Spring naar bijdragen

Vledder

Forumlid
  • Aantal bijdragen

    620
  • Geregistreerd

  • Laatst bezocht

  • Gewonnen dagen

    10

Waardering in de gemeenschap

702 Excellent

Over Vledder

  • Rang
    Newshunter
  • Verjaardag 22-01-1959

Profile Information

  • Gender
    Male

Recente profielbezoeken

4669 profielweergaven
  1. Vledder

    Wat wordt het

    Dat er nog veel moet gebeuren is duidelijk. Ik ben natuurlijk ook geen helderziende maar dat de energievoorziening de komende decennia van de fossiele brandstoffen afgaat lijkt me logisch. - 40 jaar geleden zeiden we allemaal dat we geen PC in huis nodig hadden, dat was alleen iets voor kantoren. Zelfs IBM geloofde er niet in - 20 jaar geleden zeiden we dat een mobiele telefoon niks voor ons was. Wat moet je met zo'n ding met 5 kilo batterij Er kan veel veranderen in korte tijd.
  2. Vledder

    Wat wordt het

    Ik zou mijn geld ook op waterstof zetten: - tanken duurt even lang als nu benzine of diesel - er is nu al een tekort aan grondstoffen voor batterijen , met name kobalt - grote merken als Audi, Hyundai en Bosch kiezen voor waterstof ipv batterijen
  3. Vledder

    Nieuws in plaatjes

    Over Maxima gesproken: ze danst lekker zo te zien: https://sevilla.abc.es/sevilla/sevi-arranco-bailar-reina-holanda-feria-sevilla-201905122131_video.html
  4. Vledder

    Hans Brusselmans

    Dit is wat de Onderzoeksraad voor Veiligheid over de mondkapjes meldt (althans volgens het AD, ik heb het rapport niet gelezen). https://www.ad.nl/buitenland/het-zuurstofmasker-waar-frans-timmermans-over-sprak~a6e267e0/ Zijn dat leugens? Of zijn het verkeerde conclusies? Een leugen vertel je om er beter van te worden lijkt me. Wordt Timmermans hier beter van? Je legt een verband tussen een "leugen" en de baan in Brussel. Heeft hij de baan in Brussel naar jouw idee vanwege deze (en andere leugens) gekregen? Of bedoel je dat hij vanwege deze "leugen" de baan in Brussel nooit had mogen krijgen? Leg het me maar uit, want mij complottheoriebrein gaat niet zo ver.
  5. Vledder

    Pierre

  6. Om je toch een beetje een idee te geven: - chauffeurs hoeven vrijwel nooit te wachten omdat een schip er nog niet is. Als het goed is stuurt de planner de chauffeur pas als de container beschikbaar is, dwz gelost is bij de terminal en opgehaald kan worden. - de ene terminal is de andere niet. Bij Uniport bijvoorbeeld gebeurd nog heel veel handmatig, bij RWG is alles geautomatiseerd. Dat geeft dan ook andere vertragingen. Bij Uniport is er dan meestal een kraan stuk, bij RWG meestal een automatiseringsprobleem - een groot deel van het wachten wordt ook veroorzaakt door ophoping. Er komt 's nachts een schip binnen, er worden duizenden containers gelost, de ontvangers zitten te pushen om hun spullen te krijgen, dus de planners sturen allemaal tegelijk een wagen om de container op te halen. Dit is met alle spullen en zeker met levensmiddelen (gekoeld of ongekoeld). Dus ik denk dat de oplossing van het probleem is: zoveel mogelijk automatiseren, betrouwbare software en tijdslots waarbinnen de goederen opgehaald en ingeleverd kunnen worden (zoals bij RWG dus). Bij RWG heb je de minste problemen als de software hen tenminste niet in de steek laat. Tijdslots heeft weer het nadeel dat je soms moet wachten tot er een slot beschikbaar is, dat kost ook geld als je niks anders kunt doen. En je kunt in de problemen komen met je rijtijden en werktijden.
  7. Eens, diverse grote merken (Mercedes, Audi, Toyota, Hyundai en Bosch) zetten in op de brandstofcel in plaats van batterijen. Er schijnt nu al een tekort aan grondstoffen voor de batterijen, met name kobalt, te zijn. En voordeel is dat tanken net zo lang duurt als bij benzine of diesel. Alleen nog een paar laadstations bouwen Er zijn er nu geloof ik 3 in Nederland
  8. Volgens de wet moet je in dienst zijn van een werkgever of van een uitzendbureau. Als je dat niet bent, dus als zelfstandige of ZZP'er gaat rijden moet je een eigen NIWO vergunning en wagen hebben. Met andere woorden: - als de ILenT controleert kijken ze of je een NIWO vergunning bij je hebt. Die moet op jouw naam staan en ook de wagen moet op jouw naam staan. - is dat niet zo dan moet je aan kunnen tonen dat je in dienst bent van het bedrijf op wiens naam de wagen en de vergunning staat, of dat je via een uitzendbureau voor dat bedrijf werkt. Aan een NIWO vergunning wordt een aantal eisen gesteld - kredietwaardigheid - je moet minimaal € 9,000 eigen vermogen hebben - vakbekwaamheid - je moet het ondernemersdiploma goederenvervoer hebben - betrouwbaarheid - je moet een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) kunnen overleggen Succes
  9. Vledder

    Nieuws in plaatjes

    Krijgt jouw baby alcohol in de fles dan ?
  10. Rood is gevaar lijkt me. Maar er is er maar één die echt antwoord op deze vraag kan geven.
  11. Vledder

    Nieuws in plaatjes

    Je leest wat je wil lezen. In 2018 deed Nieuwsuur een reportage over antisemitisme onder islamitische jongeren. Hebben ze niet naar andere oorzaken van antisemitisme gekeken. Zijn op bezoek gegaan bij moskeeën om te kijken waar dat antisemitisme vandaan komt. In 2019 haalt de NOS een publicatie van cijfers die door joodse organisaties verzameld zijn van 541 incidenten in 2018. Dat is 74% meer dan het jaar daarvoor. Hoe is die toename te verklaren? Antisemitisme leeft niet alleen onder islamieten maar ook onder andere bevolkingsgroepen. Uit welke hoek de groei komt blijkt niet uit de cijfers. In de voorbije jaren zijn er 10 doden gevallen, allemaal door daders met een islamitische achtergrond. Maar waarom neemt het in 2018 met 74% toe? In dit artikel https://nos.nl/artikel/2271645-jodenhaat-in-parijs-forse-toename-antisemitische-daden-in-frankrijk.html uit februari 2019 legt de frense regeringsvertegenwoordiger een link met de gelehesjes-beweging en extreemrechtse groepen die daar profijt van trekken. Jij ziet een bepaalde rangorde in de volgorde waarin de oorzaken worden genoemd. Ik denk dat voor iedereen duidelijk is dat het antisemitisme het meest leeft onder extremistische islamieten. Die vinden ook dat ze de meeste reden hebben om de joden te haten, juist vanwege die spanningen in het midden-oosten. Waar ik me aan stoor is dat je insinueert dat de NOS om wat voor reden dan ook (politieke correctheid?) het beestje niet bij de naam durft te noemen. Terwijl ik lees dat niet duidelijk is uit welke hoek die groei van 74% komt. Maar blijkbaar weet jij dat wel. Maar we zitten weer eens in de verkeerde rubriek
  12. Vledder

    Nieuws in plaatjes

    Als je de 2 verhalen leest snap je waar het verschil in zit. Maar dat is ws te genuanceerd ?
×
×
  • Nieuwe aanmaken...