Spring naar bijdragen

Klassement

Populaire bijdragen

Showing content with the highest reputation on 04-01-20 in all areas

  1. Beste glibber, na een paar postings van u ben ik gekomen tot een vraag: Wie bent u? Ik ga ook aan de admins vragen u onder toezicht te plaatsen wanneer u alleen maar dit soort vragen blijft stellen, dit forum is niet bedoeld om politieke stellingen te maken of onderzoeken. Hier converseert men over de politiek, verdedigt men zijn/haar standpunt. Uw postings lijken eerder een onderzoek/stemmingmaken voor de politiek. Verder, als u eens onderzoek deed naar uw eigen vragen ( vandaar ook mijn reactie ) had u kunnen weten dat de glas/tuinbouw in Roemenië al sinds 1990 met meer dan x% is gestegen van 3% in 1990 naar 21% in 2006 van de totale landbouw industrie zonder de inmenging van de EU. ( cijfers gewoon via Googl te vinden )
    7 points
  2. Tuurlijk zal er wel het een en ander kunnen (en gaan) worden over genomen door “autonome” voertuigen. Maar zolang wij heel vaak op plaatsen komen waar geen gps weet of er wel een weg/pad of karrespoor ligt ben ik daar nog niet zo bang voor. Natuurlijk kan je de coordinaten laten inmeten zoals dat gebeurt op grote wegenbouw projecten. Maar dan komt er nog zo iets bij kijken als “terrein lezen” en sporen zoeken of dichtrijden om een volgende vracht er ook nog weer door te kunnen komen. Maar ik zie nog niet gebeuren dat veel mensen de GPS coordinaten van hun achtertuintje laten inmeten om door te geven waar dat containerbakje moet staan, of waar dat vrachtje zand moet liggen. Laat staan dat een autonoom voertuig die bak afnet, er optrekt of afliert. En dat is voor 80 % mijn werk.......
    4 points
  3. Ger, ik, kan het blijven herhalen...... Er zijn jongens/meiden die graag lang en ver van huis willen. Die kiezen daar voor!! Heerlijk op de lange baan en ze zien wel waar ze terecht komen. Die groep zit niet te wachten op 8 urige werkdagen. En al helemaal niet om om de 2 of 3 dagen thuis te zijn. Er zijn jongens/meiden die hun werkweek in 4 dagen willen maken. Di groep zit ook niet te wachten op 8 urige werkdagen. Die zijn liever 3 dagen achter elkaar vrij. Di kiezen daar voor!! Er zijn chauffeurs die 1, 2 of 3 dagen werken en lange dagen willen maken (met overnachting)omdat ze het werk leuk vinden en om zo binnen een gezin een mooi tweede inkomen binnen te harken. Of rijden chauffeurs uit deze groep als bijbaan naast hun gewone werk omdat ze geen gezin hebben en niet alleen thuis willen zijn. Ja Ger, die collega’s heb ik ook.Die groep zit vaak ook niet te wachten op 8 urige werkdagen. Als je er voor kiest om te overnachten dan wil je toch uren maken? Of hoe zit dat? Jij kent dus vele internationaal chauffeurs die op een dag langer stil willen staan dan dat ze werken? En dan ook nog met behoud van het loon op basis van waar men nu een hypotheek van heeft. Ik ken mensen uit meerdere beroepsgroepen die spijt hebben van roofbouw op kun lichaam, ik weet niet of dit op het moment nog ze extreem is in het transport. Toen ik 30 jaar geleden begon met mijn carrière had ik geen luchtvering, had ik geen elektrische pompwagen, Toen moest ik bij de Etos de containers met de hand nog naar mijn wagen slepen en waren de rijplaatjes waarover de containers de stoepen op of deuropening in werden geduwd nog niet van aluminium. De stoelen kon je nog niet helemaal 98% naar wens instellen. Geen airco, geen standkachel. Het werk was toen vele malen zwaarder. Naar mijn idee heeft een internationaal chauffeur geen klagen. Hij/zij heeft zelf de keuze om de wagen uit te komen. Hij/zij heeft zelf de keuze om een goed restaurantje op te zoeken. Naar mijn idee past het transport niet in 1 cao/ rtw wanneer we het iedereen naar het zin willen maken. Wat hier al vermeld is en vaker is geschreven.... Als je iedere dag nog 20 tot 30 minuten enkele reis naar huis moet maken vanaf je standplaats, dan is 9 uur rust te kort! Als je in je wagen overnacht is 11 uur voor vele chauffeurs te veel.
    4 points
  4. Nou ik zie me wel in de maanden Dec Jan en Februari onder een Thaise palmboom liggen en van maart tot eind november ut gas urop Hoeft de kachel hier thuis 3 maanden ook nie veel te doen, dus dat scheelt weer in de stookkosten. Daar langs ut strand staan heel veel palmbomen. Waar zou dat toch zijn.
    3 points
  5. Als je alleen daarmee zou kunnen 'over'leven wel ja. Op dit moment zie ik dat anders
    2 points
  6. Dat klopt, maar ook dat veranderd alweer. En zeker wanneer men in het Nederlands de cursus veilig werken langs de weg moet doen.
    2 points
  7. Moet het geen Nieuwjaarsaanbieding zijn? Of ben je er gewoon extra vroeg bij? Of gewoon sale?
    2 points
  8. Maar er wordt wel 0.75% voor betaald door degene die dachten er ooit aanspraak op te kunnen maken. ( Of nieuwe mensen die bij een ex-KNV bedrijf werken)
    1 point
  9. Wij hebben in veel contracten staan "nederlands sprekende mensen op de werkplek" ook zijn we vanuit de Bei en VIAG verplicht om duidelijk, in 1 taal met elkaar te kunnen communiceren.
    1 point
  10. Begrijpend Nederlands, en van inzicht veranderen en aanpassen naar de situatie.
    1 point
  11. Mijn eerste kennismaking met bedrijven uit het oosten die ons werk overnamen, dat waren de grasmaaiers langs de A7 in Noord-Holland.
    1 point
  12. Maat werk is beter voor elke werkgever. Nu moeten werkgevers soms vreemde constructie's bedenken om de werknemer tevreden te houden, Shompie zei het al in het verleden dat het niet mogelijk is elke chauffeur tevreden te houden binnen 1 bedrijf met dezelfde CAO. En ik ken legio bedrijven waar chauffeurs hard weglopen omdat ze niet kunnen werken met de CAO beroepsgoederenvervoer en graag naar een bedrijf gaan met een eigen CAO. Verder blijf ik vinden dat het afdwingen van een CAO voor zowel werknemer als werkgever het ontnemen is van een recht, namelijk het recht op zelfbesluit en werk. Ik ben helemaal voor de werknemer die beslist of hij een CAO wil nageleefd hebben of niet en dat de werkgever zich daarna moet schikken, maar dan ook een betere handhaving op deze regel. Verder vind ik dat elke voordeelpositie voor bondsleden door een CAO moet worden verboden en worden gezien als een chantagemiddel om lid te worden van een vakbond. Dus geen contributiebetaling voor de loonbelasting, geen extra vrije dagen enz. Vakbonden vinden dat zij een CAO moeten onderhandelen, terwijl het merendeel van Nederland niet lid willen worden/zijn van een vakbond maar wel moeten werken naar de CAO die hun worden opgelegd.... als ik hierover nadenk.... klinkt als moderne slavernij🤔.
    1 point
  13. Ik denk dat jij je vergist in het aantal deeltijdwerkers in het transport. Bij ons rijden er ook enkelen. Zelfs die 3 weken werken, en een week vrij zijn. Als werkgevers goedkoper uit kunnen zijn doordat ze bij uitzondering overuren moeten betalen, kan er ineens heel veel denk ik.
    1 point
  14. Ook jij snapt niet helemaal wat er met een 8 urige werkdag bedoeld word denk ik.
    1 point
  15. Ze kunnen die toch op bv zondag weg sturen zodat hij vervolgens woensdag terug is. Dan kan de rest van de week er een ander op.
    1 point
  16. Geweldig omschreven! Maatwerk is noodzakelijk en niet alleen voor de werkgever...
    1 point
  17. Ik zou graag eens een autonome vrachtwagen willen zien in “mijn” werk. 😂😂😂😂
    1 point
  18. ik reed in de jaren 90 met een bakwagen in buurt van Dendermonde rond en ik moest aan de kant van de politie en ze lopen 3x rond de wagen en kijken naar alle banden, gelukkig allemaal in orde tot die agent naast mijn cabine stond en omhoog kijkt en vraagt:mag ik uw zendvergunning zien voor de 27mc.Kon ik dus niet laten zien en hij zegt:Dan moet ik de 27mc in beslag nemen.Over zoeken gesproken! De volgende dag was ik vrij en ik naar de PTT gebeld om een vergunning aan te vragen.Zegt die man:zZijn ze weer bezig in België.Ik vroeg gelijk of hij er een stuk of 30 op kon sturen zodat ik mijn collega's een plezier kon doen die ook regelmatig in België kwamen
    1 point
  19. Hier staat toch OK, of ben ik gek????
    1 point
  20. Er is (was) toch zo'n algemene regel dat je de bebouwde kom zoveel mogelijk dient te mijden? Mijn ADR is al weer wat jaartjes over datum... Maar al is die regel er niet, zo heel ver om is de N3 toch niet?
    1 point
  21. 5 juli 2007 Autoriteiten die beperkingen opleggen voor de doorgang in tunnels voor voertuigen die gevaarlijke goederen vervoeren, moeten de tunnel voortaan onderbrengen in een categorie schrijft Transpo. Er geldt voor dit systeem wel een overgangsperiode die loopt tot en met 31 december 2009. Er zijn vijf categorieën: Categorie A impliceert dat geen enkele beperking van toepassing is op het vervoer van gevaarlijke goederen; Categorie B impliceert dat de transit in de tunnel verboden is voor gevaarlijke goederen die een zeer zware explosie kunnen veroorzaken; Categorie C impliceert dat de transit in de tunnel verboden is voor gevaarlijke goederen die een zware of zeer zware explosie of een omvangrijke ontsnapping van toxische stoffen kunnen veroorzaken; Categorie D impliceert dat de transit in de tunnel verboden is voor gevaarlijke goederen die een zware of zeer zware explosie, een omvangrijke ontsnapping van toxische stoffen of een zware brand kunnen veroorzaken; Categorie E verbiedt de transit van alle gevaarlijke goederen, met uitzondering van de UN-nummers UN 2919, 3291, 3331, 3359 en 3373. Ook is er een tunnelbeperkingscode toegekend aan de gevaarlijke goederen. Deze code bevindt zich in kolom (15) van tabel A van hoofdstuk 3.2. Dit is de kolom die nu al de vervoerscategorie van het product aangeeft. Kijk hier voor een overzicht van de tunnelbeperkingscodes. Bron: Transpo
    1 point
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden