Spring naar bijdragen

Snow

Forumlid
  • Aantal bijdragen

    28
  • Geregistreerd

  • Laatst bezocht

Waardering in de gemeenschap

15 Good

Over Snow

  • Rang
    Member

Recente profielbezoeken

Het blok recente bezoekers is uitgeschakeld en wordt niet getoond aan andere gebruikers.

  1. Het slechtste punt wat jij scoort is dat je niet begrijpelijk kunt lezen maar ja dat is niet voor iedereen weggelegd natuurlijk maar nu ik je als persoon ken neem ik je dat helemaal niet kwalijk hoor, iedereen heeft zo zijn/haar beperkingen , daar ben je mee geboren en lastig om dat te herstellen. De bron die ik heb is mijn buurman van drie huizen verderop de beste man zit nog 4 maanden vanaf zijn welverdiende pensioen. En ik ben een geheelonthouder en drank zou sowieso al verboden moeten worden en in kroegen of cafés daar ben ik in mijn hele leven nog nooit binnen geweest dus jouw beeld van mij slaat als een tang op een varken en wat mijn beeld is wat betreft op Italië rijden daar weet ik meer van dan jij ooit zou kunnen bevroeden. En tot slot: aha dus dit forum is eigenlijk sociale media? ja dan ben ik weg, groeten allemaal en voor diegenen die mij van de info hebben voorzien dank ik hierbij hartelijk, jammer maar ik ben nu echt weer vertrokken van dit chauffeurs forum.
  2. Wat dat betreft hadden die Italianen na de WW1 iets verder moeten trekken tot aan Innsbrück dan was die Brenner compleet in Italiaanse handen geweest, tenslotte hebben die Italianen meer werk verzet dan die "Houthakkers" zie hier maar op dit filmpje over de bouw van de Brenner komen zeer herkenbare stukken in voor als je bekend bent met de Brenner uiteraard zoals dat kerkje waarvan je alleen maar torenspits boven het wegdek uit ziet steken, kortom hier de link: veel plezier met kijken
  3. Trein? ja heb ik ook ervaring soms wel aardig zeker vanuit Regensburg/Trento maar de rest zoals vanuit Wörgl als je de Brenner wilt mijden om welke reden dan ook vol met Oostblokkers etc. of vanuit Freiburg naar Novara, ook vol met Oostblokkers, nee ook niet echt mijn hobby die trein, ik rij liever zelf maar ja het zal wel goedkoper zijn nietwaar anders doe je dat niet, je bent toch chauffeur en geen machinist/treinreiziger?
  4. Als het een Fries was dan spreekt men niet over een dialect maar over een taal, maar ik snap je insteek, is Lievaart ook nu helemaal overgestapt op Oostblokkers dan? Ik ken het bedrijf heel goed maar ik had toch niet de indruk dat zij ook met die goedkopere arbeidskrachten in zee zouden gaan maar ja een mens kan zich weleens vergissen natuurlijk. Martelange de Brandstoffenwinkelstraat je raakt niet uitgekeken daar! ha ha ha En daarna lekker binnendoor terug naar NL? mooi rijden man beter dan die E411.
  5. Van Wieren? maar die rijden toch alleen maar met Oostblokkers of schop ik nu Shompie tegen zijn schenen!
  6. Even over Bakker ik dacht dat die "club' failliet was gegaan of zijn ze weer uit hun As herrezen of ben ik in de war met een andere Bakker. Moejes uit Zwaag ken ik maar als te goed en nee daar wil ik niet werken heb ik alle redenen toe en die hou ik voor mijzelf, net zoals KaaTee uit Uithoorn overigens vier handen op één buik die twee bedrijven. maar dat is een persoonlijke kwestie hoor, er zullen best mensen/chauffeurs zijn die daar het best naar hun zin hebben helaas ik had het bij beide niet echt naar mijn zin maar zoals ik al zei dat was iets persoonlijks.
  7. Sorry Lientje maar ik ben geen fan van "gezichtsboek" trouwens van geen enkele sociale media of hoe dat mag heten, ik blijf daar ver van weg en heb daar alle reden toe. Onlangs was mijn zoon even een paar boodschappen aan het doen bij een plaatselijke super en ging daarna even naar de bouwmarkt Karwei, toen hij een half uurtje later thuis was zat hij even wat berichten door te nemen en wat denk je? krijgt hij een bericht van Google of hij geslaagd was met een aankoop bij die bouwmarkt, het moet toch niet gekker worden hè. een van de redenen waarom ik absoluut niks te maken wil hebben met al dat geneuzel wat Sociale media heet, niet dat ze mij nooit zouden kunnen vinden o.i.d. want als ze mij willen hebben staan ze binnen een uur aan m'n deur te rammelen, denk niet dat anoniem kunt leven/wonen hier in de BV Nederland al zou je ergens ter wereld je pinpas gebruiken dan weten ze hier al voor dat jij je geld uit die flappentap heb gehaald hoeveel je eruit hebt gehaald dus ik maak mij geen illusies wat dat betreft. Kijk Wesley komt al met een paar die ik ook al op m'n "gejatte" lijstje had staan en daaronder nog enkele, dank daarvoor allemaal, kan ik er weer mee verder. Reden is dat ik van plan ben om weer te gaan rijden op Italië zoals een paar jaar geleden, eerst maar eens kijken of ze nog chauffeurs nodig hebben want je hoort wel over een chauffeurstekort maar dat schijnt in het winkeldistributie sfeertje te liggen en daar pas ik voor het een en al gejaag en druk op de chauffeur uitoefenen heb ik goede bronnen, nee niet echt een baan waar je vrolijk van wordt, alles moet maar snel en nog sneller, als je al 2 seconden te lang voor verkeerslicht staat bij wijze van dan schiet de stress meter al ver in het rood, ik pas daarvoor, maar nogmaals allemaal bedankt. PS. Laptop is overigens nog altijd niet getraceerd ben bang dat deze echt van de aardbodem is verdwenen, jammer maar helaas, maar je mag niks zeggen over AZC inwoners maar heb toch sterk de indruk dat een van die "aardige' inwoners van zo'n AZC mij dit heeft geflikt en dan ben je daar op vrijwillige basis om iemand te ondersteunen, nou ben je klaar mee. Grt.
  8. Goedendag allemaal, weten jullie misschien welke transportbedrijven nog regelmatig (wekelijks) op Italië rijden? Ben daar namelijk zeer benieuwd naar aangezien ikzelf een aantal jaar geleden regelmatig op dat land heeft gereden met veel plezier overigens, ik had een complete lijst met transporteurs/bedrijven die daar regelmatig kwamen maar vanwege een diefstal van een laptop ben ik alles kwijt, ook mijn contacten, zeg maar mijn kleinschalig netwerkje en daar heb ik nog altijd vreselijk de pest over in! Nee ik hoef niet te vragen of iemand ergens een laptop merk Asus heeft gevonden want ik ben bang dat deze ergens in Verweggistan ligt en ook niet teruggevonden op Marktplaats of weet ik veel welke verkoopsite. By the way, niet gaan vertellen dan had je maar een back up moeten maken en ja dat weet ik onderhand wel en neen dat ben ik straal vergeten! Grt.
  9. Snow

    Truckers NCRV 1998

    Dat is wel het belangrijkste van dit vak en ook andere uiteraard, je moet het wel als persoon zijnde prima naar je zin hebben, bevalt dat niet dan zit je of werk je met de pest i je lijf en daar wordt je alleen maar chagrijnig van niet leuk voor jezelf maar ook niet voor het thuisfront, dan heb je een juiste beslissing gemaakt. Ik heb ooit een werkgever gehad waar je heel goed betaald werd maar de eisen die zij eraan stelden gingen niet alleen bij mij maar ook bij mijn collega's wel even iets te ver, je verdiende er erg goed hoor daar niet van maar ik had het er op een gegeven moment helemaal niet meer naar mijn zin en meerdere van mijn collega's toen, velen zijn dan ook afgehaakt en ik kan wel zeggen het verloop was groot daar en dat doet ook geen goed in zo'n bedrijf, veel centen verdienen is mooi en leuk maar het werk moet ook je wel bevallen. Voor mijzelf gold en geldt nog steeds dat als ik weer eens zou gaan rijden dan wel een hele week van huis weg, dat heeft wel mijn voorkeur en niet elke avond thuis om welke tijd dan ook, de ene keer vroeg en de andere weer laat, nee niks voor mij maar daar ben ik wel toentertijd ingegroeid en doe je ook niet zomaar even en het moet je wel liggen anders nooit aan beginnen en daar heb ik velen aan onderdoor zien gaan. Ook al vanwege het gezeur van huis uit etc. ook de vrouw of huisgenoot waar je mee samenwoont moet het er ten alle tijden mee eens zijn is er maar één seconde van twijfel dan moet er al een alarm afgaan. Grt.
  10. Snow

    Truckers NCRV 1998

    Hi dinges, ik snap het, maar toch heb je ervoor gekozen om van de wagen af te stappen, was dat een weloverwogen beslissing of was dat een beslissing die je vanwege familiaire beslommeringen heb moeten nemen want dat komt ook maar al te vaak voor namelijk, voor de duidelijkheid, ik heb enkele collega's onder die druk van thuis zien verdwijnen als chauffeur zijnde. Grt.
  11. Snow

    Truckers NCRV 1998

    HI dinges, weer een tevreden ex chauffeur, ha ha ha maar mijn vraag is eigenlijk dan waarom je het hebt over dat "opgesloten" gevoel, zo opgesloten zit je toch niet in een cabine alhoewel het ligt eraan met welk merk vrachtwagen je hebt gereden, ik heb in mijn 38 jarige loopbaan als beroepschauffeur mezelf nog nooit opgesloten gevoeld en ja een baan in een magazijn dat moet je ook liggen uiteraard, voor mij persoonlijk zou het helemaal niks zijn maar dat terzijde. Grt.
  12. Snow

    Truckers NCRV 1998

    DAFne goedendag, ik heb het graag gedaan niet alleen voor mijzelf maar ook om anderen hiermee een (groot) plezier te doen, mensen die niets met vrachtwagens/transport o.i.d. hebben begrijpen dit helemaal niet, klopt als een bus moet ik zeggen, een kantoorbaantje van 8 tot 5 zegt mij ook helemaal niets en sterker nog ik heb er ruim twee jaar ervaring mee dat achter een bureau zitten etc. nee ik kreeg daar steeds meer de balen van, ik zag al die vrachtwagens in die tijd vanaf het veilingterrein vertrekken naar oorden waarvan ik het bestaan amper wist, maar dat heeft zich jaren later wel bewaarheid, eerst jarenlang op het binnenland met heel af en toe een uitstapje over de grens en pas later ben ik echt internationaal gaan rijden, wel ff wennen hoor maar zoals ze zeggen alles went!!! Zoals je wellicht heb kunnen lezen zat Ron later bij Maes Transport op kantoor dus ik heb het sterke vermoeden dat Ron het stuur aan de wilgen heeft gehangen, ha ha ha Grt.
  13. Snow

    Truckers NCRV 1998

    Aha dat is jammer want ik vond ze prima rijden toentertijd, alhoewel ben wat later overgestapt op een Volvo540 en ja ik moet toegeven ook dat rijdt perfect en wellicht wat beter maar die discussie ga ik nooit aan want ik vind beide merken wel wat hebben. Ik begrijp dat wel dat die DVD's €30,- per stuk kosten want de maker ervan George Mustert en andere rechthebbenden moeten daar ook weer betaald worden denk ik zo, hoeft niet maar meestal iets met rechten o.i.d. dus toch eventjes €180,- eraan uit gegeven en dat meen ik echt dat is best wel de moeite waard ervan, jammer maar ik heb het even niet liggen zomaar dan hè. Grt.
  14. Snow

    Truckers NCRV 1998

    Hi, 105-510 ff tussendoor als je hiermee rijd dan weet ik al dat je een fraaie wagen hebt, maar dit terzijde, wel mooi dat je die complete serie op DVD gekregen hebt, wist niet eens dat het kon of zelfs mogelijk was, waren daar nog kosten aan verbonden? als ik zo vrij mag zijn. Volgens mij rijd er geen enkele weldenkende Hollander nog op Rusland gezien al die ellende daar. Aha dus onze Kees de Vrijgezel is verkast dat zal best weleens een reden kunenn zijn aangezien Holleman toentertijd was overgenomen etc. ik heb werkelijk geen idee hoe dat allemaal toen zat met die overnames want als ik het goed heb begrepen zijn er genoeg van dat firma's overgenomen of liever gezegd opgeslokt door de wat grotere spelers zoals van Seumeren en consorten. Dat laatste had ik ook dus gewoon met plezier je werk kunnen doen en heel af en toe weleens wat vervelends maar ach dat hoort erbij en ik zou toentertijd ook niet eens weten om wat anders te gaan doen, ze vroegen het soms "is er nu niets anders dan je zou willen doen dan alleen maar op die vrachtwagen rijden" maar na ruim 38 jaar was het een soort van tweede leven geworden nietwaar, tot slot, ik zie mijzelf nu niet bepaald op een duf kantoor zitten waar je de ganse dag totaal geen enkele privacy hebt en daar hecht ik wel aan. Grt.
  15. Snow

    Truckers NCRV 1998

    Deze heb ik ooit gekocht in de zomer van 1996 en dat heeft een enorme bom duiten gekost kan ik je vertellen, jammer dat Technics niet meer dit soort spullen maakt, ik meen alleen nog voor de pro industrie zoals geluidsstudio's etc. Ik kon dit ook toentertijd wel aanschaffen en was ook mijn wens altijd geweest en door een financieel mazzeltje, ja je mag ook weleens geluk hebben in het leven nietwaar, kon ik deze "droom" ook verwezenlijken en ben er nog altijd heel erg zuinig op!! (als men het nu zou omzetten naar de Euro dan ben je zo'n dikke €8000,- kwijt aan die handel, het gekke is als men dit zou willen verkopen via welk medium dan ook dat je er amper €1500,- voor zou kunnen krijgen, kortom lekker laten staan en is zeker niet te koop) Compressor hebben we staan hier en variabel ook nog is ook gebruikt om de boel stofvrij te krijgen maar stof kan wel hardnekkig zijn dus een goede schone (verf) kwast van kwaliteit ook nog dus geen wegwerpkwasten gebruiken daar zijn de haren ervan veels te hard en dan voorzichtig de lucht erbij om het schoon te blazen. Ik weet wel één ding zeker niet alleen ikzelf ben er heel zuinig op maar mijn zoon is er helemaal lyrisch van en ik heb hem al beloofd mocht ik ooit het tijdelijke voor het eeuwige verwisselen dat dit hele spul en alles wat er nog bij komt voor hem is, mijn dochter heeft er niet zo'n interesse in dat had ik al van te voren gevraagd aan haar zij heeft belangstelling voor andere zaken. Grt.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...