Spring naar bijdragen

Klassement

Populaire bijdragen

Showing content with the highest reputation since 18-04-24 in all areas

  1. IK schaar me dus, in tegenstelling tot jou, niet als een blind paard achter iedere wetgeving die men in Brussel bedenkt. Hoewel ik me wel aan die wetgeving houdt, ik zal wel moeten. Maar dat ik me daarover kritisch uitlaat is aan mij, ik zal daar gelegenheid gebruik van maken wanneer het mij goeddunkt. Als het je niet aanstaat scroll je toch gewoon door, ik heb toevallig evenveel recht als jij om hier voor mijn mening uit te komen. En als ik zo de reacties onderweg een peil zijn er opvallend veel mensen die het wél met mijn eens zijn in deze.( en in nog wat dingetjes in deze wet die te belachelijk voor woorden zijn)
    9 points
  2. Uit de krant van vandaag: Bizarre wending moordzaak Nederlander op Filipijnen: ’Verdachte vermoordt vermeende handlanger’ MARCEL VINK Aangepast: 6 min geleden49 min geledenin BINNENLAND 0 PADRE BURGOS - De moordzaak op de Filipijnen rond de 61-jarige Nederlander Jadran Svestka heeft na ruim drie jaar een bizarre wending gekregen. De hoofdverdachte heeft volgens de lokale politie inmiddels zijn handlanger om het leven gebracht, en mogelijk nóg meer moorden gepleegd. Een seriemoordenaar lijkt Jadran fataal geworden. De angst in de regio is groot. De Nederlander Jadran Svestka werd ruim drie jaar geleden op de Filipijnen vermoord. De verdachte van dit misdrijf lijkt nu ook zijn handlanger te hebben omgebracht. Dat blijkt uit documenten opgesteld door de leider van het onderzoek, in het bezit van De Telegraaf, dat de zaak al jaren op de voet volgt. Cita Mulder, een nicht van het slachtoffer, reageert geschrokken op de ontwikkeling, maar zegt ook opgelucht te zijn dat er eindelijk schot in de zaak lijkt. „Het is een vreselijke zaak. Ik hoop dat de dader snel wordt gepakt.” „De hoofdverdachte, het meesterbrein, is iemand die zeer nauw was verbonden aan Jadran Svestka”, meldt de hoofdonderzoeker die verantwoordelijk is voor de moordzaak van onze landgenoot. „Een andere verdachte van dit misdrijf heeft hij inmiddels vermoord, denken we. Hij bedreigt bovendien onze getuigen.” De hoofdverdachte bleef lange tijd op vrije voeten omdat er nog geen arrestatiebevel was uitgevaardigd. Gehavende lichaam Svestka - geboren en opgegroeid in het Noord-Hollandse Krommenie - kwam begin 2021 op het Filipijnse eiland Leyte om het leven. Zijn gehavende lichaam werd gevonden, bedekt onder bananenbladeren. Het was lang een mysterie wat hem was overkomen. BEKIJK OOK: Mysterieuze dood Nederlander op Filipijnen: ’Vermoord door buur’ De hoofdonderzoeker meldt dat het onderzoek na drie jaar desondanks in een stroomversnelling is gekomen. „We hebben het geluk dat dankzij onze inspanningen personen toch bereid zijn gevonden te getuigen in de zaak.” Er zijn in totaal zeker vier verdachten, blijkt uit de documentatie. Drie van hen hebben de hoofdverdachte geholpen. Tekst gaat verder onder de foto © FACEBOOK Jadran Svestka zamelde tijdens de coronapandemie geld in om eten te kunnen kopen voor de allerarmsten op de Filipijnen. Cruciaal is een getuige die heeft gezien wat er is gebeurd. Hij beweert tegenover De Telegraaf doodsbang te zijn. „De verdachte wil dat ik mijn mond houd over de zaak. Daarom ben ik bang. Het bezorgt me zoveel stress dat ik ook niet kan werken.” Veilig Op 9 mei zal de ooggetuige, zo belooft hij ondanks de dreiging, tegen hem verklaren. De hoofdonderzoeker belooft eveneens alles te zullen doen om de verdachte achter de tralies te krijgen. „De verdachte is een bekende crimineel. We werken hard aan de zaak, omdat we willen dat buitenlanders veilig zijn op Leyte. We willen gerechtigheid voor het slachtoffer.” Jadran woonde al langere tijd in Padre Burgos, waar hij voor 20.000 euro een huisje had gekocht. Dat geld had hij onder andere bij elkaar gekregen door zijn vrachtwagen te verkopen. Onze landgenoot reed veel in zijn truck, de hele wereld over. Opvallend is dat hoofdverdachte Armando T. - die meestal ’Jojo’ wordt genoemd, kaal is en een zwart baardje heeft - een fascinatie heeft voor vrachtwagens, zo is op zijn sociale media te zien. Alles wijst erop dat de Noord-Hollander ruim drie jaar geleden op brute wijze is vermoord. Het lokale autopsierapport meldt als doodsoorzaak een diepe steekwond tussen zijn achterhoofd en nek. Het lichaam van Svestka, op latere leeftijd verhuisd naar het Gelderse Millingen aan de Rijn, werd gevonden door een dorpsgenoot. Hij is op de Filipijnen begraven. Veel geld Mogelijk dacht de moordenaar dat de Nederlander over veel geld beschikte. Dorpelingen op het eiland Leyte zeggen de moordenaar te kennen. „Een man die jaren in de gevangenis heeft gezeten”, vertelt een andere dorpeling, die niet bij naam wil worden genoemd uit angst voor represailles. Een andere inwoner zegt kapot te zijn van het drama. „Jadran was een goed en bescheiden mens. Iemand die met weinig tevreden was. Hoewel hij geen Filipijn was, hielp hij de bevolking hier tijdens de coronapandemie door geld in te zamelen. Daarvan kocht hij eten voor de mensen die dat het hardst nodig hadden. Ik zal voor hem bidden.” Tekst gaat verder onder de foto © FACEBOOK De in 2021 omgebrachte Nederlander is op de Filipijnen begraven. Jadran Svestka, die een Kroatische vader had, werkte in het verleden als (oorlogs)verslaggever. In 1994 kwam hij zelf in het nieuws nadat hij een week werd vastgezet in een gevangenenkamp op de Balkan, ten tijde van de Bosnische burgeroorlog, toen hij daar als jonge verslaggever, begin dertig, aan het werk was en meereisde met een hulpkonvooi uit Nederland en Duitsland. Kort erop was hij ineens onbereikbaar en gaf familie hem als vermist op. Enkele dagen later bleek dat de Kroatische militie hem had gearresteerd en overgebracht naar een kamp in Ljubuski, aan de westoever van de rivier de Neretva. Hij kwam uiteindelijk weer vrij. Vervolgens reisde hij de hele wereld over, tot hij op de Zuidoost-Aziatische eilandengroep zijn rust leek te hebben gevonden. Bijstand Het ministerie van Buitenlandse Zaken laat in een reactie weten dat er consulaire bijstand aan nabestaanden is verleend. „Over hoe die bijstand eruitziet kunnen we geen mededelingen doen”, meldt een woordvoerder. Hij voegt toe dat Nederland geen rol heeft bij de inhoud van het onderzoek ’omdat er geen opsporingsbevoegdheden in het buitenland zijn’.
    6 points
  3. Voor deze wet en regelgeving hebben wat oude mannen die aan het eind van hun carrière waren gelobyd. Na het werk met hun broodtrommel onder de snelbinders snel naar moeders voor een warme hap om daarna hun taak bij de vakbond weer te vervullen. Geen enkele afspiegeling van de gemiddelde internationa chauffeur.
    6 points
  4. Als je net als Hendrik al jaren in het vak zit en alles al gezien en gedaan heb raak je wel negatief toch.
    6 points
  5. Deze toegewezen gekregen deze week.
    6 points
  6. Die drie assers zie meer en meer. Hier.... Deze ook.... En waar ik woon is er ook een trucking company.... Hij kan geen personeel houden. Ik ken een vrouwke die daar op kantoor gewerkt heeft.
    5 points
  7. Het zal allemaal wel, mooie verhalen maar ik word er een beetje flauw van onderhand. Meer berichten om 'n ander af te zeiken dan serieuze berichten bij wijze van spreken en een eventueel geïnteresseerde is al lang afgehaakt. Iedereen wil dit forum in de benen houden maar wel met de zaag in de hand: hóe dan In vredesnaam?? Ik ben niet zo van 'straffen en verwijderen' en ga geen rechter spelen; als mensen niet op een normale manier met elkaar om kunnen gaan moet de stekker er misschien toch maar eens uit... Dit gaat helemaal nergens meer over.
    5 points
  8. In een bocht trekken ze de assen op. Soms zijn ze meesturend .
    4 points
  9. de verantwoordelijkheid moet bij de mens zelf liggen. maar online veranderd de mens, makkelijker schrijven dan dat je normaal tegen iemand praat. maar op 1 of andere manier zien ze dit niet.... erg jammer...
    4 points
  10. Nah ja , gelukkig zijn ze met de verbouwing van het binnenhof binnen de begroting gebleven .
    4 points
  11. Daar woont een nicht van mij. Niet heel belangrijk. Maar maakte veel foto"s en die stuurde ook maar bij tante. Ook van dit plein. OOOOHHHHH zei mijn tante, op dat plein woonde Sugar Lee Hopper... Ik zei"wie"? Dat is/was een zangeres, nog nooit van gehoord. Even gegoolded, Is is al dood. Zei ik later tegen mijn vriendin in Gilze,"Heb jij ooit de naam gehoord". Wat denk je dat ze zij..... Die zangeres woonde ook in Gilze, of Molenschot, Zij zag haar vaak in Gilze. Beetje a sociaal wijf vertelde zij..... Hier een video... Verschikkelijk..... Was lang geleden in Pernis, t stonkt maar benzine. Nu niet meer. De nicht woont in dit straatje. Leuk wandelen langs de nieuwe maas.
    4 points
  12. Ger was dus wel in staat nee te zeggen. En als hij zijn zin niet kreeg begon hij een rechtzaak tegen zijn werkgever. Het jammere van dit soort mensen is dat ze denken dat ze alle chauffeurs vertegenwoordigen iets wat helaas voor die mensen niet waar is. Verre van dat. Het antwoord van Ger met zijn companen daarop is altijd, moet je maar lid worden van de bond en de bijeenkomsten bijwonen. Daar kom je dus veelal van die oudere vaak uitgebluste (ex) chauffeurs tegen waarmee niet te praten valt. Er is er maar eentje die weet wat goed voor de chauffeur is, en dat ben jij niet 🤣
    4 points
  13. Sommige dingen zijn we het best toch wel eens. uitgebluste mannen zoals Ger onder andere hebben hun best gedaan om voor de jonge generatie dingen uit gesloten te krijgen die ze zelf altijd wel gedaan hebben. Ik vraag me dan altijd af waarom je dat zou willen , gun je een ander dan echt niks? Of was je zelf niet in staat om “nee” te zeggen als je werk moest doen dat je eigenlijk liever niet wou doen.
    4 points
  14. Pwoaah, het is me toch wat hé.... Sugar Lee Hooper (Marja van der Toorn r.i.p.) was een Nederlands artieste, een beetje excentriek persoon en publiek figuur waar ondanks dat toch veel mensen plezier aan beleefd hebben en helaas veel te vroeg is heengegaan (1948-2010). Ik kan me voorstellen dat zo'n verschijning als Sugar Lee Hooper in dat enge en preutse Amerika een beetje vreemd is. Hier is dat niet zo en daar zijn we eigenlijk best trots op. Dat mensen gewoon zichzelf kunnen zijn zoals ze zelf willen. Hier kan en mag dat gewoon en daar is de grote meerderheid best gelukkig mee. Misschien beter om lekker daar te blijven i.p.v tien keer per jaar deze kant uit te komen om vervolgens hier op een chauffeursforum telkens opnieuw de bevindingen over ons Nederlandse gebruik en gedachtengoed in het belachelijke te trekken en hier te delen. Volgens mij ben je óf te lang weg geweest óf compleet wereldvreemd om het hier nog ooit te kunnen begrijpen, laten we het daar maar op houden... En dat jij een simpel volksvermaak als een Sugar Lee Hooper 'verschikkelijk' vindt dat kan, mijn smaak is het ook niet. Maar dan nog; who the fuck cares??
    4 points
  15. Ik zal niet in herhaling proberen te vallen... Dat T.v.R.- verhaal zit jou hoog schijnbaar, hoe lang is dat onderhand geleden? Zover ik weet heeft noch die man noch zijn werkgever iets met dit forum uit te staan; dat antwoord ga je hier nooit krijgen.
    3 points
  16. "Ja maar hij..." Vingerwijzen is makkelijk, zich achter 'n ander verschuilen ook. Men kan ook lezen en het daar bij laten; wetende dat e.e.a. van kwaad tot erger gaat.
    3 points
  17. Ho even, mag ik hier een kleine nuance aanbrengen in jou uitleg m.b.t. "Een Gerritje doen"? Ik kan de link met de naam van het mannelijk geslachtsdeel namelijk niet maken of ergens terugvinden. Even zoeken op het internet levert een andere definitie zoals deze van de "Stichting Nederlandsche Letterkunde". Die luidt als volgt; Gerritje; zelfstandig naamw., mannelijk Afgeleid van; "een Gerritje doen" -uitspraak; Ge[rrit]jə -afbreekpatroon; Ger-rit-tje -verbuigingen; Gerritjes (meervoud) -synoniemen; huichelen, liegen, bedriegen Definitie; 'het doen van beweringen en uitspraken en deze later weerspreken, zich van de domme houden, zich in onschuld verhullen of op slinkse en achterbakse wijze ontkennen wanneer het tegendeel bewezen word, de beweringen of uitspraken op feitelijke onwaarheid berusten of op felle kritiek stuiten'. Gezegden (synoniem NL alg.); -"zijn keutel intrekken" -"mijn naam is Haas" -"ich habe es nicht gewußt" (D)
    3 points
  18. Dat ligt er maar net aan wat je in je cabine laadt , hoe oud zij/hij is, en hoe gewillig.
    3 points
  19. Die naam kun je ook gewoon weglaten, niet dat ik er wat om geef hoor maar het riekt wel naar steeds maar blijven zuigen. En onduidelijk kan het misschien wel voor jou zijn, maar er zijn meer mensen op deze aarde, zo als ik al zei de meerderheid was er voor. En dit blijf je ook al tot in den treure herhalen, er zijn meer mensen die geen antwoord hebben gehad, er was gewoon geen tijd voor denk ik. Je blijft maar zuigen en zeuren, erg kinderlijk en dat voor een volwassen vent.
    3 points
  20. Dit topic is ook bedoeld voor niet per se ter zake doend gebabbel Pierre
    3 points
  21. Och het is hoe je er zelf naar kijkt, ik heb er nog geen hekel aan, en als ik het zat ben of mijn vrouw wil dat ik stop, dan stop ik dezelfde week nog. En och ik zit vanaf mijn 14e op de auto, met 18 chauffeur, met 19 internationaal dus alles bij elkaar 55 jaar ervaring dus denk wel dat ik weet waar Abraham de mosterd haalt.
    3 points
  22. Duurt wel lang je. Ik dacht dat er een regeer akkoord op hoofdlijnen zou komen. Dat hoeft toch niet zolang te duren. Ik vind het een poppenkast, ze hebben allemaal de mond vol dat we weer vertrouwen in de overheid moeten krijgen en dan dit. Lopen ze niet huilend can de onderhandelingstafel weg doen ze het wel stampvoetend omdat ze hun zin niet krijgen. Triestbis het
    3 points
  23. Vijf jaar terug moeten zoeken om iets te vinden dat je tegen Steenhaas kan gebruiken? Joh… 🤨
    3 points
  24. Mensen zetten een ding op hun hoofd om beter te zien. Paarden krijgen een ding op hun hoofd om maar één richting te zien. Er zijn mensen bij wie ik twijfel wat ze op hun hoofd hebben.
    3 points
  25. Inspectie constateert 39 overtredingen tijdens Europese controleweek op cabotage DEN HAAG – In de week van 2 tot en met 5 april nam de Inspectie Leefomgeving en Transport (ILT) deel aan de Europese controleweek op cabotage. Cabotage is het vervoer van goederen over de weg binnen een land voor rekening van buitenlandse vervoerders. De ILT controleerde in Bodegraven, Geldrop, Moerdijk, Venlo, Zwolle en op de Maasvlakte. In totaal zijn 120 controles verricht en 39 overtredingen geconstateerd. De meeste overtredingen werden vastgesteld in Bodegraven, Geldrop en op de Maasvlakte. Eerlijke transportmarkt Naast cabotage controleerde de ILT ook op onder andere rij- en rusttijden, ketenaansprakelijkheid en code 95. Op sommige locaties was de Nederlandse Arbeidsinspectie aanwezig om meer inzicht te krijgen in de naleving van de detacheringsrichtlijn, waarvoor de Arbeidsinspectie toezichthouder is. De regels voor cabotage, rij- en rusttijden, ketenaansprakelijkheid, code 95 en detachering zijn gericht op een eerlijke transportmarkt, het verbeteren van de concurrentieverhoudingen en de verkeersveiligheid en de sociale bescherming van de chauffeur. Overtredingen In de controleweek heeft de ILT de volgende maatregelen opgelegd: tien processen-verbaal voor illegale cabotage; tien boeterapporten voor het houden van de normale wekelijkse rust in de cabine. Dit is niet toegestaan; de werkgever moet zorgen voor accommodatie of dat een chauffeur kan terugkeren naar zijn standplaats; twee processen-verbaal vanwege het ontbreken van een bestuurdersattest. Dit attest bewijst dat een niet-EU chauffeur in dienst is bij een Nederlandse transportonderneming en dat de Nederlandse arbeidsvoorwaarden worden gehanteerd; vijf boeterapporten voor verkeerde bediening van de tachograaf, waardoor de rij- en rusttijden onjuist werden geregistreerd; één proces-verbaal vanwege het ontbreken van de code 95. Deze code op het rijbewijs toont de vakbekwaamheid van een chauffeur aan; één proces-verbaal vanwege het ontbreken van de vereiste stootbalk. Bij een afzetcontainer is een stootbalk verplicht als de container meer dan 60 cm van de achterzijde en meer dan 55 centimeter boven het wegdek uitsteekt. Dit is om te voorkomen dat een auto bij een aanrijding onder de container terechtkomt; één proces-verbaal omdat de bestuurder niet in loondienst was; één waarschuwing voor het niet kunnen tonen van de vervoersvergunning. Deze is alsnog ter plaatse gebracht en aan de ILT getoond; acht waarschuwingen voor kleine overtredingen met betrekking tot de rij en-rusttijden en de bediening van de tachograaf. Zoals bijvoorbeeld het niet vastleggen van begin- en eindland en grenspassages. Toezicht ILT De ILT zet zich in voor veilig, eerlijk en duurzaam beroepsgoederenvervoer. Ongelukken in het wegtransport kunnen ontstaan door oververmoeidheid en gebrekkige opleiding van chauffeurs, technische gebreken aan voertuigen of verkeerde belading. Het niet naleven van de regels voor de rij- en rusttijden, belading, vergunningseis of cabotage leidt tot onveiligheid en oneerlijke concurrentieverhoudingen tussen transporteurs. Bovendien kan het niet-naleven van de regels de luchtkwaliteit verminderen en schade aan het wegennet veroorzaken. Handhavers in Europa werken samen De Europese controleweek op cabotage was georganiseerd door de Euro Controle Route (ECR). Binnen de ECR werken de handhavende instanties van EU-lidstaten samen aan een veilige, eerlijke, sociale en duurzame wegtransportsector. Dat doen zij onder andere door harmonisering van de handhaving, kennisdeling, informatie-uitwisseling, training en opleiding en diverse gezamenlijke controles. bron: Transport Online
    2 points
  26. Het is en blijft wel vermakelijk om te zien hoe twee pensionado's elkaar na zoveel jaren nog steeds in de haren vliegen. Mij werd altijd verteld dat je steeds rustiger en gemakkelijker wordt, hoe ouder je bent. Nou, dat belooft nog wat voor de toekomst..
    2 points
  27. Daar is juist het hele gezeik mee begonnen: iemand geeft hier een stelling en een ander reageert daar op, wat de eerste niet aanstaat. Wat je dan gaat krijgen is dat., wanneer men zwijgt er slechts één "waarheid " word gesproken, n.l. de " waarheid" van degene die er het eerste mee komt. Bij ons noemt men dat "de kop in het zand steken" Dat gebeurt ook bij veel wetgevingen, bij "onzwe"561/2006, maar ook bij de boeren; Brussel bedenkt wat en hele groepen mensen zijn het er niet mee eens, en voor je het weet staat het hele land vol met trekkers. IK ben maar een heel klein mannetje hoor , dat hierop dit forum( en op nog wat plaatsen) gewoon voor mijn mening uitkomt en mijn bezwaren tegen de regels hier uit, Een ieder is vrij om mij te wijzen op eventuele fouten waarmee ik mijn mening gevormd heb, Maar niet met kulargumenten, ik heb p.s.v.r meer dan 50 jaar ervaring als buitenlandchauffeur en weet zo een beetje waar ik overpraat. ( ik zeg dus uitdrukkelijk niet dat de regels moeten verdwijnen, regels moeten er zijn , maar als een regel niet voldoet moet hij verdwijnen, anders krijg je hetzelfde gezeik als met de "toeslagen affaire") Dus als de gelegenheid zich voor doet roer ik de trom (helaas voor Ger) ik ben al n paar jaar met pensioen en heb wat tijd over om hier achter mijn computer, net als Don Quichotte, mijn "strijd" te voeren. ( maar wél op een nette manier, zonder denigrerende of beledigende teksten)
    2 points
  28. IK zeik niemand af hoor, ik reageerde op het topic wat Pierre gestart heeft en maakte daar de opmerking bij dat ik mijn mening over dat onderwerp ( de 45 urige rust in de cabine) intussen wel bekend is en ik dat niet hoef te herhalen. En toen is het afzeiken begonnen, maar niet door mij, ik heb geprobeerd om de afzeiker op een zo net mogelijke manier van repliek te dienen. Toch mijn goed recht dacht ik, en wie de bal kaatst kan hem terug verwachten
    2 points
  29. De EU heeft meer veilige parkeerplaatsen voor vrachtwagens nodig, chauffeurs en vracht lopen gevaar GENEVE – Werkgevers, vakbonden en parkeerexploitanten dringen er bij de Europese Commissie op aan om de komende drie jaar een gerichte aanpak te handhaven voor het certificeren, upgraden, bouwen en financieren van veilige vrachtwagenparkeerplaatsen in de EU. In een gezamenlijke brief gericht aan EU-commissaris voor Transport, Adina Vălean , hebben de European Transport Workers’ Federation (EFT), de International Road Transport Union (IRU) en de European Secure Parking Organization (ESPORG) de Europese Commissie uitgenodigd om haar inspanningen samen voort te zetten in het financieren van veilige en beveiligde parkeerterreinen voor vrachtwagens in Europa voor de periode 2025-2027. Het opzetten van een veilig parkeernetwerk is een strategische reactie op het aanpakken van het chauffeurstekort in de EU door het beroep aantrekkelijker en levensvatbaarder te maken voor huidige en potentiële chauffeurs. Veilig parkeren is essentieel om het welzijn van de chauffeurs te verbeteren en ervoor te zorgen dat ze over de ondersteuning en infrastructuur beschikken die nodig zijn om professioneel hun werk te kunnen doen. De drie organisaties pleiten voor het verder moderniseren en ontwikkelen van nieuwe, duurzamere en verbonden veilige en beveiligde parkeerterreinen voor vrachtwagens, die zullen bijdragen aan de oprichting van een echt Europees netwerk. IRU EU Advocacy Director Raluca Marian zei: “Hoewel we blij zijn met de recente toewijzing van EU-financiering voor veilige vrachtwagenparkeerplaatsen, is er een aanzienlijke kans om dit netwerk in de hele EU uit te breiden.” “Het wegvervoer is de ruggengraat van de EU-industrieën. Het aantrekken en behouden van bekwame chauffeurs is van cruciaal belang voor de duurzaamheid en efficiëntie van de sector. Het garanderen van minimale veiligheids- en sanitaire normen op parkeerterreinen is van cruciaal belang voor de bescherming van de gezondheid en het welzijn van professionele chauffeurs, waardoor hun arbeidsomstandigheden worden verbeterd en het beroep aantrekkelijker wordt gemaakt.” “Wij dringen er bij de lidstaten, regionale en lokale autoriteiten op aan om prioriteit te geven aan de arbeidsomstandigheden van onze chauffeurs, evenals aan de veiligheid en beveiliging van de lading. We zijn optimistisch dat de volgende EU-commissaris voor Transport zal blijven voortbouwen op de krachtige steun van commissaris Vălean en onze inspanningen om deze essentiële faciliteiten te verbeteren verder zal opvoeren”, voegde ze eraan toe. Drik Penasse, algemeen directeur van ESPORG, zei: “Wij roepen de Europese Commissie op om haar cofinancieringsinspanningen voor veilige en beveiligde parkeerterreinen voor vrachtwagens voort te zetten en om in samenwerking met de belangrijkste belanghebbenden uit de sector een visie voor de middellange en langere termijn te ontwikkelen.” “Deze inspanningen moeten gepaard gaan met de aanpassing van de subsidiabiliteitsregels, inclusief promotie- en trainingsprogramma’s, zodat alle belanghebbenden, met name kleinere investeerders, parkeerterreinen en geïnteresseerde wegvervoerbedrijven, kunnen profiteren van EU-financiering”, voegde hij eraan toe. ETF-hoofd Landtransport Cristina Tilling zei: “Veilige parkeerterreinen zijn uiterst belangrijk voor het welzijn van chauffeurs. Chauffeurs hebben voldoende rust nodig en voorzieningen voor effectief herstel, vooral gezien het heersende probleem van vermoeidheid van de bestuurder, dat een aanzienlijk risico voor de verkeersveiligheid met zich meebrengt.” “De inzet van de Europese Commissie voor een politieke langetermijnvisie op hoogwaardige veilige en beveiligde parkeerterreinen voor vrachtwagens zal in grote mate bijdragen aan het verbeteren van de arbeidsomstandigheden en het garanderen van betere veiligheidsnormen”, voegde ze eraan toe. bron: Transport Online
    2 points
  30. Niks met Digi-D. Je moet inloggen in het portaal van Kiwa. En daarin kun je ook pasfoto’s downloaden. Nadat ik een VPN heb geïnstalleerd kwam ik het systeem in. Maar het ding liep vast toen ik mijn huidige rijbewijsnummer invoerde. Morgen eerst maar wat digitale pasfoto’s laten maken. En dan probeer ik het nog eens. Misschien krijg ik alles voor elkaar. Dan kan ik ook cursussen boeken en een afspraak maken met een keuringsarts. Op zich kan ik alles redelijk plannen nu. Maar als je normaal toch werkt dan moet het toch knap waardeloos zijn om hier allemaal omheen te plannen. Alleen al om thuis te zijn om je nieuwe pas aan te pakken.
    2 points
  31. Typisch jij ; als je geen duidelijk uitleg kunt geven begin je altijd mensen te kleineren en te betittelen met de naam van het mannelijke geslachtsdeel.( een "Gerritje"zoals Pierre terecht opmerkt) Ik destijds in de discussie op een heel nette manie aan Tjitse van Rijssel de vraag gesteld waarom hij dit tot zijn speerpunt maakt, hij heeft me daarop nooit een bevredigend antwoord gegeven daarom stel ik nu nogmaals de vraag aan jou : wat denk je dat deze maatregel bijdraagt aan het sociale welzijn van de chauffeur en wat het bijdraagt aan de verkeersveiligheid? ( van de Belgische en Deense overheid weet ik het al : het brengt n.l. veel geld op voor de staatskas) En kom nu niet af dat jij vind dat "ze" uitgebuit" worden, want dat sommigen als paupers leefden( ja, want dat deden ze) kan men ook Met andere regels voorkomen. Ik vrees echter dat er buiten het volgende "Gerritje "aan mijn adres wel nooit een bevredigende uitleg van jou zal komen. Kom Ger, laat me wat weten, maar wél netjes blijven hé, laat zien dat je ook een opvoeding gehad hebt( doe ik ook altijd).
    2 points
  32. Welke meerderheid Ger, waar en wanneer dan ? In jouw beleving misschien, maar ik heb onderweg nog nooit iemand gesproken die er een voorstander van was, en ik heb in mijn arbeidzame leven toch heel wat weekenden onderweg geweest ( zelden een 45 urige rust onderweg moeten staan, anders was ik er waarschijnlijk mee gestopt)
    2 points
  33. Tuurlijk...en zo lullen we ons overal onderuit als het te heet wordt onder de voetjes. Gewoon even een "Gerritje" doen...net zo makkelijk.
    2 points
  34. Dat varieert nogal, eigenlijk is daar geen pijl op te trekken. De ene keer rijd je twee jaar lang zonder problemen tussen alles door, de andere keer sta je drie keer in een half jaar aan de kant. Met name in Frankrijk zit er bij de grotere péages op de snelwegen altijd wel een politiepost. Daar zijn er dus nogal wat van. Dan staat men wel eens -ergens op de dag- bij zo'n péage het (vracht)verkeer op te vangen en te controleren. Daarnaast zijn er ook bepaalde 'beruchte' trajecten waar erg veel gecontroleerd word, bv. de A31 tussen Metz en Nancy, de N10 tussen Poitiers en Bordeaux en zo zijn er nog wel een paar. In België heb je ook een paar van die heikele punten: bij Nivelles is veel controle, tussen Habay en Arlon is ook zo'n stukje waar je met een beetje pech met de douane mee mag. Ook die controleren op het rijtijdenbesluit, al denkt men wel eens van niet Als je wekelijks -soms meerdere keren- deze trajecten of punten passeert van -en naar Frankrijk en de rest van de week over die Franse wegen rijd, dan is de kans op controle veel hoger dan hier in Nederland. De laatste keer dat ik in Nederland controle heb gehad is 24 jaar geleden volgens mij. Dat verklaart dus waarom ik zo af en toe controle heb onderweg. Als ik voor mezelf moet spreken is de laatste controle toevallig vorige week maandag bij de péage Arras geweest, de keer daarvoor in november bij de peage Toul. Ze zijn best schappelijk die Fransen, meestal zien ze best wat door de vingers. Precies zo je jezelf opstelt, een klein beetje de taal spreken kan ook nog wel eens helpen. In Duitsland tref ik dan nog wel eens ADR-controle wanneer ik naar Griekenland moet. Die tanketikettering op een tautliner wekt nieuwsgierigheid op bij de verkeerspolitie en BAG. Maar ook daar nog nooit problemen gehad. Vorig jaar juni werd ik eraf gehaald in Regensburg voor ADR controle. Papieren etc. ingeleverd bij de agent, zijn collega kwam de vracht zelf inspecteren. Toen hij mij zag herkende hij mij van een controle enkele maanden terug en vroeg of ik "wieder nach Griechenland, das land von die sonnenschein" ging met m'n tanks? Ik bevestigde dat, hij liep direct naar het busje, ik kreeg de hele handel terug en hij wenste me "güte fahrt". Zonder iets gecontroleerd of bekeken te hebben. Het valt dus allemaal best mee. De fabels en de grote verhalen onderweg dat je voor twee minuten te lang rijden € 2500,- afrekent en achter iedere boom de Gendarme met een lasergun ligt moet je gewoon naar het rijk der fabelen verwijzen.
    2 points
  35. De manier waarop hij zelf ook wel eens wat doet en reageert bedoel je? maar ik zal hem vanaf nu Grr noemen. Dan staat er geen naam en speel ik niet op de man en weten we zeker dat hij zich niet aan gesproken kan voelen. Toch?
    2 points
  36. Klopt. En zal nu ook wel zo worden want via de weeglussen mag er geen bekeuring gegeven worden. “Jouw” activiteiten worden wel geregistreerd. (En bij meerdere constatering van te zwaar volgt er ook een schrijven naar de kentekenhouder) Als er daadwerkelijk iemand aanwezig is op de locatie wordt je bij constatering via de weeglussen meegenomen naar een geijkte weegbrug. Daar volgt de uiteindelijke controle. zo pikt men dus de echte overtreders er uit.
    2 points
  37. Formatie besprekingen duren schijnbaar te lang ! Vandaar de discussie over overstekende eendjes🤔
    2 points
  38. Lekker laten gaan. Niet zo op elkaar letten en oordelen. Dat mens deed niets verkeerd. Leven en laten leven !!!
    2 points
  39. Echt waar he. En dit soort volk mag stemmen. Wie maakt ze wakker? 🤣🤣🤣🤣 Mie god wat een sinmpele zielen. koste me van de week bij Vetschau drie kwartier en ik werd nie eens gecontroleerd verdomne. !!!
    2 points
  40. in februari toch nog gedacht ik kijk nog een beetje om me heen, en kwam toen hier terecht eerste maanden op een SSC gereden en nu deze nog gekregen.
    2 points
  41. Ach kijk, Die interpretaties ben je nu zelf aan het doen. Zeg dan gewoon dat je die keren geluk hebt gehad omdat ze het door de vingers zagen. Zo ben ik zelf ook regelmatig weg gekomen. Maar dat kan je een ander niet voorhouden want die heeft vaak minder geluk dan jij of ik .
    1 point
  42. De frequentie m.b.t. transportcontroles in Frankrijk en België ligt inderdaad een stuk hoger dan hier in Nederland. Alleen kun jij dat niet weten, je komt er nooit...
    1 point
  43. Dat deden ze in de jaren 50 al boven Cuba.
    1 point
  44. Ze hoeven niet persè door te rijden tot het laatste plekje vóór de grens. Als je gokt en het lukt niet: de mazzel en stuur ze maar door Duitsland in. De volgende keer stoppen ze wel ergens anders.
    1 point
  45. Denk dat dat wel verstandig is en vertrouwen in de medici moet hebben. Iemand die geen vertrouwen heeft in de medici kan beter zijn zorgverzekering opzeggen en zichzelf beter maken via google
    1 point
  46. Nog een laatste opmerking over deze kwestie: Op de plek waar Jurgen Conings werd gevonden is nu naar een jaar met toestemming van de authoriteiten nog steeds een herdenkingsplek voor zijn familie, vrienden en sympathisanten. En ook de vrienden van prepper Yannick Verdyck kunnen ongestoord zijn (zinloze) dood herdenken. Een schril contrast met mensen die Navalny willen herdenken. De mensen worden weggepest en opgepakt en de herdenkingsplekken worden verstoord.
    1 point
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden