Klassement
Populaire bijdragen
Showing content with the highest reputation on 12-02-20 in all areas
-
3 points
-
Met een enkele mootorwagen kun je,evt ala met een bus,op de retarder afdalen. Zodra je echter een aanhanger of oplegger erachterhsngt woord t een ander verhaal. Deze drukt n.l. de trekker of motorwagen om,als er niks achterkant gaat t prima. Hoe je t ook wendt of keert:motoren,recorder,Telma,make frame of wat dan ook;ze doen allemaal hetzelfde,de aangedreven wielen afremmen. Of je moet echt elke op de achteras van de oplegger hebben,dan blijft de boel gestrekt. Dus bij gladheid:De retarder altijd zo min mogelijk gebruiken.3 points
-
Ja joh... en je moet stapvoets met je alarmlichten aan achter iemand aanrijden. Ben altijd blij als ik weer het terrein af mag bij zulke bedrijven. Ik vind het helemaal niet erg als er in het kader van de veiligheid bepaalde regels zijn. Maar soms slaan ze behoorlijk door.3 points
-
Zou toch logisch zijn als je van de schrik,aan de drank slaat !!!!! πππππππππ3 points
-
NEEderland maf land met onzinnige regelgeving,protocollen,bureaucratie,en ook nog een leugenachtige premier.!!! Jongens ik krijg steeds meer respect voor jullie en de manier waarop jullie het eens zo prachtige beroep uitvoeren !!! Maar wat ben ik blij dat ik in deze tijd niet meer proffesioneel werkzaam ben in het transport.3 points
-
Zeg dat..bij de bouw moest elk voertuig, elke kraan, zwaailampen voeren. De godganse dag. Het leek wel een kermisattractie. Die lui begrepen niks van het gezegde 'overdaad schaad'. Wanneer 1 voertuig zwaailampen voert valt dat op. dan weet je: attentie! Maar als tientallen zwaailampen voeren verslapt de aandacht. Kim Yong Un aan z'n oren trekken vanwege z'n raketjes was niet zo gevaarlijk dan bij Google geen zwaailamp voeren.2 points
-
2 points
-
Vorig jaar een vracht grind moeten lossen bij Google , in de eemshaven............nou je bent sneller uit de bajes als dat je daar binnen bent.2 points
-
2 points
-
Misschien kunnen die mensen nu bij viha aan het werk. .2 points
-
2 points
-
2 points
-
hij kan proberen uit te leggen dat het zo hard waaide dat hij volbeladen met 33 ton cement van de weg afgeblazen werd, en toen van de schrik een halve fles Smirnoff in zijn keel heeft laten glijden? Wellicht geloven ze dat in Stolwijk?2 points
-
Als die wagens dan minstens 6 dagen per week 20 uur per dag rijden zou je toch wat moeten overhouden. Dus, wat ging er mis? .1 point
-
1 point
-
1 point
-
Een bus kan wel niet scharen π Ik weet uit ervaring dat je heel rap je retarder uitschakelt als je het gat van je trekker voelt bewegen bij remmen bergaf op sneeuw/ijs.1 point
-
De techniek is niet mijn sterkste kant en bovendien is het 30 jaar terug dat ik het heb gehad. Er is in die tijd heel wat verandert. Maar is het niet zo dat een bus uit een deel bestaat en de motor nog steeds achterin zit? π1 point
-
1 point
-
Meen je dit? Het is mij anders geleerd hoor en volgens mij staat dit ook in de handleiding van je wagen: Gebruik NOOIT de retarder bij glad wegdek!!!! Ik ga het in ieder geval niet uitproberen.1 point
-
Gelukkig dienen de (PH)Ev's vanaf volgende maand ook gewoon 100 km/h overdag te rijden.1 point
-
1 point
-
Oh die, ja, hopeloos, ik ff doosje halen, helm, bril, hesje, schoenen.... Mijn collega met de doblo... Schoenen en hesje...... Triest..... Ook een leuke daar: een kraan van een extern bedrijf kreeg panne op het terrein. Ad blue sensor stuk. Moest een monteur uit Duitsland (!) komen. (wel apart, was een Hyundai kraan, maar goed) Man arriveert, komt het terrein echter niet op, want geen VCA. Dat kennen ze in Duitsland blijkbaar niet. Wat nu? Kraanmachinist moest de sensor zelf maar monteren. Daarna moet de motor echter weer afgeregeld worden middels laptop. Dan de kraan maar naar het hek langs de openbare weg rijden, zodat de monteur door het hek heen z'n werk kon doen. Maar. Kabels te kort. Ze hebben toen maar iemand met een dieplader gebeld. Kraan erop, buiten de poort rijden. Daar afgeregeld in 10 minuten, dieplader keren en weer naar binnen. Totaal wereldvreemde figuren, daar bij de beveiliging.1 point
-
Mij werd hij bij de rijlessen 20 jaar terug al geleerd. NOOIT je moterrem gebruiken bij nat en glad wegdek!!!!1 point
-
Is eigenlijk heel simpel. Als je aan het eind van de rit nog "lading" over hebt, heb je iets niet goed gedaan.,....1 point
-
Pratende lading is relatief het veiligst....π En daar heb je niet zo gauw lading van boven de 100kg1 point
-
Het lijkt wel of er zeker onder de grote bedrijven een wedstrijd gaande is wie de meest idiote regels weet te bedenken. Met als prijs de Oscar voor de meest bezopen regel. Het is nog erger wanneer je er werkt zodat je dag in dag uit hier mee hebt te doen. Mijn buurman, nu met pensioen, heeft bij een afvalverwerker hier 'om de hoek' gewerkt. Daar kreeg het personeel jaarlijks een formulier alwaar ze onveilige' situaties, gemaakt door collega's moesten vermelden. Het was-geloof het of niet-verplicht om 3 situaties per jaar te melden. Dus gaat iedereen zoeken.. Je hoeft niet te raden hoe de sfeer daar onderling was/is.1 point
-
Breek mij de bek niet open... Bij Mondelez in Herentals moet je een rvs keg voor een trailerwiel zetten en een knop daarop indrukken, anders kunnen ze binnen niet eens de deur open krijgen. Andersom: als men die keg binnen niet vrij geeft krijg jij 'm niet weg en dat ding is zo lomp dat je er echt niet overheen komt als je dat zou willen. Toch moet je sinds een tijdje ook je sleutels inleveren anders gebeurt er helemaal niets... laden en lossen wordt gedaan en je komt de hal niet in. Maar het duurt nog wel eens een tijdje daar, bij de Scania hield ik de afstandsbediening in de zak maar bij de Benz wil dat niet. Zolang ik nog geen oude sleutel gevonden heb lever ik de sleutels van m'n Kia in en je hoort er niets over Friesland Campina Maasdam heeft de snelheid van de ept's teruggedraaid naar kruipsnelheid omwille van de veiligheid, maar vraagt wel naar de reden van de vertraging na het laden... Het is een geautomatiseerd DC waar je bij het laden pallets van een rollerbaan afhaalt die drie of vier meter vΓ³Γ³r het laaddock eindigt. De handel komt door elkaar naar beneden qua hoogte; zet geen klein friemelpalletje even op het gemarkeerde voetpad achter de docks langs want "men kan er niet langs", blijft wachten tot je ruimte maakt en je kunt een uitbrander verwachten... Waar het ding dan moet staan is niet hun probleem. AH draait proef met een gemechaniseerd DC in Zaandam: ept's moet je haast meetrekken na een bepaald punt in de vloer, ook volautomatisch geregeld. Vooruit de machine in kan ik inkomen, maar terug naar de auto? Waanzin... doodmoe word je er van.1 point
-
1 point
-
Akzo delfzijl, krijg je envelop thuis om het pasje in te doen.....0 points
-
En wat te denken dat je je huisadres moet geven bij sommigen.....0 points
-
42 jaar terugπ...... op een oud bedfordje en zoek het ook zelf maar uit. @Aroni een motorrem is iets anders dan de retarder. retarder is prima te gebruiken Icm met sneeuw of gladheid.0 points