Spring naar bijdragen

Spieker

Forumlid
  • Aantal bijdragen

    982
  • Geregistreerd

  • Laatst bezocht

  1. Spieker

    geen cabotage in duitsland voor roemenen en bulgaren ????

    Toch moeten we de Duitsers op onze blote knieen danken dat ze verweer bieden tegen de krankzinnige socialistische EU drang om van alle arme landen (op kosten uiteraard van met name Nederland, Duitsland, Finland en Oostenrijk) stinkendrijke en welvarende landen te maken. Het is makkelijk te bedenken wat er gaat gebeuren als Roemenië en Bulgarije tot de EU worden toegelaten. Vrij verkeer van personen betekent in de eerste plaats dat miljoenen en miljoenen Roemenen en Bulgaren naar de rijke EU landen zullen vertrekken (en dan met name naar Nederland en Duitsland). De gemiddelde maandsalarissen in Roemenië en Bulgarije liggen respectievelijk op ongeveer 360 euro en 325 euro per maand. Alleen al een bijstandsuitkering in Nederland ligt op pakweg 850 euro netto per maand!!!!!!!!!!! enz. Bron: Brussel geschokt, Duitsland dreigt met Veto over toelating Roemenië en Bulgarije tot het Schengenverdrag. | Geen Nieuws
  2. Spieker

    Code95 bij vast contract wie betaald ?

    Zonder code 95 op je rijbewijs, mag je geen beroepsgoederenvervoer meer uitoefenen vanaf 2016 (uitgezonderd de bovengenoemde vrijstellingen) CBR - onze diensten - CCV - Code 95 / nascholing -
  3. Spieker

    Code95 bij vast contract wie betaald ?

    Ik ben het met Freddie eens, Karel zoekt weer eens spijkers op laag water, want het heel simpel te weerleggen. Er staan 2 dingen, ADR en Heftruck beschreven, deze scholing wordt vergoed en ook scholing met een wettelijk verplicht kader (code 95), dus scholing ANDERS DAN ADR en Heftruck. Zo moeilijk is het niet. Freddy heeft dan wel weer gelijk, er zijn velen onder ons die zinsneden heel anders lezen dan bedoelt...
  4. Spieker

    Dalessi, zoals verwacht

    We kunnen dit (gedeelte van het) forum beter de Werkgever en Advocaten pagina noemen. Hoe achterlijk kun je zijn om een vakbond die bezig de sector te 'zuiveren' van dit uitschot, niet te steunen, maar werkgevers en hun advocaatjes gelijk te geven? Denken jullie nu echt dat Dalessi nog NL chauffeurs had? Ja, misschien 1 of 2 die hij niet weg heeft kunnen pesten en wat kantoorpersoneel. Dat kantoorpersoneel blijft en er komt juist MEER werkgelegenheid voor de NL chauffeur. Voor de cabotage ritten huurt hij immers NL charters in? Als jullie eens wisten hoe dergelijke werkgevers met hun personeel omgaan... Maar goed, blijf vooral doorgaan, dit soort werkgevers zullen zich rot lachen met jullie commentaren.
  5. Spieker

    Actie truckers tegen buitenlanders

    Ach, jij kunt er ook niks aan doen.
  6. Spieker

    Actie truckers tegen buitenlanders

    Het blijft een komische man, deze Karel.
  7. Spieker

    Vakbond FNV Bondgenoten vindt het schandalig

    Duidelijke taal, beter kan ik het niet zeggen. Misschien moeten we niet altijd naar de bonden wijzen, maar ook naar onszelf kijken. De vakbonden kunnen niet alles ruiken, het verhaal v.d. Bosch komt ook bij die jongens zelf weg. Maar als wij de kop in het zand duwen, kan een vakbond niet ruiken dat er iets of wat er aan de hand is. Deze quote van Hendrikus geeft al aan dat v.d. Bosch bijvoorbeeld niet naar de vakbond toeloopt met zijn bedrijfsbeleid. Zulke zaken zullen uitgezocht moeten worden. Als de brandweer niet gebeld wordt om het vuur te blussen, rukt ze niet uit zichzelf uit.
  8. Spieker

    De Nederlandse vrachtwagenchauffeur dreigt te verdwijnen.

    Ik ben het met je eens, maar ze maken wel reclame voor het boefje Selman met zijn Europe Flyer, dat dan weer wel...
  9. Spieker

    Ook Roek moet inkrimpen

    Corné, dan weet jij na de cao vergadering nu ook dat het cao resultaat (gedeelte Gelijk werk Gelijk loon) daar een hele goede oplossing voor is. Roek zal anders wel niet de laatste zijn die afscheid neemt van NL chauffeurs.
  10. Bij mij doet ie het gewoon, nog even zoeken naar de parel...
  11. Laten we hopen dat de forumgangers hier wel inzien dat deze 'deskundige' niet voor mij spreekt en ook de complete vakbond daarop aangekeken kan worden? Ik doe ook wel eens een posting over de vakbond, maar dan kunnen andere kaderleden daar niet verantwoordelijk voor gehouden worden. Natuurlijk kom ik ook met de mij bekende feiten op bepaalde punten. Soms komt dat misschien wel eens belerend over, maar een individu op dit forum die hetzelfde doet, wordt bekeken als iemand met een eigen mening, dat mag dan opeens wel. Deskundige is nog maar net op dit forum en is nog niet gewend dat we elkaar elke keer de les lezen. Betweters of kaderleden willen nogal eens heftig van mening verschillen, terecht on onterecht
  12. Spieker

    Stemmings bijeenkomst CAO 2012/2013 FNV (23-06-12)

    Wat dacht je van betere vrachtprijzen? Ik spreek mezelf niet tegen hoor, want dat zijn 2 verschillende zaken. Volgens mij baseert een werkgever zijn prijzen ondermeer op loonkosten. Als die hoger worden, zeg maar, net als duurdere brandstof, zal de vrachtprijs ook omhoog moeten. Als iedereen daar nu 'last' van heeft moet de prijs wel omhoog. Nu is het zo dat bedrijven die niet met buitenlandse constructies willen werken, vanwege de dramatische vrachtprijzen het loodje leggen. Maar, by the way, wat ik het vreemde van al de reacties vind, het lijkt er steeds meer op dat collega's hier het wel prima vinden dat deze constructies (blijven) bestaan. Ik krijg op mijn postings bijna alleen maar weer tegengas, terwijl het juist gaat om een verbetering voor onze sector.
  13. De FNV Bondgenoten campagne ‘Gelijk werk, Gelijk loon’ loopt en we beginnen te merken dat de gesloten oester die beroepsgoederenvervoer heet, zich begint te openen. We kijken even terug in de recente geschiedenis. 5 december 2005: FNV Bondgenoten luidt de noodklok over de positie van de Nederlandse chauffeurs. Sinds de toetreding van de Oost-Europese lidstaten in mei 2004 ziet FNV Bondgenoten dat werkgevers in toenemende mate dankbaar misbruik maken van de goedkope Oost-Europese chauffeurs. Aan de NOS maakt Transport en Logistiek Nederland TLN (de werkgeversorganisatie in het beroepsgoederenvervoer over de weg) die dag kenbaar dat de grote loonsverschillen over een aantal jaren weer genormaliseerd zullen zijn. “Niets aan het handje aldus de opperhoofden van TLN.” Lees hier het hele verhaal Bron: fnvbondgenoten
  14. Spieker

    van NL-contract naar Cyprisch-contract

    Ja, en die constructies dat moet in het belang van de werknemer (lees hier chauffeur) nu eens afgelopen zijn.
  15. Spieker

    van NL-contract naar Cyprisch-contract

    En dan hebben we het wel alleen over het brood van de werkGevers hè? De werknemer mag bij zo'n constructie misschien nog een stukje korst opeten als ie geluk heeft.
×