Spring naar bijdragen

robstelt

Forumlid
  • Aantal bijdragen

    19
  • Geregistreerd

  • Laatst bezocht

Waardering in de gemeenschap

22 Excellent

Over robstelt

  • Rang
    Member

Recente profielbezoeken

Het blok recente bezoekers is uitgeschakeld en wordt niet getoond aan andere gebruikers.

  1. Ik ben bijna klaar met de opleiding die start people voor me geregeld heeft. Zij hebben de deal dat je gewoon normaal vol loon krijgt voor het werk wat je doet (cao loon passend bij het bedrijf en functie) en dat je ongeveer 1800 uur voor hun moet werken om het (ce rijbewijs, ik had mijn c al) voor 90% gratis te krijgen. Als je dus na 900 u opstapt, moet je de helft terugbetalen. (Kan iets afwijken, maar zo zit het afgerond in mijn hoofd) Dit natuurlijk met baangarantie, als het goed is begin ik bij de jumbo. Het contact met start people is erg open en duidelijk, en op een leuke manier. Het leek mij een mooie kans om het ce rijbewijs te halen met weinig risico om er erg aan vast te zitten. De kosten voor het rijbewijs zijn erg netjes, dus stel dat ik er de eerste week weg zou gaan (niet van plan natuurlijk, ik heb er veel zin in) dan zou ik nogsteeds een ce rijbewijs hebben voor een nette prijs.
  2. Ik weet alleen niet wie het beheert. Het zit tussen de kaasfabriek en het tankstation.
  3. Bij schoonrewoerd weet ik er wel een naast de kaasfabriek, maar als dat te ver is heb ik verder geen idee.
  4. Het was vooral gewoon iets waar ik benieuwd naar was, niet het belangrijkste punt waarop ik een werkgever kies... Hier in het noorden heb je (voor zover ik gezien, rondgevraagd bij bedrijven en gemerkt heb) vrij weinig keus aan werkgevers als je geen geld hebt voor je rijbewijs. Dus of de ritten leuk zijn is voor mij nog een luxepositie waar ik in de toekomst misschien op kan gaan letten, maar voor nu ben ik gewoon dankbaar voor de kans om het rijbewijs te kunnen halen en maak daar het beste van. ;-)
  5. Haha, klinkt futuristisch allemaal! Volgens mij rijden ze in beilen nog met scania r410 of iets in die geest. Ik geloof ook niet dat virussen een radio kunnen infecteren, tenzij ze er speciaal voor gemaakt zijn, wat weer zonde vd tijd is. Ik weet hoe je ze maakt (ooit voor school gedaan, vonden ze niet leuk.. 🀣), en het belangrijkste aan een virus is het besturingsprogramma waarvoor je het schrijft om het op te draaien. Dat is op een radio totaal anders dan een pc. Als ik tussendoor maar tijdens het rijden (/bijkomen van karren trekken πŸ˜‰) maar wat arbeidsvitaminen heb ben ik al snel blij. Komt vast goed. Ik zal jullie op de hoogte houden. πŸ‘
  6. Dat is wel een goed punt ja. Met verschillende autos rijden lijkt me ook totaal geen probleem. Het leek me alleen gemakkelijk om je eigen spulletjes erin te kunnen laten liggen, maar bij nader inzien is dat misschien sowieso niet handig. Maar er zit dus niet standaard navigatie in? Dat lijkt me praktisch gezien zo handig in combinatie met een boordcomputer. Ik heb zelf wel een tomtom en google maps, dus ik kom er vast ook met verkeerde aanwijzingen. Als ik mezelf maar niet vastrij bij verkeerde instructies, vind ik het best. πŸ˜‰
  7. Haha ja ik ga er voorlopig ook niet vanuit, hoeft ook niet. Was gewoon benieuwd. Een beetje muziek bij de (misschien) schaarse snelwegkilometers is altijd welkom. Als je voor het wegrijden opzet en niet meer aankomt, dan heb je nog steeds de ogen op de weg. Antenne is ook wel handig ja, maar iets meer standaard lijkt me. πŸ˜‰
  8. Als het goed is mag ik in juli beginnen bij jumbo beilen(via start people). Ik ben erg benieuwd! Mij lijkt het juist erg leuk, maar dat is nog makkelijk praten zo zonder ervaring. We gaan het beleven. Weten jullie of je daar elke dag een andere auto hebt, of eerder een vaste? Voor uitzendkrachten zal eea wel anders zijn dan mensen in dienst lijkt me. Hebben de radios daarin een usb, sd of bluetooth ingang? Alleen radio is ook niet altijd alles. πŸ˜‰
  9. robstelt

    Complete newbie: RenΓ©

    Veel plezier! Laat je weten hoe het ging?
  10. Fijn dat het gelukt is. Ik had ook al in het nieuws gezien dat chauffeurs hun baan kwijt waren door dit soort puinhoop. Triest..
  11. robstelt

    Complete newbie: RenΓ©

    Ja ok, das waar, maar het zijn korte inspanningen ipv de hele dag door polsen belasten. Zo zijn er altijd wel dingen die je tegenkomt denk ik. Bij kraanwerk heb je ook de stempelplaten die je moet verslepen. Maar gaaf van tielbeke! πŸ‘
  12. robstelt

    Complete newbie: RenΓ©

    He wat leuk, een mede-zij-instromer! Ik ben net klaar met mijn c en code 95 en op naar de eerste baan als chauffeur na jarenlang in de evenementenorganisatie gezeten te hebben. Ga je op eigen kracht je papiertje halen of via stl? Bij container of tank werk hoeven de polsen niet zwaar belast te worden toch? Succes!
  13. Dank je! Dat klinkt goed dan. Ik houd jullie op de hoogte. πŸ˜‰
  14. Nou ben ik net gebeld door LCW, daar willen ze kijken of ik daar mijn E (met soob subsidie) kan halen om met kooiaap bouwmaterialen te bezorgen. Ze bellen maandag terug. Dat klinkt ook wel leuk opzich, en dan heb ik meteen mijn E erbij. Het nadeel (of iets waaraan ik moet wennen) is wel vaak moeten overnachten. Iemand ervaring met LCW?
  15. Kooiaap is wel handig ja. Ik zag ook al een mooi systeempje op een foto om de rekken met flessen vast te zetten aan de zijkant van de laadvloer. Dat zijn toch weer handige hulpmiddelen. Ik ben erg benieuwd! Sowieso of ze mij als beginnend chauffeur zien zitten en hoe het werk in de praktijk is.
Γ—
Γ—
  • Nieuwe aanmaken...