Spring naar bijdragen

Klassement

Populaire bijdragen

Showing content with the highest reputation since 28-03-23 in all areas

  1. Vandaag was het zover, ik ben sinds 16.00 weer thuis na 27 dagen Radboud Nijmegen. Weer 100% gezond, al is dat voor mij nog moeilijk te geloven, maar dat vertrouwen moet ook weer terug komen. Tis een lange weg geweest vanaf 1-8-2023 met totaal 13 weken opname verspreid over 3 keer. Nu moet het bloedbeeld de komende 3 weken weer normaal worden en dat betekend regelmatig op controle bij de dagbehandeling en zo nodig een transfusie met bloed of bloedplaatjes zolang tot mijn beenmerg dit weer overneemt. Bedankt voor jullie berichtjes, en ik kijk er naar uit om over een tijdje weer met de vrachtwaggel op pad te gaan.
    20 points
  2. Zat ff op google maps te kijken Rob en op streetvieuw zie je bij Mundrabilla Roadhouse toevallig ook wat chauffeurs langs de weg staan bij afgekoppelde opleggers, dus is dat dan een veel gebruikte omkoppel plek zeker? Overgens zit ik nu vanuit thuis te tikken, en ben sinds dinsdagmiddag 17.00 weer thuis voor een paar weken. Moet morgen en volgende week nog wel even terug voor controle, maar wel weer thuis aan een bakkie koffie (die nog niet zo smaakt als in het verleden) Eerste opname duurde 26 dagen en was een stuk sneller dan de verwachte 5 weken. Alles gaat volgens de dokters volgens plan, dus altijd nog vol vertrouwen en motivatie om er het beste uit te halen. Gr Adrie
    18 points
  3. Kort maar heel goed bericht. Gisteren de polygraph test, leugen detector test gedaan. Ik "pass", geslaagd. Die test duurde 3 uur. Vanochtend kreeg ik een telefoontje, the case is dismissed. De rechtzaak, vandaag, gaat niet door. Heb al al mijn rechten terug. Ga Jennifer vanmiddag halen. Heb haar de laatste keer gezien op 29 december. Voel me zo goed.
    17 points
  4. Hij begint vorm te krijgen,en voor Rob bijna tijd om ticket te boeken hahaha,achteras moet nog revisie hebben en er moeten nog wat lampen aangesloten worden,complete interieur moet er ook nog in. Maar niets weerhield me van het eerste ritje naar de Kteo (rdw) voor wat technische inspecties,waar we glansrijk doorheen fietsten
    16 points
  5. De Benz is met pensioen en dus een nieuwe voiture gekregen afgelopen vrijdag. Vanaf nu te spotten met vlootnummer 64
    15 points
  6. Mijn jongste moest vandaag afrijden voor zijn C. En ook hiervoor is hij in een keer geslaagd. Nog geen 2.5 maand 18. Net een spoedaanvraag gedaan en maandagmorgen om 09.30 kan hij hem halen. Zijn werkgever kennende rijd hij daar om 10.30 met de vrachtwagen het pad af. Best wel trots 😍
    15 points
  7. Zet hier maar ff het een en ander neer, maar in een ander topic schreef ik al dat het volgende week weer gaat gebeuren. 7 maart was de laatste controle en zoals te verwachten waren alle bloedwaarden mooi in stijgende lijn maaja vooraf toch altijd dat gevoel van eerst zien en dan geloven. Zodoende kreeg ik van de dokter het groen licht om langzaam aan het werk weer op te pakken want hij wist wel dat dat mijn doel was. Afgelopen week een dag met een collega mee geweest en dat ging lekker dus besloten om de komende week dinsdag en donderdag te rijden. Week daarop als dat goed gaat maandag, woensdag en vrijdag, en zo bouwen we het een beetje op. 29 april krijg ik nog een keer een botboring voor beenmerg onderzoek, en daarna alleen nog om de zoveel tijd bloedonderzoek,
    14 points
  8. Heb nog geen moment gehad dat die sigaret gemist werd, en mijn vrouw die is toen ook gelijk gestopt ook niet. Voorheen ging je gelijk rond kijken waar je ergens kon paffen als je ergens kwam. Tja Ger wanneer ben je gezond, tis maar hoe je je voelt. Vorige week voor het eerst op Dinsdag en Vrijdag geen transfusies nodig gehad. Morgen weer controle en als die weer goed is dan lijkt het er op dat het lichaam (beenmerg) weer gaat doen wat het moet doen. Krijg nog wel regelmatig bloed controle, en ja dat blijft altijd de vraag of alles nog goed is. Niet te veel over nadenken gaat me goed af.
    14 points
  9. Namens het CF forum wensen wij ieder een fijn, zalig kerstmis en een gelukkig en veilig 2024. Freddy Maarten Eddy
    14 points
  10. Beste mensen, Drinken en rijden gaat niet samen. Wilt u veilig rijden tijdens de feestdagen? Ik kan u mijn diensten aanbieden. Ik kom naar u toe en drink in uw plaats, zodat u zelf veilig kunt rijden.😁
    14 points
  11. 14 points
  12. Sinds vanochtend mee op pad😎
    14 points
  13. Zolang er geen dodelijke slachtoffers te betreuren zijn vind ik het prima dat een chauffeur even goed in de zeik genomen wordt om zijn stommiteiten. Ik snap een dergelijke site ook niet als er wordt geluisterd naar een werkgever die foto’s verwijderd wil zien. En grappen maken? Er kan werkelijk niets gebeuren zonder dat er binnen de kortste keren grappige memes of opmerkingen over komen. Wat mij betreft een hele gezonde manier om met tegenslagen om te gaan. Van een beetje (zelf-)spot is nog nooit iemand dood gegaan. Wat mij betreft is het een typisch tijdsbeeld van nu, dat iedereen zo gepamperd is en dat er vooral maar niemand zich ook maar op één enkele wijze gekwetst mag worden. Ik houd me liever afzijdig van dat woke gedoe. Maak ik een stomme fout dan mag daar gerust om gelachen worden. Zeg ik wat doms dan mag je me ook rustig terechtwijzen.
    13 points
  14. Volgens mij weet jij helemaal niet hoe het op die bedrijven gaat , je mag er bij de gratie lossen en als je leeg bent moet je weg wezen . Weiger je dat hoef jij er nooit meer te komen en met een beetje pech het hele transport bedrijf niet ! Van de kant af is het makkelijk roepen !
    13 points
  15. Toen jij nog een snotneus was had je maar te luisteren naar je moeder. Die ging niet in discussie met je wanneer je vroeg “waarom”, maar die zei je gewoon “omdat IK dat wil”. En daar had je het mee te doen. En op school sprak je de meester aan met mijnheer. Of meester. Maar niet met Nico of Jaap. En je had ontzag voor mensen in uniform. Toen je zelf in uniform werd gehesen om het vaderland te dienen leerden ze je ook wel wat discipline is. Voor zover je dat al niet wist. De huidige generatie moet je echter met fluwelen handschoentjes aanpakken. Gewend om niets te hoeven en alles te mogen moet je ze heel voorzichtig vragen of ze heel misschien zin hebben of… Als je dat niet doet dan krijg je geheid een grote bek. Of ze raken overspannen. Nu lopen ze in het oosten altijd nog dertig jaar achter op ons. En dat feit zet ons op een achterstand. Niet eens zozeer de loonkosten, maar een andere mentaliteit. En dan is er nog het dingetje dat er geen ruimte meer is voor fouten. Vroeger leerde je door fouten te maken, maar daarop wordt je nu keihard afgerekend. Hetzij doordat je volop herkenbaar alle sociale media haalt. Hetzij doordat anderen voor jou de meest vreselijke ongelukken hebben veroorzaakt zodat nu alles zo is beschermd dat jij diezelfde fouten niet meer kan maken. Het werk wordt nu zo dom gemaakt dat het niet meer fout kan. Dan kun je dus ook niet meer zomaar iemand op goed geluk wegsturen. “Bel maar als je leeg bent”. Een goede planner “vraagt” trouwens altijd wel of jij dit af dat kan doen. Maar eigenlijk is daar maar één antwoord op mogelijk.
    13 points
  16. Moggel, even een kleine update. Maandag weer opname Nijmegen. Vorige week vrijdag een zogenoemde botboring gehad ( klinkt erger dan het is ) en dan kan men het beenmerg onderzoeken. Afgelopen woensdag gesprek, en de dokter had gelijk goed nieuws. Beenmerg 100% schoon. Dit betekend dat men zo goed als zeker mijn eigen stamcellen kunnen gaan gebruiken ipv donor cellen. Dit gebeurde vroeger bijna nooit, maar tegenwoordig steeds meer als het mogelijk is. Het voordeel is dat mijn lichaam mijn eigen stamcellen niet zal afstoten, en bij donor cellen kan dit wel. Er is bij donor cellen ook veel meer nazorg nodig met bij behorende medicatie. Als ik het goed begrepen heb gaat men in de 3e week nu mijn beenmerg stimuleren om veel cellen aan te maken, en die vangt men op en worden in gevroren. Bij de 3e opname ergens in dec krijg ik die weer terug. Denk dat het zo wel een beetje duidelijk is, Gr Adrie
    13 points
  17. 13 points
  18. Ik was weer een keertje met een Western Star op pad. Voor het eerst in elf jaar. Een klasse apart wat mij betreft. Kenworth is een super degelijk merk. Maar wat mij betreft kan de afwerking beter. Zoals bij de Star bijvoorbeeld! Mooie klokken in een goed afleesbaar dashboard. Een deur die sluit als een kluisdeur. Alles gewoon op zijn plek. (al zijn de schakelaars wel een zoekplaatje op zich) Afijn. Dit was een enkele rit. Even omkoppelen op ruim 1400 kilometer van de thuisbasis. Dit werk blijf ik wel doen, maar ik wacht nog tot er een auto voor mij beschikbaar is. Morgen gaat de vaste chauffeuse (!) er zelf mee weg. Dan mag ik er alleen nog naar kijken… Hier staat hij in het waterige namiddag zonnetje, halverwege Adelaide en Perth, bij Mundrabilla Roadhouse.
    13 points
  19. Ff een foto van mijn vers gewassen en op nieuw rubber staande trots😃 Het eerste kwartaal zit er inmiddels op en de behaalde resultaten zijn super. In de eerste weken een lekke slang gehad die ik gelukkig gelijk opmerkte. Dat was een slang van as 5 die hydrauliek krijgt van de motor-pto. Dat wil zeggen dat je kans maakt dat je eerst je tank leegbulkt en dan de pomp naar z'n gloria helpt. Ik bedenk me net of dat nog beveiligd is? Iemand die dat weet? Enfin, het bleek dat twee slangen een aantal jaar tegen elkaar hebben liggen rommelen en dat van de aanzuigende slang vanaf de grote hydrauliektank (ik heb er twee) de mantel kapot geschuurd was en een staaldraad door de slang van as 5 geprikt had. Dus de (dikke) aanzuigslang lekte een weinig, er staat geen druk op alleen dan de druk van d'r olie in de tank, maar elke keer een paar druppels maakt toch uiteindelijk een hele plas. Dus die moest vervangen worden. Dat heb ik laten doen tijdens m'n vakantie en hadden ze lekker tijd om te rommelen. Voor het vervangen van de slang moest de hydrauliek tank verwijderd worden, al met al was het 10 uur werk. Gelijk filteren vervangen en de kogelkopjes van de joysticks. Een 160 liter hydrauliek erbij/ververst, voorts een grote beurt etc zorgt wel voor ietwat hoge rekeningen 😁 Tot nu toe nog maar 2 dagen stilgestaan vanwege geen werk, volgende week heb ik alleen maandag er maar op staan. Wat de rest van de week brengt weet ik niet, misschien wel lekker thuis.
    13 points
  20. Dat deed hij met meer mensen 🤣 Ja een man met veel gevoel voor humor, hij kon overal en grap van maken. Tot het einde toe. Dit stond vrijdag 14 juli op zijn fb. Hij reed geen Scandinavië maar meer op Schotland / Ierland tot en met Spanje. Onderweg maakte hij zijn stops vooral in dorpjes en trok hij er op uit. Hij bezocht en maakte veel foto’s van kastelen en kerken. Een leven wat voor mij een voorbeeld zou zijn voor het leven van internationaal chauffeur. Tussen het werk door mooi de toerist uithangen in plaats van met een kudde landgenoten op een parkeerplaats langs de weg hangen. Nee jammer dat sommige mensen hier van het cf moesten verdwijnen. Nu heeft Jan zijn laatste reis gemaakt. Veel te jong in een van zijn gelukkigste tijden van zijn leven werd hij ziek. Weer een waarschuwing voor iedereen. Geniet van het leven voor het te laat is.
    13 points
  21. Ik kon het Kenworth topic niet vinden. Dus maar hier. Met deze K200 mag ik het doen. Geen DAF motor eronder maar nog gewoon een rode Cummins. En een 18 versnellingen Roadranger versnellingsbak. Afgelopen week op dertien kilometer na er 5000 kilometer mee gereden. Drie ritten Melbourne VV. Deze week doe ik er twee. En hopelijk nog een korte rit er achteraan.
    13 points
  22. 13 points
  23. Een kleine up-date: Gisterenavond ( zaterdag 23-03) hadden wij een reunie van de oud-Bas chauffeurs, Jos was daar ook bij aanwezig; hij was zelfs een van de organisatoren van het gebeuren. IK heb hem ook nog even gesproken en hij vertelde mij dat het hem, gezien de omstandigheden en wat hem in het verleden overkomen is redelijk goed gaat. Echter zijn doel, weer terug op de vrachtwagen gaat hem niet meer worden, hij heeft wel zijn B rijbewijs teruggekregen van het CBR, maar zijn vrachtwagenrijbewijs krijgt hij niet meer terug omdat hij met twee braches om zijn benen moet lopen, hij heeft "klapvoeten" en tevens zijn zijn zenuwbanen in zijn benen onherstelbaar beschadigd. Zijn lust en zijn leven: het rijden met de vrachtauto door Europa is hem dus afgenomen. De gerechtelijke vervolging van de daders loopt nog, de hoofdverdachte, de opdrachtgever blijft nog steeds ontkennen. Dit heeft voor Jos weinig nadelige gevolgen, hij is door de verzekering behoorlijk schadeloos gesteld, hij wil ze echter wél allemaal achter slot en grendel zien om wat ze hem hebben aangedaan.
    12 points
  24. Ja Hendrik, ik tart het lot met m'n 5 vaccinaties en jaarlijkse griepprikken. Ik leg m'n oor liever te luister bij de medici dan bij een groep googlende ongeschoolde complotdenkers.
    12 points
  25. Goeije morgen, ff een update Dank je allemaal voor jullie reacties👍 Kom hier niets te kort, prive kamer met 65 inch tv, home trainer voor wat in beweging te blijven ( gisteren al 5 km gefietst😂 Kan gewoon mijn laptop en mobiel gebruiken. 6 keer per dag komt men langs met eten Kleine hoeveelheden. Tot nog toe allemaal heel vriendelijke mensen ontmoet hier, die je in die weken ook leert kennen. Gisteren is de 1e chemo gestart en deze duurt 7 dagen, in die tijd word je nog niet zo beroerd, want de dip begint pas na een dag of 8 Gisteren een klein beetje goed bericht, de waarden zag er beter uit als men dat en dit zou kunnen betekenen dat men mijn eigen stamcellen later kunnen gebruiken ipv donor. Dit zou beter zijn ivm afstoten, maar niet te vroeg juichen zei men ook, en de tijd zal het leren. Prettig weekend allemaal
    12 points
  26. M'n vrouw gaat mee dus precies een mooi reisje.
    12 points
  27. Auto's in het gelid en leuk feest gehad👍👍
    12 points
  28. Waarschijnlijk eind vd maand🤔
    12 points
  29. Daar heb ik geen actieve herinnering aan. Maar goed Voor de zwevende kiezer heb ik een stemwijzer.
    11 points
  30. Mijn nieuwe naast één van onze charters en bij aflevering
    11 points
  31. Vandaag m'n spullen geladen 😉
    11 points
  32. Even de Lange Jaap stormvast zetten
    10 points
  33. Helemaal mee eens heel NEEderland vind alles maar goed,zijn allemaal,schijters of ik het helemaal eens ben met de Fransen valt te bezien maar ze hebben in ieder geval ballen !!! Off topic hebben jullie gezien hoe dat schorem hun familie ging zoeken in Rotterdam na die ontploffing ? Hele grote smoel gaan gewoon door de dranghekken heen om hun ding te doen ? Omgedraaide wereld en dan zegt z,on woordvoerder van de Politie............ ja wij begrijpen de emotie,s van deze mensen gezien hun geloof. Mooi hè NEEderland,ach ik ga nog even door 5 jaar onderzoek over een vliegtuig dat neergeschoten is door de Russen,en ja schrik niet onze premier heeft gewoon boe geroepen tegen Poetin !!!!!!! Lekker polderen jongens,ga vooral zo door,ik hoop dat we opnieuw moeten gaan stemmen en hoop dan dat Dhr Wilders nog wat zetels meer pakt en al zijn oude ideeën UIT de koelkast haalt en als eerste dat zwamwijf van de VVD met haar twee paspoorten naar Timboektoe stuurt !!!! Ik ga weer in de zon zitten,ik heb me weer druk genoeg gemaakt over dat playmobiel landje waar ik geboren ben.
    10 points
  34. Schade deurtje wisselen in Abcoude. Door het smalle weggetje ( gein noord) de deur even rechtop ,naast de wagen gehangen voor de laatste kilometer.
    10 points
  35. Heb tóch nog ff een mooi trippie te pakken 👊👊
    10 points
  36. Van de week een semi spoedje gedaan naar Stettfurt in Zwitserland. Daardoor de deuren binnen de bak geladen, (als er tijd was om een breedte vergunning te regelen zou alles op de bakwagen hebben gepast, maar de aanhanger moest toch mee voor de retour vracht) Onderweg alles nog even gecontroleerd door de Bag en Polizei en alles goed bevonden. Op de trugweg weer geladen in Wolfersheim voor Opmeer en in Maastricht nog even een hoogwerkertje meegepikt voor Salco.
    10 points
  37. En hier is de buitenkant! Het absolute summum. De natte droom van elke “truckie”. Wat een V8 in Europa is voor de chauffeur dat is een “nine-Oh” hier. (met het daarbij behorende gedrag trouwens!) Gelukkig hadden ze hier niet heel lang nodig om mij op waarde te schatten! Toegegeven, het heeft echt wel wat. Zo’n meter of twee aan neus wat voor je uitsteekt. En een verrassend mooie en ruime slaapcabine. Het rijcomfort is echter niets beter dan dat van die twee oudjes waar ik eerder foto’s van plaatste. Deze is veel netter, maar zeker niet veel jonger. Misschien verklaart dat het. Geen ad-Blue ook hierin. Wel een partikelfilter. Een “nine-Oh” dus. Als afkorting van het typenummer. In dit geval een T909. Maar die is voor een leek absoluut niet te onderscheiden van bijvoorbeeld een 904. Een enkele purist zal misschien zijn voorkeur hebben, maar de meesten weten nog niet een enkel verschil op te noemen. Dus daarom maar een “negen nul”… Als kenner heb ik natuurlijk een oog voor detail en haal ik hier direct een T904 uit… 😉 Net als eigenlijk alles bij de firma ook hierop wat extra verlichting… En voor Cor een plaatje van het interieur. Ook weer skai, maar in stemmig crème hier. Stukken minder opdringerig dan dat rode uit de cabover eerst. Overigens is dit de eerste Amerikaan waar ik mee rijd waar een tweede bed in zit.
    10 points
  38. Vanaf maandag met deze onderweg.
    10 points
  39. Het reisje zit er weer bijna op. Vrijdagmiddag om 17.00 reed ik weg uit Oukarspel met 2 adresjes Zuid Zweden. Met de lange boot vanuit Travemunde naar Malmo. Tussen de grote mannen op de boot 😇 Ik ben altijd vroeg wakker dus kon ik mooi zien hoe de boot onder de brug door voer. De eerste klant vroeg of ik zelf wilde lossen, geen probleem had al lang genoeg niets gedaan buiten zitten en slapen dan. Bij de tweede mocht ik niet eens binnen komen. Wel heerlijk ontspannen rijden zo. Toen ik leeg was moest ik boven Kopenhagen weer laden voor Hamburg. Ook hier weer heerlijk binnendoor rijden. Uiteraard over de brug waar ik smorgens onderdoor ging. As omhoog en naar huis, ik denk dat dit wel vaker gaat gebeuren. Knappe spullen en mooi werk. En moe word je er niet van. Oh ja, voor mij was het een poos terug dus wil ik mijn hulp lijn even bedanken. Hierbij Ron!!
    10 points
  40. Dat was 'm weer de afgelopen weken: NL-D-A-I-GR-BG-RO-H-SK-CZ-D-NL. Onderweg in Griekenland nog een gezellige meet & greet met ons forumlid 1934 gehad, en nu lekker een lang weekend thuis.
    10 points
  41. Feest komt mss nog, taart was er al
    10 points
  42. We hadden het niet over bandjes trekken i.p.v. op bed rusten want dan is het gewoon werktijd of pauze. Bandjes trekken doe je n.l. niet als je staat te wachten. Tenminste niet in de situatie zoals in jou voorbeeld 'het pakken van wachturen' word bedoeld. Of je zou je bandjes moeten trekken als je na het laden toch een paar uur op je papieren moeten wachten, maar dan ben je in ieder geval nog wel ergens mee bezig Jij had het over 'lekker wat wachturen pakken, da's goed voor het lichaam. Onder wachten versta ik b.v.; 4 uur wachten op een kraan die jou moet lossen maar die maar niet komt. Of 6 uur wachten omdat je planner een verkeerde lostijd heeft geboekt. Een halve dag wachten en aansluiten voor een grensovergang, of een dag bij de klant voor de deur staan wachten omdat het te laden product nog niet gereed is, dat soort zaken. Ik ken serieus geen enkele chauffeur die daar heel gelukkig van wordt, ondanks dat het betaalde uren zijn. Lang wachten is altijd kut, vooral als je niet weet waarop of voor hoelang. Het komt nooit goed uit met je (eigen) planning en zorgt uiteindelijk voor een hoop frustratie en stress. Fysiek lijdt je er inderdaad weinig mee, maar jezelf de hele tijd zitten verbijten in je stoel of op je bed is om vervolgens met allerlei capriolen de verloren tijd nog een beetje in proberen te halen is echt niet bevorderlijk voor de mentale gezondheid. Dan kun je toch echt beter met iets bezig zijn en gewoon je rondje afwerken. Dat tempo van "rappie rap" is weer een andere discussie, dat bepaal je uiteindelijk zelf.
    10 points
  43. Die mensen zelf nemen helemaal niets over. Ze worden door de DSV's, DHL's LKW Walters en Robinson's ingehuurd. .
    9 points
  44. Er zijn een paar Australische chauffeurs waarvan ik weet dat ze een vlog bijhouden. Eentje die dat leuk doet is “the homeless truckie”. Die kan ik aanbevelen. Maar deze video is van Johnno die wat meer in de binnenlanden rijdt. En er ook een hele leuke vlog op nahoudt. Op ongeveer 1m55 zie je een waar konvooi van mijn huidige werkgever langsschuiven, gefilmd met een drone. En met ongeveer 4 minuten neemt Johnno je mee naar wat voor mij de mooiste plek is op mijn huidige route. Aan de ene kant kijk je uit over de onmetelijke oceaan. Aan de andere kant zie je de dorre Australische woestijn. Dit is een plek waar ik momenteel vier keer in de week langs kom. Soms heen, soms terug bij daglicht. En soms beide keren. En ik raak er niet op uitgekeken. De hele video is leuk om te zien. Maar bekijk de eerste vijf minuten. Aanrader!
    9 points
  45. M'n twee hobby's Ff een rondje Gorinchem gistermiddag, douchen en eten voor een klusje in Vlissingen zaterdagavond. Het was de bedoeling om een rustig rondje te rijden omdat ik nog moest werken maar dat is niet gelukt (dat rustige rondje)
    9 points
  46. Nee, voor de looks hoeft het zeker niet. Het staat bij deze auto´s werkelijk waar afschuwelijk. Voor het functionele geloof ik wel dat het heel handig is. Zo kun je -als je een emmertje wasknijpers meeneemt- heel gemakkelijk je uitgewassen sokken, handdoeken etc ophangen om te drogen.
    9 points
  47. Hoe het nu is in 't oude Yoegslavie weet ik niet, ik ben nu huis. Maar afgelopen week was het zo rond de 27-28 graden, licht bewolkt met af en toe een bui regen. De duur van zo'n ritje is puur afhankelijk hoe de grenzen lopen. Laatste keer stond ik veertien uur bij Vidin voor de grens van Bulgarije met Roemenië, daarna nog eens bijna een dag verloren bij Nadlac, van Roemenië naar Hongarije. Deze keer liep het best vlot, met vier uur was ik Vidin-Calafat over en met een goed uurtje Nadlac-Nagylak dus dat viel mee. Je kan er ook geen pijl op trekken hoe en-of wanneer de files daar het langst zijn of hoe je ze het best kan omzeilen, het is altijd een blinde gok, dag of nacht. Gewoon er op af rijden, een kruisje slaan en maar zien hoe lang het gaat duren... Ik ben deze rit ook via Italië gegaan en met de ferry van Bari naar Igoumenitsa gegaan dus dat scheelt al een heenreis via de Balkan met het getob aan diezelfde grenzen en daarmee ook een hoop tijd; alles bij elkaar heb ik het nu in precies twee weken gedaan; vrijdag geladen in regio Essen (D), drie adressen lossen-laden regio Athene/Thiva/Ioannina, weer twee in Duitsland gelost in Garbsen en Schüttorf en vrijdagochtend nog gelost en een paar geladen in Rotterdam. Wel altijd met twee weekenden onderweg, maar dat is standaard op deze rit. Via de Balkan heen en terug -wat ik normaal doe- ben je al gauw een halve week langer onderweg, zeg zo'n tweeënhalve week ongeacht op welke dag in de week je vertrekt. Vidin (BG)-Calafat (RO)
    9 points
  48. Met henk (steenhaas)op de reunie👍
    9 points
  49. Blijkbaar vergeten de jongere generaties wat de vakbonden in het verleden al allemaal geregeld hebben voor iedereen. Het lijkt nu een vanzelfsprekendheid, maar dat was het vroeger zeker niet. Denk aan de arbeidstijdenwet, waardoor een werkgever je niet meer kan verplichten tot onbeperkt overwerk. Ook is de zaterdag als verplichte werkdag afgeschaft. De jongere generaties denken ook dat ze het allemaal zelf wel kunnen afspreken en regelen met de werkgever. Denk dan ook eens aan de aanvullende WAO/WIA/WW verzekeringen, die vakbonden geregeld hebben. Kun je zelf niet eens voor elkaar krijgen, want daar zijn stichtingen en verzekeringsmaatschappijen bij nodig. Zo zijn er veel meer dingen. Als ze later aan de kant worden gezet vanwege een crisis; leeftijd of een kwaaltje, dan gaat het wellicht doordringen. Nu zie je dat alles beetje bij beetje weer afgebroken wordt, omdat er steeds minder jongeren lid worden van de bond. (de leden bepalen overigens zelf het bondsbeleid)(wordt ook vergeten)
    9 points
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden