar of 2 geleden. Echt mooi werk! Ik ben niet echt iemand die overal foto's van maakt en meestal dan ook nog van 'achteren'. Daar gaat het toch meestal om. Zoals gezegd: Mooi werk maar ik ben toch blij dat ik het niet meer doe. Heel veel sjouwen, heel veel geouwehoer. Meestal niet eenvoudig maar dat heeft toch ook zn charme. Om gezondheidsredenen uiteindelijk gestopt met verre ritten en achteraf ben ik daar heel blij mee. Op het binnenland wil ik dit werk hélemáál niet doen want dan sjouw je je nog meer verrot!
    1 point
  16. Baudet krabbelt alweer terug op dit gebied. Hij weet ook wel dat de meerderheid van de Nederlanders niet (meer) voor een Nexit is. Tuurlijk, de EU heeft ook fikse nadelen. Met hun ongebreidelde bemoeizucht over van alles en nog wat. Maar voor wat betreft een handelsblok, sterk staan tegen de rest van de wereld: onmisbaar. En ik zou bij een mogelijk referendum dan ook zeker tegen een Nexit stemmen. Hoeveel argumenten meneer 'glibber' ook aandraagt hier. Denk ook dat het afhangt waar je woont. Engeland is een eiland, toch een ander idee. En een inwoner van de Randstad (Leiden!) vind 'de grens' toch wel ver weg. Terwijl hier, grenzend aan Duitsland, veel mensen de grens dagelijks over en weer oversteken. inkopen doen, familie of vrienden bezoek.. Je komt, zeker op sociale media, veel geschreeuw tegen. "grenzen dicht". Dat soort dingen. Ja, grenzen dicht. Dát gaat helpen. Alsof er vóór het bestaan van 'Schengen' niemand illegaal de grens over kwam. Smokkel is van alle tijden. Zelfs de muur van de DDR was niet echt dicht.
    1 point
  17. VID-20191221-WA0026.mp4
    1 point
  18. De Nederlandse markt is te klein (geworden) om een Nexit te overleven. 60 jaar geleden kon dat nog wel, maar tegenwoordig moet je samenwerken als Europa om een handelsblok te kunnen vormen tegen China en/of de VS. Nederland is altijd een handelsnatie en doorvoerland geweest, daarom gaat een vergelijking met bv Zwitserland of Noorwegen niet op. Engelsen, zeker de oude generatie, leven nog altijd in de oude wereldorde, waarin de UK een wereldmacht was. Dat is voorbij, komt ook niet terug, maar dat wil er bij hen niet in. De stemverhouding liet dat ook zien. Jongeren waren voor Remain, ouderen voor Brexit. Dat de conservatieven wonnen lag zeker ook aan Jeremy Corbyn. Die heeft Labour een slechte naam bezorgd met zijn ouderwetse, communistische idealen. Ook al heeft Engeland een veel grotere binnenlandse markt dan de onze, ik denk dat ze nog grote problemen zullen krijgen. En dan met name de gewone man/vrouw daar. En dan wil Schotland zich ook nog afscheiden. Want die zijn in grote meerderheid tegen Brexit.
    1 point
  19. WhatsApp Video 2019-12-21 at 14.55.04.mp4
    1 point
  20. Wel, als ik onderweg kijk naar de transportafdeling..... dan vraag ik mij af of sommigen een deadwish hebben. - afstand houden is verheven tot "geen ruimte voor anderen tussen laten" - stoppen indien mogelijk voor Oranje verkeerslicht is verheven tot " Gas geven bochtje halen " bijna lijkend op driften met een vrachtautocombi. - Verkeer voor laten gaan bij een bijzondere verrichting " Ik ben groot en jij ziet mij wel " - enz. Ook die uitlatingen die ik zelf soms naar mijn hoofd krijg omdat ik mij aan de snelheid en verkeersregels houd zijn legio. En @Vladimir21 ik mag hopen dat jij snel van de weg wordt geplukt door de grootste motorclub van Nederland en veel post van de fanclub van deze vereniging krijgt. Want als jij rijd zoals jij je hier voor doet ben je een gevaar op de weg.
    1 point
  21. Ik kan mij niet vinden ik de vraagstellingen van Fladimir21, ook al doe ik dit werk pas een aantal weken, zijn dit zaken die je tijdens je rijopleiding (als het goed is) verteld en aangeleerd zouden moeten zijn, het verhaal anticiperen op de mede verkeersdeelnemers dmv fouten van een ander inschatten en daar op een professionele manier op reageren. Waar ik mij wel zorgen om maak, zijn de fietsers die echt niet (willen) inzien dat als zij soms een bepaalde manoeuvre maken (dode hoek) zij het toch echt verliezen van een vrachtwagen hoe goed ik mijn radar (ogen, spiegels en alle hulpmiddelen die aanboord zijn) ook gebruik.
    1 point
  22. #1, JA #2, JA #3, JA #4, JA #5, JA #6, JA Maar als je nog ff nauwkeuriger wilt zijn, dat 65+ kan je gerust wegstrepen. Maak daar maar de leasebak rijders van, vertegenwoordigers die zo maar in eens lamgzaam gaan rijden (want er komt een telefoontje binnen), de bouwvakkers in de veuls te vol geladen busjes (met aan het eind van de dag een niet bepaald uitgeruste bestuurder…. Jonge petjes die achterover in de stoel liggen en zeer zeker de beste chauffeurs van de wereld zijn (omdat ze een BMW rijden, sorry, Marco)…. Dat is wat er op de weg gebeurd, daar ga jij niets aan veranderen, leer er maar mee omgaan of anders, pak de bus!
    1 point
  23. Als je zo al moet beginnen dan komt het niet helemaal goed denk ik. Je rijdt óf een ander óf jezelf het graf in! Denk aan je hart en pak de fiets zou ik zeggen... Of liever de hometrainer, zijn er ook geen medeweggebruikers die in de weg rijden 😇 Oh ja, waar ik last van heb? Pedante mannetjes van net 20 met de gordijnen half dicht, petje achterstevoren op de kop en de poot op het dashboard die denken de hele wereld te hebben gezien en "dé" chauffeur menen te zijn. Zo in het algemeen gesteld.
    1 point
  24. De volgende bouwen we korter. Ik heb de maximale lengte en het is een 10x4. Ik kom op echt heel krappe plekken, vaak vergeet ik foto's te maken maar waar ik kom is echt bizar. Ik kan wel zeggen dat dat plekken zijn waar je met een scootmobiel nog moeite heb. Ik leg natuurlijk rijplaten achter me neer zodat ik wel op het harde blijf. Maar ooit is het spannend hoor! En af en toe ben ik zelfs een beetje bang 🤗. De volgende zal wel een Volvo worden puur omdat hun tegenwoordig een rijsysteem leveren dat inbreekt op hun eigen technologie. Bij mij is het een heel extern opgebouwd systeem, radiografisch. Kosten daarvan liggen tussen de 25000 en 30.000 euro. Volvo levert het op een 6x2 trekker voor een duizend of 7 a 8. Nu zal het bij wel wat anders zijn met twee assen aangedreven en drie gestuurd maar toch goedkoper. De man die dit systeem opgebouwd heeft levert het Drimote systeem ook. Althans, de software en de module. Knutselt hij thuis in mekaar en gaat dan naar Gent en rommelt dat in twee uur ertussen. Zie het maar weer klaar te krijgen..... Nee, rechttoe rechtaan is op mij niet zo van toepassing...
    1 point
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden