Spring naar bijdragen

Klassement

Populaire bijdragen

Showing content with the highest reputation since 28-02-24 in all areas

  1. Zet hier maar ff het een en ander neer, maar in een ander topic schreef ik al dat het volgende week weer gaat gebeuren. 7 maart was de laatste controle en zoals te verwachten waren alle bloedwaarden mooi in stijgende lijn maaja vooraf toch altijd dat gevoel van eerst zien en dan geloven. Zodoende kreeg ik van de dokter het groen licht om langzaam aan het werk weer op te pakken want hij wist wel dat dat mijn doel was. Afgelopen week een dag met een collega mee geweest en dat ging lekker dus besloten om de komende week dinsdag en donderdag te rijden. Week daarop als dat goed gaat maandag, woensdag en vrijdag, en zo bouwen we het een beetje op. 29 april krijg ik nog een keer een botboring voor beenmerg onderzoek, en daarna alleen nog om de zoveel tijd bloedonderzoek,
    14 points
  2. Zolang er geen dodelijke slachtoffers te betreuren zijn vind ik het prima dat een chauffeur even goed in de zeik genomen wordt om zijn stommiteiten. Ik snap een dergelijke site ook niet als er wordt geluisterd naar een werkgever die foto’s verwijderd wil zien. En grappen maken? Er kan werkelijk niets gebeuren zonder dat er binnen de kortste keren grappige memes of opmerkingen over komen. Wat mij betreft een hele gezonde manier om met tegenslagen om te gaan. Van een beetje (zelf-)spot is nog nooit iemand dood gegaan. Wat mij betreft is het een typisch tijdsbeeld van nu, dat iedereen zo gepamperd is en dat er vooral maar niemand zich ook maar op één enkele wijze gekwetst mag worden. Ik houd me liever afzijdig van dat woke gedoe. Maak ik een stomme fout dan mag daar gerust om gelachen worden. Zeg ik wat doms dan mag je me ook rustig terechtwijzen.
    13 points
  3. Volgens mij weet jij helemaal niet hoe het op die bedrijven gaat , je mag er bij de gratie lossen en als je leeg bent moet je weg wezen . Weiger je dat hoef jij er nooit meer te komen en met een beetje pech het hele transport bedrijf niet ! Van de kant af is het makkelijk roepen !
    13 points
  4. Een kleine up-date: Gisterenavond ( zaterdag 23-03) hadden wij een reunie van de oud-Bas chauffeurs, Jos was daar ook bij aanwezig; hij was zelfs een van de organisatoren van het gebeuren. IK heb hem ook nog even gesproken en hij vertelde mij dat het hem, gezien de omstandigheden en wat hem in het verleden overkomen is redelijk goed gaat. Echter zijn doel, weer terug op de vrachtwagen gaat hem niet meer worden, hij heeft wel zijn B rijbewijs teruggekregen van het CBR, maar zijn vrachtwagenrijbewijs krijgt hij niet meer terug omdat hij met twee braches om zijn benen moet lopen, hij heeft "klapvoeten" en tevens zijn zijn zenuwbanen in zijn benen onherstelbaar beschadigd. Zijn lust en zijn leven: het rijden met de vrachtauto door Europa is hem dus afgenomen. De gerechtelijke vervolging van de daders loopt nog, de hoofdverdachte, de opdrachtgever blijft nog steeds ontkennen. Dit heeft voor Jos weinig nadelige gevolgen, hij is door de verzekering behoorlijk schadeloos gesteld, hij wil ze echter wél allemaal achter slot en grendel zien om wat ze hem hebben aangedaan.
    12 points
  5. Ja Hendrik, ik tart het lot met m'n 5 vaccinaties en jaarlijkse griepprikken. Ik leg m'n oor liever te luister bij de medici dan bij een groep googlende ongeschoolde complotdenkers.
    11 points
  6. Je kan domme lach-smileys plaatsen Shompie alsof het je allemaal niks doet, ik zal de details besparen met betrekking tot het door de rest van dit forum vermeende 'misbruik'. Dat vermeende misbruik werd zelfs - zonder namen te noemen- via prive-berichten bevestigd door je eigen forum-vrienden waarvan je zelf dacht dat ze tot je heimelijke vriendenkring behoorden. Wat je allemaal sjouwt en waar je allemaal naar toe gaat met je zelfbenoemde "vakantieritjes" (3 x 24 uur maken in een week tijd, nachten zitten, 3 uur 's nachts rijden...) interesseert me allemaal niet, maar wat jij geflikt hebt gaat er bij velen hier niet in, lager kan het haast niet. Vervolgens word je hier het forum afgedonderd - of ben je opgehoepeld- en een jaar of wat later ga je hier weer vrolijk alsof er niets is gebeurd. Dat is wat Hendrik bedoelt waarschijnlijk. Wat Ger betreft, die had ik iets wijzer geacht als jou maar is net zo dom of nóg dommer, de plaat voor zijn kop is in ieders geval nét zo dik.
    8 points
  7. Ik was net weer een beetje om me heen aan het kijken. Het werk wat ik doe is leuk en afwisselend en je maakt op een hele makkelijke manier veel uren. Je komt overal en ik had alle vrijheid. Iig geen planner die de hele dag achter je aanbeld. Maar elke week lopen zeulen met je spullen is ook niet alles, en elke week met de spullen van een ander op pad ook niet, nou zijn de meeste chauffeur erg zuinig op het materiaal en is het wagenpark ook recent. Ideaal is het niet. Dus ik had aangegeven dat ik weer wat anders ging doen en alleen nog maar zo af en toe een weekend ritje te gaan doen. Daar dachten ze anders over, of ik interesse had in een vaste auto dan.... Ik heb er even over nagedacht maar was er redelijk snel uit. Ik krijg een bijna nieuwe mercedes giga space. Ik ben er blij mee, nu eerst even een weekje thuis, wat bijscholing doen en mijn rijbewijs verlengen. En dan vrijdag hopelijk op pad met mijn vaste auto.
    7 points
  8. Wat jij allemaal sjouwt en doet interesseert ons ook niet Shompie, je wil het heel wat laten lijken maar iedere boerenlul uit Roemenië en Moldavië fikst dat werk. Meer dan dat zelfs... En niet ik, maar wel al die andere mensen op dit forum die nog weten hoe het verhaal precies in elkaar steekt en vinden je - net als ik- een viespeuk, en ook jij weet precies waarom.
    7 points
  9. Ik denk dat het een jaar of 8 geleden is dat ik hier voor het laatst was. Maar het is en blijft een schitterend land. Ze hebben hier ook water genoeg. Ff met mijn collega op de foto. Je rolt van het een naar het ander moois. En het leuke, we zijn vanaf Kristiansand naar Stavanger niet een stoplicht tegen gekomen 🤣 De klant woont bij zijn bedrijf. Even gevraagd voor een auto zodat we konden gaan eten in het dorp. Ook dat was geen probleem
    7 points
  10. Volgens mij bedoelen wij hetzelfde. Mijn punt is dat we graag een mond vol hebben van hoe goed wij wel niet zijn. Allemaal topchauffeurs die hard hebben moeten blokken voor ons rijbewijs, terwijl “hun” d’r rijbewijs kregen bij een pak cornflakes. Natuurlijk komt die wijsheid ook terecht bij onze Oost-Europese vrienden. En daar reageert die Zivko nu op. “Jullie denken wel dat jullie heel wat zijn, maar wat is dit nu?” Niets meer dan terecht wat mij betreft.
    6 points
  11. Nou Henri het is heel simpel. Mij word verweten dat ik enkel negatief ben . Ik ben dat verre van. Dat kunnen een aantal mensen hier die mij persoonlijk kennen beamen. Ik ben zeer serieus in mijn werk en kan zeker wel eens voor gekkigheid zorgen buiten werktijd. Echter waar ik kotsmisselijk van word( en ik niet alleen) Zijn die mensen die het forum bijna om het zeep hadden geholpen door hun eigen tekortkomingen of hun geilheid ( noem het zo je wil) die voeren hier nu weer de boventoon “en iedereen is het vergeten blijkbaar”. Hij misbruikte gewoon zijn zoon zijn account! N maar lawaai maken en maar vertellen hoe goed die het heeft! Ik denk dat ie totaal geen leven heeft want hij vlucht niet voor niks regelmatig. Dan onze nogsteedsger. Ook zo iemand die te pas en te onpas afscheid neemt en weer binnen komt wandelen wanneer het hem uitkomt. Advocaten rechters en weet ik al wat er aan te pas komt. Nou het spijt me, maar dan heb je toch minstens de halve betonfabriek voor je kop. Afgezien nog van het feit dat zijn aanwezigheid het wel leuke mensen belet on hier iets te plaatsen. verder is het natuurlijk zo dat mijn mening die ik heb over Rusland / corona ook niet gewaardeerd word. Maar ik steek mijn mening zeker niet onder stoelen of banken in tegenstelling tot velen. Waaronder onze moderator @Murphy. Op social media laat deze man precies zien wat ie van dingen denkt en hier hangt hij de slimme schijnvertoning uit. Heel erg jammer en wees een vent en vertel ook Hier hoe je werkelijk over denkt! Verder kan ook mij verweten worden dat ik onder een andere naam hoer actief ben. Voor diegenen raad ik aan om eens te kijken bij de geschiedenis van mij en DoeMijnBest want ik had hem mooi tuk. ( bewijzen heb ik nog steeds op mijn mail staan overigens. Wss ook de reden waarom hij hier spontaan afscheid nam want hij had niet zoveel op met Murphy en Maarten. Nou je mag mij lek schieten maar als dit de manier is waarop we een forum in de benen willen houden? Men weet niet hoeveel afgunst ze naar elkaar moeten hebben. Elke sjaakie legt een archief aan en probeert dan ook nog met ideeën van een ander anderen te imponeren. Nou flikker maar een eind op met zulk soort volk. En ja dan bedoel ik Ger. Maar die hoef ik geen veer in de reet te stoppen. en zo zit het en dat is waarom. Je zal van mij baar andere forumleden ook geen kwaad woord horen. Waar ik me wel aan erger is een @RobNiat die je gewoon glashelder beschuldigd van drankmisbruik. Zwaar schandalig en zijn vriendje de ex forum eigenaar doet er lallend aan mee. Hierbij heb je je antwoord Henri.
    6 points
  12. Lekker zo door gaan Hendrik. Topper ben je….. al zeg / denk je dat vooral zelf.
    6 points
  13. Valt onder de afdeling zielig gedrag, Ger Sommige mensen zijn net kleuters
    6 points
  14. 6 points
  15. Mijn eerste ritje Noorwegen voor Boekel. Vrijdag laden in het Westland samen met een collega die dit regelmatig doet. Ik was iets eerder dus was al begonnen. Toen ik klaar was heb ik hem geholpen en zijn we samen weggereden. Mijn collega is erg van het "mak an" hij heeft gelijk want je hoeft je niet druk te maken ben ik nu achter. De eerste stop was de Wijk om uitgebreid te eten. Na ruim 1.5 uur gezeten te hebben via de 213 richting Hamburg waar we om 21.45 bij Rade de parking op draaide. Het restaurant was dicht maar we mochten nog wat drinken 🤣 Uren maken bakkie en weer verder. Bij scandinaviepark auto weer de parking en ontbijten. Die is wel wat duurder geworden, je betaald nu 16.80 voor het ontbijtbuffet. Met kerst was dat nog 11.80. Ook hier 1.5 uur gestaan en toen door naar Hirtsals, onderweg nog een keer 3 kwartier gemaakt. In Hirtslas bij de Colorline stond nog een verdwaalde Noor op de parking, had zeker ff klassieke hier gedaan 😇 Nu wachten bij de boot, die gaat om 21.15 wat ik ervan begreep dus even lekker netflixen 🤣 We hoeven maandag pas te lossen en het is niet heel ver rijden dus ik hoop op droog weer zodat ik even aan de wandel kan daar.
    6 points
  16. Oververmoeid...wie heeft het hier ergens over 'oververmoeid' gehad? Het is een pure samenloop van omstandigheden geweest waar een tekort aan geschikte parkeerplaatsen, een daaruit voortvloeiende overschrijding van een rijtijdenwet en een uiteindelijk enige en juiste beslissing van de betreffende chauffeur aan ten grondslag ligt. Ondanks al die veronderstellingen die je er allemaal bijhaalt blijkt hier dus dat je geen beroepschauffeur bent al helemaal geen kaas gegeten hebt van hoe het werkelijk in elkaar steekt onderweg.
    6 points
  17. Bij ons zijn we nu nog groener Fm electric
    6 points
  18. Het is toch te triest voor woorden dat je alleen maar beroepsmatig chauffeur mag zijn, als je dit soort imbeciele vragen van een te-vroege-schoolverlater, nog enigszins corect kan beantwoorden. Redactioneel is er niks slakken met zout: als er in het gangbare chauffeursjargon een trommel-, schijf- of bedrijfsrem vastzit, bellen we de servicebus, voordat de boel in de hens gaat. Technici hebben de termen: gemonteerd, geplaatst, geïnstalleerd. Trouwens ook de noodrem of parkeerrem is in het wiel geplaatst (behalve bij oude Bedfords die een handrem op de cardanas hadden). Welk onderdeel van het remsysteem is in het wiel gemonteerd? {} Trommelrem {} Schijfrem {} Een trommelrem of een schijfrem En dan nog is het de vraag wat je met de kennis van deze vraag moet.
    5 points
  19. Inderdaad Rob, vorig jaar begin augustus dacht dat ik het einde van het jaar niet zou halen, maar uiteindelijk is het plan van de dokters daar in Nijmegen goed geslaagd👍 Ben vandeweek een dag mee gereden en komende week 2 dagen rijden, en als dat goed gaat de week erop 3 dagen. Als dat goed gaat is het ook weer mogelijk om 5 dagen te gaan rijden zoals voorheen.
    5 points
  20. We zijn weer aardig van het "padje"afgeweken. Ga elkaar ergens anders het leven zuur maken.
    5 points
  21. Met twee promille leek het misschien best grappig…
    5 points
  22. Voel ik me toch een beetje schuldig dat ik die link zo heb doorgestuurd. Voor een keertje dan, moeten ze hem maar niet deelbaar maken: Eind januari nam Jordan Bardella een TGV uit Parijs naar een boerderij in de Médoc. Hij nam journalisten mee. Kaplaarzen aan, koeien aaien, opnames voor avondjournaals naast een baal hooi, en hup terug naar Parijs. Bardella is de jonge lijsttrekker van Marine Le Pens radicaalrechtse Rassemblement National voor de Europese verkiezingen in juni. Hij staat hoog in de peilingen. Boerenprotesten zijn voor hem een godsgeschenk. Tijdens zulke bliksembezoekjes scheldt hij op „emmerdeurs professionnels” – beroepszeikerds – die steeds ingewikkelde normen voor klimaat, dierenwelzijn of voedselveiligheid uitvaardigen, maar nooit uit hun Brusselse kantoren komen om te zien wat ze aanrichten. „Je zou denken dat die lui helemaal geen landbouw of visserij willen!” Omdat niet alleen Bardella dit soort onzin uitkraamt, maar zijn radicaal- en extreemrechtse vrienden elders in Europa ook, is het misschien goed om een paar dingen op een rijtje te zetten. Allereerst: eenderde van de Europese begroting gaat naar landbouw, terwijl de landbouwsector goed is voor 1,4 procent van het bbp. Van alle EU-landen krijgt Frankrijk het meest: een zesde. En raad eens wie daar vooral van profiteren? Grote boerenbedrijven. Want hoe meer hectares je hebt, hoe meer je krijgt. 20 procent van de boeren vangt 80 procent van de subsidies. Geen wonder dat het aantal kleine boeren afneemt. De grootste klant van Europese landbouwfondsen is de agribusiness. Bardella en co doen alsof zij een vergeten, verpauperde klasse steunen die niet anders kan dan stront op straat gooien en politieauto’s rammen met trekkers, maar dat is maar een fractie van het verhaal. De boerenprotesten in Frankrijk, Duitsland, België en elders zijn eerder een goed getimede driftbui van een geprivilegieerde boerenklasse dan de desperate noodkreet van keuterboertjes die elke koe bij naam kennen en bij donker aan de keukentafel verzuipen in Brusselse paperassen over pesticiden of eco-heggen. Er zíjn amper keuterboertjes meer. En het gros zit niet in West-Europa, maar in landen als Roemenië. En wat die paperassen betreft: hoezo is het slecht dat je zakenlui die bakken geld krijgen stevig controleert? Brusselse ambtenaren weten dit natuurlijk. En ze haten het. Als je ergens in Europa keiharde kritiek wil horen op het Europese landbouwbeleid, moet je naar Brussel. Elke keer als de Europese begroting voor zeven jaar moet worden uitonderhandeld maken deze „zeikerds” voorstellen om minder landbouwfondsen aan de agribusiness te geven en meer aan kleine boeren die het wél nodig hebben (en aan anderen die vanwege ‘marktwerking’ amper rondkomen, zoals verplegers of onderwijzers). Maar zulke hervormingen komen er nooit door.
    5 points
  23. Klopt Hendrik, ik heb zelf met een 95XF gereden met kenteken begon met BN en was geloof ik ergens van 2004 dacht ik. Jongens van de wasplaats parkeerde s,avonds de auto na het schoonmaken en als ze hem dan niet in neutraal zette kon ik s,morgens met de compressor en een luchtslang er naartoe om eerst lucht te pompen en dan kon je hem neutraal zetten. Heb hetzelfde meegemaakt met een Renault primium. Stonden die dingen nog in de D van drive dan kreeg je hem niet neutraal
    4 points
  24. Ik dacht dat de eerste generatie automaat van DAF daar last van heeft idd. Heb mijn zwager er ook wel eens over gehoord en die reed met een 95XF
    4 points
  25. ik weet niet wat u voor lessen u gevolgd heb voor code 95 . maar voor code 95 hoeft u alleen aanwezig te zijn en in ieder geval geen examen af te leggen.
    4 points
  26. Om met 'vriend' Koos Spee te spreken: wie om aandacht vraagt krijgt aandacht! Je hoeft niet andermans ellende breed uitgemeten op internet te zetten, als het een ongeluk betreft tenminste. Maar als je als beroepschauffeur de file voorbij rijdt via de vluchtstrook en dan in de berm terecht komt heb je dat toch echt jezelf aangedaan en passen termen als karma of boontje komt om z'n loontje wel als onderschrift bij die foto wat mij betreft. En met bijvoorbeeld een witte XF val je minder op dan met een Iveco in de special paint: ook dat is een keus.
    4 points
  27. Ik denk dat je als werkgever niet bij een desbetreffende site moet gaan lopen zeuren om de foto’ s te verwijderen maar dat je beter wat kan gaan doen met de mentaliteit van de desbetreffende chauffeur. ik heb meerdere versies voorbij zien komen, en heb geen idee wat waar is. Maar als deze chauffeur daadwerkelijk moedwillig met gang over de vluchtstrook is gereden om zo de file voorbij te gaan dan word het toch tijd voor een gesprekje lijkt me.
    4 points
  28. Tsja, als je zowiezo al in het oog springt met het materiaal, daarnaast ook eens bekendheid geniet (positief dan wel negatief) binnen het transportgebeuren, met die wetenschap rechts over de vluchtstrook een file in gaat halen om vervolgens het hele span in de naastgelegen sloot te parkeren; sorry, maar dan vraag je er toch wel een beetje zelf om. Geen mooier vermaak dan leedvermaak zegt men wel eens, en dat kan haast niet treffender dan bij dit specifieke ongeval.. Als je dit soort volk achter het stuur hebt zitten dat ongevraagd jouw materiaal en daarmee jouw naam letterlijk 'de greppel in kiepert' zonder dat je daar zelf iets aan kan doen, dan snap ik zo'n werkgever wel. De beheerder van die betreffende site snapt dat waarschijnlijk ook. Daarnaast; het is niet de eerste keer dat deze firma het nieuws haalt. Een ander ongeval waar volgens mij een slippartij aan vooraf ging waar niemand iets aan kon doen, maar ik kan me voorstellen dat je er als werkgever op een gegeven moment wel klaar mee bent om telkens opnieuw op iedere site de brokken te zien liggen.
    4 points
  29. Die is vrij groot, want dit hoeft namelijk niet alleen op de weg te gebeuren. IL&T mag dit namelijk ook doen via papieren opsporing. Voorbeeld is jouw inschrijving bij de KVK, als daar uit voortkomt dat jij als chauffeur diensten verricht mag IL&T van jou verlangen dat je de laatste drie jaar op papier aantoont voor wie je diensten hebt gedaan. Maar er zit een veel grotere adder onder het gras. Bijvoorbeeld in het transport van goederen die al betaald zijn, wie is dan de eigenaar de koper of de verkoper? Is de koper de eigenaar dan begint pas het probleempje, als hij vraagt om het even verderop te bezorgen ipv het adres op de vrachtbrief. In dat geval ben je bezig met vervoer voor derden. Al dan niet betaald, je brengt namelijk een product van een ander vanaf een ander adres als verkooppunt naar een ander adres dan waar de bestelling eerst naartoe zou moeten gaan. Een tweede voorbeeld is in mijn eigen sector met wegafzettingen, de spullen zijn van het Infra bedrijf en gehuurd door de klant. Maar als de klant vraagt of een afzetting verplaatst kan worden terwijl de spullen niet eerst in ontvangst zijn genomen door de verhuurder wordt er transport verricht voor derden. Maw, die wet is op papier heel makkelijk maar in werkelijkheid veel uitgebreider.
    4 points
  30. En een voorloopas kan ook niet mee sturen, teminste die Benz die ik vorig jaar had stuurde niet mee. Volgende week eens kijken of die inmiddels wel mee stuurt, dinsdag en donderdag voor het eerst weer rijden Optrekken kan onder de 30kmpu altijd en is geladen wel verstandig op rijplaten bv, anders ga je rechtuit de bocht uit als je niet oplet. Zelf op soms op een rotonde bij nat weer trok ik hem op
    4 points
  31. Conclusie; we worden nou niet echt wijzer van die code 95.
    4 points
  32. Zal ik hier even de screenshot plaatsen van wat jij hier weggehaald heb. Als er al getwijfeld werd aan jou geestelijke gesteldheid worden daarmee alle twijfels weggehaald.
    4 points
  33. Shompie wat jij hebt geflikt gaat alle grenzen te buiten. En dan doel ik niet op het gebruik van het account van je zoon.
    4 points
  34. Precies dat, maar met die halve betonfabriek voor hun harses denken ze ook nog dat ze het mannetje zijn🤢
    4 points
  35. O nee hoor ik hoef geen topper te zijn voor jullie. Diegene die mijn loon overmaakt daar moet ik wel een topper voor zijn. En wat jullie/ jij van mijn mening denken zal me aan mijn reet roesten. Want zeg nou zelf, dat is het hele probleem. Maar we gaan hier een paar mensen die het forum als meermaals/ of 1 maal in de problemen hebben gebracht wel met open armen ontvangen en we omhelzen ze weer meteen, nou daar moet ik van🤢
    4 points
  36. Ik kom net op facebook wat foto's tegen die ik ruim 20 jaar geleden gemaakt heb. De situatie daar is ondertussen iets veranderd maar als ze mij morgen vragen ga ik geheel voor eigen koste zo weer. Ze hadden gezegd teddyberen mee te nemen wat ik uiteraard ook gedaan heb. Dan krijg je dit soort dingen bij je auto. Ik heb een van de keren spullen gebracht naar een kindertehuis in aanbouw. Dit was op de heenweg, de tweede avond in Poznan. Ik denk dat ik er nog wel eens beland. Hoe lang het duurt weet niemand helaas. Maar mochten ze chauffeurs zoeken voor dit soort initiatieven twijfel ik geen seconde
    4 points
  37. Prettig weekend , Rob
    4 points
  38. Kun je even uitleggen wat ik daar mee van doen heb? of is het alkeen om te stangen en zuigen?
    4 points
  39. Weekendje Haarlem met de vrouw👍
    4 points
  40. Theoretisch hè, zuiver theoretisch zou je gelijk kunnen hebben, maar in de praktijk blijkt dat je er mijlenver vanaf staat. Op papier staat het allemaal heel mooi, maar in de praktijk komt er geen donder van terecht. En dat ligt niet aan de chauffeur of welke planner dan ook, maar dat ligt zuivert aan het feit dat de mensen die de regels maken en de mensen die deze regels uit moeten voeren op een totaal andere golflengte zitten. Vergelijk het maar met de rij en rusttijdenwet, daar zitten ook een hoop "regels" tussen die alleen gemaakt zijn om een A 4 tje vol te maken.
    4 points
  41. Dan denk ik dat de Slavische vrienden hier toch iets dichter bij de realiteit staan.. Deze pechvogel ging waarschijnlijk niet -tot grote frustratie van zijn collega's- de file voorbij over de vluchtstrook. Wel een soortgelijk ongeval, maar toch net even anders en daarom zonder de "boontje komt om zijn loontje" sneer waar de meeste berichten op de diverse sites vol van staan waar het gaat over de auto van Weeda. Hier klinkt een andere boodschap, precies diezelfde boodschap als die een Engelse collega mij zo'n 20 jaar geleden al mee gaf toen we samen een 'spectaculair ongeval' bij de Kennedy-tunnel passeerden en die ik daarna nooit meer vergeten ben : "Lach nooit te hard; vandaag hij, morgen wij".... Hoe langer je rijdt, hoe verder je gaat en hoe meer je ziet, hoe beter je die boodschap begrijpt...
    3 points
  42. Precies dat. Maar als je je auto’s thema’s meegeeft als “No rules” of ermee verwijst naar maffia series, dan straal je al iets uit van wetteloosheid. Waarschijnlijk is deze chauffeur er net eentje van het type dat ze graag zien in Klundert. Best stoer zo de file voorbij klapperen. Totdat het fout gaat. En dan gaan janken dat je auto’s zo in de spotlights staan…
    3 points
  43. Bij die remmen dacht ik eerst ook aan een trommelrem eigenlijk. Maar toen bedacht ik me dat dat onzin is. Bedrijfsrem zou gewoon het antwoord moeten zijn. Al hoeft die natuurlijk niet per sé ín het wiel te zitten. Maar het herinnert me wel aan een jaartje of dertig terug toen ik mijn vakdiploma haalde. Een vraag voor het vak “techniek” was wat het verschil is tussen een voorloopas en een sleepas. Ik blijf er tot op heden bij dat het wezenlijke verschil tussen de twee de positionering ten opzichte van de aangedreven as is. De voorloopas loopt er vóór. De sleepas rolt er achter aan. Maar niet volgens mijn instructeur. Volgens hem was het grote verschil tussen de twee dat een voorloopas gestuurd is en een sleepas optrekbaar zou zijn… 🤨
    3 points
  44. binnenkant wiel ,kan ook trommelrem bedoeld worden, zit binnenin, vind dit trouwens een rare vraag voor code 95
    3 points
  45. Zo, zit de werkweek er weer bijna op. Ik heb gister op Urk gekoppeld met een collega, ik had een losafspraak om 11 uur om een vracht vis te lossen en dat was te laat. Ik moest om half 10 laden in Swifterband voor de zuidkant Parijs. Dat moest er savonds nog uit dus had mijn tijd nodig. Na gisteravond gelost te hebben ben ik nog doorgereden naar mijn tweede losadres waar ik moet lossen bij een biologische boer. Boven op een heuvel, mooi adresje. Ik heb vandaag eigenlijk de hele dag binnendoor gereden. Mooi rijden door de champagne streek. Hier heb ik ook 2 adressen geladen voor Amsterdam. Toen ik geladen was ben ik via Bruly naar België gereden. Ik moest hier toch even een paar keer goed opletten want de laatste keer dat ik daar was geweest reed je alles binnendoor. Nu is het 4 baans vanaf Reims tot vlak voor Charlois. Nu sta ik in Amsterdam achter het hek bij een kennis. Die had even een sleutel neergelegd zodat ik veilig en rustig kon staan. Morgen moet ik 1 km hiervandaan lossen. Maar eerst even douchen en koffie hier.
    3 points
  46. Nee inderdaad, jij niet. Zo dom ben -of was je wel. De rest op dit forum had het al gauw genoeg door....
    3 points
  47. als die niet tegen een paar kan die alleen beter meelezen dan hier veel onzin te schrijven toch ?
    3 points
  48. Eigen auto even voor onderhoud en apk. Even een dagje strafwerk
    3 points
  49. Wat is er niet handig aan? Ik gebruik mijn TomTom 6250 nu al zo'n 6 jaar, werkt nagenoeg feilloos in alle landen - en steden- waar ik kom. Of het nou hartje Parijs of Athene is, dat ding heeft me al veel ellende bespaart. Daarnaast veel nuttige informatie m.b.t. truckstops, parkeerplaatsen etc., de 'live traffic' informatie werkt perfect. Dit model is al niet meer te bestellen, op Marktplaats staan er nog wel een paar. Zo'n ding kost misschien wat maar dan heb je ook wat. Alle waar is naar zijn geld..
    3 points
  50. Even voortbordurend over je uitspraak: Als je je de moeite neemt om je eens te verdiepen , en op de kaart kijkt: https://www.google.nl/maps/dir/51.8762958,4.3466146/51.8744219,4.4121311/51.8688521,4.4240314/@51.8900167,4.3758758,12z/data=!4m2!4m1!3e0?entry=ttu Zul je zien dat er slecht één parking was waar hij kon gaan staan, nl op de Vondelingenweg, 0p 500 meter van Shell poort 5, maar die stond vol. Hij had ook door kunnen rijden naar het Shell service station Portland op de A 15. Daar mag hij wel staan, bizar is dat daar aan de andere kant van de muur twee grote woonwijken liggen in de gemeente Barendrecht. Als je het toch om veiligheid te doen is zou je moeten eisen dat men A; de dorpen Hoogvliet en Pernis gelijk afbreekt of B; het hele Shell complex met de grond gelijk maakt. De kans dat er op het Shell complex iets gebeurt is vele malen groter dan dat er wat gebeurt met de LEGE tankwagen van v.d. Lee die zoutzuur, classe 8( corrosief en (bij mijn weten) niet brandbaar. Rotterdam laat hier al lang steken vallen; wel de industrie binnenhalen, maar niet de nodige faciliteiten voor vervoer , zoals geschikte een toegestane parkeerplaatsen inrichten. W.B. de handhaving: zoals ik al eerder aangaf: de geest en de letter van de wet.
    3 points
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden