Spring naar bijdragen

Klassement

Populaire bijdragen

Showing content with the highest reputation on 25-01-20 in all areas

  1. Ja, maar het "zomaar ff tanken" is er dus voorlopig niet meer bij. Beide explosies waren bij een "openbaar" tankstation. Oorzaak waren lekkages van de opslagtank. Asko is heel maatschappelijk bewust aan het ondernemen en krijgt voor dit soort proeven meer voor elkaar. Er gaat overigens ook een supplyschip varen op amoniak. Er rijden nog wel een handjevol wagens op waterstof, dacht dat de bussen gestopt zijn, (voorlopig). (echt volgen doe ik het trouwens ook niet….) Op DEZE KAART zie je de locatie's van de "openbare" waterstof stations: De rode zijn gesloten, de gele in planningsfase….
    2 points
  2. VID-20200123-WA0004.mp4
    2 points
  3. Was trailer niet verzegeld?neem aan dat je evt.verzegeling niet zomaar mag verwijderen. Zijn wel leuke rondjes om mee te beginnen[emoji106]
    1 point
  4. Nee, gelukkig niet! Al herken ik wel dingetjes uit de tijd dat ik als weekend- en vakantiekracht bij de Appie liep Ja, daar sta je zo niet bij stil maar die lading op wieltjes is ook niet alles...maar ieder handje (of handeling) extra is de supermarktheren te duur...
    1 point
  5. 1 point
  6. Humor blijft moeilijk
    1 point
  7. En dit maakte Daimler afgelopen dinsdag wereldkundig Bron: https://media.mercedes-benz.be/geruisloze-gemeentevoertuigen-zonder-emissies-maar-met-een-ster-de-volledig-elektrische-mercedes-benz-eeconic-komt-eraan/ Dus er gaat zo te zien vanalles gebeuren
    1 point
  8. Bron: https://www.ttm.nl/materieel/waterstof/scania-start-ook-proef-met-waterstoftruck/123049/
    1 point
  9. Sjaak, het is niet de lengte die telt....... 😁😁😁
    1 point
  10. Naakt is een schande, maar een badpak waar nog geen meter garen voor is gebruikt is normaal. Word nog gek hier..... En dat OMG... Die stuur ik nog eens daar naartoe..
    1 point
  11. 1 point
  12. Dat gaat nog een feest worden. De meeste buschauffeur hebben al moeite met het vooruit rijden, laat staan dat er nog een brandstoftank achter aan komt......
    1 point
  13. Nadat er hier 2x wat ontploft was hebben ze het waterstof gebeuren ff in de ijskast gezet. Was geloof ik 2x een depot.... Zal kijken of ik de artikelen nog kan vinden. 1 artikel, weliswaar uit Belgie, maar ik blijf nog ff zoeken. https://www.autogids.be/autonieuws/veiligheid/ontploffing-waterstofstation-noorwegen.html En een noors artikel, over dezelfde ramp. https://www.nettavisen.no/nyheter/innenriks/lekkasje-i-hydrogentank-var-arsak-til-eksplosjon-i-sandvika/3423765988.html
    1 point
  14. Klopt, ik had het over: Ja/nee. Deze voertuigen worden gebruikt om een wegafzetting op te bouwen, dat doen die van rws alleen bij incidenten. In dat geval niet, de constructie is nagenoeg hetzelfde van beiden, dus is het gevaar hetzelfde. Alleen de laadbak heeft een stijverderer constructie.
    1 point
  15. Dat was ook 1 van de redenen om die auto's voor Groningen in 2 stappen te bouwen.
    1 point
  16. VDL gaat het met een (waterstof) aanhanger proberen voor OV bussen. Homologatie / keuring was nog wel een dingetje.. aanhangers hebben nu eindelijk een ZZ kenteken, las ik elders. https://raivereniging.nl/artikel/nieuwsberichten/2019-q4/1023-minister-wiebes-stapt-op-de-vdl-waterstofbus-met-fme.html
    1 point
  17. Die auto's van Groningen zijn auto's die eerst van diesel naar elektrisch omgebouwd zijn, en waar daarna nog de waterstof installatie voor het opwekken van stroom bijgebouwd is. Nu nog een beetje dubbelop ombouwen en ruimte gebruik op de auto, maar ik ga ervanuit dat met de ervaring die er nu mee opgedaan wordt, dit in de toekomst verder ontwikkeld kan worden.
    1 point
  18. 1 point
  19. . Spaanders . Hoeveel spaanders zie jij op een week? Nul of tien of nog meer? 'Waar gehakt wordt vallen spaanders' zegt het spreekwoord. Volgens een vrije vertaling gaat het dus om foutjes die tijdens het werk gemaakt kunnen/mogen worden. Natuurlijk maken mensen soms een fout. Sommige maken er zelfs meerdere. Maar al die kleine en grote spaanders maken het leven van een klant of bezoeker wel minder leuk. Afgelopen zondag trakteerden nicht en ik onszelf op een avondje uit. Ergens wat gaan eten en daarna een bezoekje aan een bioscoop. We kozen een niet al te sjiek restaurantje en een kleine bioscoop. In het restaurant zijn wel tien mensen aan het werk. Een hoop studentes en de eigenaar. Het restaurant heeft een L-vorm. Vanaf onze tafel kunnen wij dus niet zien waar de keuken is. Blijkbaar andersom ook niet. Heel af en toe komt er een serveerster bestellingen opnemen. Mensen die na ons binnen komen worden eerder geholpen. Als we eindelijk mogen bestellen duurt het nog 45 minuten eer ons eten op tafel staat. Een ongepoetste tafel waar de ketchup van de vorige eters nog ligt. Oh ja, bestek gaan ze nog even halen want dat waren ze vergeten.. Achter ons komen drie jonge mannen zitten. Met honger. En haast. Na 20 minuten is er alleen een serveerster langs geweest om de vuile borden van de vorige bezoekers op te halen en de belofte dat er zó iemand komt om de bestelling op te nemen. De mannen wachten niet langer en verlaten het pand om er nooit meer terug te keren. Niet lang na ons etentje komen wij aan bij de cinema. Het is er rustig. We kopen ons kaartje en gaan in de lobby zitten. Vier studenten staan achter de balie wat te keuvelen met elkaar. Buiten ons tweetjes is er verder niemand. Voor die balie ligt een hoop popcorn op de vloer. Ik zie dat. Mijn nicht ziet dat. De studenten die toch af en toe wat door die lobby heen lopen zien het niet. Of willen het niet zien. Vaak is het ook zo dat de vloer valt onder 'ja daar hebben wij een werkster voor'. Want een beetje extra werk doen gaan sommige mensen vast dood van (?) Nu weet ik dat er moeilijk aan personeel te komen is. Wellicht nog moeilijker om ze te houden. Begrijp ik allemaal. Horeca zal soms niet het leukste beroep of bijbaantje zijn. Waar ik me wel enorm aan stoor is het feit dat er mensen overal aan het werk zijn die geen opleiding of goede inwerkperiode gehad hebben. Dat ik als klant daardoor een minder leuke avond heb. Dat je zoals afgelopen zondag het gevoel krijgt dat iedereen maar de zaak ingeschopt wordt en daar maar moet kijken of het lukt. Dat personeel niet uitgelegd wordt dat ze vooral veel rond moeten lopen én kijken of gasten iets nodig hebben. Dat zo gauw er mensen vertrekken tafels afgeruimd worden en ontsmet. Dat alles netjes moet ogen omdat klanten dat zien. Als ik een vieze vloer zie, dan denk ik dan zullen de toiletten hier ook wel smerig zijn. Niet iedereen is een vakman/vrouw. Dat hoeft ook niet. Maar wel iedereen zou van de eigenaar/manager mogen verwachten dat je een degelijke inwerkperiode krijgt zodat je weet wat er gedaan moet worden. En dat kost geld en tijd. Want voor een tijdje zal er iemand naast de nieuwe kracht moeten staan om het vak aan te leren. Maar misschien toch beter wel doen....want klanten hierdoor verliezen kost óók geld. .
    1 point
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden