Spring naar bijdragen

Klassement

Populaire bijdragen

Showing content with the highest reputation since 21-03-24 in all areas

  1. Zolang er geen dodelijke slachtoffers te betreuren zijn vind ik het prima dat een chauffeur even goed in de zeik genomen wordt om zijn stommiteiten. Ik snap een dergelijke site ook niet als er wordt geluisterd naar een werkgever die foto’s verwijderd wil zien. En grappen maken? Er kan werkelijk niets gebeuren zonder dat er binnen de kortste keren grappige memes of opmerkingen over komen. Wat mij betreft een hele gezonde manier om met tegenslagen om te gaan. Van een beetje (zelf-)spot is nog nooit iemand dood gegaan. Wat mij betreft is het een typisch tijdsbeeld van nu, dat iedereen zo gepamperd is en dat er vooral maar niemand zich ook maar op één enkele wijze gekwetst mag worden. Ik houd me liever afzijdig van dat woke gedoe. Maak ik een stomme fout dan mag daar gerust om gelachen worden. Zeg ik wat doms dan mag je me ook rustig terechtwijzen.
    13 points
  2. Een kleine up-date: Gisterenavond ( zaterdag 23-03) hadden wij een reunie van de oud-Bas chauffeurs, Jos was daar ook bij aanwezig; hij was zelfs een van de organisatoren van het gebeuren. IK heb hem ook nog even gesproken en hij vertelde mij dat het hem, gezien de omstandigheden en wat hem in het verleden overkomen is redelijk goed gaat. Echter zijn doel, weer terug op de vrachtwagen gaat hem niet meer worden, hij heeft wel zijn B rijbewijs teruggekregen van het CBR, maar zijn vrachtwagenrijbewijs krijgt hij niet meer terug omdat hij met twee braches om zijn benen moet lopen, hij heeft "klapvoeten" en tevens zijn zijn zenuwbanen in zijn benen onherstelbaar beschadigd. Zijn lust en zijn leven: het rijden met de vrachtauto door Europa is hem dus afgenomen. De gerechtelijke vervolging van de daders loopt nog, de hoofdverdachte, de opdrachtgever blijft nog steeds ontkennen. Dit heeft voor Jos weinig nadelige gevolgen, hij is door de verzekering behoorlijk schadeloos gesteld, hij wil ze echter wél allemaal achter slot en grendel zien om wat ze hem hebben aangedaan.
    12 points
  3. Ik was net weer een beetje om me heen aan het kijken. Het werk wat ik doe is leuk en afwisselend en je maakt op een hele makkelijke manier veel uren. Je komt overal en ik had alle vrijheid. Iig geen planner die de hele dag achter je aanbeld. Maar elke week lopen zeulen met je spullen is ook niet alles, en elke week met de spullen van een ander op pad ook niet, nou zijn de meeste chauffeur erg zuinig op het materiaal en is het wagenpark ook recent. Ideaal is het niet. Dus ik had aangegeven dat ik weer wat anders ging doen en alleen nog maar zo af en toe een weekend ritje te gaan doen. Daar dachten ze anders over, of ik interesse had in een vaste auto dan.... Ik heb er even over nagedacht maar was er redelijk snel uit. Ik krijg een bijna nieuwe mercedes giga space. Ik ben er blij mee, nu eerst even een weekje thuis, wat bijscholing doen en mijn rijbewijs verlengen. En dan vrijdag hopelijk op pad met mijn vaste auto.
    7 points
  4. Volgens mij bedoelen wij hetzelfde. Mijn punt is dat we graag een mond vol hebben van hoe goed wij wel niet zijn. Allemaal topchauffeurs die hard hebben moeten blokken voor ons rijbewijs, terwijl “hun” d’r rijbewijs kregen bij een pak cornflakes. Natuurlijk komt die wijsheid ook terecht bij onze Oost-Europese vrienden. En daar reageert die Zivko nu op. “Jullie denken wel dat jullie heel wat zijn, maar wat is dit nu?” Niets meer dan terecht wat mij betreft.
    6 points
  5. Het is toch te triest voor woorden dat je alleen maar beroepsmatig chauffeur mag zijn, als je dit soort imbeciele vragen van een te-vroege-schoolverlater, nog enigszins corect kan beantwoorden. Redactioneel is er niks slakken met zout: als er in het gangbare chauffeursjargon een trommel-, schijf- of bedrijfsrem vastzit, bellen we de servicebus, voordat de boel in de hens gaat. Technici hebben de termen: gemonteerd, geplaatst, geïnstalleerd. Trouwens ook de noodrem of parkeerrem is in het wiel geplaatst (behalve bij oude Bedfords die een handrem op de cardanas hadden). Welk onderdeel van het remsysteem is in het wiel gemonteerd? {} Trommelrem {} Schijfrem {} Een trommelrem of een schijfrem En dan nog is het de vraag wat je met de kennis van deze vraag moet.
    5 points
  6. ik weet niet wat u voor lessen u gevolgd heb voor code 95 . maar voor code 95 hoeft u alleen aanwezig te zijn en in ieder geval geen examen af te leggen.
    4 points
  7. Om met 'vriend' Koos Spee te spreken: wie om aandacht vraagt krijgt aandacht! Je hoeft niet andermans ellende breed uitgemeten op internet te zetten, als het een ongeluk betreft tenminste. Maar als je als beroepschauffeur de file voorbij rijdt via de vluchtstrook en dan in de berm terecht komt heb je dat toch echt jezelf aangedaan en passen termen als karma of boontje komt om z'n loontje wel als onderschrift bij die foto wat mij betreft. En met bijvoorbeeld een witte XF val je minder op dan met een Iveco in de special paint: ook dat is een keus.
    4 points
  8. Ik denk dat je als werkgever niet bij een desbetreffende site moet gaan lopen zeuren om de foto’ s te verwijderen maar dat je beter wat kan gaan doen met de mentaliteit van de desbetreffende chauffeur. ik heb meerdere versies voorbij zien komen, en heb geen idee wat waar is. Maar als deze chauffeur daadwerkelijk moedwillig met gang over de vluchtstrook is gereden om zo de file voorbij te gaan dan word het toch tijd voor een gesprekje lijkt me.
    4 points
  9. Tsja, als je zowiezo al in het oog springt met het materiaal, daarnaast ook eens bekendheid geniet (positief dan wel negatief) binnen het transportgebeuren, met die wetenschap rechts over de vluchtstrook een file in gaat halen om vervolgens het hele span in de naastgelegen sloot te parkeren; sorry, maar dan vraag je er toch wel een beetje zelf om. Geen mooier vermaak dan leedvermaak zegt men wel eens, en dat kan haast niet treffender dan bij dit specifieke ongeval.. Als je dit soort volk achter het stuur hebt zitten dat ongevraagd jouw materiaal en daarmee jouw naam letterlijk 'de greppel in kiepert' zonder dat je daar zelf iets aan kan doen, dan snap ik zo'n werkgever wel. De beheerder van die betreffende site snapt dat waarschijnlijk ook. Daarnaast; het is niet de eerste keer dat deze firma het nieuws haalt. Een ander ongeval waar volgens mij een slippartij aan vooraf ging waar niemand iets aan kon doen, maar ik kan me voorstellen dat je er als werkgever op een gegeven moment wel klaar mee bent om telkens opnieuw op iedere site de brokken te zien liggen.
    4 points
  10. Klopt Hendrik, ik heb zelf met een 95XF gereden met kenteken begon met BN en was geloof ik ergens van 2004 dacht ik. Jongens van de wasplaats parkeerde s,avonds de auto na het schoonmaken en als ze hem dan niet in neutraal zette kon ik s,morgens met de compressor en een luchtslang er naartoe om eerst lucht te pompen en dan kon je hem neutraal zetten. Heb hetzelfde meegemaakt met een Renault primium. Stonden die dingen nog in de D van drive dan kreeg je hem niet neutraal
    3 points
  11. Tenzij er een zeker diploma aan vasthangt natuurlijk. Bij een cursus voor ADR aanwezig zijn zal best volstaan om genoeg uren bij elkaar te sprokkelen voor de Code 95. Maar het diploma kun je gedag zeggen als je niet voldoende scoort bij het examen.
    3 points
  12. Dan denk ik dat de Slavische vrienden hier toch iets dichter bij de realiteit staan.. Deze pechvogel ging waarschijnlijk niet -tot grote frustratie van zijn collega's- de file voorbij over de vluchtstrook. Wel een soortgelijk ongeval, maar toch net even anders en daarom zonder de "boontje komt om zijn loontje" sneer waar de meeste berichten op de diverse sites vol van staan waar het gaat over de auto van Weeda. Hier klinkt een andere boodschap, precies diezelfde boodschap als die een Engelse collega mij zo'n 20 jaar geleden al mee gaf toen we samen een 'spectaculair ongeval' bij de Kennedy-tunnel passeerden en die ik daarna nooit meer vergeten ben : "Lach nooit te hard; vandaag hij, morgen wij".... Hoe langer je rijdt, hoe verder je gaat en hoe meer je ziet, hoe beter je die boodschap begrijpt...
    3 points
  13. Ons superieuriteitsgevoel is blijkbaar inderdaad al wel bekend in Europa. Mooi dat onze Slavische vriend Zivko daar even de nadruk op legt. 🤭
    3 points
  14. Precies dat. Maar als je je auto’s thema’s meegeeft als “No rules” of ermee verwijst naar maffia series, dan straal je al iets uit van wetteloosheid. Waarschijnlijk is deze chauffeur er net eentje van het type dat ze graag zien in Klundert. Best stoer zo de file voorbij klapperen. Totdat het fout gaat. En dan gaan janken dat je auto’s zo in de spotlights staan…
    3 points
  15. Zit dan met mijn schele ogen naar een wildvreemde te seinen😵
    3 points
  16. Ik dacht dat de eerste generatie automaat van DAF daar last van heeft idd. Heb mijn zwager er ook wel eens over gehoord en die reed met een 95XF
    2 points
  17. --> Ameisen Ficker, als je het per se uit elkaar zou willen schrijven, maar een Duitser zou gewoon Ameisenficker schrijven .
    2 points
  18. Hetzelfde als ze het woord "diesel" in typen, dan zet de spelling corrector er al zelf " vervuilende" voor.
    2 points
  19. Klopt…..in geval van E-learning Na afronding van het online gedeelte moet u een eindtoets doen. Pas als u het eerste online gedeelte helemaal heeft afgerond mag u aan het klassikale gedeelte beginnen. Het klassikale gedeelte begint met de bespreking van de eindtoets. Om te bewijzen dat u het online gedeelte heeft afgerond krijgt u een certificaat. Dit certificaat moet u meenemen en laten zien aan de opleider bij het klassikale deel. Dit certificaat kunt u uitprinten, maar u mag ook de digitale versie laten zien. bron: https://www.cbr.nl/nl/veelgestelde-vragen/wat-is-de-e-learning-voor-nascholing-code-95
    2 points
  20. Die P zegt me niks maar is een broer van Herman.
    2 points
  21. Mooi dat het gezien de omstandigheden goed met hem gaat👍
    2 points
  22. Jij blij! 😁 Rijd nu 4 weken zonder, maar het went sneller dan ik verwacht had!
    2 points
  23. Maakte een opmerking over 2 en 3 letter grepen. Maar ik had 't fout.
    1 point
  24. Het maakt mij niet uit wat je hier in eerste instantie wilde zeggen Ibo. Maar van Jan heb ik hier nog nooit een reactie gelezen van meer dan twee regels. Hij stond nu niet bepaald bekend om zijn weloverwogen en goed geformuleerde postings. Dáár duid ik op.
    1 point
  25. iig gefeliciteerd met het resultaat. Ik ben tegenwoordig zelf ook instructeur B C E en je wil niet weten welke fouten wij in de E-learning vinden. Bijvoorbeeld in de E-learning over verkeersregels was een vraag; Moet u alle voertuigen die blauwzwaailicht en sirene voeren voor laten gaan? a) ja. b) nee. Volgens de E-learning was het antwoord b. Met als argument: Alleen de door de overheid toegestane diensten. Dit antwoord is niet juist, want op de weg kan een automobilist niet van alle voertuigen zien of ze zijn toegestaan.
    1 point
  26. Wat dan? Je computer thuis aanzetten en zorgen dat je minimaal 4 uur online bent voor een cursus van nog geen uur om zodoende die tijd vol te krijgen, om vervolgens nog een paar simpele meerkeuzevragen in te vullen over materie waar je nog nooit eerder van gehoord hebt?
    1 point
  27. Jan P .?? Bedoel je Jan Putter ?
    1 point
  28. Da's Jan D. Een jaar of 10/12 naar Canada geëmigreerd en heeft z'n zaakjes goed voor mekaar.
    1 point
  29. Of je nu geslaagd bent of niet, als je maar aanwezig bent is belangrijk voor de nascholing Alleen bij het rijden moet je wat doen, of zou slapen in een truck ook voldoen 😉
    1 point
  30. Ik heb deze vraag neergelegd bij en een examinator van het CBR als ook bij een van het IBKI, zij adviseren om deze vragen te melden bij het CBR. Alleen bij melding kan het CBR actie ondernemen tegen foute vraagstellingen. Beide waren ze eens dat het antwoord A moet zijn.
    1 point
  31. Ik kan verlichting ook apart aan en uit zetten. Bijvoorbeeld dat je alleen voor stadslicht heb en dat zijverlichting en achter alles uit blijft
    1 point
  32. Onderin het midden van het midden display op i drukken.
    1 point
  33. Jammer man. Dan heb je zo'n high tech auto en dan zitten er nog van die antieke dode hoek makers op.
    1 point
  34. Hele dagen TV kijken tegenwoordig Andre 😁
    1 point
  35. 1 point
  36. Nou. De enige reden dat men over de vluchtstrook rijd kan een noodgeval zijn en verder heeft men daar niks te zoeken. Ook niet met gepaste snelheid. Door zulk volk sta jij enkel langer in de file.
    1 point
  37. Welkom in de wereld van computers en sensoren😏
    1 point
  38. In ieder geval de Iveco met laag dak ditmaal , als je op deze manier brokken maakt mag je van mij aan de schandpaal , dit is gewoon asociaal en gevaarlijk rijgedrag in mijn ogen en zal vast niet stapvoets zijn gegaan , cursus waardig , wordt nog wel op het al wetende fb , verteld dat hij uit moest wijken voor een ander die ook de vluchtstrook op wilde en dat deze chauffeur op een heldhaftige manier een ongeluk heeft weten te voorkomen , je hebt er domweg niets te zoeken dus fout, dus af, wie het is mag niet uit maken , krenk in het ego helpt vaak wel .
    1 point
  39. Ik weet nu wel gelijk om welke firma het gaat. Zonder deze commotie was dit hele “nieuwtje” aan mij voorbij gegaan. Maar was dit nu weer die Iveco dan? Of lees ik dat verkeerd?
    1 point
  40. Ging ook rond via WhatsAp en kreeg ook iets mee over alom bekende firma met een rode Iveco. Zoiets hou je toch tegenwoordig en daarom beter geen gekke dingen uithalen want voor je het weet ga je rond op de sociale media
    1 point
  41. 1 point
  42. En hij kan natuurlijk altijd nog besluiten om voor een Nederlander bomen van SE naar NL of BE te toeren😜
    1 point
  43. Och in Zweden kan die ook naar hartelust toeren als hij dat zou willen.. en met zo een Volvo erbij ben je ook gauw weer de bossen in
    1 point
  44. Met Trieftol op de a9 bij zijkanaal c
    1 point
  45. Ik snap je helemaal, dan zou ik ineens ook wel chauffeur willen worden !
    1 point
  46. Zet hier maar ff het een en ander neer, maar in een ander topic schreef ik al dat het volgende week weer gaat gebeuren. 7 maart was de laatste controle en zoals te verwachten waren alle bloedwaarden mooi in stijgende lijn maaja vooraf toch altijd dat gevoel van eerst zien en dan geloven. Zodoende kreeg ik van de dokter het groen licht om langzaam aan het werk weer op te pakken want hij wist wel dat dat mijn doel was. Afgelopen week een dag met een collega mee geweest en dat ging lekker dus besloten om de komende week dinsdag en donderdag te rijden. Week daarop als dat goed gaat maandag, woensdag en vrijdag, en zo bouwen we het een beetje op. 29 april krijg ik nog een keer een botboring voor beenmerg onderzoek, en daarna alleen nog om de zoveel tijd bloedonderzoek,
    1 point
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden