Spring naar bijdragen

1934

Forumlid
  • Aantal bijdragen

    45
  • Geregistreerd

  • Laatst bezocht

  • Gewonnen dagen

    1

Over 1934

  • Rang
    Advanced Member

Recente profielbezoeken

Het blok recente bezoekers is uitgeschakeld en wordt niet getoond aan andere gebruikers.

Inschakelen
  1. 1934

    vervolgverhaal

    Een kers erop en een toefje geslagsroom
  2. 1934

    Verkeerde plaats of verkeerde truck

    Na wat chauffeurskaart perikelen ,zoals te lezen is op het forum toch aangekomen in Morocco (met de belangrijkste auto voor de rally 14 pallets bier !!!) En niet alle bivaks waren in de buurt van asphalt dus nogal wat of road gedaan en daar is z,on trekker trailer echt niet voor geschikt,maar gezien de lading werd ik door iedereen zeer goed geholpen !!! IMG_1309_(1).MOV
  3. Hoi ouwe, Gewend gelukkig niet om 20 uur te sturen (dat is lang geleden) maar na de marteling volgt het genot zullen we maar denken,en na het trappen volgt er een heerlijke ontspanning.
  4. Jongens bedankt voor de info,we gaan ons best doen. thanks
  5. 2 chauffeurs vertrekken vrijdagavond 2100 uur in Turnhout en willen naar Tarragona Spanje afstand 1650 km.rekening houdend met rijverbod Frankrijk dat ingaat om 2200 uur zaterdag avond. Hebben dus voor de rit 25 uur is dit te doen binnen het rijtijden besluit ? Om de hoeveel uur moeten we wisselen van bestuurder Om de hoeveel tijd moeten we rust nemen Beide chauffeurs beginnen samen aan de rit en eindigen samen. Graag reactie
  6. 1934

    Tacho juist gebruiken ritje Spanje

    Jawel het gaat er van komen,chauffeurspas is geregeld,vertrekken aankomende vrijdagavond om 2100 uur van Turnhout naar Alicante maar willen graag zondagavond in Benicarlo/Tarragona zijn. Op zich allemaal niet zo moeilijk lijkt mij en makkelijk te halen,alleen zijn we helemaal niet meer up to date (kom nog uit het analoge tijdperk ha ha ha) dus graag reactie over hoe en wat met de tacho voor twee chauffeurs en eventuele rijverboden Frankrijk/Spanje. Alvast bedankt,de route kan ik dromen hoor.
  7. 1934

    Zomaar een week (de belevenissen van Shompie)

    Ron gezien je helemaal uitgeschoven bent met je kraan en dan leeg een toch al best zware container op het dak plaatst,vraag ik mij af pak jij hem er met dezelfde kraan weer af ? En hoe bepaal je het gewicht (wel of niet te tillen) of word dat bepaald door je kraan (middels beveiliging) zodat het dus zou kunnen zijn dat jij hem er niet afkrijgt ? En dus voor Jan met de korte achternaam aan een hijsklus moet beginnen zonder dat je weet of je hem wel kunt tillen ? Of staat er een weegschaaltje onder de container ???
  8. 1934

    Zomaar een week (de belevenissen van Shompie)

    Ok neem het gelijk van je aan,heb inmiddels (gezien de wegenbelasting) weer een gewoon bedrijfswagen kenteken en heb mezelf dus weer te houden aan de snelheid van vrachtauto,s.Is mij ook hard genoeg hoor heb tijd zat.
  9. 1934

    Voorruitfoto's!!

    Voorruit foto,helicopter was me te snel af en zat echt dichtbij mijn spiegel
  10. 1934

    Zomaar een week (de belevenissen van Shompie)

    Maar dit is niet mijn topic,hoop dat je het goed vind Ron ? Ik plaats nog de foto van de motor met dikke turbo bij Hamofa Diesel Power in de fabiek eventueel op hun site uitgebreide test te vinden op you tube. Trouwens prachtig werk met z.on bootje mooi veelzijdig werk heb je Ron,ga bijna weer aan werken denken en dan zou me jouw job wel passen.
  11. 1934

    Zomaar een week (de belevenissen van Shompie)

    Voor Corydon wat duidelijkheid ( en voor andere geïnteresseerde) Pion en kroonwiel in cardan aangepast,en in de planetaire as overbrenging tandwielen aangepast,en te verduidelijking voor de oudere onder ons op de deur staat 1922 is 19 tons chassis en orgineel 220 pk zonder turbo of intercooler. Cabine verhoogd en een complete nieuwe motor gemonteerd uit een SK serie,(OM 441 LA) op de testbank nu een dikke 400 PK en genoeg Newton per meter om met dat toerental gewoon 130 te rijden (wat zelfs legaal was toen de truck nog camper kenteken had kortom personenwagen ingericht als kenteken met een ledig gewicht van 9400 kilo,en ja daar mag je in Nederland 130 km mee rijden RAAR maar waar !!) heb nog wel fotootje van topsnelheid eventueel.maar weet niet of dat goed is om te posten.
  12. 1934

    Zomaar een week (de belevenissen van Shompie)

    Misschien aan deze techniek wel Ron ?? Lekker ouderwets en geen begrenzer.
  13. 1934

    Zelf doen... of laten doen?

    Tja lekke band,daarvoor twee reservebanden bij (bandenmaat 1400x20 inch) hebben weinig bandenboeren op voorraad daarom twee stuks mee 1 op velg andere is losse band,blijft altijd een keuze bij lekke band of ik probeer om alleen de band te wisselen op de as (heb deelbare velgen)krijg er dan vaak geen lucht in omdat compressor van auto er niet ineens veel volume inkrijgt (bus remmnreiniger en aansteker doet wonderen) En dan moeten er ook nog twee fietsen afgehaald worden skiën en stokken,kraantje met liertje uitgeklapt worden enz enz,gelukkig nog pas 1 keer hoeven doen,vaak behelp ik mezelf door het gat groter te boren en er een prop in te trekken,veel simpeler en werkt perfect (vind de bandenboer maar niks ,krijg je heel verhaal over aansprakelijkheid enz enz) en draai ondertussen een wasje (zie foto) Gelukkig heb ik tijd genoeg,en ben voorzien van alle gereedschappen en zit vaak in uithoeken waar absoluut geen garage of bandenboer te vinden is,dus altijd ZELF doen. Snap allerlei keuze,s van werkgevers,maar toen ik hierover besliste vond ik het de normaalste zaak dat de chauffeurs zelf deed,al snap ik de redenatie best om in plaats van een reservewiel een dieseltank te monteren (mede door die reden hangen mijn banden achterop) neem zelf bijna 1300 liter mee,best lekker voor € 0,43- per ltr in de Westelijke Sahara en daar kom ik dan weer bijna mee in Luxemburg
  14. 1934

    Je auto op een mooie lokatie

    Quad er ook bij ??
  15. 1934

    Je auto op een mooie lokatie

    X
×