Spring naar bijdragen

Xhavefunx

Forumlid
  • Aantal bijdragen

    6
  • Geregistreerd

  • Laatst bezocht

Over Xhavefunx

  • Rang
    Chauffeursforum Lid

Recente profielbezoeken

Het blok recente bezoekers is uitgeschakeld en wordt niet getoond aan andere gebruikers.

  1. Xhavefunx

    Girteka heeft grote plannen

    Ik snap wel wat je bedoelt. Putin is de gene die mensen hun politieke positie geeft.
  2. Xhavefunx

    Girteka heeft grote plannen

    Staat zelfs op Wikipedia ja. Had ik nooit gedacht. Zou Class Trucks erbij staan bij één van die 34 dochterondernemingen?
  3. Xhavefunx

    Girteka heeft grote plannen

    Ik rijd zelf op Scandinavië en kom deze mensen veel tegen van Girteka. Het grappige is dat je dit bedrijf, vooral in het Noorden, heel vaak voorbij hoort komen in allerlei zeer uiteenlopende onderwerpen. Zo was ik ooit op zoek naar een 2e hands Volvo. Ik kwam bij "Class Trucks" terecht nadat ik op de website van Girteka had gelezen dat ze al hun verkopend materieel via hun verkopen. Class Trucks blijkt door meerdere landen in Europa gevestigd te zijn, zo ook Nederland. Het gekke was dat alle Volvo trekkers om en nabij de jaar oud waren en rond de 100.000km erop hadden zitten. De prijs lag gemiddeld rond de €80.000,-. Wat helemaal geen slechte prijs is voor een Volvo van een jaar oud, gezien ze nieuw rond de €105.000,- zijn. Ik heb mij toen door een verkoper laten vertellen dat Girteka hier veel aan verdient. Ze plaatsen een gigantische order van 1000 trucks, en krijgen hierdoor fikse korting. Zij betalen dus per trekker ook zo'n €80.000,-.. nieuw! Vervolgens rijden ze er een jaar mee, draaien er dus een mooie omzet mee, en verkopen ze hem weer voor de zelfde prijs. Geen afschrijving, niks. Pure winst. Ik ben kortgeleden in gesprek geraakt met een chauffeur van Girteka uit Letland, en die vertelde dat Girteka eigenlijk een Russisch bedrijf is. Hier zitten Russische investeerders achter. Met andere woorden: Rusland verdient op deze manier gigantisch veel geld aan de EU, maar stimuleren hierdoor ook veel charters en kleine bedrijven om met een lager bedrag een nagenoeg nieuw en goed onderhouden vrachtwagen te kopen. Of de EU hiervan op de hoogte is? Vast wel. Of ze het erg vinden? Denk het niet. Ook de EU heeft hier een mooie stuk van de taart. Daarbij ben ik vergeten te vertellen dat Class Trucks hoogstwaarschijnlijk van Girteka zelf is, maar dat ze het natuurlijk niet onder Girteka gaan verkopen. De Volvo zou dit namelijk nooit willen. Wel erg toevallig dat ze Class Trucks op hun eigen website promoten en dat ze door heel Europa zitten.
  4. Xhavefunx

    Kleine poolse bestelvrachtwagens

    Ze zijn inderdaad erg flexibel en goedkoop. Ze kunnen meestal zo'n 6 pallets laden. Ze rijden voor €0.25/km en hebben geen tachoplicht.
  5. Ik zie dat je vraag m.b.t. het passen in een bed met je lengte van 2.05m nog niet is beantwoord.. ik heb een nieuwe Volvo FH en die is 81,5x200cm.. een DAF XF heeft volgens mij het grootste bed.. 90x205cm. Dan zou je er precies inpassen.. jij en je werkgever zullen er, als je internationaal gaat rijden, dus rekening mee moeten houden omdat je niet zomaar in elke cabine past.
  6. Xhavefunx

    Post/pakket bedrijven

    Het verschilt niet zo heel erg met DHL of UPS. Ik heb zelf voor PostNL en DHL gereden, en DHL is meestal net wat zakelijker richting de chauffeurs dan PostNL. Misschien kwam het doordat ik eigen rijder ben, maar PostNL beviel het meest. Het werk was erg relaxed, vooral 's nachts. Vaak kom je ook de zelfde mensen tegen wat het meestal een leuke sfeer geeft. Ook rijd je bij DHL doorgaans zwaardere gewichten, omdat de vrachten uiteenlopender zijn dan bij PostNL. Zo kun je soms een trailer vol wasmachines hebben, terwijl je bij PostNL meestal pakketten ophaalt bij zakelijke klanten wat qua gewicht nooit zoveel voorstelt. Van UPS weet ik wel dat het een erg gedisciplineerd bedrijf is, en dat er streng volgens regelt geleefd wordt. De pakketten bezorgers hebben bijvoorbeeld niet eens een radio, zodat ze minder snel afgeleid worden.
×