Spring naar bijdragen

Klassement

Populaire bijdragen

Showing content with the highest reputation on 28-03-24 in Berichten

  1. Klopt Hendrik, ik heb zelf met een 95XF gereden met kenteken begon met BN en was geloof ik ergens van 2004 dacht ik. Jongens van de wasplaats parkeerde s,avonds de auto na het schoonmaken en als ze hem dan niet in neutraal zette kon ik s,morgens met de compressor en een luchtslang er naartoe om eerst lucht te pompen en dan kon je hem neutraal zetten. Heb hetzelfde meegemaakt met een Renault primium. Stonden die dingen nog in de D van drive dan kreeg je hem niet neutraal
    2 points
  2. Ik dacht dat de eerste generatie automaat van DAF daar last van heeft idd. Heb mijn zwager er ook wel eens over gehoord en die reed met een 95XF
    2 points
  3. Je parkeert geen 1 voertuig in de versnellings dacht ik. Of doet de handrem 't niet?
    1 point
  4. Scania had er ook last van. Eind 2014 'n verse gehuurde Streamliner zaterdagmiddag in de versnelling weggezet: maandagmorgen hebben ze er ook met 'n andere trekker naast staan klooien om er lucht in te pompen. Ding was niet te starten.
    1 point
  5. Hetzelfde als ze het woord "diesel" in typen, dan zet de spelling corrector er al zelf " vervuilende" voor.
    1 point
  6. Het is toch te triest voor woorden dat je alleen maar beroepsmatig chauffeur mag zijn, als je dit soort imbeciele vragen van een te-vroege-schoolverlater, nog enigszins corect kan beantwoorden. Redactioneel is er niks slakken met zout: als er in het gangbare chauffeursjargon een trommel-, schijf- of bedrijfsrem vastzit, bellen we de servicebus, voordat de boel in de hens gaat. Technici hebben de termen: gemonteerd, geplaatst, geïnstalleerd. Trouwens ook de noodrem of parkeerrem is in het wiel geplaatst (behalve bij oude Bedfords die een handrem op de cardanas hadden). Welk onderdeel van het remsysteem is in het wiel gemonteerd? {} Trommelrem {} Schijfrem {} Een trommelrem of een schijfrem En dan nog is het de vraag wat je met de kennis van deze vraag moet.
    1 point
  7. Volgens mij bedoelen wij hetzelfde. Mijn punt is dat we graag een mond vol hebben van hoe goed wij wel niet zijn. Allemaal topchauffeurs die hard hebben moeten blokken voor ons rijbewijs, terwijl “hun” d’r rijbewijs kregen bij een pak cornflakes. Natuurlijk komt die wijsheid ook terecht bij onze Oost-Europese vrienden. En daar reageert die Zivko nu op. “Jullie denken wel dat jullie heel wat zijn, maar wat is dit nu?” Niets meer dan terecht wat mij betreft.
    1 point
  8. Dan denk ik dat de Slavische vrienden hier toch iets dichter bij de realiteit staan.. Deze pechvogel ging waarschijnlijk niet -tot grote frustratie van zijn collega's- de file voorbij over de vluchtstrook. Wel een soortgelijk ongeval, maar toch net even anders en daarom zonder de "boontje komt om zijn loontje" sneer waar de meeste berichten op de diverse sites vol van staan waar het gaat over de auto van Weeda. Hier klinkt een andere boodschap, precies diezelfde boodschap als die een Engelse collega mij zo'n 20 jaar geleden al mee gaf toen we samen een 'spectaculair ongeval' bij de Kennedy-tunnel passeerden en die ik daarna nooit meer vergeten ben : "Lach nooit te hard; vandaag hij, morgen wij".... Hoe langer je rijdt, hoe verder je gaat en hoe meer je ziet, hoe beter je die boodschap begrijpt...
    1 point
  9. Precies dat. Maar als je je auto’s thema’s meegeeft als “No rules” of ermee verwijst naar maffia series, dan straal je al iets uit van wetteloosheid. Waarschijnlijk is deze chauffeur er net eentje van het type dat ze graag zien in Klundert. Best stoer zo de file voorbij klapperen. Totdat het fout gaat. En dan gaan janken dat je auto’s zo in de spotlights staan…
    1 point
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden