Spring naar bijdragen

kenavo

Forumlid
  • Aantal bijdragen

    738
  • Geregistreerd

  • Laatst bezocht

Recente profielbezoeken

Het blok recente bezoekers is uitgeschakeld en wordt niet getoond aan andere gebruikers.

kenavo's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

1

Waardering in de gemeenschap

  1. Was maar een chauffeur. Dan mag je gewoon lekker wegrotten. Een schandalige vertoning van de Belgische overheid. Erger vind ik nog dat zoiets in een één Europa gebeurd. We zijn tegenwoordig zowat vogelvrij in eigen land!
  2. Helaas. De vakbond roept, maar doet NIETS, nagenoeg niets. Edwin Atema wil wel, maar er lijken geheimzinnige krachten bezig te zijn die hem tegenhouden. De procedures tegen Bosch hadden al veel verder kunnen zijn. Andere bedrijven gaan nog steeds hun gang. De transpotlobby's hebben in Den Haag en Brussel goed hun werk gedaan. Het komt er op neer dat de Nederlandse chauffeur langzaam, maar ZEKER, voor een groot deel zal verdwijnen.
  3. Tja. Is een filmpje waar Joop de Rooij van Typisch transport kennelijk een nieuwe belangenvereniging heeft opgericht. De feiten kloppen, deels, helaas niet. Dat een Nederlandse chauffeur meer gecontroleerd wordt dan een "oostblok"-collega vind ik nogal discutabel. Als je dit aan willekeurig welke controlerende meneer zou vragen, geeft hij echt niet een antwoord zoals de chauffeur op de video dat verwoord. Daarnaast is het gewoon niet zo dat er, althans in Frankrijk, België en Nederland andere tarieven voor "oost"blokkers worden gehanteerd. Het mag niet eens, volgens een rechtelijke uitspraak onlangs!! Een berichtgeving met veel kletspraat en praatjes voor de Vaak. Het zal, helaas, de chauffeur geen goed doen. Transport Europa: Als je werkelijk belangen wilt behartigen voor de beroepsgroep, houdt je aan feiten en klets niet in de ruimte. Zo. Dat wilde ik even kwijt.
  4. kenavo

    alcohol controle

    Opel Blitz, met benzinemotor, drie rijlessen á 27, 50 guldens, examen en klaar. Jawel, ik ben daarom onderhand ook nog de meest slecht opgeleide chauffeur van Nederland, en juist ik heb vrijstelling voor die code 95.....
  5. kenavo

    alcohol controle

    Het geval van sneeuwkettingen is weer even ander. Inwoners van Frankrijk en Nederland hoeven -op zich- geen kettingen te hebben, maar komen ze in een gebied in Nederland of Frankrijk dan geld daat een algemeene kettingplicht. Alle andere voorbeelden die je noemt, kun je inderdaad op dezelfde gronden succesvol bestrijden. Wel even de praktijk. Stel in het geval mij een bekeuring van 11 euro wordt gegeven voor het niet hebben van hesje of pijpjes. Moet je de zaak gaan voor laten komen, in Frankrijk natuurlijk. Dat duurt weken en kost ook nog eens reiskosten. Vervolgens moet je weten hoe het rechtssysteem verder in elkaar zit, enz enz. Al met al moet je wel héél erg principieel zijn wil je trachten je elf euro terug te krijgen, want je zal er, na verloop van jaren, wel mee naar het Eurohof moeten. Overigens is een gevarendriehoek overal verplicht. Let wel op: Als de alcoholtest in Duitsland verplicht wordt, zullen zowel Fransen als Duitsers ze in beide landen moeten kunnen tonen. De exacte tekst inzake de Europese regelgeving inzake wetgeving afzonderlijke lidstaten tracht ik te achterhalen.
  6. kenavo

    alcohol controle

    En nu zeggen ze dat de aarde rond is. En iedereen gelooft het ook nog. Is nog maar de vraag of dat wel waar is. Toch?
  7. kenavo

    alcohol controle

    1: De wetgeving 2: De domheid 3: De praktijk. 4: De milieuramp!! 5: De pettenplicht. 1: De wetgeving. Al enige tijd tracht de media ons iets wijs te maken en op te dringen hetgeen bij nader inzien onzin -en mijns inziens- grote kolder is. Je zou haast denken dat alle mediaorganen aandelen hebben bij de fabrikanten van blaaspijpen en thans geniepig in hun vuistje lachen. Het is werkelijk en "hipe" aan het worden, en nagenoeg iedereen holt elkaar maar zonder nadenken achterna: op naar de blaaspijpwinkel en het is werkelijk komisch om te zien dat iedereen, sorry, nagenoeg iedereen, nog even naar de blaaspijpwinkel rent! Belachelijk gewoon! Het gaat om een wet in een Europese lidstaat, afzonderlijk en alleen voor dat land gemaakt, een wet die voorschrijft dat een automobilist twee testen met Frans (!!!!) keurmerk bij zich moet hebben, dit, om het alcoholpercentage in het lichaam van de chauffeur vast te kunnen stellen. Voila, een Franse nationale wet waar dus een investering voor nodig is en direct, danwel indirect, het voertuig betreft, en hier gaat het om. Binnen Europa is immers, reeds lang geleden, afgesproken (binnen héél Europa zelfs!) dat een voertuig, goedgekeurd in Nederland, die keuring voor HEEL Europa geldt (Verdrag van Wenen, 1964!!, en enkele uitzonderingen daargelaten). Daarnaast is er binnen de Europese unie afgesproken dat een inwoner van een ene lidstaat bij bezoek aan een andere lidstaat zich aan de wetgeving van de bezochte lidstaat moet houden mits... HIJ DAAR GEEN INVESTERING voor hoeft te doen. Welnu, gezien deze afspraken is het duidelijk dat deze blaaspijpwet alleen en louter voor Fransen geldt, want het aanschaffen van pijpjes vergt, weliswaar een kleine, investering! Niet voor niet-inwoners van het Franse deel vanm de Unie, dus. 2: De domheid Hoe dom is het die dingen nu reeds aan te schaffen. En al is het louter lariekoek, bekend gemaakt is namelijk dat er pas vanaf het najaar wordt bekeurd en aangezien de pijpjes een beperkte houdbaarheidsdatum hebben moet je ze zeker niet NU aanschaffen en indien je de desinformatie van de media meer dan dit verhaal gelooft, doe het dán vanaf volgend jaar. Immers dan blijven ze langer goed. Bovendien kunt u er van uit gaan dat u NU de hoofdprijs betaald!! Dus de aanschaffers van nu: domdomdom, driewerf dom! 3: De Praktijk. Ik kom al vanaf 1958 in Frankrijk en al die jaren is mij nooit, NOOIT een blaastest afgenomen. Toegegeven: de eerste twintig jaar zoop de gendarmerie er zelf lustig op los en men verweet je nagenoeg dat je niet met minstens drie glazen wijn achter het stuur kroop, maar desalniettemin: daarna reed ik hier duizenden keren rond, soms bijna wekelijks, maar een blaastest: ho maar. Zelfs als ik met mijn truck slingerend over de weg reed: blaastest: ho maar, nooit is het mij gelukt die door een Franse gendarme te laten afnemen. En dan: u schaft ze aan, dit jaar, volgend jaar, voor de vakantie, met beperkte houdbaarheid. Bij thuiskomst verdwijnen ze in één of andere lade. En dan, het jaar er op. Miep pakt de koffers, Karel roept: Mien, vergeet je de pepkes niet? Oh, ja, waar zijn die, ach toe maar, we kopen wel weer nieuwe, zo gaat dat in de praktijk. Bekeuring voor het niet bij je hebben van die onzin, ELF euro! Praktijk: geen enkele gendarme voelt er veel voor deze administratieve handeling te verrichten, nog meer praktijk: de boete zal alleen uitgeschreven worden aan diegenen die ook werkelijk teveel op hebben, maar dan zal naast die elf euro er wel het één en ander bij komen. Alles daargelaten: men laat zich bangmaken voor een controle die nagenoeg NOOIT plaatsvindt en waar een boete van elf euro op staat die bovendien ook nog succesvol kan worden aangevochten als u niet in Frankrijk woont!! 4: De milieuramp. Dat die hele desinformatiecampagne,waar onder andere ook de ANWB lustig aan mee doet, ook ernstige schade toe brengt aan ons (en Frans) milieu, hoeft, denk ik, geen nadere toelichting. 99,9 procent zal op den duur ongebruikt bij het vullis belanden, dus naast je reinste kapitaalvernietiging dus ook een schandalige millieubelasting waarvoor we ons diep zouden moeten schamen! Kortom, mensen, laat je niet gek maken, en diegene die zich al gek hebben laten maken, ontwaak uit uw massamediahypnose! 5: De pettenplicht. Oh, ja, ik ben in La Douche France en hoorde daarnet, tijdens dit schrijven, op de Franse radio dat, vanaf 1 augustus 2012, het VERPLICHT is in Frankrijk tussen negen en tien uur in de morgen op openbare ruimten en op straat de BLAUWE "chapeau p'tit Basque" te dragen, in het Nederlands de "Alpinopet" geheten. Dus kom op, snel, haast u, nu allemaal meteen naar de pettenboer!! Ehhh. U gelooft mij niet??
  8. kenavo

    alcohol controle

    Zelfs als deze Franse chauffeur met zijn Franse voertuig een Nederlandse rit doet gaat de vlieger op. Maar duidelijk is het dat ik hier doel op een Fransman die vanuit Frankrijk hier komt om te laden/lossen en weer terug gaat.
  9. kenavo

    alcohol controle

    Nee, fout, want om dat achterwege te laten is GEEN investering nodig. Dus daar zul je je aan moeten houden.
  10. kenavo

    alcohol controle

    De alcoholtesten zijn alleen verplicht voor Fransen, of, beter gezegd, voor inwoners van Frankrijk en niet voor diegene die van elders komen. Een louter nationale (franse) wet die een investering vereist die in eigen land, maar niet geldig is in andere delen van de unie, is alleen voor Fransen geldig. Voorbeeld: Duitsers moeten zich wel aan de Franse snelheidslimiet houden, want daar is géén investering voor vereist. Pas als het een Europese regel is, wordt het algemeen verplicht. Nog een voorbeeld: Franse brandblussers hoeven pas om de drie jaar gekeurd te worden. Nederlandse blussers elk jaar. Als Fransen hier komen en ADR gaan vervoeren, hoeven ze NIET aan die Nederlandse regel te voldoen (alweer: de investeringsregel).
  11. ongetwijfeld, zeker wanneer controle overgaat in opsporing, dus als men een vermoeden krijgt.
  12. Voor opsporing mogen ze alles van je vragen, dus ook de rittenstaat die je zelf bij houdt. Die zijn dus mooi de pisang.
  13. Hoe langer ik er over nadenk, hoe meer ik neig dat het hier weer om een sterk staaltje polderen gaat. Vraagje: Bu(i)tter trekt Kort Geding in. Waarom? Omdat FNV dreigde met een tegen eis. (UIT)Bu(i)tter trekt Kort geding in, maar waarom zet juist NU het F.N.V. niet door? Krijg toch het gevoel bij van handjeklap. Zo wordt de wind uit Edwin's zijl genomen. Toch?
  14. kenavo

    man schiet aanklager dood

    Pfff en nog wel in Dachau.....
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden