Spring naar bijdragen

Klassement

Populaire bijdragen

Showing content with the highest reputation since 24-03-24 in all areas

  1. Dat is natuurlijk heel gemakkelijk gezegd als je zelf met zo'n buitenlandse feestdag óf thuis op de bank zit óf een beetje in de buurt zit te prutsen en verders ook nooit met rijverboden in het buitenland te maken hebt. Niet alleen in Nederland maar in heel west-Europa schieten de overheden tekort in het uitbreiden van parkeergelegenheid voor vrachtverkeer, dat is al lang bekend. Het zwaar internationaal verkeer neemt ieder jaar toe, maar in plaats van het uitbreiden van parkeergelegenheid sluit men parkeerplaatsen of bouwt men ze tegenwoordig voor de helft vol met electrische laadpalen voor luxe auto's. Vooral deze periode van het jaar hebben we een aantal feestdagen met een rijverbod in één van de aangrenzende landen, Duitsland. Daar gaat het in deze kwestie om. Notabene één van de grootste spelers in Europa met een paar belangrijke transit-routes van en naar oost-Europa. Dan leven we daarnaast ook nog eens in een 24/7 economie waar vrachtverkeer dag en nacht onderweg is ten behoeve van die economie, maar door zo'n achterlijk en achterhaald rijverbod -wat nog stamt uit halverwege de vorige eeuw- ergens halverwege de week in of rondom dat land stil komt te staan. In plaats van een oplossing bieden gooit men de boel nu nóg verder dicht. Waar al die chauffeurs met hun vrachtwagens die dag moeten gaan staan zoeken ze zelf maar uit: parkeerplaatsen staan ramvol of zijn niet voorhanden, industrieterreinen en bebouwde kom zijn verboden terrein, en het laatste beetje ruimte waar men kan staan gooit men gewoon dicht. Kansloos...
    12 points
  2. Een kleine up-date: Gisterenavond ( zaterdag 23-03) hadden wij een reunie van de oud-Bas chauffeurs, Jos was daar ook bij aanwezig; hij was zelfs een van de organisatoren van het gebeuren. IK heb hem ook nog even gesproken en hij vertelde mij dat het hem, gezien de omstandigheden en wat hem in het verleden overkomen is redelijk goed gaat. Echter zijn doel, weer terug op de vrachtwagen gaat hem niet meer worden, hij heeft wel zijn B rijbewijs teruggekregen van het CBR, maar zijn vrachtwagenrijbewijs krijgt hij niet meer terug omdat hij met twee braches om zijn benen moet lopen, hij heeft "klapvoeten" en tevens zijn zijn zenuwbanen in zijn benen onherstelbaar beschadigd. Zijn lust en zijn leven: het rijden met de vrachtauto door Europa is hem dus afgenomen. De gerechtelijke vervolging van de daders loopt nog, de hoofdverdachte, de opdrachtgever blijft nog steeds ontkennen. Dit heeft voor Jos weinig nadelige gevolgen, hij is door de verzekering behoorlijk schadeloos gesteld, hij wil ze echter wél allemaal achter slot en grendel zien om wat ze hem hebben aangedaan.
    12 points
  3. Afgelopen week 3 dagen gereden en ging volgens verwachting goed. Heb die 3 dagen geladen bij de werkgever van Erwin 75 en lossen ATM Moerdijk. Mooie ritjes 3 keer per dag. Na Pasen weer aan de gang en per dag bekijken voor de volgende dag. Verwacht dat dit geen probleem word. Allemaal fijne paasdagen en bedankt voor jullie steun in de lastige tijd die achter me licht👍
    10 points
  4. IK schaar me dus, in tegenstelling tot jou, niet als een blind paard achter iedere wetgeving die men in Brussel bedenkt. Hoewel ik me wel aan die wetgeving houdt, ik zal wel moeten. Maar dat ik me daarover kritisch uitlaat is aan mij, ik zal daar gelegenheid gebruik van maken wanneer het mij goeddunkt. Als het je niet aanstaat scroll je toch gewoon door, ik heb toevallig evenveel recht als jij om hier voor mijn mening uit te komen. En als ik zo de reacties onderweg een peil zijn er opvallend veel mensen die het wél met mijn eens zijn in deze.( en in nog wat dingetjes in deze wet die te belachelijk voor woorden zijn)
    9 points
  5. Hoe ga je dat regelen met een auto die in Frankrijk laadt voor noord Duitsland en in Nederland blijft steken ? Naar welke berdrijven ga je dan de rekening sturen?
    8 points
  6. Nou, blijven jullie maar effe lekker discussiëren over Corona en meer van die onzin. Ik heb gisteren een ritje regio Toulouse gedaan en heb vanmorgen weer gekoppeld met een collega onder Parijs. Nu ga ik nog een keer terug naar Beziérs. Zaterdag of zondag als ik thuiskom heb ik 4300 kilometer gereden. Misschien blijf ik het weekend wel staan, dan kan ik dat hier op het forum vertellen. Het maakt mij namelijk niet uit of -en waar ik het weekend sta. Ik kick wel heel erg op bevestiging ofwel "likes" op dit forum. Nu sta ik bij een heel fijne routier. "Le Drop" tussen Clermont-Ferrand en Montpellier. Morgen ga ik over de brug bij Millau. Misschien kan ik een foto maken. Vanavond heb ik 6 Kir en een emmer rode wijn op. Gewoon omdat het kan, niet omdat het moet. En ook erg lekker gegeten. Ik eet en drink namelijk wat ik lekker vind, niet omdat het goedkoop is. Ik kan het allemaal gemakkelijk betalen, daarom verander ik 10 keer per jaar van opdrachtgever.
    8 points
  7. De eerste km staan er op. Ik kreeg hem met 56128 km. Hij is van maand 10 2023. Het grootste verschil met de mercedesen waar ik tot nu toe mee gereden heb is de zit achter het stuur. De stoel is lager en lijkt wel verder naar achter te kunnen. Ik ben nu onderweg naar Kronprinzenkoog. Mooi rustig ritje om mee te beginnen, kan ik mooi de auto inruimen.
    8 points
  8. Dat hoeven ze ook niet. Maar als op meer dan 50 km vóór dat laatste plekje aan de grens alles al volstaat, waar moeten ze dan parkeren? Daarnaast; het aanbod aan vrachtverkeer van en naar oost-Europa wat door Duitsland heen moet is en ergens strand vanwege dat rijverbod is nu eenmaal veel te groot om alles op die paar parkeerplaatsen op de route naar Duitsland weg te zetten. De enige oplossing is het opheffen van die rijverboden, niets anders.
    7 points
  9. Het eigen volk loopt naar de voedselbank, het vorige kabinet heeft Nederland naar de rand van de afgrond gedirigeerd maar ondanks dat worden er miljarden per jaar door de overheid over de balk gegooid aan o.a. steun voor Oekraïne, aan opvang van goudzoekers uit alle delen van de wereld en tal van andere kansloze projecten. Alsof het niks is, en waar helemaal niemand om gevraagd heeft of op zit te wachten maar wat ons gewoon ongevraagd door de neus wordt geboord. En dan vraag jij je af waarom er belastinggeld geïnvesteerd zou moeten worden voor uitbreiding en/of aanpassing van het Nederlandse wegennet wanneer niet iedere ingezetene van Nederland daar mogelijk profijt van zou hebben... Het demissionaire kabinet trekt miljarden extra uit voor steun aan Oekraïne (klik>>>) Kosten opvang Oekraïners: 2,3 miljard (klik>>>) Uitgaven asielopvang structureel te laag begroot (klik>>>)
    7 points
  10. Uit de krant van vandaag: Bizarre wending moordzaak Nederlander op Filipijnen: ’Verdachte vermoordt vermeende handlanger’ MARCEL VINK Aangepast: 6 min geleden49 min geledenin BINNENLAND 0 PADRE BURGOS - De moordzaak op de Filipijnen rond de 61-jarige Nederlander Jadran Svestka heeft na ruim drie jaar een bizarre wending gekregen. De hoofdverdachte heeft volgens de lokale politie inmiddels zijn handlanger om het leven gebracht, en mogelijk nóg meer moorden gepleegd. Een seriemoordenaar lijkt Jadran fataal geworden. De angst in de regio is groot. De Nederlander Jadran Svestka werd ruim drie jaar geleden op de Filipijnen vermoord. De verdachte van dit misdrijf lijkt nu ook zijn handlanger te hebben omgebracht. Dat blijkt uit documenten opgesteld door de leider van het onderzoek, in het bezit van De Telegraaf, dat de zaak al jaren op de voet volgt. Cita Mulder, een nicht van het slachtoffer, reageert geschrokken op de ontwikkeling, maar zegt ook opgelucht te zijn dat er eindelijk schot in de zaak lijkt. „Het is een vreselijke zaak. Ik hoop dat de dader snel wordt gepakt.” „De hoofdverdachte, het meesterbrein, is iemand die zeer nauw was verbonden aan Jadran Svestka”, meldt de hoofdonderzoeker die verantwoordelijk is voor de moordzaak van onze landgenoot. „Een andere verdachte van dit misdrijf heeft hij inmiddels vermoord, denken we. Hij bedreigt bovendien onze getuigen.” De hoofdverdachte bleef lange tijd op vrije voeten omdat er nog geen arrestatiebevel was uitgevaardigd. Gehavende lichaam Svestka - geboren en opgegroeid in het Noord-Hollandse Krommenie - kwam begin 2021 op het Filipijnse eiland Leyte om het leven. Zijn gehavende lichaam werd gevonden, bedekt onder bananenbladeren. Het was lang een mysterie wat hem was overkomen. BEKIJK OOK: Mysterieuze dood Nederlander op Filipijnen: ’Vermoord door buur’ De hoofdonderzoeker meldt dat het onderzoek na drie jaar desondanks in een stroomversnelling is gekomen. „We hebben het geluk dat dankzij onze inspanningen personen toch bereid zijn gevonden te getuigen in de zaak.” Er zijn in totaal zeker vier verdachten, blijkt uit de documentatie. Drie van hen hebben de hoofdverdachte geholpen. Tekst gaat verder onder de foto © FACEBOOK Jadran Svestka zamelde tijdens de coronapandemie geld in om eten te kunnen kopen voor de allerarmsten op de Filipijnen. Cruciaal is een getuige die heeft gezien wat er is gebeurd. Hij beweert tegenover De Telegraaf doodsbang te zijn. „De verdachte wil dat ik mijn mond houd over de zaak. Daarom ben ik bang. Het bezorgt me zoveel stress dat ik ook niet kan werken.” Veilig Op 9 mei zal de ooggetuige, zo belooft hij ondanks de dreiging, tegen hem verklaren. De hoofdonderzoeker belooft eveneens alles te zullen doen om de verdachte achter de tralies te krijgen. „De verdachte is een bekende crimineel. We werken hard aan de zaak, omdat we willen dat buitenlanders veilig zijn op Leyte. We willen gerechtigheid voor het slachtoffer.” Jadran woonde al langere tijd in Padre Burgos, waar hij voor 20.000 euro een huisje had gekocht. Dat geld had hij onder andere bij elkaar gekregen door zijn vrachtwagen te verkopen. Onze landgenoot reed veel in zijn truck, de hele wereld over. Opvallend is dat hoofdverdachte Armando T. - die meestal ’Jojo’ wordt genoemd, kaal is en een zwart baardje heeft - een fascinatie heeft voor vrachtwagens, zo is op zijn sociale media te zien. Alles wijst erop dat de Noord-Hollander ruim drie jaar geleden op brute wijze is vermoord. Het lokale autopsierapport meldt als doodsoorzaak een diepe steekwond tussen zijn achterhoofd en nek. Het lichaam van Svestka, op latere leeftijd verhuisd naar het Gelderse Millingen aan de Rijn, werd gevonden door een dorpsgenoot. Hij is op de Filipijnen begraven. Veel geld Mogelijk dacht de moordenaar dat de Nederlander over veel geld beschikte. Dorpelingen op het eiland Leyte zeggen de moordenaar te kennen. „Een man die jaren in de gevangenis heeft gezeten”, vertelt een andere dorpeling, die niet bij naam wil worden genoemd uit angst voor represailles. Een andere inwoner zegt kapot te zijn van het drama. „Jadran was een goed en bescheiden mens. Iemand die met weinig tevreden was. Hoewel hij geen Filipijn was, hielp hij de bevolking hier tijdens de coronapandemie door geld in te zamelen. Daarvan kocht hij eten voor de mensen die dat het hardst nodig hadden. Ik zal voor hem bidden.” Tekst gaat verder onder de foto © FACEBOOK De in 2021 omgebrachte Nederlander is op de Filipijnen begraven. Jadran Svestka, die een Kroatische vader had, werkte in het verleden als (oorlogs)verslaggever. In 1994 kwam hij zelf in het nieuws nadat hij een week werd vastgezet in een gevangenenkamp op de Balkan, ten tijde van de Bosnische burgeroorlog, toen hij daar als jonge verslaggever, begin dertig, aan het werk was en meereisde met een hulpkonvooi uit Nederland en Duitsland. Kort erop was hij ineens onbereikbaar en gaf familie hem als vermist op. Enkele dagen later bleek dat de Kroatische militie hem had gearresteerd en overgebracht naar een kamp in Ljubuski, aan de westoever van de rivier de Neretva. Hij kwam uiteindelijk weer vrij. Vervolgens reisde hij de hele wereld over, tot hij op de Zuidoost-Aziatische eilandengroep zijn rust leek te hebben gevonden. Bijstand Het ministerie van Buitenlandse Zaken laat in een reactie weten dat er consulaire bijstand aan nabestaanden is verleend. „Over hoe die bijstand eruitziet kunnen we geen mededelingen doen”, meldt een woordvoerder. Hij voegt toe dat Nederland geen rol heeft bij de inhoud van het onderzoek ’omdat er geen opsporingsbevoegdheden in het buitenland zijn’.
    6 points
  11. Voor deze wet en regelgeving hebben wat oude mannen die aan het eind van hun carrière waren gelobyd. Na het werk met hun broodtrommel onder de snelbinders snel naar moeders voor een warme hap om daarna hun taak bij de vakbond weer te vervullen. Geen enkele afspiegeling van de gemiddelde internationa chauffeur.
    6 points
  12. Als je net als Hendrik al jaren in het vak zit en alles al gezien en gedaan heb raak je wel negatief toch.
    6 points
  13. Deze toegewezen gekregen deze week.
    6 points
  14. Ik sta weer in Duitsland, aan de oostkant van Berlijn. Morgen een klein stukje richting Hamburg laden voor Nederland. Polen is dus best wel veranderd, ik was er al een aantal jaren niet meer geweest maar sinds de laatste keer is er echt veel gebeurd. Sowieso met het wegennet, de autobanen liggen er echt netjes bij net zoals de benzinepompen en parkeerplaatsen. Geen rotzooi of troep, gewoon schoon net als de toiletten. Ik had alleen maandagmorgen wat opstartproblemen aan de grens. Ik dacht ff snel een tolkast te regelen maar dat was niet ff snel, totaal 4 uur gestaan. Ze kregen gem niet gekoppeld aan mijn Routex pas. Maar na veel op en neer gebel was dat probleem ook opgelost. Ik rijd met een "binnenland" auto en heb nog niet alle passen en tolsystemen in de auto. Ze zijn er mee bezig 🤣🤣🤣 Vanmiddag de autobaan tussen Poznan en Frankfurt a/d Oder. Dit was vanmorgen naar mijn een na laatste klant 🙈 Zo rijd je hier over het algemeen binnendoor. Dit was gisteravond bij een boer waar ik moest lossen, ook geen oude zooi meer 💪 Ze hadden gister gebeld dat ik eraan kwam en graag nog wilde lossen. Ze zouden blijven wachten. Dus ik gooi de achterdeuren op staat de vrouwelijke heftruck chauffeusse me een beetje glazig aan te kijken. Komt ze met haar telefoon met een of ander vertaal programma aanlopen, dat ze geen pompwagen hebben. Na een telefoontje komt ze naar me toe met weer het vertaal programma, of ik achter haar aan wilde rijden dan gingen we elders lossen. Hoppa, ze was niet bang. Bijna 3 km verderop 🤣 Het zijn echt geen kleine bedrijven. Ik houd er wel van, een beetje binnendoor rijden.
    6 points
  15. Staan weinig NL chauffeurs op die vluchtstrook,en waar de rest geladen heeft of vandaan komt is ook verschillend. Misschien eens nadenken over het fenomeen' rijverbod' is niet echt meer van deze tijd lijkt mij.
    6 points
  16. Ach kom Ger, dit is natuurlijk wel een beetje een onnozele reactie. Het is nu eenmaal een bekend gegeven binnen de transportwereld dat jou oud-werkgever uit Oss dé uitvinder is van het uitvlaggen. Dat kun je proberen te blijven ontkennen maar dat is niet zomaar uit de lucht komen vallen natuurlijk. Dat jij -ondanks dat je voordoet welzijn en arbeidsrecht hoog in het vaandel te hebben- altijd diezelfde oud-werkgever bent blijven verdedigen is ook jou goed recht. Maar dan nog is er geen woord aan gelogen van wat Alain hier zegt, toch? (ik zal 'm vast zelf invullen: een sneu-smiley, het gezuig is weer begonnen, je blijft een kind, kan het forumbeheer niet ingrijpen...)
    6 points
  17. Van buiten ben ik nooit zo'n poetser. Je zal mij iig niet met een spons mijn velgen zien wassen in mijn 3 kwartier pauze 🤣 Maar bij Boekel hebben ze een eigen wasstraat met iemand die gek van auto's wassen is dus heb ik vandaag mijn auto gewassen. Ik ben van binnen wel altijd zuinig, geen schoenen in de auto en meerdere keren per dag de luchtspuit erdoorheen. Er ligt ook verder geen losse zooi bij mij in de auto. Ik heb ook een nieuw interieur besteld, gordijnen stoelhoezen en een leren mat voor over de hele vloer. Dat vind ik dus wel belangrijk. Morgen krijgt hij nog een beurt en word hij uitgelijnd. Ik had aangegeven zondagmorgen of zaterdagavond weer weg te kunnen. Het word nu zondagmiddag, ik ga met een paar adressen naar Polen. Is weer eens wat anders...
    6 points
  18. Ze verzonnen weer es wat nieuws "Moet met een zeilenwagen, want het moet droog blijven " Dus bij deze. Wel via Hoedekenskerke, Kloosterzande en Gent naar Beveren-Leie.
    6 points
  19. De eerste van 2 nieuwe megacombi's gaat bijna de wegen in Nederland onveilig maken
    6 points
  20. Het eerste punt was het continue buiten werken. We hebben eind vorig jaar een periode heel slecht weer gehad en ik was er gewoon klaar mee. Ook liet mijn materiaal het steeds vaker afweten. De auto was bijna 16 jaar oud maat daardoor ging de zin er gewoon af. Ik reed hier al weekenden dus besloten we gewoon eens te kijken of het verder ook zou gaan. Dat was het ook niet helemaal, de hele week met een ander zijn spullen op pad en elke week slepen. Dat probleem was snel opgelost want verder beviel het goed. Voor nu is het goed zo.
    6 points
  21. Het is toch te triest voor woorden dat je alleen maar beroepsmatig chauffeur mag zijn, als je dit soort imbeciele vragen van een te-vroege-schoolverlater, nog enigszins corect kan beantwoorden. Redactioneel is er niks slakken met zout: als er in het gangbare chauffeursjargon een trommel-, schijf- of bedrijfsrem vastzit, bellen we de servicebus, voordat de boel in de hens gaat. Technici hebben de termen: gemonteerd, geplaatst, geïnstalleerd. Trouwens ook de noodrem of parkeerrem is in het wiel geplaatst (behalve bij oude Bedfords die een handrem op de cardanas hadden). Welk onderdeel van het remsysteem is in het wiel gemonteerd? {} Trommelrem {} Schijfrem {} Een trommelrem of een schijfrem En dan nog is het de vraag wat je met de kennis van deze vraag moet.
    6 points
  22. Volgens mij bedoelen wij hetzelfde. Mijn punt is dat we graag een mond vol hebben van hoe goed wij wel niet zijn. Allemaal topchauffeurs die hard hebben moeten blokken voor ons rijbewijs, terwijl “hun” d’r rijbewijs kregen bij een pak cornflakes. Natuurlijk komt die wijsheid ook terecht bij onze Oost-Europese vrienden. En daar reageert die Zivko nu op. “Jullie denken wel dat jullie heel wat zijn, maar wat is dit nu?” Niets meer dan terecht wat mij betreft.
    6 points
  23. Die drie assers zie meer en meer. Hier.... Deze ook.... En waar ik woon is er ook een trucking company.... Hij kan geen personeel houden. Ik ken een vrouwke die daar op kantoor gewerkt heeft.
    5 points
  24. Het zal allemaal wel, mooie verhalen maar ik word er een beetje flauw van onderhand. Meer berichten om 'n ander af te zeiken dan serieuze berichten bij wijze van spreken en een eventueel geïnteresseerde is al lang afgehaakt. Iedereen wil dit forum in de benen houden maar wel met de zaag in de hand: hóe dan In vredesnaam?? Ik ben niet zo van 'straffen en verwijderen' en ga geen rechter spelen; als mensen niet op een normale manier met elkaar om kunnen gaan moet de stekker er misschien toch maar eens uit... Dit gaat helemaal nergens meer over.
    5 points
  25. Of het land creëert zelf grote parkeerterreinen aan de grens om op te vangen Ipv het buurland er mee op te zadelen….
    5 points
  26. Lees jij je berichten wel eens na voordat je ze plaatst Murphy? 🤔
    5 points
  27. Maar die west europeaan die pakweg 1 weekendje per maand meepakt (en liever in zijn eigen wagen blijft) betaalt evenveel boete bij een controle dan de uitgebuite oostblokker die 3 maanden onderweg is. Dat is bij ons al voorgevallen in Duitsland...
    5 points
  28. De werkelijke reden voor het verbod op de 45 uur rust in de cabine ontgaat jou waarschijnlijk. Iedereen vind deze maatregel kolder, ik ook. Echter heeft het Europees Parlement enige tijd terug paal en perk gesteld d.m.v. Mobility Package op het langer dan 45 uur verblijven in de cabine onderweg. Niet om jou en mij te pesten, wél om een bepaalde groep chauffeurs te beschermen tegen uitbuiting, anders gezegd zonder fatsoenlijke voorzieningen 5-6 maanden lang in hun cabine te laten creperen. Voor dat soort excessen is die maatregel dus voor in het leven geroepen. Niet voor die maximaal 2-3 weekendjes die een enkeling uit West-Europa nog onderweg is.
    5 points
  29. Ik kreeg vanmorgen al vrij vroeg de vraag of ik zaterdagmorgen in Hvalpsund wilde laden dus 24 uur zou willen maken onderweg. Ik was heel vroeg begonnen voor mijn doen en je kan hier goed staan dus geen probleem. Ik had woensdagmorgen gekoppeld in Zaandam voor Zweden en toen vanmorgen nog een keer voor een rondje Denemarken. Mooie week dus weer en de teller staat op 41 km vanaf vorige week vrijdag. Dit was gisteravond op Bov. Ik ben blij met de auto, het enige wat nog wel even moet gebeuren is uitlijnen. Ik zal eens vragen of ze dat volgende week vrijdag kunnen doen. Dan ben ik sowieso thuis. Dit is de weg naar Hvalpsund. Ligt midden in Denemarken maar toch aan zee 😇 Terwijl ik dit berichtje typte stuurde mijn jongste zoon een berichtje. Die is geslaagd voor zijn tcvt examen. Ze hadden ook gevraagd of hij adr wilde doen, die is ook lekker bezig.
    5 points
  30. In een bocht trekken ze de assen op. Soms zijn ze meesturend .
    4 points
  31. de verantwoordelijkheid moet bij de mens zelf liggen. maar online veranderd de mens, makkelijker schrijven dan dat je normaal tegen iemand praat. maar op 1 of andere manier zien ze dit niet.... erg jammer...
    4 points
  32. Nah ja , gelukkig zijn ze met de verbouwing van het binnenhof binnen de begroting gebleven .
    4 points
  33. Ger was dus wel in staat nee te zeggen. En als hij zijn zin niet kreeg begon hij een rechtzaak tegen zijn werkgever. Het jammere van dit soort mensen is dat ze denken dat ze alle chauffeurs vertegenwoordigen iets wat helaas voor die mensen niet waar is. Verre van dat. Het antwoord van Ger met zijn companen daarop is altijd, moet je maar lid worden van de bond en de bijeenkomsten bijwonen. Daar kom je dus veelal van die oudere vaak uitgebluste (ex) chauffeurs tegen waarmee niet te praten valt. Er is er maar eentje die weet wat goed voor de chauffeur is, en dat ben jij niet 🤣
    4 points
  34. Sommige dingen zijn we het best toch wel eens. uitgebluste mannen zoals Ger onder andere hebben hun best gedaan om voor de jonge generatie dingen uit gesloten te krijgen die ze zelf altijd wel gedaan hebben. Ik vraag me dan altijd af waarom je dat zou willen , gun je een ander dan echt niks? Of was je zelf niet in staat om “nee” te zeggen als je werk moest doen dat je eigenlijk liever niet wou doen.
    4 points
  35. Pwoaah, het is me toch wat hé.... Sugar Lee Hooper (Marja van der Toorn r.i.p.) was een Nederlands artieste, een beetje excentriek persoon en publiek figuur waar ondanks dat toch veel mensen plezier aan beleefd hebben en helaas veel te vroeg is heengegaan (1948-2010). Ik kan me voorstellen dat zo'n verschijning als Sugar Lee Hooper in dat enge en preutse Amerika een beetje vreemd is. Hier is dat niet zo en daar zijn we eigenlijk best trots op. Dat mensen gewoon zichzelf kunnen zijn zoals ze zelf willen. Hier kan en mag dat gewoon en daar is de grote meerderheid best gelukkig mee. Misschien beter om lekker daar te blijven i.p.v tien keer per jaar deze kant uit te komen om vervolgens hier op een chauffeursforum telkens opnieuw de bevindingen over ons Nederlandse gebruik en gedachtengoed in het belachelijke te trekken en hier te delen. Volgens mij ben je óf te lang weg geweest óf compleet wereldvreemd om het hier nog ooit te kunnen begrijpen, laten we het daar maar op houden... En dat jij een simpel volksvermaak als een Sugar Lee Hooper 'verschikkelijk' vindt dat kan, mijn smaak is het ook niet. Maar dan nog; who the fuck cares??
    4 points
  36. Wat voor non-info haal je hier nu bij? Kun je mij ergens citeren waar ik dit gezegd heb. In dit topic of elders? Ach, misschien stond die parking vol toen hij daar aankwam en kon niet anders dan een stukje verderop op de vluchtstrook gaan staan. Toen jij daar langskwam was er tevoren misschien nèt een auto van die parkeerplaats vertrokken, weet jij veel. Die chauffeur zal daar niet zomaar gaan staan, denk je zelf van wel?
    4 points
  37. 4 points
  38. Een half bericht Hierboven heb ik vandaag uit het Noord-Hollands dagblad geplukt. Er wordt niet constant gecontroleerd dus. Dat is in ieder geval niet alleen de kortste en makkelijkste weg maar ook de snelste weg tot nu toe. Ik had gister maar eens even kentekencheck.nl erbij gepakt. Oplegger (drie-Asser met koeler/zonder laadklep) 8184 kg Trekker 8548 kg Lading 8364 kg Ik zeg 👌 Ik had mijzelf er niet bij gerekend maar je mag 10% overbeladen zijn toch? 🫣
    4 points
  39. Kom op mensen, dit is een transportforum. Geen politiek platform. Blijven we hier -jaren na dato- nog steeds zeiken en zanikken over Corona en het wel of geen nut hebben van vaccinaties of hoe zit dat? Pfff....
    4 points
  40. Als er hier feiten geplaatst worden weet je het niet meer. Is me al een paar keer opgevallen. Dan ga je gelijk weer om je heen slaan. Best wel voorspelbaar, nu haal je Ger er weer bij. Kom zelf eens met feiten ipv vage nergens op onderbouwde filmpjes
    4 points
  41. Of je rijd met een pallet de wagen in en de wagen zakt, dan liggen je deuren er uit.
    4 points
  42. Dan kom je bij de discussie of mensen verantwoordelijk voor hun eigen daden kunnen en willen nemen. Dat is tegenwoordig absoluut niet meer vanzelfsprekend, maar persoonlijk vindt ik dat dat zeker meer mag zijn. Het is weer makkelijk modder gooien naar iemand die in het andere kamp zit, terwijl met de inzichten van nu toch (in mijn ogen) heel duidelijk is dat het hele beleid gewoon fout was. Maar ook dat is typerend, iedereen is overtuigd van zijn eigen gelijk. Ik was nog wel stellig van plan niet in zukke topics te reageren......
    4 points
  43. En we hadden een nieuwe route gevonden en dachten op de losplek te zijn. totdat er van de over kant van de spoorlijn geroepen werd dat we aan die kant moesten zijn🤣🤣. Weer 25 minuten rond rijden . Leuk zo een kaart met aangeven aanrij route en losplek
    4 points
  44. Vorige week mijn rijbewijs CE gehaald en aanstaande vrijdag eerste gesprek bij transportbedrijf die op invalbasis chauffeurs zoekt voor ritten naar Duitsland. Ben benieuwd. Ook nog wat andere ijzers in het vuur. We gaan het zien. Keep jullie posted.
    4 points
  45. agge mar tot 10 kunt telle dan zalt nie meevalle om de 13 en 15 diensturen uit te rekene🤣
    4 points
  46. Klopt Hendrik, ik heb zelf met een 95XF gereden met kenteken begon met BN en was geloof ik ergens van 2004 dacht ik. Jongens van de wasplaats parkeerde s,avonds de auto na het schoonmaken en als ze hem dan niet in neutraal zette kon ik s,morgens met de compressor en een luchtslang er naartoe om eerst lucht te pompen en dan kon je hem neutraal zetten. Heb hetzelfde meegemaakt met een Renault primium. Stonden die dingen nog in de D van drive dan kreeg je hem niet neutraal
    4 points
  47. Ik dacht dat de eerste generatie automaat van DAF daar last van heeft idd. Heb mijn zwager er ook wel eens over gehoord en die reed met een 95XF
    4 points
  48. ik weet niet wat u voor lessen u gevolgd heb voor code 95 . maar voor code 95 hoeft u alleen aanwezig te zijn en in ieder geval geen examen af te leggen.
    4 points
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden