Spring naar bijdragen

Jola

Forumlid
  • Aantal bijdragen

    57
  • Geregistreerd

Jola's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

0

Waardering in de gemeenschap

  1. Jola

    Gele verlichting

    Ik heb ooit gehoord dat je met gele koplampen beter zicht hebt in mist?? Klopt dat of is dat een fabel?
  2. Precies, want elke auto of vrachtauto reageert anders op gladheid of andere weersomstandigheden. We hebben ook niet allemaal dezelfde banden eronder liggen. Dus kan de één nooit voor de ander bepalen wat veilig is.
  3. Ik word zowiezo strontvervelend van al die 'stoere' verhalen over gas geven en links rijden. En dat degenen die rustig aan doen maar mietjes zijn. Donderdagavond reed ik leeg op de A1 richting Bremen en het was 1 ijsbaan daar. Dus rustig aan doen. En dan nog mensen die je voorbij knallen en seinen omdat je niet 'hard genoeg' rijd. Wie ben jij om voor mij te bepalen wat een veilige snelheid is?? Kun jij soms voelen hoe mijn span reageert op de gladheid? Ik denk van niet. En dan heb ik het nog niet eens over het feit dat niemand kan zien of ik vol of leeg ben. Gisteravond bracht ik een vriendin naar huis, dikke sneeuwbende hier. Niet te doen. (was met de luxe auto) Komt er een pool voorbij gassen die het ook nodig vond om te seinen want ik reed niet hard genoeg. Donder op joh, ga niet voor een ander bepalen wat veilig is. Kan me er zo giftig om maken. Heb laatst ook 'ijbaan gereden' in Duitsland. Geladen en al, was op de A2. Daar kwam mijn trailer gewoon richting vangrail omdat de weg schuin afliep. Degene voor mij had hetzelfde probleem. Konden hem allebei wel goed corrigeren maar denk als we harder reden dat het een stukje moeilijker zou zijn geweest om hem er weer recht achter te krijgen. Dus mijn conclusie: Ik bepaal zelf wel wat wel of niet veilig is, dat hoeft een ander niet voor mij te doen. Noem mij dan maar een mietje. Ik heb meer respect voor de jongens en meiden die wel kalm aan doen.
  4. Jola

    werk gezocht

    Bakker logistiek proberen. Zoeken voor de standplaats Deventer volgens mij nog mensen in de supermarktdistributie.
  5. Wij hebben ook een pakket dit jaar met allemaal dingetjes in de trand van wokken enz. Wel een goed pakketje. Kreeg vorig jaar van een klant nog een zak oliebollen mee en een fles wijn en appelflappen. Helaas kom ik niet meer bij die klant. Zijn altijd de kleine klantjes die nog eens wat weggeven.
  6. Hier verbaas ik me elke keer weer over.. Sta je in een smal straatje te lossen, helemaal tegen de stoeprand en de spiegel ingeklapt zodat de mensen nog kunnen passeren. Gaan er gewoon mensen naast je vrachtwagen aan de andere stoeprand parkeren. Niet strak tegen de stoeprand, geen spiegel inklappen. En zo kan niemand er meer door. Je kan toch zelf ook nagaan dat je dan iedereen in de weg staat? Had ik laatst een paar fustcontainers tegen die stoeprand gezet zodat niemand er zou parkeren. Komt de bedrijfsleider van die winkel naar buiten toe, en trekt zo die containers weer richting mijn trailer. Dacht bij me eigen, ik ga niet eens uitleggen dat ik dat deed om te voorkomen dat mensen de weg blokkeren.. Dan wacht het volk maar.
  7. Jola

    Graag gedaan, Super de Boer

    Soms zou je idd met die supermarkt of stadsdistributie willen dat je die stuuras apart kon bedienen.. ff beetje bijsturen of juist ff de stuurfunctie uitzetten wanneer dat veiliger is.. Ongelukje zit idd in een klein hoekje met zo'n as. Je hoort en ziet er veel van, en dan vooral van degenen die geen vaste auto en geen vaste rit hebben. Elke wagen reageerd weer anders.. Het is mij ook weleens gebeurd.. gelukkig geen ernstige dingen maar een klein krasje vind ik ook al ernstig voor mezelf. dan baal je stevig. Ik vind het briefje onder de ruitenwisser wel masterlijk hoor haha!
  8. pff sterkte aan de nabestaanden..
  9. Jola

    Dit wil je niet

    Zoo dat is apart! Ik hoorde al op de radio dat een vrachtwagen 'zijn cabine was verloren'. vroeg me al af hoe je dat voor je moet zien.
  10. Hier nog een vrouw op de auto! Ik reed eerder ook op een bestelbus en wou toen toch voor het 'grote' werk gaan. Nu rij ik gekoelde vers producten voor een supermarkt en dat bevalt me erg goed! Ben van een busje naar een oplegger gegaan dus heb niet eerst op een bakwagen gereden. Dat was natuurlijk de eerste weken wel erg zweten en moeilijk doen omdat je de achteruit rij ervaring mist maar nu gaat het goed. Het is ook een hele goede leerweg met die supermarkten omdat je vaak weinig ruimte heb of er worden auto's geparkeerd op plekken waarvan je eigelijk net die ruimte nodig hebt. (eerste week wel goed spierpijn gehad door het sjouwen met die containers) Ik was bij ons de eerste vrouw, nu hebben we er nog 1 bij. De reacties blijven grappig. Dan vragen klanten waar de chauffeur is. Of mensen op straat beginnen over het feit dat een 'klein meisje zo'n grote auto bestuurd' Ik heb geen moment spijt gehad van de keus om chauffeur te worden. Dus ik zou zeggen als rijden jouw passie is wat houd je dan tegen? (natuurlijk komt er ook laden en lossen bij en zijn er altijd wel wat negatieve dingen te vinden in dit beroep zoals in elk beroep het geval is, maar de negatieve dingen wegen bij mij niet op tegen de positieve dingen) Heel veel succes!
  11. Gek eigelijk dat er geen reacties op dit filmpje zijn van onze mannelijke collega's
  12. Ik heb de enquete gewoon ingevuld.. Mis wel wat informatie over jullie project in de zin van wat het idee/plan is van aanpak. Maar verder, succes ermee!
  13. Ik denk max wat er doorheen MAG.. Want speling heb je altijd wel op een tunnel. Het is altijd ietjes hoger dan aangegeven. Maar hoeveel die speling is dat zal verschillen per tunnel denk ik.
  14. Ik heb er ook eens voor stil gestaan.. Je raakt dan die sensoren en dan krijg je een rood uitroepteken geloof ik op de borden. En de stoplichten gaan ook op rood. Heb toen gewoon de alarmlichten aangedaan en de omroepinstallatie vertelde me dat ik rechtsaf moest om voor een hek te staan wachten. Na ong een kwartier kwam er iemand die me opmat (opmeette, opgemeten heeft) Ik was 4.02 m boven de schotel. Luchtvering omlaag en toen mocht ik er door. Je kan er een bekeuring voor krijgen. Volgens mij mag je wettelijk niet hoger zijn dan 4 m. (weet ik niet zeker) Anders moet je ontheffing hebben. Velsertunnel heeft verscherpt toezicht dus die dingen staan heel gevoelig afgesteld. Waar je normaal wel onder 4 m tunnels door kan kan het zijn dat je bij de Velsertunnel voor een rood licht komt te staan. Of er wat met die foto's gedaan word weet ik niet. Je hebt kans dat ze die gebruiken wanneer iemand de rode lichten negeert. Dat als je doorrijdt terwijl je rood hebt dat je dan een bekeuring kan krijgen. Maar echt precies weet ik dat niet.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden