Dat was ik niet. Ben niet meer de enigste DAF bij ons met de Groninger vlag voorop. Heb er een jonge collega bij die dat ook op auto heeft. Deze heeft ook nog 2 lichtbakjes achter de vooruit.
Vandaag (en trouwens vorige week ook al een keer) werd er door een Arriva bus driftig naar mij geseind op de N33 vlakbij rolde. Neem aan dat dit @Vledder was?
Mij is door de heftruckchauffeur verteld dat het bovenste dek helemaal bol is gaan staan door de hitte.
Wij hebben de verhalen gehoord en gelezen dat de bemanning van het bovenste dek naar beneden is gesprongen. Ik kon daar de reddingsboot nog zien hangen en begrijp niet dat ze die niet gebruikt hebben om van boord te komen.
Moest vanmiddag in de Eemshaven laden in een loods van Wagenborgen, pal naast de daar aangemeerde Fremantle Highway. De deur naar de kade stond open en ik kon het niet laten om even daar door te lopen. Als je er toch zo dicht bij staat .......
Jazekers. Auto's gaan er normaal gesproken bij ons uit met ongeveer 1.200.000 km. En gemiddeld doen wij 120.000 km op jaarbasis. Dus zal normaal gesproken nog zekers 6 jaar er mee moeten doen. Mooi op tijd om de 2e generatie XG in ontvangst te nemen π. Wel Former Sipma even overtuigen tegen die tijd weer DAF's te kopen π.
Heb daar vorige week vrijdag inderdaad pauze gemaakt ja, samen met nog een andere collega.
En volgens mij hebben wij ook nog naar elkaar gezwaaid afgelopen woensdag op de N33 tussen Assen en Rolde.
Je kunt altijd nog als je met een combi of trekker-oplegger rijdt de rode slang loskoppelen zodat de volgwagen geremd staat en dan van het trekkend voertuig de handrem los laten. Blijft de motor ook doorlopen. Maar denk dat ik je dat niet hoef te vertellen Peter π.
Een goed uitgeruste chauffeur is anders ook wel een veilig iets Eeweep.
Daar staat mijn auto nu ook met iets verhoogd toerental te draaien om de cabine met de gewone airco te koelen. Mijn auto is helaas niet uitgevoerd met standairco en ik had toen ik deze nieuw kreeg geen zin omdat zelf te bekostigen.