Spring naar bijdragen

Tuinkabouter

Forumlid
  • Aantal bijdragen

    57
  • Geregistreerd

  • Laatst bezocht

Over Tuinkabouter

  • Verjaardag 07-10-1986

Recente profielbezoeken

Het blok recente bezoekers is uitgeschakeld en wordt niet getoond aan andere gebruikers.

Tuinkabouter's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

0

Waardering in de gemeenschap

  1. Reageerde op het stukje over nazareth, dat ik niet weet hoe het met de files daar is omdat ik niet verder kom dan genoemde punten
  2. Woon daar in die buurt, moet niet naar Nazareth maar eerst naar Zomergem en nu naar Knesselare en dan is de LHT +E34 + Zelzate-tunnel de betere optie tov de E17 + kennedy + file in wondelgem
  3. Zolang de kennedytunnel open is en er dus geen omleidingen via de LHT zijn, kun je beter via de LHT, dan kun je normaal gezien doorrijden. Als je niet via de volvo/eurosilo's wil kun je ook door de zelzate-tunnel gaan en direct bij het uitkomen ervan rechtsaf slaan, dan rij je over de andere kant van de R43, langs de andere kant van het water en bij de Brico kom je dan ook in Gent uit, maar het ligt eraan waar je moet zijn in Gent.
  4. Bij ons bedrijf hebben we een vaste trekker maar een wisselende oplegger. Officiel hebben we een vaste oplegger, in de praktijk heeft deze er minder achter gehangen dan alle andere. Komt ook deels omdat we wisselen tussen semi- en eurodiepladers en platte wagens danwel kraanballastwagens, maar toch, we hebben ook een vaste. Deze had ik al 3 weken niet meer gezien en voordat ik deze uitgeleend had was alles in orde en aanwezig. De breedteborden voor rijden boven de 2,55m, de zwaailichten, de verbredingsbalken om te verbreden naar 2,75m, de oprijplaten..alle lampjes waren aanwezig, werkten en waren intact. Alle zwaailichtaansluitingen werkten, de ABS was in orde enzovoorts. Het was gewoon in orde. Vorige maandag kreeg ik "mijn" semi terug. De oprijplaten waren weg, de ABS gaf (en geeft) storing, kapjes van de breedtemarkering waren weg of kapot en van alle borden was er minimaal 1 lampje maar meestal 2 van de 3 kapot, zwaailichtcontacten werkten niet meer, verbredingsbalken waren weg, zelfs de bouten om het "convoi exceptionell" bord vast te klemmen waren verdwenen, uit 1 van de 2 gaten was de draad uitgedraaid. Ook was er schijnbaar te zwaar geladen, her en der waren er wat laadvloerplanken gebroken. Ik vraag me toch echt af hoe men op 3 weken tijd zoiets voor elkaar krijgt, temeer omdat ik in 1 jaar tijd alleen nog maar het lampje van de kentekenplaatverlichting heb moeten wisselen. Afgelopen donderdag 2 ritjes in de haven van Antwerpen gedaan en dan kwam er ineens nog een spoedritje bij waarbij ik over de 2,55m zou gaan. Dus binnengereden, rechtstreeks de garage in en eens kijken wat er allemaal gesloopt was. 3 van de 4 borden waren snel gemaakt. Nummer 4 eigenlijk ook, ware het niet dat er op de stekkerdoos geen stroom meer stond. De semi boven de put en de verdeeldoos onder de oplegger eens opengedaan. Is er gewoon +-draad volledig verdwenen ??? Een blik aan de onderkant leerde ook dat er schijnbaar in stilstand scherpte bochten zijn getrokken, een deel van het loopvlak van 1 van de banden was verdwenen en reed op het canvas. Om een lang verhaal kort te maken: er was zoveel werk aan die oplegger dat de werkplaats geen tijd had om "even tussendoor" de verlichting in orde te maken. Van die spoedrit is weinig meer gekomen, ik ben van 12.00 tot 19:30 bezig geweest de boel weer in orde te krijgen. Vanmorgen moest de oplegger binnen voor nog meer nieuwe schoentjes, zeker de binnenste banden op de dubbellucht waren redelijk versleten. Ik had dus vandaag een andere semi mee met ongeveer hetzelfde verhaal. Van de 12 breedtelampjes in de borden in totaal werkte er welgeteld één. Van de 5 zwaailichten (4 voor de breedteborden, eentje aan de achterzijde) werkte er maar één, alleen die aan de achterkant. Ik heb de moeite maar niet genomen dat te gaan herstellen, er moet tenslotte ook nog echt gewerkt worden. Vanavond kwam ik terug op de zaak en ik wilde de papieren van mijn semi halen. Ik pakte het koffertje met de papieren en wilde die in mijn trekker leggen zodat een ander er niet mee wegkan, tenslotte staat hij nu helemaal in orde. Wordt ik onderweg naar de trekker aangehouden door Mr. X die mijn papieren moet hebben omdat hij er een 3-daagse rit naar Duitsland moet doen. Ik heb hem gezegd dat er een heleboel tijd van mijn kant inzit om de 1232 op orde te krijgen en dat ik er weinig voor voel om 'm weer uit te lenen zodat een ander 'm weer kan slopen, zegt meneer doodleuk dat hij geen tijd heeft om de zijne op orde te stellen en daarom die van mij maar meenam...helaas stond het flatrack er al op, anders had ik 'm aangepikt en ergens klemgezet... Ook wordt er regelmatig spanmateriaal "geleend" voor onbepaalde tijd. Voor Duitsland zorg ik altijd dat ik 20 spanbanden en evenzoveel spanners bijheb. Vorige week heb ik eens geinventariseerd omdat ik toch bezig was, bleek dat ik nog 14 banden en 12 spanners had. Het magazijn keek maar raar toen ik om 6 banden en 8 spanners vroeg...en zo kan ik nog wel even doorgaan Om redelijk moedeloos van te worden. De komende 3 dagen zit ik weer met de narigheid van een ander en als ze me aanhouden mogen jullie raden wie er voor de bekeuring opdraait omdat de markeringen niet in orde zijn... Komt dit bij meer bedrijven voor en zo ja -> hoe gaan jullie er mee om? Op de kast met spanmateriaal heb ik al een hangslot gehangen en ik raak ineens niks meer kwijt?
  5. Heb me laten vertellen dat er vorige week reeds 3 wagens zijn verkocht.
  6. vandaag gehoord dat uiterlijk in juli alle wagens de deur uit gaan zijn...
  7. Geen faillisement, maar wegens het overlijden van de eigenaar houdt het bedrijf op te bestaan. Ze zullen nog even doordoen om opdrachten af te maken maar dan houdt het op. Er is ook geen overname te verwachten. Bronnen zijn de chauffeurs die bij ons komen laden.
  8. Weet je...tuurlijk, er zal vast te weinig afstand zijn gehouden. Maar...er word geremd. Je remt mee. Maar voordat je in de gaten hebt dat er een noodstop wordt gemaakt, zit je er al achterop of in ieder geval heel dicht erop. Ongelukkige samenloop van omstandigheden, zullen we het daar op houden?
  9. Op 1 juli 2009 om 10.15 uur waren drie van onze touringcars betrokken bij een kettingbotsing op de A2. Toedracht van het ongeval was een uitvoegende (18 meter) bouwverkeer vrachtwagenoplegger welke zijn bocht niet kon halen vanaf de vluchtstrook en daardoor ook een gedeelte van de 1ste rijbaan gebruikte, waarop ook de touringcars reden. Een vrachtwagen en drie touringcars die op de 1ste rijbaan reden konden de oplegger niet ontwijken, waardoor een botsing onvermijdelijk was. Vijftien personen werden overgebracht naar ziekenhuizen in de omgeving ,maar mochten na onderzoek weer spoedig naar huis. De gewonden hadden nekklachten, snij en schaafwonden. Gelukkig betrof het alleen licht gewonden. De Verkeerspolitie van het Korps landelijke politiediensten heeft in samenwerking met de politie Utrecht een onderzoek ingesteld. Met lof spraken de politiediensten over het kordate optreden van de touringcarchauffeurs welke tijdens het ongeval op hun eigen rijbaan zijn gebleven waardoor geen andere auto's in de verdrukking zijn gebracht. Volgens passagiers, getuigen en de remsporen op het wegdek hebben de touringcars voldoende afstand gehouden. Inspectie Verkeer en Waterstaat constateerde dat de touringcars niet harder dan 80 kilometer per uur hebben gereden. Spijtig genoeg hebben onze chauffeurs moeten constateren dat met een zeer langzaam invoegende vrachtwagenoplegger remmen bij 80 km per uur niet meer genoeg is. De voorgeschreven twee touringcars afstand tussen elkaar blijkt op zo een moment nog veel te kort te zijn. Feit is dat de degelijkheid en de kooiconstructie van de Van Hool touringcars hebben bijgedragen aan de veiligheid van de passagiers en chauffeurs. De eerste touringcar botste achterop een vrachtwagencombinatie welke moest remmen voor de bouwverkeer vrachtwagenoplegger, twee touringcars daarachter reden op hun collega. De chauffeur van de tweede bus raakte bekneld en is door de brandweer uit zijn benarde positie bevrijd. Hij is na observatie in het ziekenhuis huiswaarts gezonden, zijn verwondingen bestaan uitsluitend uit blauwe plekken en schrammen. De 125 overige passagiers die in de touringcars zaten zijn opgevangen in een hotel in Vinkeveen. Zij waren op weg naar een begrafenis van een medestudent die onlangs bij een verkeersongeval in Bunnik om het leven kwam. Ongeveer 50 studenten zijn doorgereisd naar de Begrafenis waar zij nog op tijd aankwamen. De snelweg richting Utrecht was tot 13.00 uur volledig afgesloten. Om 13.00 uur is een rijstrook vrijgegeven om het verkeer dat nog achter het ongeval stond door te laten rijden. De brandweer heeft in deze file water uitgedeeld aan de rij wachtenden. Directie en medewerkers van Brouwer's Tours b.v. wensen de slachtoffers en ouders veel sterkte met de verwerking van dit tragische ongeval. Wij bedanken de politie, brandweer en hulpverleners voor hun vakkundige optreden. Bron: website Brouwer Tours
  10. Filmpje: http://player.nos.nl/index.php/media/play/tcmid/tcm:5-536237/
  11. Fietsers die voor ons rijden horen ons meestal idd niet aankomen... In feite ben je met een duwbak onderweg...nadelig gevolg is ook dat de achterste as star is en dus behoorlijk naar binnen loopt, maar die plunjer in de balg is ook een stukje high-tech hoor! Zie het als een soort-van 2e stuur dat alles nog een beetje met elkaar in het spoor drijft. Je kunt je voorstellen dat je het met een gewone dissel niet redt als je met een ouderwetse combi onderweg bent en je aanhanger aangedreven wordt... Denk dat je anders het middenstuk ertussen uit wil drukken als het ware, maar goed, daar heb ik geen ervaring mee. Ben wel benieuwd hoe je met zoiets achteruit moet trouwens
  12. Denk nu niet meer, dat die bij de klap ook wel afgebroken is Maar er zit een plunjer in, geen echte dissel die je zo effe af kunt koppelen. Tank en motor zitten ook vaak achter, dus eenvoudig even scheiden is er niet bij.
  13. Harmonica-bus is eigenlijk een bus + aanhanger, alleen is de dissel vervangen door de balg.
  14. Met optische en geluidssignalen moet dit gewoon mogelijk zijn. Is er een ongeluk gebeurd, dan zijn de snelheden van het verkeer niet dusdanig hoog dat er onverantwoorde risico's zijn genomen. 1) het was op de vluchtstrook 2) de brandweer heeft ongetwijfeld optische en geluidssignalen gevoerd (aanname) 3) er zijn mensen in gevaar 4) wie zo'n brandweerwagen met alles erop en eraan die je tegemoet komt niet ziet aankomen hoort niet op de weg thuis. Los van of het mag of niet, zo'n wagen hoor je gewoon de ruimte te geven en niet gaan miepen dat ie aan de verkeerde kant reed <PUNT> je zou het zelf maar zijn die erin bekneld zit of wat dan ook...
  15. Zo...even een update over de Kassing-dubbeldekker. Deze staat 3 weken na dato compleet gestript bij VanHool in België. Doordat de urine en kots en de daarbij behorende zuren overal ingetrokken en doorgelekt is, wordt er het volgende aan gedaan: -Het interieur is compleet gestript -Een deel van de bekabeling van het computerruim voor naar de motor achter wordt vervangen -de tussenvloer is eruit omdat die doorlekte, deze wordt vervangen -de honingraat vloer van het onderste dek is verwijderd, wordt gestraald, gespoten en opnieuw getectyleerd -hezelfde geldt voor de slaapcabine -de bus wordt geheel opnieuw bekleed -waar nodig worden delen van de bus opnieuw getectyleerd, overal waar urine heeft gezeten dus. Verder staat de bus nu dus ook al 3 weken stil, en een tourwagen levert zo ongeveer 1200 euro omzet per dag op. Geen netto-winst, maar de omzet mis je dus ook. Snel gerekend mis je nu al 25.200 euro omzet, zeker omdat de periode half mei - eind juni het seizoen is waar het geld moet worden verdiend. Tel de schade er bij op en dan kom je heel erg dicht bij die 50.000 euro En dat voor een dubbeldekker van 1 of 2 maand oud...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden