Dit vonden ze in Duitsland ook niet goed. Je mag ook niks...
Bron: https://www.swr3.de/aktuell/nachrichten/Polizei-stoppt-mit-Weinpresse-und-Schrottauto-ueberladenen-Lastwagen/-/id=47428/did=5181140/97usld/index.html
In de truckstar van deze maand staat een vuilniswagen van de milieudienst Groningen, rijdt ook op waterstof.
Onlangs een podcast gehoord over waterstof, wordt op dit moment grotendeels geproduceerd uit aardgas.
Het koelen van het gas om het vloeibaar te maken kost nog gruwelijk veel energie.
daar wordt hard aan gewerkt
https://www.installatiejournaal.nl/energie/nieuws/2019/03/nieuwe-zonnepanelen-produceren-direct-groene-waterstof-1019354?_ga=2.122815112.240784354.1579868067-355848152.1563948830
Klopt, ik had het over:
Ja/nee. Deze voertuigen worden gebruikt om een wegafzetting op te bouwen, dat doen die van rws alleen bij incidenten. In dat geval niet, de constructie is nagenoeg hetzelfde van beiden, dus is het gevaar hetzelfde. Alleen de laadbak heeft een stijverderer constructie.
VDL gaat het met een (waterstof) aanhanger proberen voor OV bussen. Homologatie / keuring was nog wel een dingetje.. aanhangers hebben nu eindelijk een ZZ kenteken, las ik elders.
https://raivereniging.nl/artikel/nieuwsberichten/2019-q4/1023-minister-wiebes-stapt-op-de-vdl-waterstofbus-met-fme.html
ik reed in de jaren 90 met een bakwagen in buurt van Dendermonde rond en ik moest aan de kant van de politie en ze lopen 3x rond de wagen en kijken naar alle banden, gelukkig allemaal in orde tot die agent naast mijn cabine stond en omhoog kijkt en vraagt:mag ik uw zendvergunning zien voor de 27mc.Kon ik dus niet laten zien en hij zegt:Dan moet ik de 27mc in beslag nemen.Over zoeken gesproken! De volgende dag was ik vrij en ik naar de PTT gebeld om een vergunning aan te vragen.Zegt die man:zZijn ze weer bezig in België.Ik vroeg gelijk of hij er een stuk of 30 op kon sturen zodat ik mijn collega's een plezier kon doen die ook regelmatig in België kwamen