Spring naar bijdragen

P 230

Forumlid
  • Aantal bijdragen

    12
  • Geregistreerd

  • Laatst bezocht

P 230's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

8

Waardering in de gemeenschap

1

Community Answers

  1. Oké, goed om weten. Misschien kan de city bij voorbaat worden voorzien om op termijn een kooiaap mee te nemen. Alleen is het dan ff bekijken hoe dat contragewicht achteraf kan worden geplaatst. Anders komt het niet goed met asdruk op de trekas, zo zonder kooiaap achterop..
  2. Ja, klopt. Mijn werkterrein is België, met enkele uitschieters in Noord-Frankrijk. En ja hoor, op vlak van wegeninfrastructuur is het bij de boeren zoals op de openbare weg: erbarmelijk! Vooral van zodra ik de taalgrens oversteek naar Wallonië, zie je zo de staat van wegen en gebouwen verslechteren.. Daarom dat wij extra hard moeten nadenken over het materieel waarmee we op weg gaan..
  3. Hallo, Ja, is exact wat wij overwegen. Bedankt voor de foto. Waarschijnlijk zou onze city zelfs zo lang nog niet worden. Een meter of 10 maximum overweeg ik. Het zullen grotendeels ééndaagse ritten worden, en met ca. 18 paletten en 15 klanten moet je het natuurlijk ook nog allemaal op één dag geklaard krijgen. Bij ons draait het ook allemaal rond gewicht, niet om volume. De kleinste eurootjes met likemmers wegen al meteen + 400kg, de zwaarste blokpaletten +1000 / 1100 kg. Even een vraagje, met hoeveel vermogen reden jullie?
  4. Ja, hebben we ook gezien. Enige nadeel vind ik dat die wagen weer wat langer is dan een traditionele vrachtwagen, aangezien ze de cabine vóór de motor moeten plaatsen.. Verder wel een goed concept. Zo, weer veel stof tot nadenken. En nu onder de wol. Aan allen veilige kilometers gewenst komende week!
  5. Inderdaad! Door de stront.., door de regen.., dwars door alles heen!
  6. Wel, omwille van de vele klanten op één dag (15 à 20), vrees ik dat de kooiaap me te veel tijd gaat kosten. Want inderdaad, met de kooiaap doe je precies wat anders de boer met zijn verreiker doet. En die slecht toegankelijke wegen/ opritten bij de boer, moeten wij nu eenmaal voor lief nemen. Wij produceren en verhandelen onze eigen voederadditieven (mineralen, vitaminen, organische zuren, etc. ...), en moeten daarbij commercieel ingesteld zijn. Met andere woorden: niet te veel zeuren over de stront of de grote oneffenheden op het erf..
  7. Hallo, ja klopt. En dan wordt de volgende overweging of het opnieuw een P serie wordt of toch een G. Ik moet er gemiddeld 15 tot 20 keer uit op een dag, en dan is een lage instap wel van goudwaarde..
  8. Ja, jullie opmerkingen zijn terecht. Wat betreft mijn werkgebied kom ik nu op zowat ieder type bedrijf waar inderdaad ook de veevoeders en melkophalers komen.Ben zelf ook sterk aan het overwegen om beroep te doen op een truck en trailer rental en te beginnen testen. Wat betreft de combinatie met elektrische pompwagen heb ik nu op mijn zwaarste dagen ook al een elektrische transpallet mee. Maar ALTIJD in combinatie met een gewone pompwagen. Regelmatig moet ik pallets afzetten op onverharde ondergrond, en dan is het met de gewone pompwagen het spul eraf sleuren totdat ik met de pompwagen helemaal wegzak, en daarna de pompwagen weer op de laadklep slepen. Maar gelukkig beginnen de boeren steeds meer hun terrein te verharden. Wordt tijd dat ik eens met de baas al deze bevindingen ga delen. Bedankt voor alle reacties!
  9. Hallo, Ja, klopt helemaal. Bij ons zijn het altijd paletten met standaard afmetingen. De enige reden dat ik een huifzeil zou overwegen, is voor die ene keer dat ik bijvoorbeeld een erf niet kan oprijden, en ik verplicht op de weg moet blijven staan. Als de boer dan een verrijker heeft, zou hij de pallets van opzij kunnen afnemen.. In dat geval zou ik misschien opteren voor een huifzeil met hoge, rechtopstaande schotten. Je moet in principe heel wat meer zekeren als je geen dichte laadbak hebt, en misschien zou dit een goede tussenoplossing zijn? Vriendelijke groet
  10. Hallo, Heel erg bedankt voor jullie feedback! Ik heb als enige chauffeur bij ons op de zaak heel wat inspraak, maar precies daardoor ook wat verantwoordelijkheid. En ik zou niet graag verantwoordelijk zijn voor een verkeerde investering van ettelijke duizenden euro's. :-s De idee van een 2-assige trailer met achtersluitklep klinkt mij ook de beste oplossing in mijn situatie. Verder zal er dan nog gekeken moeten worden of het een huifzeil of dichte laadkast zal worden.. Als jullie nog verdere suggesties hebben, altijd welkom. Nogmaals dank!
  11. Beste collega's chauffeurs, Ik ben een distributiechauffeur die met een vaste bakwagen van ca. 8,7m dagelijks de boeren bevoorraad met zakgoed op paletten. Omwille van uitbreiding van onze firma, overweegt mijn baas nu om over een jaar over te schakelen op een trekker-citytrailer combinatie van ca. 13m. Ik ben hier persoonlijk niet zo voor te vinden omwille van de soms érg krappe ruimtes waar ik moet manoeuvreren. Kleine boerenhoven, lage en krappe stallen, nauwe inritten, ... Persoonlijk ben ik van mening dat een bakwagen tot 10 meter (en meegestuurde naloopas), de klus nog zou kunnen klaren. Maar zo'n trekker met citytrailer en (2) gestuurde assen lijkt me net een brug te ver. Of zie ik dit verkeerd? Is een trekker-citytrailer met gestuurde assen van 13 meter even wendbaar als een bakwagen van 10 meter? Wat betreft laadvermogen overtreft een 2-assige citytrailer uiteraard wel ruimschoots een vaste bakwagen met 3 assen.. Het is een vraag die me al een tijdje bezig houdt, maar wel steeds prangender wordt.. Voel jullie vrij om te reageren! Alvast bedankt!
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden