Spring naar bijdragen

Daf-Power

Forumlid
  • Aantal bijdragen

    19
  • Geregistreerd

  • Laatst bezocht

Recente profielbezoeken

Het blok recente bezoekers is uitgeschakeld en wordt niet getoond aan andere gebruikers.

Daf-Power's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

0

Waardering in de gemeenschap

  1. Ik zat ook nergens aan vast, toen ik mijn rijbewijzen had, had ik mijn "school" ook af, toen kon ik zonder problemen gewoon gaan werken waar ik wilde;). Ik heb mijn leerbedrijf ook zelf mogen kiezen, dat werd niet voor mij gedaan (gelukkig ).
  2. Via deze opleiding werk je vier dagen in de week en ga je één dag in de week naar school. Het voordeel is dat je voor je 18 bent al een deze opleiding kunt beginnen, dus dan kun je al wat praktijkervaring op doen in de transportsector. Voor de rest is het eigenlijk gewoon je ccv-b (nu dus code-95) en CE rijbewijzen halen. En tegenwoordig willen ze volgens mij graag dat je een startkwalificatie (ik geloof dat het zo heet) behaald. Dat is dan weer minimaal een MBO niveau-2 diploma of een Havo/VWO diploma (of hoger) hebt. Dat is volgens hun dan weer handig als je ooit verder wilt leren. De opleiding die ik heb gevolgd zal wel in zekere zin dezelfde zijn . Dat was ook via een ROC en via VTL. Vier dagen in de week werken en één dag in de week naar school.
  3. Tegenwooridg heb je inderdaad een MBO diploma chauffeur goederenvervoer. Die opleiding heb ik ook gevolgd, dan krijg je er ook een MBO diploma bij. Ja en wat is het verschil met het ccv-b...het ccv-b (nu code-95) is onderdeel van de MBO opleiding maar nu heb je tegelijkertijd ook een opleiding op MBO niveau gevolgd, dus een MBO-diploma.
  4. Volgens mij zit het zo: Vanaf nu geldt code95 i.p.v. het chauffeursdiploma, je moet elke 5 jaar 35 uur bijscholing volgen, dan wordt deze code (te vinden op nieuw rijbewijs dacht ik) verlengd. Als je al een chauffeursdiploma had, dan wordt dit volgens mij gewoon omgezet in de code95 als je je rijbewijs laat verlengen, je moet dus ook gewoon de bijscholing volgen. Het chauffeursdiploma is hiermee volgens mij afgeschaft en hiervoor in de plaats is dus de code95 gekomen. Als je nu chauffeur wilt WORDEN dan moet je evengoed in de theorievakken examen doen maar je krijgt hiervoor geen chauffeursdiploma meer, maar die code95 op je rijbewijs. (P.s. als het niet klopt, corrigeer me maar, maar ik dacht dat het zoiets in elkaar zat)
  5. Elke chauffeur was bang voor de invoering van de 48-urige werkweek, maar nu vaststaat dat die op 23 maart definitief wordt ingevoerd, valt het allemaal toch reuze mee. Want wat blijkt: iedereen kan gewoon 55 uur blijven werken. Misschien zelfs meer. Qua inkomen hoeft geen enkele chauffeur er op achteruit te gaan. Dat staat in een artikel in de nieuwste Truckstar die vanaf 19 februari te koop is. Hoe een chauffeur in een 48-urige werkweek toch 55 uur betaald in dienst kan zijn, is te danken aan het verschil tussen diensttijd en arbeidstijd. De 48-urige werkweek gaat uit van arbeidstijd en daartoe wordt niet de zogeheten ‘beschikbaarheidstijd’ gerekend. Dat is de tijd waarvan van tevoren te voorzien is dat de chauffeur die kwijt zal zijn aan wachten, bijvoorbeeld bij laden en lossen of op ferry’s. Die beschikbaarheidstijd mag bij de 48 arbeidsuren opgeteld worden. In het gunstigste geval zouden er per week zelfs elf beschikbaarheidsuren bij de 48 uur opgeteld mogen worden. Wat het precies gaat worden, hangt af van de coa-onderhandelingen die op dit moment tussen vakbonden en werkgevers in het transport gaande zijn. De bonden willen uiteindelijk naar een sociaal aantrekkelijke werkweek voor chauffeurs en zetten in op minder uren en meer loon. In de nieuwe cao willen de bonden dat goed wordt vastgelegd dat een 48-urige werkweek de basis is en dat een chauffeur niet meer uren hoeft te maken als hij dat niet wil. Als een chauffeur wel wil, is het echter ook in het voorstel van de bonden mogelijk werkweken van gemiddeld 55 uur te maken. De werkgevers willen veel verder gaan en werkweken mogelijk maken van veel meer dan 55 uur. Maar gezien de economische crisis zijn de werkgevers natuurlijk niet voor een hoger salaris. De 1,25% loonsverhoging die de bonden eisen, is door de werkgevers resoluut van tafel geveegd. Maar zonder loonsverhoging willen de bonden niet verder praten over de invulling van de 48-urige werkweek. Het blijft dus even spannend, maar dat een chauffeur niet minder uren zal werken dan nu, is al volledig zeker. Bron: Truckstar
  6. Ik kan me alleen maar aansluiten bij de reactie van Dennis. Ben zelf ook bezig met de zelfstudie via TLEC en heb er ook geen klachten over!
  7. Hallo Matti, Kijk eens bij TLEC (www.tlec.nl).
  8. Die is te lezen als je op tv naar serious request kijkt, onderaan in beeld of op 3fm.nl ->links in beeld op LIVE! klikken en dan opent een nieuw scherm en dan klik je op tv. Als je dan dubbelklikt op het beeld dan wordt het groot beeld.
  9. Defensie heeft onlangs veertien nieuwe Iveco's in gebruik genomen. Het gaat om zes Stralis trekkers en acht Stralis motorwagens die allemaal 450 pk hebben en de grote Active Space cabine. De trucks gaan deel uitmaken van de grote transportvloot van Defensie waarin diverse merken vertegenwoordigd zijn. Veertig chauffeurs van Defensie die met de Iveco's gaan rijden kregen eerder deze maand een volledige gebruiksinstructie bij Iveco Nederland. Bron: truckstar.nl
  10. Ik heb eens op de site van het spel gekeken, maar ik heb geen Daf gezien. Dit is toch ook een bekend merk, waarom zou dat er dan niet bij zitten? Ook vind ik het jammer dat er geen echte namen/tekens gebruikt mogen worden. Kun je in dit spel ook weer een eigen bedrijf beginnen, of moet je altijd voor iemand anders blijven rijden? Waar hebben jullie het spel eigenlijk gekocht, en wat kost het?
  11. Bedankt voor de info en de tips. Maar mocht ik dan over een tijdje beslissen om dan deze papieren te behalen, waar kan ik dat dan het beste doen. Ikzelf dacht dat TLEC wel een geschikte opleider zou zijn, kan iemand mij misschien vertellen of dat ook zo is? Alvast bedankt!
  12. Hoe bestel je zo'n vaantje (gewoon een pb naar Freddy neem ik aan?) en wat kost het?
  13. Voor zover ik weet moet je voordat je een eigen transportbedrijf mag beginnen een diploma hebben (genaamd het Getuigschrift Vakbekwaamheid volgens mij. Mijn excuses dat ik het Vakbekwaamheidsdiploma beroepsgoederenvervoer genoemd heb). Dit diploma bestaat uit zes modulen. Namelijk: bedrijfsmanagement personeelsmanagement wegvervoer goederen internationaal goederen calculatie financieel management
  14. Bedankt voor de uitleg Amadeus, maar ik bedoelde eigenlijk de papieren voor een eigen transportbedrijf te mogen beginnen. Maar ik heb al bij een opleidingscentrum info aangevraagd, en nu ik ongeveer weet hoeveel het is lijkt het me beter eerst mijn rijbewijzen te halen en dan kan ik me daarna volop concentreren op de papieren voor en eigen bedrijf. Ik ben bang dat het anders té veel wordt als ik met het rijbewijs én de papieren voor een eigen bedrijf tegelijk bezig ben. Het chauffeursdiploma ga ik komend schooljaar mee beginnen als het goed is, want daar ga ik de chauffeursopleiding voor doen. Maar iig bedankt voor de moeite!:tu:
  15. Voor zover ik het begrijp, gaat het er gewoon om dat ÉÉN persoon geen TWEE accounts mag hebben. Je mag wel als je met twee man bent gewoon ieder een account hebben op dezelfde pc.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden