Spring naar bijdragen

Klassement


Populaire bijdragen

Showing content with the highest reputation since 09-07-19 in all areas

  1. 12 points
    Ok, terug naar het onderwerp. 😉 Vandaag had ik mijn eerste inwerkdag bij de jumbo. Super locatie, erg leuke collega's en de vrachtwagen waarin ik reed was erg netjes en nieuwer dan de leswagen. De ritten waren ook leuk, dronten en enschede. In enschede wel per ongeluk bij de lidl ingeparkeerd (krap daar!) door een foute routeaanwijzing vd planning, maar ook wel weer grappig. 🤣 Daarna toch de nieuwe jumbo gevonden met een dock als beloning. 😉 Al met al een erg leuke dag van 12u gehad, op naar de volgende! 👍
  2. 10 points
    Wist je dat ............… er al aan begonnen ben ? en zie hier...…………….. is op een witte ondergrond en vallen de witte vlakken weg en de 2e is op Marine blauwe ondergrond en valt het zwarte bijna weg dus ik denk dat eea het beste uitkomt op een donker blauwe ondergrond die iets lichter is da de Marine blauwe versie, maar als eerste ontwerp niet echt slecht denk ik. De tekst wordt een beetje te klein en wordt gepriegel. Dit is 10 x 10 cm en kan overal op worden gestreken en moet dan met de hand verder worden vastgezet , kleinere oppervlakken kan ook natuurlijk . Zou goed op b.v. donkerblauwe T shirts ( tint lichter dan de Marine blauwe kleur) direct kunnen worden op geborduurd denk ik en is geen verkeerde kleur denk ik voor ons soort werk , uitzonderingen daargelaten. Opbouwende kritiek is altijd welkom !😏 P.S. de gele kleur van de B vlag valt weg op de foto maar is puur de foto, is dezelfde kleur als op de witte ondergrond.
  3. 10 points
    Die rode auto op de foto speelt geen enkele rol en heeft geen enkel aandeel in het ongeval wat daar heeft plaatsgevonden. Jean schetst zomaar een denkbeeldige situatie waarin de chauffeur heeft moeten uitwijken voor een auto die daar geparkeerd stond aan zijn stuurkant en daarbij de overkapping over het hoofd heeft gezien. Vervolgens komt onze Jumbo-expert en ervaringsdeskundige die ons precies kan vertellen dat het negen van de tien keer politici en account-managers zijn die hun lease-auto's asociaal parkeren, en vervolgens ook uren blijven staan. En daarom rijd zo'n Jumbo-chauffeur gewoon de overkapping ondersteboven... Hij was eerder al verkeerd gestuurd door zijn fijne collega's van de Jumbo, maar eenmaal het filiaal gevonden en aangekomen zat hij precies op dat moment met zijn neus in zijn dashboard omdat zijn boordcomputer plots de geest gaf toen hij een USB-stick met een virus in de autoradio stak en de rook opeens tot onder zijn stuur vandaan kwam. Vervolgens stond daar de auto van Marc Rutte die effe een doos appelflappen wilde kopen maar stiekem naar de hoeren was gegaan en uren weg bleef. En als je van de rook in de cabine al niks meer ziet en er staat dan ook nog een auto in de weg, dan heb je wel eens zo'n dingetje...
  4. 10 points
    De offerte is aangevraagd voor de truck die ik wilde. Actros steamspace 230 met tunnel van 17cm. 1845 met nagenoeg alles drop en dran. Ga alleen nog ff aangeven dat ik gewone spiegels wil[emoji38] Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk
  5. 9 points
    Monte Bianco by night
  6. 9 points
    Afgelopen vrijdag had ik een gesprek over het vervolg van mijn carrière bij Nabuurs. Nabuurs bood mij een jaarcontract,en één loonschaal omhoog aan,ik zette in op een contract voor onbepaalde tijd en twee loonschalen omhoog. Gisteren ontving ik in de loop van de dag het bericht dat mijn verzoek was ingewilligd.
  7. 9 points
    Nou het examen is gelukt! Bedankt allemaal voor de tips (ook in de andere topics). 👍
  8. 9 points
    Nee Simon, hij heeft gelijk. Als n timmerman, arts, brandweerman, slager, minister en noem maar op 1, 5 of 127 uur te lang werkt hoor je niemand en zij vullen hun zakken dan ook nog n's. Wij daarentegen zijn 28 dagen lang aangeschoten wild. Ik ben niet meer de jongste maar vind dit nog steeds zwaar onterecht. Wij aan de ketting, dan iedereen aan de ketting. Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk
  9. 8 points
    Beide zonen hun werkpaard (hier op een festival in Breim).
  10. 8 points
  11. 8 points
    Het probleem met onze 'vriendjes' uit het oosten is dat zij -na zoveel jaar de kat uit de boom gekeken te hebben en zich onderdanig opgesteld te hebben- nu ook weten hoe het spelletje hier gespeeld word hier en gewoon hondsbrutaal zijn geworden. Dit in combinatie met de cultuur waaruit ze komen maakt dat het iedere dag wild-west is op de autobaan. Zo ook in dit voorbeeld, ze hebben gewoon het schijt aan alles. Ik zie het iedere dag opnieuw...
  12. 8 points
    Vanavond samen met RobNiat aan tafel in Donzère!!
  13. 7 points
  14. 7 points
    Jammer dat je er zo over denkt. Het is nl gebeurd waar ik bij was. In Utrecht bestaat/bestond geen weg sleep regeling, het desbetreffende filiaal had veel overlast van bepaalde auto's. De filiaalhouder en de politie waren blij met mijn oplossing, want zelfs een auto die gevaarlijk de weg blokkeert kon men niet eens weg slapen, bij het gebrek aan een sleepdienst. En de kosten zijn simpel te verhalen: Wilt u uw auto terug? Staat op het parkeerterrein van de politie, eerst betalen aub. Dus...eerst is het lease-bak bij een winkelfiliaal, even later is het weer een auto van één of andere politicus die in de weg staat voor de tram. Vervolgens word die auto 'even' weg getild door een paar mensen uit die tram. Vertel eens, hoe doe je dat eigenlijk? Zo'n BMW, Audi of Mercedes uit het grotere segment van pakweg rond de 1800-2000k+ kg pak je effe met een paar man op in zijn wielkasten en die zet je een eind verderop op de stoep? Of met jou oplossing in het geval van het filiaal in Utrecht en het gebrek aan een sleepdienst; jullie hebben met een man of acht de betreffende auto naar het parkeerterrein van de politie gedragen waarna de eigenaar hem daar kon ophalen? Serieus met alle respect, maar hoe meer ik van je lees hoe dieper mijn wenkbrauwen fronzen. Wat een onzin allemaal.
  15. 7 points
    Klopt. Het maakt geen drol uit of een auto betaald is van spaarcentjes (of van de bedrijfsrekening), of dat deze geleased wordt. Waar ik op doel met theorie en praktijk is het volgende...... Nagamij schrijft dat wanneer er het omgeroepen wordt, de eigenaar van de auto deze (al dan niet snel) zal verplaatsen. In theorie zou dat wel een zo kunnen zijn. De praktijk echter is dat het niemand een donder kan schelen dat hun voertuig in de weg staat en dat daardoor er iemand nodeloos staat te wachten. Niet hun probleem........ Wil je daadwerkelijk dat zo iemand vlot komt aangelopen zal je minimaal moeten laten omroepen dat je een flinke schade aan dat voertuig hebt veroorzaakt en dat men zich daarom snel zal moeten melden bij dat voertuig. Ik heb dit al meerder keren bij de hand gehad op een bouw. Niemand die reageert in een volle keet van wie een auto of bus is. Tot je zegt dat je de zijkant er uit hebt gereden. Dan kan er wel iemand in de benen komen.
  16. 7 points
  17. 7 points
    Even lieflijk plaatsje ergens middenin Frankrijk. Zo’n tachtig kilometer noordwestelijk van Millau. Ik kom even niet op de naam, maar komende maandag komt het Tour de France circus hier langs.
  18. 7 points
    Ik denk dat het al veel eerder fout gaat, namelijk bij de opleiding... In de praktijk kan er van alles fout gaan, geen moeite mee, daarom heb je ook les op de openbare weg en staat er zo'n blauwe 'L' op het dak denk ik. Hoewel ik zo m'n twijfels heb als een lesauto vanaf de linker rijstrook de afrit nog vlak voor 'n vrachtauto moet halen maar oké. De theorie echter, daar gaat veel meer mis. Waar je ooit gedurende enkele maanden 'n avond per week naar de rijschool ging om verkeersborden en - regels te leren (niet alleen droog stampen maar uitleg en verdieping met hulpmiddelen, van 'cases' tot speelgoedauto's) gebeurt dit tegenwoordig merendeels in één dag. En daar gaat het mis denk ik... De dagelijkse, simpele dingetjes blijven wel hangen maar zaken die je niet dagelijks tegenkomt en ingewikkelder kwesties worden vergeten en men dóet maar wat op de weg. In- en uitvoegen horen daar zeker bij, maar ook de betekenis van de combinatie van 'n onderbroken en een ononderbroken streep kennen bar weinig automobilisten; net als de regels bij 'n versperde weghelft bijvoorbeeld. En de collega's in het filmpje: het is niet netjes, maar mensen zijn we allemaal. Als je als invoeger ziet dat het gat dicht gereden wordt, ga je dan afremmen met de kans op stilstaan? Andersom, komt er een kraan aan met een hele kudde vrachtwagens er achter ga je dan ook niet proberen 'm vóór te zijn? Ik als chauffeur bij een bedrijf dat als "80-er" bekend staat zie het vaak genoeg: uit alle macht proberen de barre gaanders toch nog vóór je in te voegen, en als dat een stukje vluchtstrook kost dan gebeurt dat ook. Nou, wees gerust: ik heb een hekel aan het alternatief (opdrukken) dus laat de cruise er wel even af. Maar voeg ik in en heb de ruime dan voeg ik ook in en laat me niet op de vluchtstrook drukken.
  19. 6 points
  20. 6 points
  21. 6 points
    Soms zie nog eens wat leuks bij het lossen😎
  22. 6 points
    Beton plaatjes geladen. Duurt ff maar het zat erin. Totaal 50t bc geeft 4t teveel aan. Mooi vrachie.
  23. 6 points
    heb net de graafmachine in de loods gezet. naar een lange dag werken en nu geniet van een koud een nu een week vakantie heb. en volgende week ga genieten . van de nijweegse vierdaagse die ik even ga lopen.
  24. 6 points
    En nu het hele plaatje. Het blijkt een limited edition te zijn, slechts 200 in Nederland en nog geen 2000 wereldwijd.
  25. 6 points
    Oh? Ik knalde de eerste keer een hele lichtbak in het donker van de gevel bij AH in Someren-Eind. Stuuras, dat kende ik nog niet natuurlijk. Liet ook nog effe een container vlees van de klep af donderen die gewoon afgespoeld werd en de toonbank in ging. M'n eerste rit, één brok ellende. Toen al had ik besloten dat AH en ik geen lang huwelijk zou worden....
  26. 6 points
    Bella Italia
  27. 6 points
    Oud ade vanochtend Weer een mooi plekje om te komen, ik was er gelukkig niet breed
  28. 6 points
    Essers chauffeur is al op het matje geroepen over het geval. Naar buiten toe wordt hij gesteund door de directie, want wettelijk gezien heeft hij geen fout gemaakt. Wat er intern gezegd of geregeld word ga ik hier ook niet openbaar maken 😋
  29. 5 points
  30. 5 points
    Op 16, 23 en 30 juli heb ik de rijlessen, 5 uur per keer. Mocht ik extra lessen nodig hebben dan kan dat in augustus worden gedaan. Op 29 augustus zijn de Praktische Toets en Toets Besloten Terrein gepland, 2 september weer 5 uur les en de volgende dag 4 uur les voorafgaand aan het rijexamen. Ik heb geen idee hoe snel ik vertrouwd raak met de bakwagen, de afmetingen en het manoeuvreren maar ik laat alles lekker relaxt over me heen komen. Ik weet ondertussen door het bijrijden meer dan voldoende "lastige adressen" waar ik op kan oefenen en ik ga er vanuit dat de instructeur het mij ook moeilijk gaat maken. Prima, kom maar op!
  31. 5 points
    is van 2 weken terug maar goed. Ff vrachie deuren lossen Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
  32. 5 points
    Nou met die tempraturen van laatst is het wel minder erg.... Je hebt mooi wat te bekijken vanaf hoogte
  33. 5 points
    ja dat kan. ik zelf loop 50 km en daar doe ik ongeveer 10 uur over. en ik vindt het een mooie uitdaging. en natuurlijk heb ik ook wel momenten dat ik denk. waar ben je aan begonnen. maar naar 3 jaar is het een verslaving geworden.
  34. 5 points
    Dat zou je ook kunnen doen ja. Maar daar moet je een klein beetje voor leren. En gezien het gemiddelde iq van de Dikken chauffeur zou dat zonde zijn van het geld en van de tijd.
  35. 5 points
    Je spreekt nu alleen voor jezelf, en ook nog voor het werk wat je nu doet. Ik durf er mijn hand dan ook voor in het vuur te steken dat ook Matthieu H. in vroegere tijden wel eens met z'n kop buiten de raam heeft gehangen. Was het niet van de slaap dan wel van de -vul zelf maar in. Of zeg ik nu iets heel vreemds?... Het gaat hier niet om dat jij iedere dag fit en uitgerust achter het stuur zit, er zitten nog 154.000 andere collega's dagelijks op de weg waarvan er zeker een aantal een risico vormen omdat ze slaapgebrek of wat dan ook hebben. De gevolgen van die risico's van oververmoeidheid in onze beroepsgroep kunnen vele malen desastreuzer zijn dan die van de timmerman of de slager die ik mijn voorbeeld aanhaalde. Daarom zijn daar strengere regels -lees het rijtijdenbesluit- op uitgevonden die zwaarder gehandhaafd worden. Niet altijd even handig om daar mee om te moeten gaan of beperkt te worden, en dat geld uiteraard ook voor mij. Daar hoef ik verders geen andere voorbeelden bij aan te halen of tekst en uitleg te geven, jij loopt lang genoeg mee om precies te begrijpen wat ik bedoel. Verders, er word altijd heel dramatisch gedaan over de 'torenhoge' boetes voor z.g. een paar minuten overschrijding. Dikwijls is er veel meer aan de hand, alleen dat word er nooit bij verteld. Mijn ervaring is dat het allemaal reuze meevalt, en met een beetje aanneembare reden is alles uit te leggen. Die lui zijn dan ook niet van gisteren: dikwijls heb je geluk, soms heb je pech en betaal je. It's all in the game...
  36. 5 points
    "The way to Paradise", links -of rechtsom doet er niet toe. Altijd blij als ik deze borden weer zie!
  37. 5 points
  38. 5 points
  39. 5 points
    Wat een top-chauffeur ben ik toch
  40. 5 points
    Die timmerman rijdt na een vermoeiende dag (waarin hij dus heel veel uurtjes getimmerd heeft) doodleuk VERMOEID met zijn wagen terug naar huis....
  41. 5 points
    Ik rij nu zo'n 25 jaar Frankrijk. Heb nog nooit een bekeuring gehad voor mijn rijtijd en wetktijd . En ben echt geen heilige daarin . Maar je moet niet wekelijks overtredingen maken ....dan gaan ze moeilijk doen . Dus nee ..ben er niet bang voor die nieuwe tago . Privacy ....mmmmm...dat hebben wij eigenlijk al niet meer. Zeker als je een BC hebt . Dus ... Maar hebben we het er zelf niet naar gemaakt dat dit wordt ingevoerd door al het fraude die gepleegd wordt ...!!! Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk
  42. 4 points
  43. 4 points
    Nagamiji.....jouw oplossing: is dat met burgers de auto optillen en wegzetten/op en neer wippen ?? Ik vraag het maar........ooit bij stil gestaan dat JIJ dan een leuke rechtzaak aan je broek kan krijgen ivm schade aan de auto ? Politie zal NOOIT een auto weg laten slepen als deze verkeerd/hinderlijk geparkeerd staat, enkel als het een gevaar voor het overige verkeer zorgt Ik heb ooit eens 1 uur klem gestaan bij een schouwburg. Politie kwam kijken, gaf me een hand en wenste me verder sterkte, maar zij deden niks Mocht je een auto opzij gaan lopen wippen, met pompwagens gaan lopen klooien dan ben JIJ verantwoordelijk voor de schade En.......ook JIJ mag aantonen dat die schade er al zat 😉 Succes
  44. 4 points
  45. 4 points
  46. 4 points
    Ik praat ook niemand goed, in dit geval had ik ook wel mijn voet gelicht. Of ik nu die essers was of die wat opkwam. Maarja, de wereld zit vol idioten en dat zien wij elke dag weer.. Zegt deze idioot...
  47. 4 points
    Als je zoeen gele voorbij rijdt, ( tja dat doe je nu eenmaal want ze gaan niet sneller dan streep 80 ) Dan denk je wel eens, zou dat nu hubbie zijn
  48. 4 points
    Ik zou jullie op de hoogte houden: maandag begint mijn inwerktraject van minimaal 4 dagen met een mentorchauffeur(omdat ik mijn rijbewijs net heb kan het langer worden). Ik heb alvast een vrij duidelijk handboek gemaild gekregen over hoe het allemaal ongeveer werkt. Wat dat betreft begint het al goed, best duidelijke info. 👍 Tot nu toe nette begintijden om tien voor 8.
  49. 4 points
    Vanmiddag eindelijk even geen file op de A2, en dan dit nummer op de radio... 'De conussen vliegen uit je speakers' riepen ze in die tijd er bij Op zoek naar de clip trof ik deze live-versie uit 2014, oude-mannen-rock
  50. 4 points


×
×
  • Nieuwe aanmaken...