Spring naar bijdragen

Klassement

Populaire bijdragen

Showing content with the highest reputation since 16-04-24 in all areas

  1. IK schaar me dus, in tegenstelling tot jou, niet als een blind paard achter iedere wetgeving die men in Brussel bedenkt. Hoewel ik me wel aan die wetgeving houdt, ik zal wel moeten. Maar dat ik me daarover kritisch uitlaat is aan mij, ik zal daar gelegenheid gebruik van maken wanneer het mij goeddunkt. Als het je niet aanstaat scroll je toch gewoon door, ik heb toevallig evenveel recht als jij om hier voor mijn mening uit te komen. En als ik zo de reacties onderweg een peil zijn er opvallend veel mensen die het wél met mijn eens zijn in deze.( en in nog wat dingetjes in deze wet die te belachelijk voor woorden zijn)
    8 points
  2. Deze toegewezen gekregen deze week.
    6 points
  3. Ik sta weer in Duitsland, aan de oostkant van Berlijn. Morgen een klein stukje richting Hamburg laden voor Nederland. Polen is dus best wel veranderd, ik was er al een aantal jaren niet meer geweest maar sinds de laatste keer is er echt veel gebeurd. Sowieso met het wegennet, de autobanen liggen er echt netjes bij net zoals de benzinepompen en parkeerplaatsen. Geen rotzooi of troep, gewoon schoon net als de toiletten. Ik had alleen maandagmorgen wat opstartproblemen aan de grens. Ik dacht ff snel een tolkast te regelen maar dat was niet ff snel, totaal 4 uur gestaan. Ze kregen gem niet gekoppeld aan mijn Routex pas. Maar na veel op en neer gebel was dat probleem ook opgelost. Ik rijd met een "binnenland" auto en heb nog niet alle passen en tolsystemen in de auto. Ze zijn er mee bezig 🤣🤣🤣 Vanmiddag de autobaan tussen Poznan en Frankfurt a/d Oder. Dit was vanmorgen naar mijn een na laatste klant 🙈 Zo rijd je hier over het algemeen binnendoor. Dit was gisteravond bij een boer waar ik moest lossen, ook geen oude zooi meer 💪 Ze hadden gister gebeld dat ik eraan kwam en graag nog wilde lossen. Ze zouden blijven wachten. Dus ik gooi de achterdeuren op staat de vrouwelijke heftruck chauffeusse me een beetje glazig aan te kijken. Komt ze met haar telefoon met een of ander vertaal programma aanlopen, dat ze geen pompwagen hebben. Na een telefoontje komt ze naar me toe met weer het vertaal programma, of ik achter haar aan wilde rijden dan gingen we elders lossen. Hoppa, ze was niet bang. Bijna 3 km verderop 🤣 Het zijn echt geen kleine bedrijven. Ik houd er wel van, een beetje binnendoor rijden.
    6 points
  4. Voor deze wet en regelgeving hebben wat oude mannen die aan het eind van hun carrière waren gelobyd. Na het werk met hun broodtrommel onder de snelbinders snel naar moeders voor een warme hap om daarna hun taak bij de vakbond weer te vervullen. Geen enkele afspiegeling van de gemiddelde internationa chauffeur.
    5 points
  5. Als je net als Hendrik al jaren in het vak zit en alles al gezien en gedaan heb raak je wel negatief toch.
    5 points
  6. Nah ja , gelukkig zijn ze met de verbouwing van het binnenhof binnen de begroting gebleven .
    4 points
  7. Daar woont een nicht van mij. Niet heel belangrijk. Maar maakte veel foto"s en die stuurde ook maar bij tante. Ook van dit plein. OOOOHHHHH zei mijn tante, op dat plein woonde Sugar Lee Hopper... Ik zei"wie"? Dat is/was een zangeres, nog nooit van gehoord. Even gegoolded, Is is al dood. Zei ik later tegen mijn vriendin in Gilze,"Heb jij ooit de naam gehoord". Wat denk je dat ze zij..... Die zangeres woonde ook in Gilze, of Molenschot, Zij zag haar vaak in Gilze. Beetje a sociaal wijf vertelde zij..... Hier een video... Verschikkelijk..... Was lang geleden in Pernis, t stonkt maar benzine. Nu niet meer. De nicht woont in dit straatje. Leuk wandelen langs de nieuwe maas.
    4 points
  8. Ger was dus wel in staat nee te zeggen. En als hij zijn zin niet kreeg begon hij een rechtzaak tegen zijn werkgever. Het jammere van dit soort mensen is dat ze denken dat ze alle chauffeurs vertegenwoordigen iets wat helaas voor die mensen niet waar is. Verre van dat. Het antwoord van Ger met zijn companen daarop is altijd, moet je maar lid worden van de bond en de bijeenkomsten bijwonen. Daar kom je dus veelal van die oudere vaak uitgebluste (ex) chauffeurs tegen waarmee niet te praten valt. Er is er maar eentje die weet wat goed voor de chauffeur is, en dat ben jij niet 🤣
    4 points
  9. Pwoaah, het is me toch wat hé.... Sugar Lee Hooper (Marja van der Toorn r.i.p.) was een Nederlands artieste, een beetje excentriek persoon en publiek figuur waar ondanks dat toch veel mensen plezier aan beleefd hebben en helaas veel te vroeg is heengegaan (1948-2010). Ik kan me voorstellen dat zo'n verschijning als Sugar Lee Hooper in dat enge en preutse Amerika een beetje vreemd is. Hier is dat niet zo en daar zijn we eigenlijk best trots op. Dat mensen gewoon zichzelf kunnen zijn zoals ze zelf willen. Hier kan en mag dat gewoon en daar is de grote meerderheid best gelukkig mee. Misschien beter om lekker daar te blijven i.p.v tien keer per jaar deze kant uit te komen om vervolgens hier op een chauffeursforum telkens opnieuw de bevindingen over ons Nederlandse gebruik en gedachtengoed in het belachelijke te trekken en hier te delen. Volgens mij ben je óf te lang weg geweest óf compleet wereldvreemd om het hier nog ooit te kunnen begrijpen, laten we het daar maar op houden... En dat jij een simpel volksvermaak als een Sugar Lee Hooper 'verschikkelijk' vindt dat kan, mijn smaak is het ook niet. Maar dan nog; who the fuck cares??
    4 points
  10. Die naam kun je ook gewoon weglaten, niet dat ik er wat om geef hoor maar het riekt wel naar steeds maar blijven zuigen. En onduidelijk kan het misschien wel voor jou zijn, maar er zijn meer mensen op deze aarde, zo als ik al zei de meerderheid was er voor. En dit blijf je ook al tot in den treure herhalen, er zijn meer mensen die geen antwoord hebben gehad, er was gewoon geen tijd voor denk ik. Je blijft maar zuigen en zeuren, erg kinderlijk en dat voor een volwassen vent.
    3 points
  11. Och het is hoe je er zelf naar kijkt, ik heb er nog geen hekel aan, en als ik het zat ben of mijn vrouw wil dat ik stop, dan stop ik dezelfde week nog. En och ik zit vanaf mijn 14e op de auto, met 18 chauffeur, met 19 internationaal dus alles bij elkaar 55 jaar ervaring dus denk wel dat ik weet waar Abraham de mosterd haalt.
    3 points
  12. Sommige dingen zijn we het best toch wel eens. uitgebluste mannen zoals Ger onder andere hebben hun best gedaan om voor de jonge generatie dingen uit gesloten te krijgen die ze zelf altijd wel gedaan hebben. Ik vraag me dan altijd af waarom je dat zou willen , gun je een ander dan echt niks? Of was je zelf niet in staat om “nee” te zeggen als je werk moest doen dat je eigenlijk liever niet wou doen.
    3 points
  13. Duurt wel lang je. Ik dacht dat er een regeer akkoord op hoofdlijnen zou komen. Dat hoeft toch niet zolang te duren. Ik vind het een poppenkast, ze hebben allemaal de mond vol dat we weer vertrouwen in de overheid moeten krijgen en dan dit. Lopen ze niet huilend can de onderhandelingstafel weg doen ze het wel stampvoetend omdat ze hun zin niet krijgen. Triestbis het
    3 points
  14. Vijf jaar terug moeten zoeken om iets te vinden dat je tegen Steenhaas kan gebruiken? Joh… 🤨
    3 points
  15. Mensen zetten een ding op hun hoofd om beter te zien. Paarden krijgen een ding op hun hoofd om maar één richting te zien. Er zijn mensen bij wie ik twijfel wat ze op hun hoofd hebben.
    3 points
  16. Waar ik vandaag m'n halfuurtje pakte reed er net één weg, en toen ik weer ging kwam er achter mij gelijk ook weer één staan. Tussen 3 auto's was de P nog geen minuut onbezet, dus het is onmogelijk te weten hoe de situatie zelfs een minuut eerder op die parkeerplaats was!
    3 points
  17. Wat voor non-info haal je hier nu bij? Kun je mij ergens citeren waar ik dit gezegd heb. In dit topic of elders? Ach, misschien stond die parking vol toen hij daar aankwam en kon niet anders dan een stukje verderop op de vluchtstrook gaan staan. Toen jij daar langskwam was er tevoren misschien nèt een auto van die parkeerplaats vertrokken, weet jij veel. Die chauffeur zal daar niet zomaar gaan staan, denk je zelf van wel?
    3 points
  18. Inspectie constateert 39 overtredingen tijdens Europese controleweek op cabotage DEN HAAG – In de week van 2 tot en met 5 april nam de Inspectie Leefomgeving en Transport (ILT) deel aan de Europese controleweek op cabotage. Cabotage is het vervoer van goederen over de weg binnen een land voor rekening van buitenlandse vervoerders. De ILT controleerde in Bodegraven, Geldrop, Moerdijk, Venlo, Zwolle en op de Maasvlakte. In totaal zijn 120 controles verricht en 39 overtredingen geconstateerd. De meeste overtredingen werden vastgesteld in Bodegraven, Geldrop en op de Maasvlakte. Eerlijke transportmarkt Naast cabotage controleerde de ILT ook op onder andere rij- en rusttijden, ketenaansprakelijkheid en code 95. Op sommige locaties was de Nederlandse Arbeidsinspectie aanwezig om meer inzicht te krijgen in de naleving van de detacheringsrichtlijn, waarvoor de Arbeidsinspectie toezichthouder is. De regels voor cabotage, rij- en rusttijden, ketenaansprakelijkheid, code 95 en detachering zijn gericht op een eerlijke transportmarkt, het verbeteren van de concurrentieverhoudingen en de verkeersveiligheid en de sociale bescherming van de chauffeur. Overtredingen In de controleweek heeft de ILT de volgende maatregelen opgelegd: tien processen-verbaal voor illegale cabotage; tien boeterapporten voor het houden van de normale wekelijkse rust in de cabine. Dit is niet toegestaan; de werkgever moet zorgen voor accommodatie of dat een chauffeur kan terugkeren naar zijn standplaats; twee processen-verbaal vanwege het ontbreken van een bestuurdersattest. Dit attest bewijst dat een niet-EU chauffeur in dienst is bij een Nederlandse transportonderneming en dat de Nederlandse arbeidsvoorwaarden worden gehanteerd; vijf boeterapporten voor verkeerde bediening van de tachograaf, waardoor de rij- en rusttijden onjuist werden geregistreerd; één proces-verbaal vanwege het ontbreken van de code 95. Deze code op het rijbewijs toont de vakbekwaamheid van een chauffeur aan; één proces-verbaal vanwege het ontbreken van de vereiste stootbalk. Bij een afzetcontainer is een stootbalk verplicht als de container meer dan 60 cm van de achterzijde en meer dan 55 centimeter boven het wegdek uitsteekt. Dit is om te voorkomen dat een auto bij een aanrijding onder de container terechtkomt; één proces-verbaal omdat de bestuurder niet in loondienst was; één waarschuwing voor het niet kunnen tonen van de vervoersvergunning. Deze is alsnog ter plaatse gebracht en aan de ILT getoond; acht waarschuwingen voor kleine overtredingen met betrekking tot de rij en-rusttijden en de bediening van de tachograaf. Zoals bijvoorbeeld het niet vastleggen van begin- en eindland en grenspassages. Toezicht ILT De ILT zet zich in voor veilig, eerlijk en duurzaam beroepsgoederenvervoer. Ongelukken in het wegtransport kunnen ontstaan door oververmoeidheid en gebrekkige opleiding van chauffeurs, technische gebreken aan voertuigen of verkeerde belading. Het niet naleven van de regels voor de rij- en rusttijden, belading, vergunningseis of cabotage leidt tot onveiligheid en oneerlijke concurrentieverhoudingen tussen transporteurs. Bovendien kan het niet-naleven van de regels de luchtkwaliteit verminderen en schade aan het wegennet veroorzaken. Handhavers in Europa werken samen De Europese controleweek op cabotage was georganiseerd door de Euro Controle Route (ECR). Binnen de ECR werken de handhavende instanties van EU-lidstaten samen aan een veilige, eerlijke, sociale en duurzame wegtransportsector. Dat doen zij onder andere door harmonisering van de handhaving, kennisdeling, informatie-uitwisseling, training en opleiding en diverse gezamenlijke controles. bron: Transport Online
    2 points
  19. Typisch jij ; als je geen duidelijk uitleg kunt geven begin je altijd mensen te kleineren en te betittelen met de naam van het mannelijke geslachtsdeel.( een "Gerritje"zoals Pierre terecht opmerkt) Ik destijds in de discussie op een heel nette manie aan Tjitse van Rijssel de vraag gesteld waarom hij dit tot zijn speerpunt maakt, hij heeft me daarop nooit een bevredigend antwoord gegeven daarom stel ik nu nogmaals de vraag aan jou : wat denk je dat deze maatregel bijdraagt aan het sociale welzijn van de chauffeur en wat het bijdraagt aan de verkeersveiligheid? ( van de Belgische en Deense overheid weet ik het al : het brengt n.l. veel geld op voor de staatskas) En kom nu niet af dat jij vind dat "ze" uitgebuit" worden, want dat sommigen als paupers leefden( ja, want dat deden ze) kan men ook Met andere regels voorkomen. Ik vrees echter dat er buiten het volgende "Gerritje "aan mijn adres wel nooit een bevredigende uitleg van jou zal komen. Kom Ger, laat me wat weten, maar wél netjes blijven hé, laat zien dat je ook een opvoeding gehad hebt( doe ik ook altijd).
    2 points
  20. Dat ligt er maar net aan wat je in je cabine laadt , hoe oud zij/hij is, en hoe gewillig.
    2 points
  21. Tuurlijk...en zo lullen we ons overal onderuit als het te heet wordt onder de voetjes. Gewoon even een "Gerritje" doen...net zo makkelijk.
    2 points
  22. Dat varieert nogal, eigenlijk is daar geen pijl op te trekken. De ene keer rijd je twee jaar lang zonder problemen tussen alles door, de andere keer sta je drie keer in een half jaar aan de kant. Met name in Frankrijk zit er bij de grotere péages op de snelwegen altijd wel een politiepost. Daar zijn er dus nogal wat van. Dan staat men wel eens -ergens op de dag- bij zo'n péage het (vracht)verkeer op te vangen en te controleren. Daarnaast zijn er ook bepaalde 'beruchte' trajecten waar erg veel gecontroleerd word, bv. de A31 tussen Metz en Nancy, de N10 tussen Poitiers en Bordeaux en zo zijn er nog wel een paar. In België heb je ook een paar van die heikele punten: bij Nivelles is veel controle, tussen Habay en Arlon is ook zo'n stukje waar je met een beetje pech met de douane mee mag. Ook die controleren op het rijtijdenbesluit, al denkt men wel eens van niet Als je wekelijks -soms meerdere keren- deze trajecten of punten passeert van -en naar Frankrijk en de rest van de week over die Franse wegen rijd, dan is de kans op controle veel hoger dan hier in Nederland. De laatste keer dat ik in Nederland controle heb gehad is 24 jaar geleden volgens mij. Dat verklaart dus waarom ik zo af en toe controle heb onderweg. Als ik voor mezelf moet spreken is de laatste controle toevallig vorige week maandag bij de péage Arras geweest, de keer daarvoor in november bij de peage Toul. Ze zijn best schappelijk die Fransen, meestal zien ze best wat door de vingers. Precies zo je jezelf opstelt, een klein beetje de taal spreken kan ook nog wel eens helpen. In Duitsland tref ik dan nog wel eens ADR-controle wanneer ik naar Griekenland moet. Die tanketikettering op een tautliner wekt nieuwsgierigheid op bij de verkeerspolitie en BAG. Maar ook daar nog nooit problemen gehad. Vorig jaar juni werd ik eraf gehaald in Regensburg voor ADR controle. Papieren etc. ingeleverd bij de agent, zijn collega kwam de vracht zelf inspecteren. Toen hij mij zag herkende hij mij van een controle enkele maanden terug en vroeg of ik "wieder nach Griechenland, das land von die sonnenschein" ging met m'n tanks? Ik bevestigde dat, hij liep direct naar het busje, ik kreeg de hele handel terug en hij wenste me "güte fahrt". Zonder iets gecontroleerd of bekeken te hebben. Het valt dus allemaal best mee. De fabels en de grote verhalen onderweg dat je voor twee minuten te lang rijden € 2500,- afrekent en achter iedere boom de Gendarme met een lasergun ligt moet je gewoon naar het rijk der fabelen verwijzen.
    2 points
  23. De manier waarop hij zelf ook wel eens wat doet en reageert bedoel je? maar ik zal hem vanaf nu Grr noemen. Dan staat er geen naam en speel ik niet op de man en weten we zeker dat hij zich niet aan gesproken kan voelen. Toch?
    2 points
  24. Klopt. En zal nu ook wel zo worden want via de weeglussen mag er geen bekeuring gegeven worden. “Jouw” activiteiten worden wel geregistreerd. (En bij meerdere constatering van te zwaar volgt er ook een schrijven naar de kentekenhouder) Als er daadwerkelijk iemand aanwezig is op de locatie wordt je bij constatering via de weeglussen meegenomen naar een geijkte weegbrug. Daar volgt de uiteindelijke controle. zo pikt men dus de echte overtreders er uit.
    2 points
  25. Formatie besprekingen duren schijnbaar te lang ! Vandaar de discussie over overstekende eendjes🤔
    2 points
  26. Echt waar he. En dit soort volk mag stemmen. Wie maakt ze wakker? 🤣🤣🤣🤣 Mie god wat een sinmpele zielen. koste me van de week bij Vetschau drie kwartier en ik werd nie eens gecontroleerd verdomne. !!!
    2 points
  27. in februari toch nog gedacht ik kijk nog een beetje om me heen, en kwam toen hier terecht eerste maanden op een SSC gereden en nu deze nog gekregen.
    2 points
  28. Ben jij op elke as evenveel te zwaar dan? Bij een luchtgeveerde oplegger zullen de aslasten dicht bij elkaar liggen, maar bij de trekker en zeker bij een combi kunnen er grote verschillen in de (over)belading van de assen zitten. Ik weet niet of het bij trucks ook voorkomt, maar bij personenwagens is het maximum gewicht niet altijd hetzelfde als de voor-en achteras opgeteld. Als m'n drie trailerassen 10% overbeladen zijn kan het totaalgewicht soms minder dan 5% te zwaar zijn, dus slaap ze 😉
    2 points
  29. Maar vrijwel de meesten kunnen niet zover lopen aan 1 stuk🤣
    2 points
  30. https://www.parool.nl/wereld/heeft-dubai-zichzelf-onder-water-gezet-noodweer-mogelijk-gevolg-van-kunstmatige-regen~b7c3c8a4/ Bij cloud seeding wordt onder meer zilverjodide in de lucht gespoten, legt meteoroloog Floris Lafeber van Weerplaza uit. “Dat zijn chemicaliën die ervoor zorgen dat vocht zich versneld ophoopt en zich vormt tot regendruppels. Dat resulteert vervolgens in een bui.” Ik meen hier eens gelezen te hebben dat het weer niet te beïnvloeden valt. Tegendeel is toch waar volgens het Parool en diverse andere kranten. 🤔
    2 points
  31. Deze "oplossing"vluchtstroken afsluiten lijkt beetje op 'illegalen/insluipers problematiek bij calais.men sluit de parkeerplaatsen af ,dan kan men daar niet meer insluipen🤔. Daar los je het probleem niet mee op je verschuift het alleen maar.
    2 points
  32. Dat denk ik wel. Het transito -en uitgaand verkeer in Duitsland staat ook stil met zo'n feestdag, waar dan ook. En ook daar is het aanbod aan zwaar verkeer veel groter dan men op de parkeerplaatsen kwijt kan. Er zijn genoeg voorbeelden van, en dan hoeft het niet eens specifiek om een rijverbod te gaan. Volle pechstroken is daar dagelijkse kost, op iedere parkeerplaats langs iedere autobahn. Hier -waar nu deze discussie over gaat- word een probleem gecreëerd of het probleem nóg groter gemaakt dan het is. Terwijl men hier in Nederland al jaren bekend is met de volle vluchtstroken vanwege een rijverbod en er verders ook amper iets aan doet.
    2 points
  33. Dat hoeven ze ook niet. Maar als op meer dan 50 km vóór dat laatste plekje aan de grens alles al volstaat, waar moeten ze dan parkeren? Daarnaast; het aanbod aan vrachtverkeer van en naar oost-Europa wat door Duitsland heen moet is en ergens strand vanwege dat rijverbod is nu eenmaal veel te groot om alles op die paar parkeerplaatsen op de route naar Duitsland weg te zetten. De enige oplossing is het opheffen van die rijverboden, niets anders.
    2 points
  34. Nou, blijven jullie maar effe lekker discussiëren over Corona en meer van die onzin. Ik heb gisteren een ritje regio Toulouse gedaan en heb vanmorgen weer gekoppeld met een collega onder Parijs. Nu ga ik nog een keer terug naar Beziérs. Zaterdag of zondag als ik thuiskom heb ik 4300 kilometer gereden. Misschien blijf ik het weekend wel staan, dan kan ik dat hier op het forum vertellen. Het maakt mij namelijk niet uit of -en waar ik het weekend sta. Ik kick wel heel erg op bevestiging ofwel "likes" op dit forum. Nu sta ik bij een heel fijne routier. "Le Drop" tussen Clermont-Ferrand en Montpellier. Morgen ga ik over de brug bij Millau. Misschien kan ik een foto maken. Vanavond heb ik 6 Kir en een emmer rode wijn op. Gewoon omdat het kan, niet omdat het moet. En ook erg lekker gegeten. Ik eet en drink namelijk wat ik lekker vind, niet omdat het goedkoop is. Ik kan het allemaal gemakkelijk betalen, daarom verander ik 10 keer per jaar van opdrachtgever.
    2 points
  35. Deze regel( EU561/2006 art8.8) bestaat al langer natuurlijk, echter enige jaren geleden deelde de vakbond (CNV) flyers uit op alle denkbare plaatsen waar chauffeurs plachten te verblijven; in chauffeursrestaurants, bij tankstations, bij portiers van grote containerrederijen, kortom overal waar chauffeurs verbleven. In de flyer werd gewag gemaakt van een grote voorkeur van dit artikel, het verblijf in de cabine tijdens de normale wekelijkse rust van 45 uur. Dezelfde tijd verscheen hier op dit forum ook de schrijver van dit artikel in de flyer; de heer Tjitze.van.Rijssel ,in een life sessie waarop men vragen kon stellen . Omdat ik, als (oud) internationaal chauffeur het nut niet begreep van zo een maatregel, vroeg ik hem hier netjes wat zijn motivatie dan wel mocht zijn om deze maatregel cout que cout erdoor te drukken. De enige reactie van hem was op dat moment "dat hij het fijn vond dat ik zijn flyer ook gelezen had" DE meningen hier op het forum van de leden was verdeeld; sommigen waren, evenals ik , rigoreus tegen en zagen het nut er niet van in; anderen namen het voor kennisgeving aan, in de wetenschap dat het op, hun geen betrekking had. Een enkeling zoals Ger was er ,om onduidelijk reden, wél een voorstander van. Dus dat de vakbond er niet van het standpunt van de chauffeurs op de hoogte was is zeker niet zo. In een zeldzaam, kriegelig, mailtje van TvR antwoordde hij mij wel dat ik niet wist wat het standpunt van zijn leden was. W.B de werkgeversbonden: ik heb in die tijd wat P.B.contact gehad met ons oud lid Karel 65 ( R.I.P.) ( Kees de Hoop) dat was een werkgever, en daar speelde het verhaal wél, die hadden ook zo hun twijfels aan het effect van deze regel. Daarom reageer ik ook iedere keer weer als dit standpunt ter sprake komt, de heer v Rijssel heeft mijn Emailadres en mijn telefoonnummer ( dat staat in het mailtje dat ik hem gestuurd heb. Hij mag altijd reageren als hij duidelijkheid wil verschaffen over zijn standpunt en mij vertellen waarom hij vind dat deze maatregel de verkeersveiligheid en het sociale welzijn van de chauffeur verhoogd( hoewel ik bang ben dat hij dit niet kan)
    1 point
  36. Een echte en serieuze discussie over Sugar Lee Hooper en waar zij wel of niet gewoond heeft. Dit geloof je zelf niet... Chauffeursforum anno 2024....
    1 point
  37. Precies, grote poppekast. Maar verder ga ik je maar niks vertellen want dat vind je toch weer een complot. enne wat betreft dat vertrouwen in de politiek en de nieuwszenders. A, nee’ laat maar want das ook een complot🤣🤣
    1 point
  38. De frequentie m.b.t. transportcontroles in Frankrijk en België ligt inderdaad een stuk hoger dan hier in Nederland. Alleen kun jij dat niet weten, je komt er nooit...
    1 point
  39. Ik ja! Je mankeert toch niks aan je ogen, of wel soms?
    1 point
  40. Hoort dat niet eerder in het ongevallen topic thuis Ron? Of is dit ook al een vooropgezet complot? 😆
    1 point
  41. Vliegen is ook onnatuurlijk. Vrijwel iedereen kan zwemmen.
    1 point
  42. Geen idee. Laatste 2 dagen niks tot weinig van gehoord. Jij wel?
    1 point
  43. Sorry Hendrik, maar ik noem dit niet het beinvloeden van het weer. Dit is enkel het ontrekken van water uit de lucht, dmv chemicalien. Dit is ook zeer plaatselijk (Dubai is niet zo groot). Het beivloeden van het weer, verwacht ik eerder de verandering van temperatuur, sneeuw, etc over grotere gebieden. En ja, hier heeft blijkbaar een arabier niet goed om z'n tulband heen gekeken. Toen de wlken er waren, had hij enkele vliegtuigen aan de grond kunnen laten (minstens de helft van de 7 a 8). Groet Ron
    1 point
  44. Denk je nu echt dat er ergens één land in Europa is dat voor die 3-4 dagen per jaar dat er een rijverbod geld, speciaal grote parkings aan gaat leggen om het vrachtverkeer kwijt te kunnen? Nee. En dat is ook helemaal de discussie niet. De Nederlandse instanties (Rijkswaterstaat, IL&T etc.) zijn al sinds jaar en dag bekend met het feit dat tijdens een buitenlandse feestdag met een rijverbod, de toestroom aan vrachtverkeer wat niet verder mag de spuigaten uitloopt. Waar men heel goed weet hoe nijpend de situatie is omtrent het parkeren richting de grens met een rijverbod en in plaats dat men een gedegen oplossing biedt, sluit men nu gemakshalve ook de vluchtstrook waar al die eerdere jaren de vrachtwagens gewoon konden parkeren tot het rijverbod werd opgeheven. Je redenering is van dezelfde soort simpele bekrompenheid als die eerdere posting van je, je hebt duidelijk nooit iets met dit soort zaken te maken.
    1 point
  45. Of het land creëert zelf grote parkeerterreinen aan de grens om op te vangen Ipv het buurland er mee op te zadelen….
    1 point
  46. Ze hoeven niet persè door te rijden tot het laatste plekje vóór de grens. Als je gokt en het lukt niet: de mazzel en stuur ze maar door Duitsland in. De volgende keer stoppen ze wel ergens anders.
    1 point
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden